Erikoinen vaade tuo 60 mailin ajosuorite, ennen kuin homma on ns. viimeistelty. Vaatineekohan tuota silloin, jos kamppeet kunnossa eikä vikakoodeja ja öljynvaihto ainoastaan ennakoivana huoltona?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 C8 ostamassa.
Collapse
X
-
Audi A6 C8 myymässä.
Taputtelin tänäpä kaupat ja myin omani. Toistaiseksi matkadieselin tarve poistui ja voi ajella tyytyväisenä tonnipommeilla ja harrasteleluilla mutta sitten kun taas seuraavan kerran on jollekin oikeelle autolle tarve niin rima on tän jälkeen aika korkeella :/
Comment
-
Miten saisi pakotettua polttomoottorin päälle kun auton käynnistää jäisenä pakkasella ja hybridin ajoakku tyhjä (tai näyttää mittaristossa punaista palkkia)?
Ilmalämpöpumppu kyllä lähtee käynnistäessä päälle lämmittämään (+takalasin lämmitin, istuinlämmitin) mutta kun käynnistyksen jälkeen nousen ulos autosta skrapaamaan laseja niin auto menee sammuttamaan lämmitykset.
Comment
-
Käynnistät normaalisti ja käytät laatikon sportilla niin polttis käynnistyy ja jää käyntiin.
Toinen netistä luettu tapa on käynnistää kaasu + jarru pohjassa. Tätä en ole itse kokeillut.
Ja kolmas kun vaihdat battery hold moodiin.
Comment
-
Olen havainnut omassa autossa, että vaikka on Sport-modella niin se silti joissain tilanteissa menee hybrid-modeen eli käyttää sähkömoottoria. Esim. liikkeelle lähdöissä ja alamäessä, kun nostaa kaasua vaan tätä ei tapahdu aina. Tätä välttääkseni olen huomannut, kun pistää Sportin lisäksi vielä manuaalin päälle (keppi oikealle) niin silloin en ole ainakaan vielä saanut autoa hybrid modeen. Ajan siis itse valtaosin joko sähköllä tai bensalla ihan siksi, kun en usko lyhyiden bensakäyttöjen ainakaan parantavan koneen terveyttä.
- 1 like
Comment
-
Olen vähän ihmetellyt viime aikoina, kun autolla ajaa bensalla niin sen jälkeen auto pysäytettäessä se haisee pikkuisen. Auton ympärillä leijuu vähän kuin sellainen dieselin dpf-polton, palaneen kytkimen tai kuumentuneiden jarrujen käry. Onko muut havainneet vastaavaa ja onko normaalia? Ei kait näissä bensakoneissa dpf-loukkuja sentään ole. Ensimmäisenä tulee mieleen voisiko koneessa/laatikossa olla jokin öljyvuoto pakosarjan/turbon tai pakoputken päälle. Auto ei kylläkään merkkaa reviiriä eikä kone ainakaan ole vinkunut lisää öljyä. Kyseessä siis tuo 2022 mallinen A6 TFSIe Avantt.
Comment
-
Onko kellään auto tehnyt näin talvisaikaan pakkasilla sellaista, että se ei kiihtyisi sähköllä kunnolla, vaikka akkua on jäljellä reilusti (10km)?
Tuossa juuri äsken ajelin ja kaasussa tuntui olevan vastusta. Painoin kaasun vastukseen saakka, auto ei kiihtynyt oikein mihinkään ja kun painoin kaasua enemmän, heräsi polttomoottori hörisemään.
Tiedän tuon, että polttomoottori herää henkiin, kun kaasua polkaisee kunnolla, mutta auto on aiemmin sähköllä kiihtynyt aivan normaalisti, mutta nyt se suorastaan mateli, vaikka sähköä oli pari palkkia käytössä.
Comment
-
Olen ollut havaitsevinani samaa. Kesällä tuntui kiihtyvän paremmin sähköllä. Olen pistänyt tämän talvikankeuden piikkiin (voimansiirron öljyt jähmeät yms.). Sekin ehkä vaikuttaa, kun kaasua painan yleensä aika varovasti, jottei se bensakone vaan turhaan hörähtäisi hetkeksi käyntiin talvipakkasella.
Comment
-
Kylmiin keleihin liittyen:
Alkuperäinen kirjoittaja SSP 686Driving strategy overview
Normal operation
In EV mode, the vehicle is driven by electric power as long as the driving situation permits. For this purpose, the energy content of the high-voltage battery must be at a technical SOC level between approx. 23 % and 95 %. The temperature of the high-voltage battery must be between -10 °C and +50 °C. The maximum speed in EV mode is 135 km/h for MLB vehicles and 140 km/h for MQB vehicles.
Combustion engine cut-in
If the vehicle is accelerated above the speed threshold of 135 km/h or 140 km/h or if the point of resistance of the accelerator is passed, the combustion engine will start in EV mode. In this case, the vehicle will remain on EV standby. If the speed and/or the point of resistance of the accelerator fall back under the cut-in threshold for the combustion engine in EV standby, the vehicle will be operated in EV mode again.
Deactivation conditions
If the battery temperature is lower than -10 °C or higher than +50 °C or if the energy content of the high-voltage battery drops below the deactivation threshold, EV mode will be switched off until the energy content or battery temperature returns to the normal operating window. PPF ↗ regeneration or bleeding the tank can also lead to EV mode being deactivated.
Ignition switched off and on again
If the charge level of the high-voltage battery is above approx. 23 % after the ignition is switched off and on again and the conditions for normal operation are fulfilled, the vehicle will be started in EV mode.
Comment
-
Tarkista valmistusajankohta - '20 ja '21:kin vielä korona-aikaa ja osa valmistuneista autoista ilmeisesti makasi tehtaalla (seisokkien yms.) tähden jonkin aikaa. Itse en tuota huomannut kuin vasta oston jälkeen (myytiin MY21:nä vaikka valmistunut kevättalvella '20). Ovien lukot on olleet murheena näissä kuulemma (omassa matkaajan puoli lukossa avautumatta ulkopuolelta pari kertaa vuoden aikana) ja lukkoja tietoni mukaan vaihdettu toimimattomuuden tähden. Muuten tämä on oiva peli ajella - hiljainen ja tasainen kulkija vaikkei ilma-alustaa olekaan (tuo raskaampi akku kait rauhoittaa menoa) - semmoinen mukavuus oli aiemmassa C7 kulkineessa.
Comment
-
Saakohan näissä polttoainekäyttöistä lisälämmitintä millään opilla koodattua niin että lämmittäisi myös moottoria? Bensa-MHEV kyseessä. Obdelevenilla yritetty ja parin startin jälkeen heittää moottorin vikavalon ja koodina jotain lämpötila-anturiin viittaavaa eli tuolla keinolla ei onnistu ainakaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja KVikstedt Näytä viestiTarkista valmistusajankohta - '20 ja '21:kin vielä korona-aikaa ja osa valmistuneista autoista ilmeisesti makasi tehtaalla (seisokkien yms.) tähden jonkin aikaa. Itse en tuota huomannut kuin vasta oston jälkeen (myytiin MY21:nä vaikka valmistunut kevättalvella '20)
17-merkkisen VIN-numeron 10. merkki edustaa ajoneuvon mallivuotta.
Koodi:K 2019 L 2020 M 2021 N 2022 P 2023
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jukkar Näytä viestiHarkinnassa A6 55 TFSIe, mutta miten on uskaltaako noita hankkia -21 mallia ja 100-130tkm ajettuja katsellut.
akkutakuu vissiin 8-vuotta tai 160tkm, saako akkutesteillä mitään päätökseen vaikuttavaa lisätietoa?
Mitäs muita odotettavissa ominaisuuksia näissä on?
8 vuotta tai 160tkm on akkutakuu. Jos on liikkeestä mahdollista ottaa joku lisäturva, niin kannattaa harkita.
Muutoin kannattaa taskussa pitää touhutonnia tai kahta aina.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jukkar Näytä viestiHarkinnassa A6 55 TFSIe, mutta miten on uskaltaako noita hankkia -21 mallia ja 100-130tkm ajettuja katsellut.
akkutakuu vissiin 8-vuotta tai 160tkm, saako akkutesteillä mitään päätökseen vaikuttavaa lisätietoa?
Mitäs muita odotettavissa ominaisuuksia näissä on?
Lainaus audi.fi
"Audin täyssähköautojen ja ladattavien hybridien korkeajänniteakkujen takuu on 8 vuotta / 160 000 km. Lisäksi takuuajan ensimmäisen 24 kk aikana ei ole kilometrirajoitusta. Takuunantaja takaa, että 70%:ia täyssähköauton (BEV) korkeajänniteakun alkuperäisestä nettokapasiteetista säilyy edellä mainitun ajanjakson- tai kilometrilukeman ajan – riippuen siitä, kumpi ensin saavutetaan."
Comment
-
Onko kenelläkään kokemuksia 45 TFSI:stä? Kyseessä siis kevyt hybridi MHEV, mutta järjestelmä on 12V ja tarkemmin nimeltään I-HEV ainakin varusteluettelon mukaan. Jossain tulipellin läheisyydessä on erillinen litium-akku, joka käytössä start-stop järjestelmälle, joka on jollain tapaa laajennettu ja älykkäämpi mm. coasting-toiminto. Laturi toimii starttina, silloin kun moottori on yli 45C. Ilmeisesti ei saa koodattua pois, mutta johtosarjamuutos löytyy, jolla saa auton muistamaan start-stop napin tilan.
Itsellä on vastaava kiikarissa hyvillä varusteilla, quattro ultra ja S-line. Josko nyt sitten 12 vuotta diesel-autoilua isolla koneella jäisi taakse ja viimeisimpänä hyvin palvellut 4G 3.0 TDI saa väistyä.
Comment
-
Mulla ollut tuollainen pari kuukautta, ei vielä pahaa sanottavaa. Ainoa pikkusen harmittava on ollut tuon lisälämmitin, jota ei koodaamalla saa ilman moottorin vikavaloa lämmittämään moottoria.
Onnea etsintään, nuo kevythybridit ainakin s-linena Suomen markkinoilla ovat kuin kanan hampaita. Plugarihybrideihin en köyhänä uskaltanut lähteä joten noin 5kk taisin omaa katsella ja kaksi varteenotettavaa vaihtoehtoa sinä aikana löytyi.
Comment
-
Hyvä tietää, että sen saa kuitenkin moottoria lämmittämään ja lähtee vielä käyntiinkin, vaikka moottoriherjaa tarjoaa.
Joo, kiitos. Huomasin aiemmin myös, että harvassa on. Tämä versio kiinnostaa itseäkin juuri sen vuoksi, että järjestelmä yksinkertaisempi ja MHEV litium-akut pahimmillaan kulutustavaraa lataussyklien vuoksi, niin tässä sen osuus voinee vaatia vähemmän euroja, kuin 48V järjestelmä ongelmatilanteissa. Huomattavaa lisäksi se, että omamassa on yllättävän pieni suureen autoon (1835 kg).
Pyyntihinnat näissä on sama tai korkeampi verrattuna plugareihin samoilla kilsoilla, kun äsken vielä nettiautosta tarkistin.
Tuossa joku aika sitten tuli sopiva myyntiin, niin laitoin heti varaukseen ja loppuviikosta koeajo.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Stroke Näytä viestiPyyntihinnat näissä on sama tai korkeampi verrattuna plugareihin samoilla kilsoilla, kun äsken vielä nettiautosta tarkistin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja KVikstedt Näytä viestiHei, Onko olemassa konstia selvittää C8:n ajotietokoneesta paljonko on ajettu bensiinillä kuluvalla etapilla (edellisestä trippimittarin nollauksesta)? Bensa-/sähköajon jakauma esitetään %:na ja se näyttäisi kattavan kaikki ajokilometrit, vai tulkitsinko väärin?
Varoitus muuten lataushybridien omistajille. Se latausluukun lukituskytkin hajoaa aika herkästi, jos sitä vähänkin voimalla survoo sen ollessa jäässä. Jos se musta lukitustappi siellä luukun takana vetää jäähän niin vie auto lämpimään halliin sulamaan tai varovasti lämmitä sitä kuumailmapuhaltimella. Tuo on ikävämpi homma, jos latausluukku jäätyy kiinni. Minulla tuo on nyt jäätynyt useamman kerran lähes aina pesun jälkeen. Jostain sinne lukitusmekanismiin näköjään pääsee painepesurilla huiskiessa vettä. Omasta autosta yhden kerran jo takuuna tuo korjattu ja tiedän useamman auton (VW, Audi), josta luukun lukitusmekanismi on hajonnut.
- 1 like
Comment
Comment