En tiedä miten tuo uutta Audia ostaessa menee, mutta tuo Preowened Extented Warranty tuli automaattisesti kun Audinn osti paikallisesta merkkiliikkeestä. Ja kyllähän sitä sai 4 vuotiaille Audeille käyttääkin ihan "koko rahan edestä". Allroadin ilmapussit uusittiin kauttaaltaan vaikka kilometrejä oli alle 80,000 eikä edes arktinen talvi ollut niitä rasittamassa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Voiko Audin huolto olla näin huono?
Collapse
X
-
Tarina alkaa kuluvan vuoden tammikuun ensimmäisinä päivinä. Omaa hölmöyttäni peruutin väärään paikkaan, ja auton keula otti alapuolelle osumaa. Kävin näyttämässä vaurioita Tampereen Laakkosella, ja sieltä sain korjausarvioksi yli 4000 euroa. Laakkonen ei ehtinyt autoa korjaamaan tammikuun aikana, ja olin muuttamassa Ouluun kuunvaihteessa, joten varasin ajan Oulun Audi Centerin korikorjaamolle.
Viime viikon maanantaina vein auton sovitusti pajalle. Lämmitin Webastolla hytin ja moottorin sujuvasti vaikka pakkasta oli 28 astetta. Matkan aikana käytin tuulilasinpesunestettä, joka lennähteli iloisesti lasille. Myös parkkitutka pelasin moitteetta molempiin suuntiin.
Tuli perjantai. Puhelin soi, ja sain luvan hakea autoni Pörhöltä 16 jälkeen. Vaihtolistalla oli ainakin molempien puolien ulko- ja sisälokarit edestä, ilmastoinnin kenno, puskuripaketti parkkitutkalla ja sumareilla, ilmastoinnin kenno, ja em. liittyviä nippeleitä ja nappeleita. Liike meni kiinni heti poistuttuani paikalta. Viivan alla oli pitkällä viidettä tonnia osia ja työtä. Kotimatkan aikana huomasin että Webasto ei lähde käyntiin, pissapoika ruikkii vain apukuskin puolelle, ja parkkitutka huutaa taukoamatta. Yritin saada vastaavaa työnjohtajaa puhelimeen, mutta hän oli jo ehtinyt lähteä viikonlopun viettoon.
Seisotin autoa viikonlopun yli, pakkanen kun oli lähes kolmessa kympissä koko ajan, enkä ollut kiinnostunut kokeilemaan autoni kylmästarttiominaisuuksia.
Tuli maanantai. Lämpötila oli ollut voimakkaan nousujohteinen puolesta yöstä eteenpäin, 10:00 oli enää 8 astetta miinuksen puolella. Webasto ei käynnistynyt taaskaan, joten auto kylmänä tulille. Lähti kuin palmun alta. Sitten puhelua Audi Centeriin.
Kaveri oli oikein ymmärtäväinen ja hyväntuulinen, ja kuunteli kuvaukseni ilmenneistä vioista asiallisesti. Pyysi tulemaan näyttämään heti, johon vastasin että ei onnistu, koska olen lähdössä käymään Rovaniemellä. Pyysin sijaisautoa, mutta hänen mielestään voisin hyvin tulla vasta keskiviikkona kun olen takaisin Oulussa, olihan sääennustekin sen puolella.
Toisin kuitenkin kävi. Auto pelasi normaalisti noita mainittuja vikoja lukuunottamatta koko matkan Rovaniemelle. Aamulla kun piti lähteä takaisin kotiin, olikin elohopea hiipinyt -32 asteeseen, sunnuntai-iltana luvatun n. -10c sijaan. Ei lähtenyt Webasto taaskaan käyntiin. Koitin starttiakin, ekalla kerralla pyörähti muutaman kerran, toisella kerralla sanoi niks naks.
Jälleen puhelua Oulun Audi Centeriin. Tällä kertaa kaverilla oli täysin eri asenne ja täysin eri näkemys asioista. Ei ole kuulemma mitenkään mahdollista että Webasto olisi heidän hallussaan mennyt toimintakyvyttömäksi. Lisäksi kaveri katsoi aiheelliseksi kehua autoani huonosti pidetyksi, ja Webastokin oli varmasti hajonnut vanhuuttaan ihan sattumalta juuri samaan aikaan. Aika näyttää miten käy. Puhelu ei johtanut oikein mihinkään muuhun kuin tunteiden kuumenemiseen molemmilla osapuolilla, joten päätin antaa asian olla ja keskittyä siihen että päästään kotiin ASAP.
Soitin Ifiin korvauskäsittelijälle, ja sittemmin puhelu kääntyi vahinkotarkastajalle. Molemmat ihmettelivät tapahtumasarjaa, mutta myös muistuttivat että onhan se mahdollista että kaikki nuo vaivat ilmenivät sattumalta samaan aikaan, toisistaan riippumatta ja vanhuuttaan. Noh, voittaahan joku lotossakin päävoiton lähes joka viikko, mutta aika erikoiselta kuulostaa omaan korvaani.
Tämän jälkeen otin luurin päähän Rovaniemen Pörhön jälkimarkkinointipäällikön. Kaverilla tuntui olevan huomattava määrä järkeä päässä, ja pääsimme asioista nopeasti yhteisymmärrykseen. Auto hinattiin heille, ja se saa sulaa siellä yön yli. Aamulla mekaanikko tarkastaa että onko se ajokuntoinen, ja soittaa minulle että voinko ajaa sillä takaisin Ouluun. Mikäli ei voida näyttää toteen, että Webasto ja muut uudet ominaisuudet eivät ole syntyneet vauriohetkellä tai sen korjauksessa, niin Rovaniemen Pörhö maksaa aiheutuneet kulut. Muussa tapauksessa maksumies on joko If tai Oulun Audi Center.
Nyt ollaan siis jumissa Rovaniemellä ainakin aamuun, ja saletisti Oulun pojat pesee kätensä koko touhusta. Vituttaa rankasti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viestiTarina alkaa kuluvan vuoden tammikuun ensimmäisinä päivinä. Omaa hölmöyttäni peruutin väärään paikkaan, ja auton keula otti alapuolelle osumaa. Kävin näyttämässä vaurioita Tampereen Laakkosella, ja sieltä sain korjausarvioksi yli 4000 euroa. Laakkonen ei ehtinyt autoa korjaamaan tammikuun aikana, ja olin muuttamassa Ouluun kuunvaihteessa, joten varasin ajan Oulun Audi Centerin korikorjaamolle.
Viime viikon maanantaina vein auton sovitusti pajalle. Lämmitin Webastolla hytin ja moottorin sujuvasti vaikka pakkasta oli 28 astetta. Matkan aikana käytin tuulilasinpesunestettä, joka lennähteli iloisesti lasille. Myös parkkitutka pelasin moitteetta molempiin suuntiin.
Tuli perjantai. Puhelin soi, ja sain luvan hakea autoni Pörhöltä 16 jälkeen. Vaihtolistalla oli ainakin molempien puolien ulko- ja sisälokarit edestä, ilmastoinnin kenno, puskuripaketti parkkitutkalla ja sumareilla, ilmastoinnin kenno, ja em. liittyviä nippeleitä ja nappeleita. Liike meni kiinni heti poistuttuani paikalta. Viivan alla oli pitkällä viidettä tonnia osia ja työtä. Kotimatkan aikana huomasin että Webasto ei lähde käyntiin, pissapoika ruikkii vain apukuskin puolelle, ja parkkitutka huutaa taukoamatta. Yritin saada vastaavaa työnjohtajaa puhelimeen, mutta hän oli jo ehtinyt lähteä viikonlopun viettoon.
Seisotin autoa viikonlopun yli, pakkanen kun oli lähes kolmessa kympissä koko ajan, enkä ollut kiinnostunut kokeilemaan autoni kylmästarttiominaisuuksia.
Tuli maanantai. Lämpötila oli ollut voimakkaan nousujohteinen puolesta yöstä eteenpäin, 10:00 oli enää 8 astetta miinuksen puolella. Webasto ei käynnistynyt taaskaan, joten auto kylmänä tulille. Lähti kuin palmun alta. Sitten puhelua Audi Centeriin.
Kaveri oli oikein ymmärtäväinen ja hyväntuulinen, ja kuunteli kuvaukseni ilmenneistä vioista asiallisesti. Pyysi tulemaan näyttämään heti, johon vastasin että ei onnistu, koska olen lähdössä käymään Rovaniemellä. Pyysin sijaisautoa, mutta hänen mielestään voisin hyvin tulla vasta keskiviikkona kun olen takaisin Oulussa, olihan sääennustekin sen puolella.
Toisin kuitenkin kävi. Auto pelasi normaalisti noita mainittuja vikoja lukuunottamatta koko matkan Rovaniemelle. Aamulla kun piti lähteä takaisin kotiin, olikin elohopea hiipinyt -32 asteeseen, sunnuntai-iltana luvatun n. -10c sijaan. Ei lähtenyt Webasto taaskaan käyntiin. Koitin starttiakin, ekalla kerralla pyörähti muutaman kerran, toisella kerralla sanoi niks naks.
Jälleen puhelua Oulun Audi Centeriin. Tällä kertaa kaverilla oli täysin eri asenne ja täysin eri näkemys asioista. Ei ole kuulemma mitenkään mahdollista että Webasto olisi heidän hallussaan mennyt toimintakyvyttömäksi. Lisäksi kaveri katsoi aiheelliseksi kehua autoani huonosti pidetyksi, ja Webastokin oli varmasti hajonnut vanhuuttaan ihan sattumalta juuri samaan aikaan. Aika näyttää miten käy. Puhelu ei johtanut oikein mihinkään muuhun kuin tunteiden kuumenemiseen molemmilla osapuolilla, joten päätin antaa asian olla ja keskittyä siihen että päästään kotiin ASAP.
Soitin Ifiin korvauskäsittelijälle, ja sittemmin puhelu kääntyi vahinkotarkastajalle. Molemmat ihmettelivät tapahtumasarjaa, mutta myös muistuttivat että onhan se mahdollista että kaikki nuo vaivat ilmenivät sattumalta samaan aikaan, toisistaan riippumatta ja vanhuuttaan. Noh, voittaahan joku lotossakin päävoiton lähes joka viikko, mutta aika erikoiselta kuulostaa omaan korvaani.
Tämän jälkeen otin luurin päähän Rovaniemen Pörhön jälkimarkkinointipäällikön. Kaverilla tuntui olevan huomattava määrä järkeä päässä, ja pääsimme asioista nopeasti yhteisymmärrykseen. Auto hinattiin heille, ja se saa sulaa siellä yön yli. Aamulla mekaanikko tarkastaa että onko se ajokuntoinen, ja soittaa minulle että voinko ajaa sillä takaisin Ouluun. Mikäli ei voida näyttää toteen, että Webasto ja muut uudet ominaisuudet eivät ole syntyneet vauriohetkellä tai sen korjauksessa, niin Rovaniemen Pörhö maksaa aiheutuneet kulut. Muussa tapauksessa maksumies on joko If tai Oulun Audi Center.
Nyt ollaan siis jumissa Rovaniemellä ainakin aamuun, ja saletisti Oulun pojat pesee kätensä koko touhusta. Vituttaa rankasti.
Ajoin Ouluun, ja Audi Centerille. Jälleen oli työnjohtajalla parempi päivä, ja löysimme yhteisen sävelen asian ratkomiseen. (Tiedä sitten johtuiko aurinkoisuus siitä, että hänellä oli ylläoleva posti tulostettuna kädessään, vai oliko se puhdasta sattumaa. Mielestäni on erinomaisen hienoa huomata, että alan medioita seurataan myös marmoritiskin takana. Terkut vaan sinne Pörhölle, huomenna taas nähdään.)
Mekaanikko luki autosta koodit, ja Webastohan se siellä tuumi että alijännitettä pukkaa. Lokareita käytettiin irti, ja havaittiin laitteen olevan ulkoisesti ehjä. Pissapojankin hän sai ehjättyä, oli kuulemma tukossa. Auto pakettiin ja takaisin korikorjaamon tiskille neuvottelemaan jatkosta.
Sain ohjeeksi ottaa autosta akun yöksi sisälle, ja ladata sen. Totesin että eipä se Webasto sillä taida herätä, mutta koska parempaakaan ratkaisua ei ollut tarjolla, tyydyin siihen. Kysyin vielä, että passaako akun irroitus raakana, vai tarviikoo loihtia. Asiaa kysyttiin paikalle osuneelta sähkäriltä, joka sanoi että on ok. Kysyin sitten itse vielä häneltä tästä asiasta, ja selvitin taustat. Hänellä sattui olemaan puoli tuntia aikaa, joten lupasi tutkia asiaa. Työnjohtaja sanoi että voin mennä katsomaan kun autoa tutkitaan, ja menin. Eipä saanut hänkään laitteeseen eloa. Sen verran viisastuimme, että laite havaitsee sinne tulevan vain 0.14V jännitteen. Ei ihme ettei puhku ja puhise.
Noh, puoli tuntia tuli täyteen eikä loitsut tepsineet. Lähdin sähkärin perässä etsimään työnjohtajaa pitkin halleja. Suureksi yllätykseksi käy ilmi että hän olikin lähtenyt kotiin. Ei riitä ymmärrys siihen että asiakaspalvelija haihtuu paikalta ilmoittamatta mitään, olosuhteet huomioiden siis. Avauduin asiasta hänen kollegalleen pitkään ja hartaasti. Samainen kollega esitti, että varataan aika asiaa jo tutkineelle sähkärille heti kun mahdollista. Edelleen on (ymmärrettävästi, joskin harmillisesti) epäselvää, että kuka on maksumiehenä. Ajankin sain vasta parin viikon päähän.
Lupasivat soitella sieltä huomenna kun ovat puhuneet vahinkotarkastajan kanssa siitä, että saadaanko piikki Ifille auki jos vaurio voidaan osoittaa kolariperusteiseksi. Pitää itse soittaa aamusella Kahalle (Webaston maahantuoja), ja kysyä heidän mielipidettään siihen, että voidaanko olettaa että laite voi hajota kun sitä tuijottaa Audi-mekaanikko. Koko laitteeseen ei siis ole koskettu, vain sen ympäriltä on vaihdettu osia.
Ei edelleenkään mahdu mun aivoon se, että voin joutua maksumieheksi. Todennäköisyys siihen, että 10v vanha laite hajoaa vanhuuttaan juuri samaan aikaan kun Pörhön mekaanikot vaihtavat osia sen ympäriltä, on aika pieni. Vein auton toimivalla Webastolla huoltoon, sain takaisin Webasto mykkänä, ja jännäkakka puntissa saa odotella että kuka sen maksaa. Eipä tässä kai auta kuin odotella, ja toivoa että helmikuun pakkaset ovat jostain kumman syystä näillä korkeuksella sellaiset, että auto kehtaa starttailla kaksi viikkoa kylmänä. Pahaa tekee jo ajatuskin.
Comment
-
Ei edelleenkään mahdu mun aivoon se, että voin joutua maksumieheksi. Todennäköisyys siihen, että 10v vanha laite hajoaa vanhuuttaan juuri samaan aikaan kun Pörhön mekaanikot vaihtavat osia sen ympäriltä, on aika pieni.
Mutta osuu kyllä turhan pahasti yksyhteen se että ympärillä ollaan hääritty ja sen jälkeen laite ei toimi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viestiJa tarina jatkuu. Auto vietti yön Rovaniemen Pörhöllä, ja lähti siellä aamulla käyntiin kuin palmun alta. Käsittääkseni eivät tehneet sille mitään, tarkastivat vain että auto on ajokunnossa. Parkkitutka oli tosin ehjääntynyt sinä aikana, liekö ollut anturin johto irti tms. ilmiselvä vika... Jäi kyllä todella hyvä mieli jänkhämiesten palvelualttiudesta. Kavereilla ei ollut mitään osaa eikä arpaa koko asiaan, ja auto sai olla heidän tiloissaan yön yli. Sain jopa auton toimitettuna paikkaan josta se aiemmin hinattiin pois. Harjoittelija ajoi sen sinne, ja minä ajoin harjoittelijan suurien kiitosten saattelemana takaisin työmaalle.
Ajoin Ouluun, ja Audi Centerille. Jälleen oli työnjohtajalla parempi päivä, ja löysimme yhteisen sävelen asian ratkomiseen. (Tiedä sitten johtuiko aurinkoisuus siitä, että hänellä oli ylläoleva posti tulostettuna kädessään, vai oliko se puhdasta sattumaa. Mielestäni on erinomaisen hienoa huomata, että alan medioita seurataan myös marmoritiskin takana. Terkut vaan sinne Pörhölle, huomenna taas nähdään.)
Mekaanikko luki autosta koodit, ja Webastohan se siellä tuumi että alijännitettä pukkaa. Lokareita käytettiin irti, ja havaittiin laitteen olevan ulkoisesti ehjä. Pissapojankin hän sai ehjättyä, oli kuulemma tukossa. Auto pakettiin ja takaisin korikorjaamon tiskille neuvottelemaan jatkosta.
Sain ohjeeksi ottaa autosta akun yöksi sisälle, ja ladata sen. Totesin että eipä se Webasto sillä taida herätä, mutta koska parempaakaan ratkaisua ei ollut tarjolla, tyydyin siihen. Kysyin vielä, että passaako akun irroitus raakana, vai tarviikoo loihtia. Asiaa kysyttiin paikalle osuneelta sähkäriltä, joka sanoi että on ok. Kysyin sitten itse vielä häneltä tästä asiasta, ja selvitin taustat. Hänellä sattui olemaan puoli tuntia aikaa, joten lupasi tutkia asiaa. Työnjohtaja sanoi että voin mennä katsomaan kun autoa tutkitaan, ja menin. Eipä saanut hänkään laitteeseen eloa. Sen verran viisastuimme, että laite havaitsee sinne tulevan vain 0.14V jännitteen. Ei ihme ettei puhku ja puhise.
Noh, puoli tuntia tuli täyteen eikä loitsut tepsineet. Lähdin sähkärin perässä etsimään työnjohtajaa pitkin halleja. Suureksi yllätykseksi käy ilmi että hän olikin lähtenyt kotiin. Ei riitä ymmärrys siihen että asiakaspalvelija haihtuu paikalta ilmoittamatta mitään, olosuhteet huomioiden siis. Avauduin asiasta hänen kollegalleen pitkään ja hartaasti. Samainen kollega esitti, että varataan aika asiaa jo tutkineelle sähkärille heti kun mahdollista. Edelleen on (ymmärrettävästi, joskin harmillisesti) epäselvää, että kuka on maksumiehenä. Ajankin sain vasta parin viikon päähän.
Lupasivat soitella sieltä huomenna kun ovat puhuneet vahinkotarkastajan kanssa siitä, että saadaanko piikki Ifille auki jos vaurio voidaan osoittaa kolariperusteiseksi. Pitää itse soittaa aamusella Kahalle (Webaston maahantuoja), ja kysyä heidän mielipidettään siihen, että voidaanko olettaa että laite voi hajota kun sitä tuijottaa Audi-mekaanikko. Koko laitteeseen ei siis ole koskettu, vain sen ympäriltä on vaihdettu osia.
Ei edelleenkään mahdu mun aivoon se, että voin joutua maksumieheksi. Todennäköisyys siihen, että 10v vanha laite hajoaa vanhuuttaan juuri samaan aikaan kun Pörhön mekaanikot vaihtavat osia sen ympäriltä, on aika pieni. Vein auton toimivalla Webastolla huoltoon, sain takaisin Webasto mykkänä, ja jännäkakka puntissa saa odotella että kuka sen maksaa. Eipä tässä kai auta kuin odotella, ja toivoa että helmikuun pakkaset ovat jostain kumman syystä näillä korkeuksella sellaiset, että auto kehtaa starttailla kaksi viikkoa kylmänä. Pahaa tekee jo ajatuskin.
If ei ole kiinnostunut maksamaan sijaisautoa, mutta lupasivat olla yhteydessä pajalle, ja koittaa kiirehtiä asian tutkimista. Korvauskäsittelijä oli myös sitä mieltä, että johtui vika mistä tahansa, niin Audi Center olisi velvollinen todistamaan että vika ei johdu heistä. Epäilemättä juuri näinhän tuossa tulee käymään. Käytännössä siis joutuisivat omaan laskuunsa todistamaan, että vika ei ole voinut aiheutua heistä. Jäämme odottavalle kannalle, sekä If että Audi Center lupasivat soitella vielä tämän päivän aikana.
Comment
-
-
Noniin, homma alkaa toivottavasti olemaan paketissa.
Webasto oli silminnähden kosteusvaurioinen, ja Audi Center ei siis ollut varsinainen syy hajoamiselle, seuraus ehkä. Ennen pitkää olisi porsinut joka tapauksessa. Alunperin olivat melkein 800 euroa vailla tästä, mutta sain soviteltua hinnasta n. puolet pois, vedoten siihen että minulla ei olisi ollut minkäänlaista intressiä käyttää AC:n palveluksia tässä, ellei olisi ollut epäilystä heidän osallisuudestaan, ja siihen, että en voi sanoa olevani millään mittarilla tyytyväinen heiltä saamaani palveluun.
Viimeistä edellisen postauksen jälkeen olin puhelinyhteydessä tuohon aiemmin mainitsemaani työnjohtajaan, joka ilmaisi minulle varsin negatiivisen kantansa tänne postailuista. Sovittiin, että postaan tänne vain loppukaneetin, ja päivä päivältä raportointi sai jäädä. Suostuin tähän siinä toivossa, että saisin jatkossa parempaa palvelua - ja niin kävikin, ei ole enää tarvinnut tuon kyseisen kaverin kanssa olla missään tekemisissä.
Ei tuo 400 euroa ole missään nimessä tyydyttävä summa siitä, että sain tietää jotain, joka tiedettiin jo ennen viimeisintä huoltokeikkaa: Webasto on rikki. Lisäksi tästä hinnasta noin puolet kuuluu Webaston aivon ja polttimen irroitus. Huollatan aivon jossain muualla, ja asennutan sen takaisin jollain kolmannella osapuolella. Onhan tuo hinnan kohtuullistaminen tyhjää parempi, mutta kyllä tässä vähän ryöstetty olo on.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viestiNoniin, homma alkaa toivottavasti olemaan paketissa.
Webasto oli silminnähden kosteusvaurioinen, ja Audi Center ei siis ollut varsinainen syy hajoamiselle, seuraus ehkä. Ennen pitkää olisi porsinut joka tapauksessa. Alunperin olivat melkein 800 euroa vailla tästä, mutta sain soviteltua hinnasta n. puolet pois, vedoten siihen että minulla ei olisi ollut minkäänlaista intressiä käyttää AC:n palveluksia tässä, ellei olisi ollut epäilystä heidän osallisuudestaan, ja siihen, että en voi sanoa olevani millään mittarilla tyytyväinen heiltä saamaani palveluun.
Viimeistä edellisen postauksen jälkeen olin puhelinyhteydessä tuohon aiemmin mainitsemaani työnjohtajaan, joka ilmaisi minulle varsin negatiivisen kantansa tänne postailuista. Sovittiin, että postaan tänne vain loppukaneetin, ja päivä päivältä raportointi sai jäädä. Suostuin tähän siinä toivossa, että saisin jatkossa parempaa palvelua - ja niin kävikin, ei ole enää tarvinnut tuon kyseisen kaverin kanssa olla missään tekemisissä.
Ei tuo 400 euroa ole missään nimessä tyydyttävä summa siitä, että sain tietää jotain, joka tiedettiin jo ennen viimeisintä huoltokeikkaa: Webasto on rikki. Lisäksi tästä hinnasta noin puolet kuuluu Webaston aivon ja polttimen irroitus. Huollatan aivon jossain muualla, ja asennutan sen takaisin jollain kolmannella osapuolella. Onhan tuo hinnan kohtuullistaminen tyhjää parempi, mutta kyllä tässä vähän ryöstetty olo on.
Jos palvelun taso on nyt rinnastettavissa (kalliiseen) kakkakikkareeseen, niin eipä kait se voi noustakaan ilman rakentavaa kritiikkiä. Kritiikin taasen tulisi johtaa työjäljen tarkempaan skrutinoimiseen jne kehitystoimiin.
Antaahan tämmöinen topiikki tietty huonoa kuvaa jokaisesta listalle päässeestä "huonosta", marmorin mandaatilla toimivasta, puljusta. - Tosin jos hommat olisivat edenneet "kuin strömsössä", olisi postauksien sävykin positiivisempaa kautta linjan.
MM. tuo AC:n keissi vahvistaa ennalta saamaani käsitystä, niin huonosta palvelusta kuin after-salesistakin.
Itse en haluaisi tuota samaa rumbaa käydä läpi, niin 100% varmuudella voin sanoa ettei yksikään omistamani/hallinnoimani, tällä hetkellä tahi tulevaisuudessa, konsernituote tule nauttimaan ko.puljun palveluksista. Tai ainakaan ennenkuin täällä on "Voiko Audin huolto olla näin hyvä"-ketju, ja siellä vähintään tusinan verran tyytyväisiä asiakastarinoita per tämän ketjun yksi negatiivinen.
Comment
-
Käytin autoani syksyllä Tampereen Laakkosella, kun korkeapainepumppu lakkasi tuottamasta painetta.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=ruiskupumppu
Pari viikkoa sitten vika uusiutui uudellakin korkeapainepumpulla, mutta tällä kertaa otin pumpun käteen ja totesin "vian" olevan roskat ruiskupumpun sihdissä? Purku ja puhdistus poisti ongelman ja auto pelaa normaalisti..
Tuossa lopussa pari kuvaa:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=104473
Laakkoselta rupesin kyselemään, että mikä oli homman nimi silloin syksyllä, kun nimenomaan polttoainejärjestelmän roskat silloin oli aiheuttajana eikä puhettakaan ollut tuosta sihdistä tai sen putsaamisesta. Huoltomieskin löytyi ja muisti tapauksen, mutta oli vain tarkastanut pumpun ulkoisilta vioilta ohjeen mukaan ja lyönyt uuden pumpun kehiin. Tottahan se toimimaan rupesi eikä sitten sen enempää asiaa jäänyt hautomaan! Perkele, kun en silloin tiennyt tuollaisen sihdin olemassaolosta, enkä edes pyytänyt vanhaa pumppua itselleni, se kun oli luultavasti ihan soiva peli.
Hyvityksenä korjaamopäällikkö tarjosi ilmaisia öljyjä seuraavan huollon yhteydessä ;) Ei oikein lämmittänyt, niin sain sitten sovittua edes ilmaiset vaihteistoöljyt, että jospa tuon uskaltaisi viedä öljynvaihtoon Laakkoselle?
Comment
-
Onse jännä miten palvelun laatu voi heitellä noin helkkaristi saman puljun sisällä.
Jos ite pitäisi valita suomesta joku Audihuolto jonne koslan veis niin veisin Pörhölle joka kerta Ouluun. En ole missään Audin huolto/varaosapuljussa saanut niin hyvää palvelua kuin tuolla. Ikinä ei mitään ongelmia ja aina ymmärtäneet kaiken.
Välillä tehneet ylimääräistä hommaa samaan hintaan jonkun muun huollon yhteydessä ja tilanneet varaosia vain sen takia, että voi testata kävisikö osa juuri omaan auton.
Harkitsen vakavasti seuraavan määräaikaishuollon kohdalla että ajaisi oman auton Ouluun Pörhölle huollatettavaksi Kuopiosta asti kun ei uskalla Laakkoselle viedä enää.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumpsiViimeistä edellisen postauksen jälkeen olin puhelinyhteydessä tuohon aiemmin mainitsemaani työnjohtajaan, joka ilmaisi minulle varsin negatiivisen kantansa tänne postailuista. Sovittiin, että postaan tänne vain loppukaneetin, ja päivä päivältä raportointi sai jäädä. Suostuin tähän siinä toivossa, että saisin jatkossa parempaa palvelua - ja niin kävikin, ei ole enää tarvinnut tuon kyseisen kaverin kanssa olla missään tekemisissä.
Hieman vain ihmetyttään, että vaikka melko kauan täällä on "parjattu" merkkitiskiä niin eivät ole ottaneet opikseen.
Toisaalta tänne palstalle kirjoittelevat taitavat olla niitä huonoimpia asiakkaita merkkiliikkeelle. Ostamme noita 15-20 vuotta vanhoja romuja emmekä uusia autoja, haalimme osat ohi virallisen osatuonnin ja ennen kaikkea korjaamme automme (tai ainakin yritämme korjata) itse. Mistään vaiheesta ei marmori pysty ottamaan katetta itselleen.
Tuolla toisessa topikissa huulena heitettiin että paljonko kuluja merkkitiski on menettänyt okkim ja porkkiksen ohjeilla. Jos tuo ajattelu laajennettaisiin koskemaan koko foorumia niin alettaisiin varmaan puhua melko suurista summista.
Ai kamala. Kohtahan ne lähettää jonkin nörttiarmeijan pommittamaan tän foorumin alas. *vetää folio pipoa päähän*
Comment
-
Itselläkin on merkkihuollosta siinä määrin vaihtelevia kokemuksia, että olen jonkin aikaa koittanut etsiskellä lähistöltä jotain audituntemusta omaavaa pienempää pajaa. Nyt näytti eräs foorumillakin kirjoitteleva pistäneen sellaisen pystyyn helsingissä, taitaa omat autot lähteä kokeeksi sinne huoltoon kun seuraavan kerran on tarpeen.
Sinänsä ohi aiheen, mutta kun tuli puhe tämän foorumin tarjoamien ohjeiden arvosta, niin siihen verrattuna on se parikymppiä jäsenmaksua vuodessa aika vaatimaton summa siitä ilosta että voi osallistua tällaisen tietopankin ylläpitämiseen :)
Comment
-
Mitenkä muuten tällainen asia, jos vien auton merkkiliikkeeseen perushuoltoon, niin palauttavatko auton pestynä huollon jälkeen? Kyseessä ei ole mitenkään rahallinen asia, ainoastaan periaatteellinen. Ja jos pesevät, niin miten? Autopesukoneessa, vai käsin? Kyselin tuossa hintaa oman auton huollolle, ja hinta on 1.600 euroa. Ns. laajempi huolto.
Olen käyttänyt 20v. vanhaa autoa, jossa ulkokuori hieman nuhjuinen (mm. ruostetta, naarmuja, kolhuja, kulunut maalipinta, etc..) nyrkkipajalla, jossa vaihdettiin vain ulommat vetonivelet. Työ + osat 250 euroa. Ja auto palautettiin pestynä ja vahattuna, vaikkei se niinkään edes likainen ollutkaan kun sen sinne vein. Palvelu ja työn laatu pesua myöten todella hyvää.
Onko turhaa olettaa, että 1.600 euroa maksavasta merkkihuollosta auto palautettaisiin pestynä?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ommiK Näytä viestiAudi Centerit pesevät harjapesussa huollon yhteydessä, olen kieltänyt. Useimmiten sitten pesevät käsin samaan rahaan.
Täytyy kysellä, mitenkä tuon pesun toteuttavat. Itsekään en halua, että autoani pestään harjapesukoneessa.
Comment
-
Enpä ole ennen tällaiseen törmännyt (onko joku muu?), öljyproppu oli longlife-huollon jäljiltä täysin kiristämättä. Asialla oli etelä-suomalainen merkkihuolto. Ihmettelin öljyn tiputtelua, ja liikkeestä tarjottiin aikaa vasta viikon päähän asian tarkistamiseksi. En malttanut odottaa, kun parkkiruutu on jo nyt niin karsean näköinen, ja tällainen näky oli vastassa kun sain auton TI-hallissa nosturille. Melkoista tötöilyä...
Comment
-
-
Näköjään Audin merkkihuolto Lahdessa eli Laakkonen todellakin voi olla melko syvältä. Tässä hiukan tarinaa kytkimen vaihdosta:
Eli itse hommasin osat Tepolta (kiitos hänelle) eli Sachsin SRE kytkin ja kiinteä vauhtipyörä paketti ja työsylinteri. Sovittiin etukäteen hinta suurinpiirtein ja mitä tehdään eli kiinteän vp:n vaihto, kytkinlevy, paineasetelma ja painelaakeri/työsylinteri. Apurungon takia sovittiin että 4 pyöräsuuntaus tietenkin tehdään samalla. Homma vaikutti vielä hyvältä. Auton piti olla yksi päivä huollossa, oikeasti siihen meni 2 päivää josta tuo toinen kului siihen kun paikan sankarit rikkoivat kytkimen pääsylinterin asennuksen yhteydessä, kuulemma ei saa painaa poljinta jos säiliö on tyhjä ja näin oli kuitenkin tehty. ?? Tuo vaihdettiin tietenkin ilmaiseksi. Samalla rikkoivat vetarin suojakumin jonka jouduin maksamaan kun ei tuota oikein voinut todistaa että oli ehjä, se ei onneksi maksanut kun pari kymppiä. Samalla vaihdettiin vuotanut kytkinakselin stefa.
Noh huollosta lähdettyäni huomasin ikävän raklatuksen joka vissiin kuuluu asiaan tuon kiinteän vp:n kanssa tai sitten tuo aski ei ihan toimi enään niinkuin pitäisi.. Tästä sanottiin että ihan normaalia.. noh jatkoin kotiin ja huomasin että auto hakee uria ja ratti on vinossa. Siitä selvisi että pyörien suuntausta ei ollut tehty eikä kukaan edes viitsinyt mainita asiasta mitään. Seuraavaksi sitten hajosi maffi jota on vissiin säilytetty jossain hallin lattialla huollon ajan.. Näistä sitten valittamaan joten maffi vaihdettiin ilmaseksi (ite maksoin osan kun kuitenkin vanha kuluva osa) ja tuo 4 pyörä suuntaus tehtiin samalla ilmaiseksi. Suuntauslappua ei tosin annettu vaikka sitä kyselin ja etukäteen sanoin että sen haluan. Auto tosin menee nyt suoraan joten kaipa tuo on oikeasti tehty ??
Tämän jälkeen ajelin pari viikkoa tuon raklatuksen kanssa ja päätin sitten kokeilla parempia vaihteistoöljyjä. Öljyjä kun menin vaihtamaan niin huomasin sitten että pohjapanssarin 14 ruuvista jäljellä oli 4, missä loput ???, paisarin suojamuovista puuttu ruuvi vaikka sitä ei tarvi edes irroittaa, varmaa laitettu jonnekin muualle..?? öljynjäähdytysputket oli irti koneesta, mutteri puuttu..?? Ja laatikon puoleinen suojamuovi ei ollu missään kiinni..
Niin ja vihreät vanteeni oli asennettu mustilla rasvaisilla käsillä, oli tosi kivan näköiset käden jäljet puolissa..
Kaikesta tästä "ilosta" sai vielä maksaa melkein 1000 euroa......
Että sellasta, kyseiseen paikkaan en kyllä enään autoani vie rikottavaksi vaikka "merkkihuolto" onkin.
Comment
-
Arvot käyttäs ok:lle, ainakin merkkiliikkeen tekemäks. Itseäni en enää mitään autojani vie merkkihuoltoon, kun löytyy paaaaaljon halvemmalla paljon parempaakin tekijää. On mitta täys niiden toimintaa ja rahastusta. Ainoa asia, mikä niissä pelaa on ns. takuu työlle. Aina kun on valittanut jostain, ainakin yrittävät korjata virhettään.
Comment
-
Ei tuosta nyt ole mitään reklamoitavaa. Auto lienee madallettu (?) ja suuntauksessa käytetty tehtaan vakioalustan arvoja varmaankin varustetarran koodien mukaan. Sporttisemman alustan camberit ovat varmaan vähän reilummat. Muista että minuutti on 1/60 osa asteesta eli esim 20 ja 40 asteminuutin ero camberissa on loppupeleissä aika hiton pieni.
Comment
-
Lähinnä olisin valittanut noista kohdista joissa ohjearvot eivät toteudu.
En vain tiedä, onko noin pienillä poikkeamilla käytännön merkitystä?
EDIT: Ei kai noin pienillä kulmaheitoilla sitten ole väliä...
Edessä
- Vasen Caster poikkeaa +0°07' ohjearvosta
- Oikea Caster poikkeaa +0°07' ohjearvosta
- Vasen Camber poikkeaa -0°17' ohjearvon minimistä
Takana
- Oikea Camber -0°41' ohjearvon minimistä
- Vasen Camber -0°28' ohjearvon minimistä
Tietääkseni autoa ei ole madallettu, mutta sen jouset ovat toki voineet vanhuuttaan kuoleentua.Viimeksi muokannut kvande; 5.10.2012, 10:24. Perustelu: Porkkis olikin jo kommentoinut astekulmien eroja.
Comment
-
En tunne D2 alustan rakennetta mutta viikko sitten saman homman C5 koriseen tehneenä luulen ettei etupäässä edes ole camber säätöjä, casterille ei ainakaan. Takana pitäis cambersäätö löytyä mutta kuten edellä todettu niin arvot on aika lähellä. Muuttuu tuon verran camber varmaan jo bensatankin täyttöasteen mukana.
Auraus on kuitenkin kohillaan ja se kait eniten vaikuttaa renkaiden kulumiseen.
Comment
Comment