Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

tarvitsisin osaa k-jettiin, apuja osien löytöön?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • tarvitsisin osaa k-jettiin, apuja osien löytöön?

    jees eli audi 200 2.2 KG turbo moottorissa ollut k-jetti tuli kerran hulluna humalassa purettu pois ja alettiin megasquirttia laittaa tilalle, nooh eihän siitä tullut vittuakaan koko hommasta niin nyt tarvitsisi uusia osia tohon k-jettiin.

    eli puuttuu bensanjakajasta tiiviste, se peltinen (en kyllä käsitä miten se voi edes mitään tiivistää), vai voiko tuonne lykätä esim nylonista tai pommista tehdyn tiivisteen? ja suuttimiin tarvitsisin uudet tiivisteet mistäköhän tuommosia voisi kysellä uutena? niin ja onko ne jakajassa olevat M5 torx ruuvit kovuudeltaan jotain parempaa kuin 8.8? en ainakaan mitään merkintöjä niissä huomannut..

  • #2
    Sitä välipeltiä kerran volvoon kyselin, mutta sitä ei erikseen saa. Ainut mahdollisuus ois ollu tehdaskunnostettu jakaja. Selviät vähemmällä kun ostat jostain käytetyn jakajan tai laitat sen squirtin toimimaa :)

    Se pelti on aika tärkeässä roolissa siellä sisässä, eli ei ole pelkkä tiiviste se toimii myös venttiilinä.

    Ne o-renkaat saa kyllä merkkiliikkeestä tai jostain bosch huollosta.
    Viimeksi muokannut nirape; 29.1.2008, 18:42.

    Comment


      #3
      Pari purkaneena tiedän et on aika helevetin vaikee saada tiiviiks ku sen kerran avaa. Joku voi onnistua, minen onnistunu. En muista koskaa kuulleeni et vika ois ollu niis o-renkais siä sisällä.

      Comment


      • #4
        nou hätä ehjä määräjakaja tiedossa nyt..

        edit: vituiks meni, uutta tietoa tuli tallillta, nyt tarvitsisin standardi taikka ensimmäisen alikoon kampiakselin ja kiertokankien laakeri liuskat sekä uudet vakikoon männänrenkaat koneeseen mistäs tämmöset, muualta kun "marmoritiskiltä". Googlettaa yritin mut ei tullu vastaan.
        Viimeksi muokannut opelisti87; 29.1.2008, 21:38.

        Comment


          #5
          Helpompaa olisi etsiä kokonainen kone hilppeineen tai kokonainen
          varaosapeli.

          Googlella ei käytettyjä varaosia suoraan löydä.

          Comment


          • #6
            Laakerit koneistamolta (esim. Ojala Kaarinassa, jpsmotors sekä td koneistus Turussa) jos ei marmoritiski kelpaa. Männänrenkaitakin saattaa noista saada.

            Samalla kampura, kanget, lohko, kansi yms tarkistettavaks et ovat kunnossa. Halvaks tulee :D, mut samat hommat joutuu tekemään kuitenkin jos jonkun toisen paljon ajetun koneen ostaa ja meinaa sillä ajella "huolettomia" kilometrejä...

            Comment


              #7
              Autotarvikeliikkeistä tai moottorikoneistamoista kyselemään laakereita ja renkaita.

              Comment


                #8
                Viksumpaa saattais tosiaan olla hankkia seuraava moottori, tuollaisen kunnostaminen kun maksaa helposti yllättvänkin runsaasti.

                Comment


                  #9
                  Itse kg koneen kunnostelin toissakesänä ja siihen osien etsiminen on aika vaikeaa, mutta kyllä kaikki laakerit, männänrenkaat ja pakoventtiilit löytyivät. Luonnollisesti unohdin ottaa ylös mistä sopi mikäkin osa mutta koneistamon kautta ne löytyivät. Männänrenkaat ainakin tulivat jostain vanhasta vw:n nelisylinterisestä, samoin kk ja kampiakselin laakerit.
                  Marmorilta muistaakseni 90e reikä männänrenkaat jne, eli kyllä ne vaparin osat siellä sen koneen uuden elämän ajan kestää :)
                  mm. pakoventtiileitä ei enää vag konsernin varastoista löytynyt.

                  Comment


                    #10
                    Ja jos seuraavaksi padaksi löytää vaikka MC:n niin samalla saa puristukset ja turbon jotka ovat edes vähän lähempänä tämän vuosituhannen lukuja.

                    Comment


                    • #11
                      Teemu M,
                      Täältä löytyisi ylimääräinen toimiva KG-moottori ja täyd. K-jetti
                      YV:tä jos kiinnostaa!

                      Comment


                      • #12
                        Kannattaa sitten olla pirun tarkkana kun ostaa "hyvää" käytettyä turbokonetta. -Vaikkakin kyseessä on Audin pata. Jos saa valita niin mieluummin sellainen jota pääsee edes hiukan koekäyttämään. Pienikin "piilovika" may cost you a fortune!
                        Ite hankin wanhan vitosturbon reilu vuosi sitten. En päässyt testaamaan etukäteen, mutta myyjänä olikin piireissä tunnettu herrasmies jonka sanaan saattoi luottaa. Auton mittari oli pysähtynyt 130tkm kohdalle, ja kone on kyllä kunnoltaan loistelias. ...ja sitä viivettä löytyy... :)

                        Comment


                        • #13
                          Sit tiedoksi niille jotka ottavat auki tommosen määräjakajan vahingossa/tarkotuksella/hullunahumalassa taikka mikä sen oikea nimi lieneekään ja jos on vaikeuksia saada se paketti tiiviiksi ni itse pesin asetonilla sen alkuperäis pellin ja molemmat puoliskot sit Hylomaria, sinistä,
                          peltiin ja puoliskoihin ohut kerros ja paketti nippuun, uusilla pulteilla (ihan8.8 käy) annoin olla pari minuuttia kiristin uudestaan ja kokeilin tiiviyttä paineilmalla ja saippua vedellä painetta oli 6bar ja ei tullu kuplia et kyl kai se jotain kestää...

                          sitä en kyllä käsitä miten se pohja neula tiivistyy ku ei siellä ole mitään o-rengasta taikka mitään, melko tarkka sovite?

                          Comment

                          Working...
                          X