Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Voiko Audin huolto olla näin huono?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Olipa auto klommon korjauksessa Turun Audi Centerissä. Työ kyllä suoritettiin aliurakointina Liedossa, Liedon Auto Oy Automaalaamo.

    Auton kävin läpi aika huolellisesti ennen vientiä korjaukseen. Hiovalla vahalla hämyrinseitit pois ja pintaan Step2:sta megulta, joten pinta oli aikas moitteeton. Homma tuli hoidettua ilta-aurinkoa vasten, missä näkyy selvästi kaikki mahdolliset lakan epätasaisuudet. Mistä johtuen löysin hyvin naarmukohdat.

    No nyt ihan ensiksi kun auton sain,tuli sellainen olo että auto on käynyt harjapesussa. Aika paljon pitkittäisiä viivoja sekä pyöreässä perässä näkyy myös niitä pystyharjan viivoja jotka sitten tietyssä kohtaa kohtaavat ja on kivat ristiviivat.
    Itse maalaukseen olen helvetin huono sanomaan mitään kun en ole koskaan joutunut vertailemaan. Se mitä tälläinen noviisikin huomasi olivat siellä täälä olevat pienet terävät pisteet/tipat. Onko se sitten roska kun kokoluokka on pikkuinen hiekanjyvä. Tolleen äkkiseltään osui silmään 7kpl noita siinä takakulmassa. Yhtäkään listaa ei ole otettu irti, eikä myöskään takapuskuria. Tästä johtuen maalaus menee takapuskurin ja takalokarin sauman yli täyttäen sen sauman. Ikkunan ala listan alla/reunassa on röpöllistä pintaa, oven kun avaa niin sauma siinä heti taiteen jälkeen ja aika röpöllistä siinäkin. Esimerkiksi jos vedän mikrokuituliinalla niin jää karvoja niihin herkästi kiinni. Tuo helma itsessään on uusi ja vaikutti äkkiseltään aika täydelliseltä.

    Onko tämä nyt sitten sitä paskaa jälkeä vai niuhotanko turhasta?

    Liitän vielä kuvan missä näkyy nämä sauma/lista kohdat. Katko maalauksessa oli toi notko mistä lähtee kaari ikkunoiden päälle, sekin pikkusen röpö.

    Edit. Ajoin siis auton ensimmäiseksi talliin ja kuivattelin sielä takalokarit kummatkin ja sitten vertailin. Kun huomasin viat niin soitin heti tuolle tarkastajalle joka pyysy varaamaan huomiseksi katselmuksen sitten SVT:lle. Huomenna siis klo 9.20 noita ihmetellään ex-maalarin kanssa joka tarkastaa...
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Ertzi; 14.7.2009, 18:33.

    Comment


    • #62
      Katotaanpa mitä meikäläisen autosta tulee kun meni etupuskuri maalattavaks hesan audi centteriin. Taitavat kyllä teettää sen siinä helsingin automaalaamossa mikä on siinä vieressä..

      Comment


      • #63
        Herttoniemi maalaa ne itse omassa maalaamossaan...

        Ertzi, valita ihmeessä. Kyllä kunnon maalauksessa listat irroitetaan ja pinnassa ei saa olla roskia. Menee uusiksi koko homma. Muista että kun se menee uudelleen AC:hen niin kinut vara-auton heidän piikkiinsä, koska sulle tulee turha reissu. Jos olisivat ekalla kerralla tehneet kunnolla, niin olisi heillekin halvempaa.

        Comment


        • #64
          Mulle tulee nyt seisontapäiviltä vissiin 20-30€. Kysäsen huomenna tarkemman summan. Ainakin näin fenniassa joku neiti oli sanonut muijalle.

          edit. Jaa saisinko siis AC:lta vara-auton + vielä vakuutuksesta rahnoo?

          Edit2. niin tossa vielä ketuttaa se että kun takapuskuria on tosta saumasta vähän maalattu niin saako sitä maalia irti ilman että menee takapuskurikin maalaukseen? :S

          Comment


          • #65
            Ei sitä maalia siitä irti saa, koska se on kumminki pitänyt hioo mataks ennen maalausta. Eli ehkä se takapuskuri menee uusiks. Mutta ei se ole sun pussista pois. Ja maalaus on sillon onnistunut kun et osaa sanoo et mistä sitä autoo on maalattu.

            Comment


            • #66
              no tota tasoa jos on niin ei tossa montaa viikkoa mene kun koko auto on maalattu ympäriinsä. Ei ne varmaan vieläkään osaa ottaa osia irti kun menee toistamiseen sinne.

              Comment


                #67
                Kaikki pitäs perkele tehdä aina itte! Mutta ku jokaselle ei sitä taitoa oo siunattu joka alalle. Vituttaa siinä mieles lukia tällästä ku ihmiset pitää autostansa hyvää huolta ja sit sattuu pieni haaveri ni joku trasselitasku räiskäsee vain maalin pintaan, "hyvä tuli, vie pois!".

                Comment


                  #68
                  Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                  Kaikki pitäs perkele tehdä aina itte! Mutta ku jokaselle ei sitä taitoa oo siunattu joka alalle. Vituttaa siinä mieles lukia tällästä ku ihmiset pitää autostansa hyvää huolta ja sit sattuu pieni haaveri ni joku trasselitasku räiskäsee vain maalin pintaan, "hyvä tuli, vie pois!".
                  Joo, se on kyllä hyvä kun aina omissa duuneissaan tekee sitä parasta mahdollista laatua päivästä, mielialasta, yt-neuvotteluista ja vaimon nalkutuksesta huolimatta. Sitten aina kaikki muut tekee vaan sitä paksaa ihan koko ajan.. ;)

                  Comment


                  • #69
                    Ertzi, varmaan pitää neuvotella vakuutusyhtiön kanssa että maksavatko ne enää keskeytysvakuutusta AC:n sössimisen takia, tuskin. Loogisin vaihtoehto on että vara-auto tulee AC:ltä ja keskeytyskorvausta ei tule.

                    Comment


                    • #70
                      ahaa OK. Tää on eka mälli ikinä kun mun tarvii mitään korjata/korjauttaa. Että jos vielä jotain vinkkejä niin antaa palaa vaan.

                      Mahtaisivatko antaa Audi A5 lainalle? Kun ihan oikeasti moisesta kiinnostunutkin.

                      Comment


                        #71
                        Alkuperäinen kirjoittaja Ertzi Näytä viesti
                        ahaa OK. Tää on eka mälli ikinä kun mun tarvii mitään korjata/korjauttaa. Että jos vielä jotain vinkkejä niin antaa palaa vaan.

                        Mahtaisivatko antaa Audi A5 lainalle? Kun ihan oikeasti moisesta kiinnostunutkin.
                        Saman hinta-ja kokoluokan auto pitäisi antaa tilalle joten kohdallasi se olisi jotakuinkin uuskoppanen TT 3.2 S-Tronic tai sitten mahdollisesti juuri joku 2.0TFSI/3.0TDI A5, mutta noita varmaan aika vähän Europcarilla tarjottavana, eiköhän siellä ole perus A4 2.0 TDI koneella tarjolla.

                        Comment


                        • #72
                          -03 vuoden autoon ei taida saada allekorjauksen ajaks kun b tai c luokan autoa..

                          TT:n kohdalla voi olla vähän vaikea perustella, "kun pitää kolmelle lapselle saada turvaistuimet"

                          Comment


                          • #73
                            Kaikki pitäs perkele tehdä aina itte! Mutta ku jokaselle ei sitä taitoa oo siunattu joka alalle. Vituttaa siinä mieles lukia tällästä ku ihmiset pitää autostansa hyvää huolta ja sit sattuu pieni haaveri ni joku trasselitasku räiskäsee vain maalin pintaan, "hyvä tuli, vie pois!".
                            Onneks ainaki Kauhajoella on useempiki paikka missä tehdään kunnolla ;)

                            Comment


                              #74
                              Yli-Seppäsestä ei oo ku hyvää sanottavaa. Sielä oon maalauttanu aina jos on ollu tarvetta.

                              Comment


                              • #75
                                Alkuperäinen kirjoittaja tarzi90 Näytä viesti
                                Kato siitä dokumentista minkä sait, onko kulmat säädetty kohdalleen. Jos sellaista on? Kudosvikaisia renkaitakin voi olla, ei ole mahdottomuus.
                                Eipä antanut mitään lappua. Aika hassu sattuma että jo kesän ajetut kumit muuttuu viallisiksi yhtäkkiä kun pyörien kulmat säädetään... Liike totesi vaan että "renkaat on kulutustavaraa, ei ole meidän syy".

                                Comment


                                  #76
                                  Käyttäkää nyt ihmeessä niitä yksityisiä pikkupajoja noissa maalauksissa.
                                  Voin sanoa 100% varmuudella että suurimmasta osasta niistä saa parempaa palvelua sekä laatua kuin AC omalta maalaamolta.

                                  Comment


                                  • #77
                                    se on nyt myöhästä enää kun on jo housuissa. Tarvis viedä takas 3.8 aamusesta.. Sai hylkypaperit ihan SVT:ltä toi maalauksen laatu.

                                    Comment


                                      #78
                                      voivoivoivoivoivoivoivoivoivoivoivoi..... :D

                                      Comment


                                      • #79
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Juuzmo Näytä viesti
                                        Liike totesi vaan että "renkaat on kulutustavaraa, ei ole meidän syy".
                                        Vaikka virhe olisikin heidän, niin muistaakseni takuu ei koske säätötöitä. Joskus tuota selvittelin, kun tutun autosta kului eturengas puhki kuukausi säädön jälkeen.
                                        Silloin Hyrylän TB ei halunnut siivota jälkiään. Saman TB:n jälkiä on tullut korjailtua sen jälkeenkin.

                                        Tietyillä säätöarvoilla voisi pystyä osoittamaankin, että on säädetty pieleen, mutta on se aika hankalaa, kun laki on korjaamon puolella tuossa asiassa.
                                        Toki jos korjaamoilla olisi jonkinlainen työmoraali, niin tällaisten asioiden hoitaminen kuntoon olisi helpompaa. Mutta ehkä se on autoalalla liian iso vaatimus...

                                        Comment


                                          #80
                                          Koin tänään taas melkoisen arpomisen marmoritiskillä kun menin ostamaan kardaanin tiivistettä laatikon päähän.

                                          Jäbä tulosti sitten 5 sivua A4sia räjäytyskuvia ETKAsta mulle ja arpoi että mikähän se mahtaa näistä olla. Minä siihen, että sinunhan se pitää tietää kun minä haluaisin vaan sen osan :)

                                          Nyt mulle sitten on tulossa "Ehkä tämä on se oikea tiiviste"-osa. Eli saa nähä mitä sieltä on tulossa.

                                          Jos minä maksan muutenkin järkyttävää ylihintaa noista osista ja palvelusta, niin luulis että sieltä kardaanin tiivisteitä löytyisi oikein.

                                          No jotain positiivistakin. Peräpuolen tiiviste löytyi kyllä oikein.

                                          Comment


                                            #81
                                            Yksi noheva tarina audi huolloista, tarkemmin huolto miehestä:

                                            Naapuri toi autonsa mulle huoltoon kun oli OT-hihna karannut paikoiltaan, vaikka oli juuri 2-3viikkoa sitten uusinut hihnan.
                                            Löyty vielä vanha hihna siltä pohja"panssarin" päältä ja siinä oli reunat täysin rispaantuneet joten uteliaana kyselin sitten miten oli vaihtanut hihnan, osittain syynä myös se kun kattelin silloin kun mies vaihto hihnaa niin oli melkosen kova työ ja tuska parkkiksella.

                                            Velipoika joka on [COLOR="Red"]audi-huoltomies[/COLOR] oli neuvonut että pitää ottaa vanha hihna pois ja ruuvarilla vääntää uusi hihna paikoilleen! Siis mitä v*ttua? Ruuvarilla?!
                                            Auto on vanha VW jonka tehostimen alapuolella on säätöpultti josta (yllätys,yllätys) säädetään se tehostin niin että saadaan hihna paikoilleen jonka jälkeen hihna kiristetään siihen.

                                            On se nyt s**tana jos autokorjaaja/huoltomies neuvoo ruuvarilla vääntämään hihnat väkisin paikoilleen.

                                            Comment


                                            • #82
                                              merkkihuoltokokemuksia??

                                              syksyllä auto oli 150tkm huollossa. pari kuukautta sen jälkeen repsikan ulompi vetarinkumi antautui voitelemalla koko kyljen vaseliinilla. kuskin puolen kumi oli aivan finaalissa. huoltolistan mukaan kumit oli tarkastettu, eikä mitään kommenttia pykimistä ollut. jos nämä olisi todella tarkastettu, viat olisi huomioitu. onko vastaavia "lapsuksia" foorumin jäsenillä?? siis kyseessä audin merkkihuolto, josta marmoritiskillä saa pulittaa xxx määrän euroja.
                                              Viimeksi muokannut kake1969q; 19.10.2009, 13:59.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Onhan tot paskaa huoltoo vaikka missä. Esim meilläpäin. Kaveri mälläs Audi A4 -06 1.8TQ mitähän sil oli ajettu 35tkm? Ajo siis toisen kylkee...(toinen ajo etee tasa-arvosessa et toisen vika viel) airbägit ulos ja keula ruttuu. No korjaus arvio 19.800e (auton arvo 30ke tapahtumahetkellä)... juujuu KORJATAAN. Tästähän seuraa auton arvon todellinen laskeminen, plus kuka kolariauton haluaa? No tokasin vaan, että ku pitää olla kusipäitä, niin aletaa sitte kaivelee jokainen pikkuvika ja löytyhän niitä.

                                                No ekal kerral auto tuli. Konepelti vinossa, konepellis valumia, etupuskurissa valumia, etuvalo ihan huurussa SISÄpuolelta (miten lie onnistunu UUDEN valon kanssa:DD) no aina ei voi voittaa. No auto meni takas.

                                                2. Etukajarit ei toiminu olivat unohtanu laittaa töpselit kii jostain kojelaudan sisältä.

                                                3. Sitte huomattii ettei ilmastointi toimi ollenkaa ja takasin

                                                4. Töötti ei toimi, ei toimi edelleekään

                                                Sitte tapaus 2. Mutsin pomo vei auton (pakun) 100tkm huoltoon tai joku tämmönen mihin kuulu tyyliin öljyt, valojen tsekkaus, tulpat, jäähdytin nesteen tsekkaus, jarrupalat ja mitähän siin nyt oli. No äijä vei auton huoltoon ruokkiksella. No ne kyselivät et odottaako vai hakeeko myöhemmin ja sano, että odottaa. No aika oli puolentunnin päästä ni se meni autoon nukkuu hetkeks. Heräs 2h päästä ja oli sillee et perkele, ku ei oo kukaa hakenu ja meni kysyy sisältä, et meneeks se auto koht huoltoo. Sai laskun ja todettiin, et auto on jo huollettu, vaikka ite nukku kuskin paikalla:DDD

                                                oon myös toisen tapauksen kuullu, missä perushuolto ja auto ei ollu liikkunu renkaan eteen vedetyn viivan ylitte ja lasku annettu samasta paikasta ja tämä siis merkkiliike. Että olkaapa tarkkana! Kannattaa vähä ite availla/löystää jotain ja sanoo heti, jos on unohdettu kiristää!
                                                Viimeksi muokannut Kuntsari; 19.10.2009, 15:13.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Ilmeisesti kaikille jotka merkkihuollos käyttää autoaan ni tulee muutaman päivän päästä viesti et mitenkä huolto suju. Omaani vaihdatin torstaina jarrunesteet, eikä huollos mitää moittimista ollu ollenkaa, mut emmä ainakaa rupia mihkää viesteihin vastaileen. Kysyys sähköpostin huoltoon viedes ja sitä kautta panis jonku kyselyn. JOS on halukas osallistuun koko asiaan.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Eipä minulta ainakaan mitään kyselty jälkikäteen, vaikka muutama viikko sitten auton marmorin huollossa käytin. Palvelu oli kyllä hyvää kaikin puolin ja hinta oli ässän huoltokuluihin tottuneelle positiivinen yllätys poislukien yllättävä lisäkulu hehkutulppien uusimisesta. Luojan kiitos sille Ingolstadtin insinöörille, joka keksi vihdoin laittaa ketjukäyttöisen jakopään noihin kuningasdiiseleihin. :)

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Luojan kiitos sille Ingolstadtin insinöörille, joka keksi vihdoin laittaa ketjukäyttöisen jakopään noihin kuningasdiiseleihin. :)
                                                      Ei maalata piruja seinille, mutta oishan tuo Ingolstadtin inssi samalla voinut jakopään laittaa "oikeaan" päähän konetta :-) Saattaa meinaan sitä hiukka harmittaa, joka joskus mahdollisesti joutuu tuota jakopäätä työstämään.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Liekö tähän syynä jalankulkijoiden turvallisuus. Näin oon lukenu.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Ai jakopään sijoitus koneen taakse? Tuohan olisikin mielenkiintoista tutkia.

                                                          Vertaillaan esim. 100 000 kpl Audin jakopäähuoltoja hintaa verrattuna 100 000 auton keskimäärin aiheuttamiin kevyen liikenteen rahallisesti korvattuihin onnettomuuksiin.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Viimeinen kerta mulle Laakkosen huollossa!

                                                            Tänään parkkipaikalla pyöritellessä ruului epäilyttävä rusahdus konetilasta, ja heti huomasin että ohjauksessa on jotain väljää reilusti. No konepelti auki ja raidetangosta kiinni ja nykäisy-> koko paska tippui alas ohjausvaihteesta!

                                                            Tarkemmin siinä tutkin, niin hokasin että se rauta missä on molemmat raidetangot kiinni oli tippunut pois ohjausvaihteesta, pultit vaan roikkui paikallaan mut mutterit päistä hävinnyt. No ei siinä mitään, soitto hinaajalle ja auto laakkoselle, koska siellä raidetangon vaihtoivat joku tovi sitten, eli heidän jäljiltään mokoma tuho.

                                                            No siellä sitten ihmettelivät sitä, ja selvisi vielä että se rauta, missä raidetangot ovat kiinni, oli vielä haljennut kahteen osaan. Arvelivat että asentajalta jäänyt pultit löysälle ja sitä myöten päässyt elämään ja hajoamaan. No eipä siinä sitten mitään. Kyseistä osaa ei odotetusti löydy hyllystä, joten auto jäi sinne maanantaihin asti.

                                                            Tossa äsken sitten rupesin etkaa tutkimaan tarkemmin, niin eihän se voi mitenkään tippua sieltä vaikka mutterit puuttuisi. Eli asentaja oli laittanut sen raudan ohjausvaihteen alapuolelle, vaikka sen vaihteen pään pitäisi olla raudan välissä(jos ymmärätte mitä tarkoitan). Eli jos se olisi oiken laitettu ja mutterit häviäisivät, niin koko höskä pysyisi kuitenkin paikallaan, jos vaan pultit ei pomppa pois.

                                                            No pitää huomenna käydä vielä avautumassa asiasta. Oispa ollu kiva kun tuo ois tapahtunut vaikka motarilla. Siinä ois voinu tulla jännä kakka housuun ku ratti ois ollu yhtä tyhjän kanssa...

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Ainakin 3B:n vaihteessa on kyllä jengat itsessään ja mutterit on vain varmistuksena/lukituksena....

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X