Aika nopeasti ruostuvaa mallia. Vai onko jäänyt vaihtamatta..?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Voiko Audin huolto olla näin huono?
Collapse
X
-
Parin päivän jälkeen tulee soitto , olemme tutkineet asiaa ja todenneet "bensapumpun jännitteissä heittoa, olemme purkaneet ajoeston ja liittäneet johdot uudelleen". "Nyt auto kyllä käy, mutta vain vaivoin eli pitää vaihtaa bensapumppu". Samoin piti kuulemma vaihtaa oikea takajarrusatula(satulat vaihdettu vuosi sitten uusiin Kr-autossa), sanoin , jos siinä on vikaa saanko selvityksen viasta, jotta voin kysellä KR-auton arviota asiasta. Sanoivat antavan selvityksen. Lisäksi kuulemma etujarrulevyt olivat ruosteessa, sanoin vaihdetaan nekin ja palat(omat palat oli autossa). Loppuhinnaksi tuli 1339 Euroa, ei mitään selvitystä satulan viasta, auton ratti oli neljänneksen vinossa ja auto veti vasemmalle( no ok kulmathan pitää tukivarsirempan jälkeen tarkastaa), ja vielä bensamittari näytti vain yhtä lukemaa 40 litraa.
Comment
-
"Aika nopeasti ruostuvaa mallia. Vai onko jäänyt vaihtamatta..?"
"missäänhän ei sanota, että ovat vaihtaneet alatukivartta :"
"Pekka, mistäs lähtien EvaCarissa Rajatorpassa on ollut Audi-huolto"
Eli jätin eilen heille palautteena netissä samat viestit mitä täällä. Tänään soitettiin ensin Rajatorpasta, ko. soittaja oli eri mieltä työn kulusta, mutta sanoi , että alatukivarret on vaihdettu , ne on ostettu Örumilta.
Vähän ajan päästä soitettiin pääpaikalta Airportista ja todettiin homma ei todellakaan ole mennyt oikein ja hyvässä hengessä juteltiin mitä tehtäisiin , päätettiin, että menen huomenna näyttämään autoa Airporttiin. Kysyttiin vielä onko minulla vaateita, sanoin ei ole, saavat itse päättää . Raportoin sitten miten on mennyt.
Laskuun on merkattu kummatkin tukivarret ja ko. työt erikseen.
Mielestäni Rajatorpassa ulkopuolella lukee Audi-huolto ja muitakin automerkkejä.
Comment
-
Tänään siis kävin autoa näyttämässä Airportissa ja tukivarsi todettiin ruosteiseksi ja erilaiseksi kuin toinen puoli, mutta samanmerkkiseksi(Moog) ?, oli kuitenkin vaihdettu . Heti omistaja kuitenkin sanoi, että tukivarsi vaihdetaan ja ihmetteli, mistä ko. varsi oli peräisin. Asiaa kysytään vielä Örumilta.
Autoon siis vaihdetaan uusi tukivarsi , kulmat suunnataan ja bensamittarin anturi laitetaan kuntoon.
Lisäksi halusivat antaa Allroadin korjauksen kaikki maksut takaisin ja hyvitystä vielä 2,8:sta yli 200 Eur.
Eli, vaikka alku oli hankala, oli loppuhoito hyvä. Omistajataholla on selvästi halu hoitaa asiakassuhteet kuntoon.
Comment
-
Aika hyvin kyllä hoidettu tuo tukivarsikeissi. Voisi kuvitella, että työn tehneet saavat myös jonkinlaisen palautteen.
Kyllä tuo palvelu on iso osa myös autonkorjaamisessa. Pitää kuunnella asiakasta ja myös vaikeissa tapauksissa yrittää päästä positiviseen jälkifiilikseen.
Ei-merkkihuolloilla tuo maine on erittäin tärkeä. Merkkitiski elää vielä takuu- ja liikkumisturva yms töillä hyvin, eikä niitä tunnu kiinnostavan mimmonen maine korjaamolla on.
Täälläpäin on kolme Käyttöauton korjaamoa tarjolla, joista kahta olen vasta käyttänyt. Vaasa ja Seinäjoki. Seinäjoella on saanut kevyesti parasta palvelua tähän mennessä. Vaasassa en ole halunnut korjauksia teettää, mutta määräaikaishuolloista hekin selviää joten kuten.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viesti- Heinäkuun helteet eivät ilmastoidussa autossa haittaa - jos ilmastoinnissa on tehot tallella. Koska kenno oli vaihdettu, puhelu VV-autoon jossa asiallisesti luvattiin tutkia asia ja aikakin järjestyi suht. nopeasti. Vianetsintä kuitenkin meni vähän pieleen, koska kylmähuoltokoneen "sähköt olivat katkenneet" kesken tyhjennyksen, joten ei tiedetty paljon aineita puuttuu. Uudestaan täyttämällä ja tyhjentämällä olivat kuitenkin päätelleet että vuotaa kennon alaputkelta, joten korjauksessa (todennäköisin) tai kolarissa hajonnut. Puhelimessa ohjeistettiin noutamaan auto ja että he ilmoittavat kun tarvittavat osat ovat tulleet.
- Puhelua ei koskaan tullut, mutta omatoimisuus palkittiin jälleen kun otin viikon päästä luurin käteen. Puhelimeen vastannut kaveri ei toki asiasta tiennyt, mutta seuraavaksi päiväksi oli asia saatu selvitettyä ja osatkin löytyneet. Aikakin löytyi seuraavalle viikolle. Tiedä sitten kuinka paljon lisää kylmäainetta on päässyt ilmastoa lämmittämään välissä.
No, tänä kesänä alko taas kylmäteho laskea, ja kiireessä kävin hakemassa lähimmästä "kauppakeskus-kylmähuollosta" aineet sisään. Lopulta eilen eräs klubilainen joka näitä on tehnyt työkseen, vilkaisi autoa. Kylmäainetta puuttuu paljon, ja kennon pääty juurikin lähtevän putken kohtalta on märkä. Myös vuodonilmaisin piipittää. Joko vaihdettu kenno, tuo kyseinen putki, tai liitos vuotaa.
Mitähän sitä tekisi seuraavaksi? Onko ehdotuksia? Lain mukaista virhevastuuta näillä sankareilla ei enää ole, vaikka on vähintäänkin varmaa että kyse on samasta jutusta, ja heidän alkuperäinen diagnoosinsa oli oikea.
Ajattelin huomenna ihan kokeilun vuoksi soittaa vakuutusyhtiöön ja VV-autoon kysyäkseni heidän mielipidettään.
Comment
-
Jos nyt oikein tajusin vuotokohdan, minulla vuoti jossain vaiheessa juuri tuosta samasta liitoksesta. Puhdistin liitoksen hyvin, vaihdoin uuden o-renkaan ja kiristin momenttiin, eikä ole sen jälkeen ilmeisesti vuotanut, koska aineet pysyvät sisällä ja pääty on pysynyt kuivana. Epäilin, että varmaan joskus korjattu vähän hutiloiden, mutta mistäpä noita tietää.
Comment
-
Vieras
Sama kohta. No, katsotaan mitä merkkihuollossa kerrotaan - tuskinpa heitä paljon kiinnostaa vaikka heidän jälijltään onkin joko huonosti asennettu tai joku osa rikki - toivotana kuitenkin parasta.
Comment
-
Vieras
No niin, nyt vihdoin kaiketi saatu homma onnelliseen päätökseen. Auto kävi kuukausi sitten Audicenterissä ihmeteltävänä ja todettiin että alaletku vuotaa, ei pelkkä liitos. Tänään vaihtui ko. letku (á ~220eur) + kasa tiivisteitä.
Lasku meni vakuutusyhtiölle & VV-autolle, minulle ei jäänyt makseltavaa euroakaan. Ei hirveästi tarvinnut keskustella enää maksajasta, sen verran selvästi juurikin sama kohta vuotanut kun aikanaan diagnosoitu ja jätetty korjaamatta. Eli tappioiksi jäi viisi ylimääräistä käyntiä huollossa, yksi ylimääräinen kylmätäyttö omaan piikkiin ja aivan hemmetin monta puhelua. Tiedä sitten onko kompura tykännyt kyttyrää kun käynyt vajailla aineilla yms., ei jaksanut edes ottaa puheeksi enää.
Audicenterin toiminnasta ei jäänyt moitittavaa, tutkivat käsijarrun jumiakin pikaisesti ilman eri veloitusta. VV:n korikorjaamo on sitten asia erikseen...
Comment
-
Noniin.. Olen omistanut Audin vajaan kaksi viikkoa, ja tuosta ajasta noin puolet on seissyt pajalla.
Ostin auton Herttoniemen VV-Autotalosta suoralla kaupalla perjantaina 23.12. Kysyin myyjältä, onko autossa mitään häikkä tai vikoja. Vastaus oli, että "Ei. Ei se muuten olisi myynnissä. Se on tarkistettu ja huollettu." Seuraavana päivänä 24.12. syttyi moottorin vikavalo palamaan. Luin vikakoodit, ja niitä löytyi aikamoinen rivaska. Vanhimmat puolen vuoden takaa.
Vein auton seuraavana arkipäivänä 27.12. takaisin liikkeeseen, ja ilmoitin asiallisesti, ettei auto ollut sovitussa kunnossa. Moottorin vikavalo, vikakoodit ja kuljettajan oven Soft-Close -toiminnossa vikaa.
Sain auton torstaina 29.12. takaisin, kuljettajan ovi korjattu, akku vaihdettu ja vikavalo ja koodit kuitattu. Auto luvattiin nyt olevan kunnossa. Kustannukset liikeen piikkiin.
30.12. Sama moottorin vikavalo syttyi palamaan. Huomasin samalla, ettei kuljettajan pelin lämmitys toimi. 31.12. Luettiin taas vikakoodit. Vanhat olit nollattu, mutta joitain samoja oli tullut takaisin.
Autoa ei oltu edes pesty. Tuo pitäisi olla itsestään selvyys, ja tässä tapauksessa vähintä mitä asiakkaalle voi tehdä, kun se joutuu muutama päivä sitten ostetun auton viemään takaisin.
Maanantai-aamuna 2.1. Auto takaisin liikkeeseen. Kerroin tilanteen, ja pyysin tarkistamaan nuo vikakoodien herjaamat viat. Tiistaina soittivat, että moottorinvikavalon vika paikallistettu ja korjattu. Jarrujen kuluneisuusanturin antaman vikakoodin johdosta jarrupalat vaihdettu. Peilistä lasi menee vaihtoon, sovittiin siitä kulut puoliksi.
Tänään 4.2. soittivat, ettei vika olekaan peilissä vaan ohjausyksikössä. Kyselin sitten, että vaikuttaako tämä korjauskustannuksiin. Vastaus oli, että "Ei, kaikki työt, moottorin vikavalosta johtuva korjaus, jarrupalat ja se peilin ohjausyksikkö menee sovitulla tavalla puoliksi."
Tässä vaiheessa alkoi sitten jo hiukan itsellä kierrokset nousemaan.. Sanoin huoltomiehelle, ettei oltu sovittu kuin vain peilinkorjauksen kulut puoliksi.. Saas nähdä, mitä sieltä huomenna kuuluu..
Ei voi olla totta, että asiakkaalle myydään tuon tasoinen auto (A8L W12) tuon tasoisesta liikkeestä, muka ehjänä ja ilman ainuttakaan vikaa. Ja kun asiakas menee vioista huomauttamaan, ne muka laskutetaan sitten asiakkaalta?? Miten voidaan liikkeestä myydä auto, joka ei mene edes katsastuksesta läpi?? Jo pelkästään ne kuluneet jarrupalat ovat riittävä syy hylkäämiselle, mutta viimeistään se moottorinvikavalo.
Jos olisin ostanut jonkun perus-passatin, ja senkin oikeasti ehjänä, voisin vielä ymmärtää että jotain jarrupaloja joutuu uusimaan. Tällaisessa tapauksessa olisin voinut kyllä maksaakin ne palat omasta pussista, ovathan ne kuitenkin kuluvia osia. Mutta ei.. ymmärrys ei nyt riitä.. Mulla voisi olla muutakin tekemistä, kun rampata siellä liikeessä joka toinen päivä viemässä juuri ostettua autoa seisotettavaksi.
Ylipäätänsä henkilökunnan palvelualttius on todella ala-arvoista. Ensimmäisellä kerralla kun ko. autoa menin katsomaan, tuli heti sellainen tunne, ettei minua otettu tosissaan. Autoa esiteltiin juuri ja juuri sen verran, että voi ehkä sanoa että se on tehty. Hyvä ettei suoraan sanottu, että "Ei me jakseta vaivautua, kun et sä tota kuitenkaan osta." Vastauksia kysymyksiin autosta oli todella vaikea saada. Kysyin mm. että mitä lisävarusteita tuohon on aikanaa tilattu. Myyjän vastaus: "Ei me niitä mistään saada tietää. Ehkä maahantuoja vois saada jotain selville, mutta sekään ei tapahdu helposti." Kysyin sitten, että kuka ne sitten tietää, jos ei merkkiliike? Vastaukseksi sain jotain muminaa.. Ei sillä, ei voikaan vaatia, että myyjä osaisi jokaisesta mallista kaikki nippelitiedot ulkoa, mutta perusasiat pitäisi mielestäni olla hanskassa. Muutoin myyjä on tähän asti hoitanut hommansa moitteettomasti. Jotensakin tuntuu, että myyjät ja huoltomiehet on ihan suht' pätevää porukkaa, mutta johtoporras, se joka päätökset tekee, ei sitä ole. Tuntuu, että se vika on enemmänkin siellä, asiakasta ei oteta tosissaan, sitä pidetään tyhmänä eikä sitä vaivauduta palvelemaan.
Hyvin alkaa Audilla autoilu omalla kohdallani.. Miettikää, kaksiviikkoa olen sen omistanut...
Comment
-
May the Force be with you... No onneksi ostit tuon auton merkkiorganisaation liikkeestä, siellä se osataan korjata (jos halutaan). Tuo jos olisi ollut jostain jobbarilta, tai muun merkin liikkestä hankittu, niin korjauslaskujen kertyessä alkaisi suhtautuminen kenties olemaan vieläkin nihkeämpää. Toivottavasti saavat nuo kuntoon ilman rahan ruinaamista (ja sen narinan myös pois).
Tähän hätään en nyt muista nettiosoitetta (anyone?), johon syöttämällä rungonnumeron nuo lisävarusteet ynnä muut ko. kulkineen tiedot saa siis netistä. Itse ne pystyy myös tsekkaamaan, kun kaivaa esiin sen varustelutarran, jossa varusteet lueteltu koodeina. Koodien tulkitsemiseen löytyy jostain täältä foorumin uumenista ohjeet. Tarra saattoi olla takaluukussa siellä varapyörän läheisyydessä...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tolkkju Näytä viestiMay the Force be with you... No onneksi ostit tuon auton merkkiorganisaation liikkeestä, siellä se osataan korjata (jos halutaan). Tuo jos olisi ollut jostain jobbarilta, tai muun merkin liikkestä hankittu, niin korjauslaskujen kertyessä alkaisi suhtautuminen kenties olemaan vieläkin nihkeämpää. Toivottavasti saavat nuo kuntoon ilman rahan ruinaamista (ja sen narinan myös pois).
Tähän hätään en nyt muista nettiosoitetta (anyone?), johon syöttämällä rungonnumeron nuo lisävarusteet ynnä muut ko. kulkineen tiedot saa siis netistä. Itse ne pystyy myös tsekkaamaan, kun kaivaa esiin sen varustelutarran, jossa varusteet lueteltu koodeina. Koodien tulkitsemiseen löytyy jostain täältä foorumin uumenista ohjeet. Tarra saattoi olla takaluukussa siellä varapyörän läheisyydessä...
Noista varustekoodeista.. Eräs foorumilainen, joka nuo vikakooditkin luki, kaivoi hanskalokerosta huoltokirjan, avasi ensimmäisen sivun ja totesi että "Tuossa ne lukee kaikki." :D Ei niitä kovin kaukaa tarvinnut etsiä. Ja forumilta toki löytyi jo linkki, jolla nuo varustekoodit sai avattua.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tolkkju Näytä viestiTähän hätään en nyt muista nettiosoitetta (anyone?), johon syöttämällä rungonnumeron nuo lisävarusteet ynnä muut ko. kulkineen tiedot saa siis netistä.
Comment
-
Musta sulla ei ole mitään hätää. Autoliikkeestä ostetulla autolla on 6 kk takuu, olipa liike minkä tasoinen tahansa. Takuu ei kuitenkaan kata kuluvia osia. Jarrupalat on kuluva osa, mutta koska auto oli juuri ostettu, jarrupalojen vaihto kuuluikin liikkeelle. Mihinkää %-diiliin ei tarvitse suostua. Kuvailemasi ongelmat eivät näyttäisi liityvän kuluviin osiin, joten myyjä on velvollinen laittamaan auton kuntoon omalla kustannuksellaan. Seuraavaksi liikettä voisi jo uhata käräjillä.
Tsemppiä...
Comment
-
Kästittämätöntä että merkkiliike lähtee kokeilemaan kepillä jäätä, ja tarjoo fifti fifti korjauskustannuksia takuun alaisesta autosta, vaikka tietävät että heidän se kuuluu maksaa. Ei tainnu audi kuulua erikseen tämmöseen kategoriaan:
http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW4...F?OpenDocument
Comment
-
Ei takuu vaan virhevastuu. Takuun antaa valmistaja ja virhevastuun myyjä. Eikä se 6 kuukauttakaan ihan kiveen ole kirjoitettu, oikeammin termi lienee "auton ikään ja hintaan nähden oletettu kesto" tai jotain muuta sinnepäin. Eli tarvittaessa kuluttajansuoja on se mihin tuossa kohtaa vedotaan kun yksityinen ostaa autoliikkeestä auton, käräjille on aivan turha yrittää koska tuossa ei yhtäkään lakia ole rikottu.
Comment
-
Jäikö sulla hopsis noiden korjauksien jälkeen vikakoodeja auton muistiin? Mulla on tuolla pari tuollaista pienempääkin juttua, mm. vasen takavalo ja "Right Rear Footwell Heater" antaa jonkin singnaalin/sähköpiirin katkoksen vikakoodin..? Ainakin takavalo palaa, tällä hetkellä. Sekin ehti jo pari kertaa olla pimeänä. :D Tuo toinen lienee jokin takajalkatilan lämmitykseen liittyvä, en osaa sanoa sen toimivuudesta sitten vielä mitään. Näistä ei sinällään ehkä kannata huolestua, vaikkakin kyllä harmittaa, jos sinne jää vikakoodeja kummittelemaan. Jossain vaiheessa alkaa varmasti tuon merkkiliikkeenkin kuppi täyttyä, jos jokaisesta pikkuviasta sinne menee niuhottamaan. Asiallista? Ehkä, en osaa sanoa.
No, saa nähdä ovatko tehneet noille mitään. Lauantaina pyrin tulemaan Teboilin tapaamiseen, siellä saa ainakin vikakoodit luettua jotta näkee mitä ovat taas tehneet tai jättäneet tekemättä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viestiEn minäkään varmaks sano, mut kovasti radiossa mainostavat tota ylempänä olevan linkin juttua, liekkö takuu koskee sit vaan volkkareita:)
Comment
-
Taitavat aika usein (muutkin merkit) yrittää piiloutua tuon "vaihtoautotakuun" taakse. Eli takuun ehdot ovat huonompia, kuin yleisen virhevastuun. Esim. moottorin ja voimansiirron takuu ei korvaa ns.lisälaitteita (anturit ym.) vaikka ne moottorissa kiinni onkin. Ja useasti yrittävät saada asiakkaalta "kuluvista osista" puolet tms. Vaikka virhevastuu velvoittaisikin yksiselitteisesti laittamaan auton kuntoon.
Comment
-
Kerroin yhdelle autokauppiaalle kuinka erinomaisesti USA:ssa toimi Audien huollot ja takuut. Ensimmäiset 4 vuotta/80 tkm Audilla on ilmaiset huollot ja täysi tehdastakuu jos jotain rikkoontuu. 4-6 vuotiaalle Audille myönnetään vielä Certified Preowned takuu seuraavaksi 2vuotta/80 tkm. Tuolloin takuu maksaa jos jotain hajoaa (poislukien kuluvat osat), itse maksetaan vain 50 dollarin omavastuu.
Autokauppais kuunteli takuusysteemiä ja totesi että "Kuule, Laakkonen olis ollu konkurssissa vuosia sitten jos myöntäisivät käytetyille Audeille Suomessa tuollaisen takuun".
Comment
-
Tästä on ilmeisesti kyse. Tuo on eräänlainen huolenpitosopimus ja se ilmeisesti ostetaan uuden auton mukana.
On muuten usan audisivut todella informatiiviset. Siellä on paljon semmoista tietoa mikä täällä on lähes salaisuutena pidettävää. Saisivat täällä ottaa oppia.Viimeksi muokannut LauriJT; 7.1.2012, 12:25.
Comment
Comment