Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Laakkonen - parhaimmat varosatiskin kokemukset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Laakkonen - parhaimmat varosatiskin kokemukset

    Kertokaa omat hauskat kokemuksenne "marmoritiskin" takana asioidessa. Ei väliä vaikka olisi Iisalmen Laakkonen tai Varkauden, kunhan samaa konsernia! :)


    Juuri kun luulin että Tampereen Laakkonen (tarkemmin varaosapuoli) olisi tänäpäivänä luotettava ja asiantunteva paikka, hajosin totaalisesti siihen fiaskoon mikä siellä pari päivää sitten syntyi.

    Aikaisempia kokemuksia on jo kertynyt huimasti, nimittäin aina vaihdekepin nahkapussista audin kuskinpuoleiseen peiliin saakka.

    Aloitetaampa hyvällä esimerkillä:

    -Olin ostamassa peiliä autooni. Kerroin hienosti pukeutuneelle herralle joka kökötti tiskin takana ylimielisellä katseella, että haluaisin ostaa peilin A6 C5 -98 quattro 2.8 30v - peilinlämmittäjä INCLUDED (Kerron aina tarkat tiedot välttääkseeni ongelmia. En silti viittiny vielä perään mainita että kyseinen auto on kuusisylinterinen :) ). Herra lähtee tietysti ylimielisellä tyylillä takahuoneeseen hakemaan osaa, tuo sen minulle ja ojentaa laskun (68 euroa? en muista tarkalleen mutta kaikkea muuta kun halpa.) Kun pääsin kotiin ilmeni että peili olikin C4 koppaseen audiin ilman peilinlämmittäjää. Siinä se luotto menikin.

    -Tuossa kaksi päivää sitten kysyin tällaista kosmeettista osaa: (Hukkasin kyseisen osan suursiivouksessa, don't ask why)



    Elikkäs se käsijarrun "esimuovi" jolla ei ole muuta tarkoitusta kun pitää tuo kuori kiinni. Ilmoitti hymyillen että hintaa löytyy 200 euroa. Kysyin samantien herralta että oletko varmasti juonut aamukahvin vai pilailetko? "Tässähän se lukee.." Päätin hetken päästä hyväksyä asian ja jatkettiin selvittelyä. Seuraava ongelma olikin värikoodi (yllätys yllätys). Meidän herra ei osannut tietenkään saksaa ja näytön taakse kokoontui 3 muuta henkilökunnan jäsentä pohtimaan onko minulla beige nahkasisusta ja että onko minulla ne beiget listat vai jalopuujäljitelmää. Koodin mukaan autossani on ollut "jalopuulistat"..
    Voitte kuvitella 4 henkilöä pohtimassa mitä se "weissbaum" meinaa saksaksi. Asiantuntijat vauhdissa :) Luulis Laakkosen poikien mestaroivan Saksan grammatiikan täydellisesti.
    Luovutin 30 minuutin jälkeen ja päätin että sitä muoviosaa kuoren kera en osta.


    Tänään kävin Laakkosella hakemassa äidin projekti kakkikseen uuden laturinhihnan ja päätin vielä kerran kysyä sitä osaa kokeneemmalta myyjältä. "68 euroa niin saat osat." Tunsin pienen kipinän päässäni ja repesin hiukan. Myyjä kysy miksi noin hyvällä tuulella? "Elämä on ihanaa" -vastasin. :)
    Viimeksi muokannut Escalator; 6.3.2008, 20:20. Perustelu: Jätetään suorat henkilöviittaukset pois.

    #2
    OT.Mä lyön marmorilla heti ensimmäisenä huoltokirjan pöytään ja sitten talon myyjä naputtaa jotain koneelle (luulisin että valmistenumeron rajaamaan hakua), sen jälkeen vastailen että turbo ässään osia kiitos.

    Tosin yleensä on osanumerot jo etukäteen mukana ja myyjä sitten vaan varmistaa että osa tulee oikeaan autoon.

    Comment


    • #3
      Iisalmen Laakkoselta hain joskus vaihdelaatikon osia. Ihan vain sen takia kun Savossa on kuitenkin hiukan erilainen(+) asiakaspalvelu kuin Oulussa :)

      Comment


        #4
        Minä lyön ETKAn tulostelistan pöytään ja sanon, että kerää lista ja tarkasta koodien tuoreus. Tietämys on nykyisin monella varaosamyyjällä olematonta. Hyvä, että tietävät mikä on imusarja. Keravan Laakkosella on sentään kuitenkin edes yksi ihan osaava myyjä.

        Kun Auto Toivoinen hoiti aikoinaan Audin varaosat ennen Laakkosen kaappausta Järvenpäässä, sai tiskiltä mm. sanomalla "tehostimen pumppuun proppu" samantien osan asennusohjeineen ilman ETKAn 15min pläräystä ja monipolvista delegointia.

        Silloin kun minä olin nuori, niin silloin oli toisin jne. jne... :)
        Viimeksi muokannut jasso; 29.1.2008, 08:41.

        Comment


        • #5
          Lähes poikkeuksetta ensimmäinen kysymys merkkiliikkeen tiskillä hieman harvinaisempaa osaa etsiessäni: "onko saksantuonti?". Varaosanumerot olen aina poiminut mukaan kaiken varalta.
          Eiköhän se oudoin kommellus ollut viime kesänä -93 Caravelleen sisäilman suodatinta etsiessäni. Minulle myytiin OEM-suodatin, jonka kartio torppasi
          autossa ilmeisen harvinaisena tehdasvarusteena olleen sisäkierron läpän toiminnan. Kolmen kaverin voimin sitä varaosatiskin takana ihmeteltiin ja aloin jo hermostua, kun osaa ei meinattu ottaa takaisin millään. Jossakin vaiheessa kuulin mainittavan sanan "saksantuonti", mutta vasta-argumenttini oli, että minulle tulisi myydä osa, joka sopii autooni, jossa on tehdasasenteiset varusteet. Myyjän asia on tiedustella, onko autossa sisäkierto, johon osa ei sovi. Pitkin hampain minulle kirjoitettiin saapalappu ja suodatin lensi roskiin.

          Comment


          • #6
            Pitäjänmäen Takkatiellä on ollut ihan mukavaa porukkaa tiskin takan, kun osaa hakenut. Yleensä ollut varaosanumero tiedossa tai moottorikoodin perusteella nopeimmin saanut tiedon irti.

            Keravan Laakkosellakin homma toiminut paitsi viimeksi, kun kyselin N75-venttiilin saatavuutta/hintaa...ilmeisesti tuo termi N75 ei ole virallinen käsite, eikä varaosaukolle sanonut mitään, kun yritti tuon termin mukaan ETKA:sta kuumeisesti etsiä...no, tuo oli tietysti oma moka tuo...

            Eräs vanhempi marmorimyyjä sai pikkaisen lämmöntunnetta nousuun, kun varaosaukko tokaisi kettuilevalla äänensävyllä, että "Meinaatko ihan itse vaihtaa". Saa aina köyhän maineen (totuushan se on) kun ei halua maksaa 80?/h, vaan hakee osan itse ja aikoo vielä vaihtaakkin ominpäin.

            Comment


            • #7
              Vantaan vw autossa on kanssa erittäin osaava varaosamyyjä joka kuulemman tietää audien osista erittäin hyvin, omat kokemukset myyjän kanssa ovat erittäin positiivisia.

              Comment


              • #8
                Täältä myös aplodit Vantaalle, kaveri tietää useimmiten jo osanumerosta mistä varaosasta on kyse.

                Comment


                  #9
                  Tuohon käsijarrukahvan ongelmaan:
                  a) huoltokirjan varustekooditarra olisi kertonut suoraan mikä autoosi kuuluu
                  b) varaosasoftasta saa varsin helposti vaihdettua kielen Saksasta englanniksi
                  c) tällä ns. perusversiot maksaa kotimaassa näemmä 50-60 ja puupaneloidut 300e nurkilla... (7 vaihtoehtoista 5M-aluista varustekoodia värin ja materiaalin mukaan)

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Nikke Näytä viesti
                    Vantaan vw autossa on kanssa erittäin osaava varaosamyyjä joka kuulemman tietää audien osista erittäin hyvin, omat kokemukset myyjän kanssa ovat erittäin positiivisia.
                    Ainakin Vantaalla oleva Mika tuntuu olevan perillä oikeista varaosanumeroista. Typ 44:setkin hänelle tuttuja.

                    Comment


                    • #11
                      Varaosa-Mikalle ääni täältäkin, yli vuoden vanhana vikaantunut jarrupala vaihtui uuteen settiin ilman minkään tason venkoilua tai vastustelua. Eikä muissakaan asioissa ole mitään arpomista ollut.

                      Comment


                      • #12
                        Teppo, annoin myyjälle huoltokirjan juuri sen takia että näkisi mikä väri kyseessä. Ei osannut ilmeisesti tulkita sitä tarraa.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja karppa Näytä viesti
                          Varaosa-Mikalle ääni täältäkin, yli vuoden vanhana vikaantunut jarrupala vaihtui uuteen settiin ilman minkään tason venkoilua tai vastustelua.
                          Audin hydr.pumppuun yritin saada takuun jälkeen uutta +korkkia, kun vanha alkoi vuotamaan, mutta siitä tuli kyllä Mikalta rutinaa, vaikka olisi se oikeasti liikkeen virhevastuun piiriin kuulunutkin.
                          Että parantamisen varaakin on, mutta muuten tosiaan ei hänen toiminnassaan ole ollut moittimista.

                          Comment


                          • #14
                            90:een jouduin kysyttämään Laakkosella työskentelvällä kaverilla hintaa
                            alapallonivelelle taakse. Sitten kun kaveri päivällä soitteli oli ensimmäinen kommentti osan hinnasta "et varmaan edes halua kuulla..." 196 euroa oli pokkana ilmoitettu nivelen hinnaksi.
                            Pisti yllättäen intoa penkoa varaosalaatikoita joista löytyikin ruosteinen, mutta täysin välyksetön varaosa jonka iloisena pulttasin paikalleen.

                            Eihän sitä tietenkään löydy tarvikeosana, mutta että jos noissa osien hinnoitteluissa olisi edes jonkinlainen järki mukana. Käytännössä kaksi simppeliä niveltä maksavat yhteensä kymmenesosan auton hinnasta...

                            Comment


                              #15
                              Hannu, olisit kysynyt multa niin olisin kertonut että kyllä saa tarvikkeena, hinta 65e (857505365)

                              Comment


                              • #16
                                Omalla kohdallani on ainakin kaikki onnistunut täydellisesti marmoritiskillä, juurikin Tampereen Laakkosella.

                                Comment


                                  #17
                                  Tämä ei ole tapahtunut marmoritiskillä, mutta on muuten aika hauska tapaus.

                                  Olen tarvikeliikkeessä ostamassa autoon jotain varaosaa:

                                  Minä: Tarvitsen Audi S2:seen sitäsuntätä
                                  Myyjä: Mikä vuosimalli
                                  Minä: 1994
                                  Myyjä: Etsitään...
                                  Tässä vaiheessa alkaa tavaton varaosakirjojen ja luetteloiden selaus. Välillä myyjä jopa poistuu takahuoneen puolelle tekemään jotain. Aikaa menee liki puoli tuntia. Lopulta myyjä palaa tiskille.
                                  Myyjä: Onkos toi auto saksantuonti ja oletkos nyt ihan varma sen iästä/mallista. Meidän kirjojen mukaan A2:sta ei ollut vielä 1994 ja eikä ne tunne A2:sen S-malliakaan?

                                  Löytyi se osa kuitenkin lopulta ja itseasiassa syyllinen ongelmaa on Audi ja kenties maailmanhistorian epäloogisin nimeämispolitiikka S-malleissa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kuopion Laakkosella tehnyt muutamia perusosien ostoksia, "mystisin" palikka ollut 3 bar mappianturi. Jokisen Jarilta ja Koljosen Mikalta tullut sukkelasti oikeat osat ja ETKA-printtiäkin tarjottu mukaan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Iisalmen laakkoselta on vain hyviä kokemuksia, aina tullut se osa mitä halunnut ja siinä ajassa mitä luvanneet, muutenki hyvää palvelua varaosatiskillä..

                                      Comment


                                      • #20
                                        Yksi mukavista kokemusta Tampereen marmoritiskiltä:

                                        "päivää, olis tarvetta -00 vuosimallisen passatin takavetareiden suojakumeille"

                                        "joo, katsotaas.. Onko se neliveto?"

                                        "...niin, siis TAKAvetariden suojakumeja kyselin.."

                                        hetken hiljasuuden jälkee, kysyvä katse:
                                        "eli ilmeisesti siis on neliveto..."

                                        Ei kaikki aina ole niin selvää, kuten ei sekään, että S mallit yleensä on myös nelivetoja, koska se oli ässä aikaan myös ensimäisen kysymys. S4 audiin sitä sun tätä, "onko se neliveto.."

                                        Lukuisten kertausten jälkeen, luulisi että jossain kohtaa oppii jo tuntemaan asiaansa. Ei siinä, vanhempi herrasmies tampereen tiskin takana tuntuu kyllä tietävän asiansa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Ei tapahtunut Laakkosen varaosatiskillä vaan kolarikorjaamolla aikananaan. Vein typ89:ä näytille sen jälkeen V70 tuli takapuskuriin. "Onkos tämä Audi 80 vai 90 coupe?", kuului kysymys. En ihan tätä ollut odottanut, vaikka vastaavaan kysymykseen törmäsin myös normaalissa tarvikeliikkeessä kerran tai kaksi. Taisipa autoa ostaessa lehti-ilmoituksessakin olla Audi 80 coupe quattro...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kuopion Laakkosella ymmärretään asiakasta: korjasin C4:n takalasin pyyhkimen moottorin ja tarvitsin uuden mutterin lasin ulkopuolelle. Moottoriin oli tullut päivitys, jossa mutteria ei enää ollut eikä sitä Audin puolelta löytynyt. Kokeneemmalta varaosamyyjältä tuli heti tieto, että hae portterin vastaavaa mutteria. Takuuta sopivuudesta ei ollut, mutta näytti sopivalta ja sopihan se. Näin myydään 1,20 euron osa ja saadaan halutunkaltaista mainetta. Kiitos ja onneksi olkoon!

                                            Myyntiä omassa yrityksessä seuranneena tiedän, että jos haluaa huippupalvelua, kannattaa asiakkaana käyttäytyä kohteliaasti ja olla rakentavasti mukana siinä pienessä tapahtumassa, jonka seurauksena saa oikean osan tai vaikka omia toivomuksia läpi tuotetta tilattaessa.

                                            Toinen juttu Tallinnasta: vielä vuosi sitten minulla oli siellä ajamista varten vuonna y katsastettu Suomi-Lötkö *); Typ44 -86 2.0d taxi, +1,5milliä rullattu. Siitä ei koskaan särjetty mitään, ketään kiinnostanut vanha mankka, joskus jopa sain huomiota tyyliin O-Ou! (Kuinka huonosti porolla meneekään.. 8) Hienointa oli ajaa Audi-Centerin pihaan Porsche-Centerin edestä ja parkkeerata Risojen rivistöön riskillä, kun kytkytin ei irrottanut kunnolla :)
                                            Varaosia hakiessani saan aina asiallista palvelua ja minulle soitettiin suomeksi Suomeen (puhun viroa) kun HD-jouset oli tullut 4B:n jne. Heillä muuten tosi isot varastot osia, C4:een kaikki sälä mitä olen tarvinnut suoraan hyllystä.

                                            *)Nykyään lötkö myyty Kuopioon, palvelee työmatkaliikenteessä 120km/pv. Ne Tallinnan Risat ei tule koskaan näkemään tietä niin paljoa...

                                            Comment

                                            Working...
                                            X