Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Voiko Audin huolto olla näin huono?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Kyllä tässä on ihan pultit mitkä menee vaihteen pään läpi.

    Kävin tarkemmin ihmettelemässä sitä.

    Oli se oikein sinne laitettu, mutta tosiaan mutterit lähteneet kävelemään ja tämä "driver" niminen kappale oli kahdessa ossassa. Ylälaita oli kiinni vaihteessa ja alalaita oli jäänyt raidetankoihin. Mut ilmeisesti jäänyt kuitenkin muuterit löysälle. Ei ne lukko mutterit itsestään putoa.

    Comment


    • #92
      mulla löytyis liiteristä tuollainen 3B-malli. Jos sattuu tarvetta olemaan.

      Comment


      • #93
        Heikki, ettei kyselyä tullut on mun moka, puhelinnumero tallennettu väärään kohtaan asiakastiedoissa...

        Comment


          #94
          Kyllä tässä on ihan pultit mitkä menee vaihteen pään läpi.
          Niin ne omassakin menee, mutta ohjausvaihteessa on kierteet, kuten porkkis sanoi. Pultti kierretään koko kierteytetyn osan läpi.

          Comment


            #95
            Aha. No mut pultit oli paikallaan kyllä, mutterit lähtenyt kävelemään. En kyllä ymmärrä mikä sen driverin oli murtanut kahtia.

            Comment


            • #96
              Tarina virtareleen vaihdosta... A4 vm.2007

              Tarina alkaa 14.12.2009 jolloin autolleni ( Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro, vm. 2007 KHG-931 ) oli varattu huoltoaika. Syynä käynnistysongelmat. Auto ei välillä lähtenyt käyntiin vaikka startti pyöritti normaalisti. Avain pois ja uudelleen käynnistys yleensä aina auttoi. 14.12 kerroin että pariin viikkoon ongelmaa ei ole esiintynyt ja sanoin että jos vikamuistissa ei mitään näy niin seurataan tilannetta. Kesti noin 45 min kunnes huoltoneuvoja tuli sanomaan että vikamuistin mukaan virtarele on viallinen. Pyykijä ja tuulensuojamuovi tulisi irroittaa jotta he näkisivät mikä osanumero on kyseessä. Onko näin ettei asia muuten selviä? Sanoin että jos näin tarvitsee tehdä niin siitä vaan. Kesti noin tunnin kun he olivat saaneet työn tehtyä (hommaan menee 20 min jos osaa asiansa), virtarele testattu ja tilattu uusi. Osaa ei kuulemma hyllyssä.

              Kysyin tässä vaiheessa paljonko projekti on tässä kohtaa minulle tullut maksamaan ja vastaus oli noin 95 euroa.

              Varasin ajan releen vaihtoon 21.12.2009 kello 14.00. Olin paikalla 13.50 jolloin huoltoneuvoja kertoi aikojen olevan myöhässä noin 15 min. Olivat varanneet aikaa työlle 2 tuntia (hommaan menee edelleen 20 minuuttia jos osaa asiansa). Auto ajettiin sisään 14.45. Kukaan ei käynyt ilmoittamssa myöhästymisestä. Auto oli valmis 15.15 ja tuosta ajasta asentaja ramppasi kysymässä neuvoa ja tekemässä ties mitä noin 10 minuuttia. Seurasin kasausvaihetta sivusta ja oli sanomattakin selvää ettei asentajalla ollut hajuakaan mitä oli tekemässä. Huoltoneuvojan mukaan oli kohtuullista ja oikeuden mukaista laskuttaa asikasta koko projektista 159 euroa josta releen osuus 30,20 euroa. Olivat kuulemma hyvittäneet ensimmäisen kerran käynnistä puolet. Kun sain laskun käteeni kello oli 15.45. Eli 20 minuutin työhön kului 1 tunti 45 minuuttia. Maksoin laskun ja poistuin.

              Pestyäni auton huomasin että tuulisuojamuovi oli asennettu väärin ja muovi oli haljennut parista eri kohtaa. Myös asentajan työkalulla tehdyt jäljet olivat jääneet todisteeksi hyvin suoritetusta työstä.

              28.12.2009 menin takaisin huoltoon. Ajoivat auton halliin ja ihmettelivät asiaa. Osaa ei löytynyt hyllystä. Aikaa käynnillä kului noin 40 minuuttia.

              Varasin uuden ajan 30.12.2009 jolloin muovi vaihdettaisiin. Aikaa käynnillä kului noin 45 min. Huoltoneuvojan pahoittelut siihen päälle.

              Lasku pysyi edelleen voimassa. Huoltoneuvoja tarjosi hyvitykseksi kahta pesulippua heidän omaan pesuun.

              Itse en autojen tekniikasta ymmärrä juuri mitään mutta hyvästä asiakaspalvelusta on tähän ikään muodostunut tietynlainen kuva...

              Oliko tämä sitä premium merkin huoltoa...!?

              Ja kyse ei ollut siitä ettenkö olisi valmis maksamaan tehdystä työstä asianmukaista korvausta. Vielä enemmän valmis maksamaan ammattitaitoisesta työstä...

              Anteeksi pieni avautuminen näinkin pienestä viasta :(

              Comment


              • #97
                Siellä pitää vaan ottaa kunnolla niitä munista kiinni ja olla kovana. Sillon saa yleensä palvelua miten se homma pitäis mennä. Kaikkea ei tarvii kattoo läpi sormien varsinkaan sillon jos ite olet maksumies.

                Comment


                • #98
                  Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
                  Audi kävi Tampereen Laakkosella tuulilasin vaihdossa joulun tienoilla. Jälkeenpäin huomasin että etulokasuojiin ja konepeltiin sekä A-pilareihin oli tullut hiertymiä lasin vaihdon seurauksena. No, annoin asiakaspalautetta kun sitä tekstiviestitse kysyttiin. Hetikohta tulikin soitto että tulkaapa käymään, niin katsotaan niitä vaurioita. Autolle annettiin aika hiertymien korjaukseen, veloituksetta, ja homma oli sillä selvä. Tämänkin jälkeen tuli vielä puhelinsoitto jossa tiedusteltiin uusintakäynnin syytä ja sitä tuliko homma hoidettua.

                  Toinen kysymys onkin, että miksi niitä naarmuja ja hiertymiä tuli? Se ei kuitenkaan mielestäni ole pointti, pointti on se, että ne hoidettiin korjaamon taholta pois päiväjärjestyksestä. Olen kai jotenkin yksinkertainen, kun pidän tällaista toimintaa hyvänä asiakaspalveluna.
                  Mulle kävi sama juttu just täällä Pääkaupunkiseudulla , vituttaa kun itse pitää autoa kuin kipeetä ja sit huollossa tapahtuu näin. Autohan pitäisi palauttaa parempana takaisin. No lupasivat myllyttää nämä jäljet, mutta pelkäämpä että maalaushommiksi menee! Ovatkohan kuulleet lokasuojien suojapeitteistä, jotka laitetaan jopa amiksessakin suojaksi. Tässä hommassa en anna heille milliäkään periksi..tana!

                  Comment


                    #99
                    Eipä ne suojapeitteetkään auta jos ei ole täysin puhtaat. Yleensä kai auto pitäisi pestä ennen huoltoa mut eipä näin joka kerta tapahdu.

                    Comment


                    • Omalla kohdalla ainakin yhteinen tie konsernituotteiden kanssa on (toistaiseksi) ohi, päätin äänestää jaloilla tai paremminkin renkailla ja siirtyä toisen merkin alle, sen jälkeen kun huolto/myynti Hyvinkäällä/H:linnassa siirtyi idänihmeiden hoidettavaksi niin on ainakin huollon suhteen allekirjoittaneen kohdalla tapahtunut radikaali pudotus huonompaan suuntaan, ylimielinen asenne, surkea työ ja pilviin kohonneet hinnat... Kiitos ja näkemiin, käykääpä vertailemassa esim. Toyotan (meidän äiteen kulkineen) huoltoa konsernin vastaavaan, ero on valtava, omalla kohdalla ainakin se on ollut yksi tekijä joka on kääntänyt kiinnostuksen kyseiseen merkkiin...

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja wolf74 Näytä viesti
                        Mulle kävi sama juttu just täällä Pääkaupunkiseudulla , vituttaa kun itse pitää autoa kuin kipeetä ja sit huollossa tapahtuu näin. Autohan pitäisi palauttaa parempana takaisin. No lupasivat myllyttää nämä jäljet, mutta pelkäämpä että maalaushommiksi menee! Ovatkohan kuulleet lokasuojien suojapeitteistä, jotka laitetaan jopa amiksessakin suojaksi. Tässä hommassa en anna heille milliäkään periksi..tana!
                        Tämä asia hoidettiin kyllä mallikkaasti tänään kuntoon. Auto pestiin ulkoa/sisältä sekä hankaumat oli kiillotettu pois, sain vielä päiväksi uuden sijaisauton käyttööni. Hatunnosto reklamaation käsittelylle.

                        Comment


                          Omat kokemukset VV-autosta. Homma on vielä kesken, mutta uskon (tai ainakin toivon) että pikkuhiljaa alkaisi olla valmista.
                          • Maaliskuussa diplomaattiauto kolmion takaa eteen; Puskurin yläosa halki, maskin ritilä ja puskimen alaritilä rikki, konepelti vääntynyt, oik. umpion kiinnike halki, ilmastoinnin kenno taipunut.
                          • Tappelu oman vakuutusyhtiön (Tapiola) kanssa, koska diplomaatti oli ymmärtänyt väärin ja tehnyt ilmoituksen Tapiolaan, joka näin ollen piti minua syyllisenä. Tapaus oli täysin selvä ja poliisin lausunto lähetettynä, mutta silti meni useita päiviä ja pari tuntia puhelimessa saada asia selvitettyä. Vastapuolen yhtiön (IF) kanssa ei ollut mitään ongelmia missään vaiheessa.
                          • Auto tarkastettiin VV-auton toimesta, laitettiin osat tilaukseen, pyydettiin ja saatiin lupa korjauksiin. Korjausaika 2kk päähän. Välissä oli ongelmia osien saamisessa (esim. koska minulla oli S4-maski, joka ei runkonumeron pohjalta autooni kuulu), mutta nämä sai vielä puhelimitse selvitettyä. Tietysti niin, että minä soitin osien perään.
                            (Hieman ennen alkuperäistä korjausaikaa oli auto joutunut pajalle turbon syötyä jäätä - uusi aika jälleen kerran vajaa 2kk päähän, eli kesäkuun puoliväliin.)
                          • Kesäkuun puoliväli ja auton vieminen VV-autoon maanantaina noin klo 7:30 aamulla jotta ehtii ajoissa töihin. Korikorjaamon tiskillä ei ole ketään. "Respa" kertoo kaverin tulevan parin minuutin päästä. Pari minuuttia kesti lopulta 30min, eikä kaveria lopultakaan löytynyt. Myös jono takanani kävi säännöllisin väliajoin kyselemässä palvelun perään. Siinä oli hauska katsella isoa TV-ruutua jossa kerrottiin VV-auton huoltopalveluiden saaneen parhaat arvosanat TM:n vertailussa. No, lopulta löytyi asentaja, joka suostui ottamaan autoni vastaan.
                          • Auto luvattiin perjantaiksi. Torstaina soittelin varmuuden vuoksi autoni perään, ja enää ei oltu varmoja ehtiikö sittenkään. Ei ehtinyt.
                          • Maanantaina sain aikatauluja rukkaamalla haettua auton, joka sinällään näytti hyvältä ja oli pestykin. Ainoa vaan, että myöhemmin illalla hieman kovempaa mutkaan ajaessani auton sähköt sekosivat hetkeksi, ja pysähdyttyäni havaitsin xenonien pitävän diskoa. Eikä auto toki käynnistynyt enää kun sen sammutin. No, akkukenkä oli jätetty kiristämättä ja irronnut mutkassa.
                          • Myöhemmin lambdaa vaihtaessani totesin, että myös lisäilmapumpun letku oli unohtunut irti. Ja tietysti uuteen puskuriin oli saatu pari pikku asennusnaarmua. No, mitäs pienistä.
                          • Heinäkuun helteet eivät ilmastoidussa autossa haittaa - jos ilmastoinnissa on tehot tallella. Koska kenno oli vaihdettu, puhelu VV-autoon jossa asiallisesti luvattiin tutkia asia ja aikakin järjestyi suht. nopeasti. Vianetsintä kuitenkin meni vähän pieleen, koska kylmähuoltokoneen "sähköt olivat katkenneet" kesken tyhjennyksen, joten ei tiedetty paljon aineita puuttuu. Uudestaan täyttämällä ja tyhjentämällä olivat kuitenkin päätelleet että vuotaa kennon alaputkelta, joten korjauksessa (todennäköisin) tai kolarissa hajonnut. Puhelimessa ohjeistettiin noutamaan auto ja että he ilmoittavat kun tarvittavat osat ovat tulleet.
                          • Puhelua ei koskaan tullut, mutta omatoimisuus palkittiin jälleen kun otin viikon päästä luurin käteen. Puhelimeen vastannut kaveri ei toki asiasta tiennyt, mutta seuraavaksi päiväksi oli asia saatu selvitettyä ja osatkin löytyneet. Aikakin löytyi seuraavalle viikolle. Tiedä sitten kuinka paljon lisää kylmäainetta on päässyt ilmastoa lämmittämään välissä.


                          Eihän tuo nyt aivan katastrofi kokonaisuutena ole, mutta silti ihmetyttää erityisesti parista syystä:
                          A) Palvelu on ihan OK, jos sitä sattuu saamaan. Valitettavasti sen saaminen tuntuu olevan todella, todella vaikeaa, eikä luvatuista asioista pidetä kiinni riittävän hyvin.
                          B) Mielestäni kohtuullinen työn lopputulos ei sisällä auki unohtunutta akkukenkää, irti jätettyä tai huonosti kiinnitettyä lisäilmapumpun letkua, asennusnaarmuja puskurissa eikä karkaavaa kylmäainetta.
                          C) Ilmastoinnin kylmäaineita ei varmaankaan saisi täyttää, jos sieltä löytyy vuoto.
                          Viimeksi muokannut dumo; 9.8.2010, 21:23.

                          Comment


                            Voin kyllä Kauhajoen alueella suositella Metsä-Heikkilää. Kolarikorjauksia ei toki tee mutta varsinki VAG-vehkeet on kyllä todella hyvin hallussa. Todella mukavaa ja asiallista on palvelu ollut aina!

                            Comment


                              A) Palvelu on ihan OK, jos sitä sattuu saamaan. Valitettavasti sen saaminen tuntuu olevan todella, todella vaikeaa, eikä luvatuista asioista pidetä kiinni riittävän hyvin.
                              Allekirjoitan tuon kokonaisuudessaan, itselläni on tili vv-auton suurasiakas palveluun, eli korjaamo tili. "Parhaimillaan" olen reilu 2h yrittänyt tavoittaa puhelimitse ko. lafkasta myyjää. Ja vielä numerosta joka on tarkoitettu ainoastaan korjaamo asiakkaille....
                              Eli en yhtään epäile että "normi kuluttajalla" on vaikeuksia saada palvelua kun kerran korjaamot jotka tilailee suhteellisen paljon osia sieltä, eivät meinaa saada myyjiä kiinni.

                              Siinä oli hauska katsella isoa TV-ruutua jossa kerrottiin VV-auton huoltopalveluiden saaneen parhaat arvosanat TM:n vertailussa.
                              Ovat kuitenkin saaneet vinkin siitä, että TM testailee nyt korjaamoja...

                              Comment


                              • Tällä kertaa ei ole kyse vv-autosta, vaan Etelä-Vantaan autosta(EvaCar) Rajatorpassa, joka on siis myös Audi-huolto.
                                100:ssa,2,8:ssa alkoi käynnistyminen olla heikkoa , kone kävi vaivoin eikä ottanut kierroksia, bensapumpun ääntä ei kuulunut siis selvä bensapumppuvika. No töissä oli kiire ja toimitin auton ko. firmaan ja sanoin bensapumpussa on vika, bensapumppu pitäisi vaihtaa , samalla voisi kiristää käsijarrun vaijerin ja vaihtaa alatukivarret. Parin päivän jälkeen tulee soitto , olemme tutkineet asiaa ja todenneet "bensapumpun jännitteissä heittoa, olemme purkaneet ajoeston ja liittäneet johdot uudelleen". "Nyt auto kyllä käy, mutta vain vaivoin eli pitää vaihtaa bensapumppu". Samoin piti kuulemma vaihtaa oikea takajarrusatula(satulat vaihdettu vuosi sitten uusiin Kr-autossa), sanoin , jos siinä on vikaa saanko selvityksen viasta, jotta voin kysellä KR-auton arviota asiasta. Sanoivat antavan selvityksen. Lisäksi kuulemma etujarrulevyt olivat ruosteessa, sanoin vaihdetaan nekin ja palat(omat palat oli autossa). Loppuhinnaksi tuli 1339 Euroa, ei mitään selvitystä satulan viasta, auton ratti oli neljänneksen vinossa ja auto veti vasemmalle( no ok kulmathan pitää tukivarsirempan jälkeen tarkastaa), ja vielä bensamittari näytti vain yhtä lukemaa 40 litraa.

                                En vielä oppinut. Jouluna piti Allroadilla lähteä vähän reissuun ja päätin vihdoinkin ostaa nastarenkaat ja vaihtaa vuoden hyllyssä olleen kompressorin. Vein auton ko. paikkaan, jossa kysyivät , on vika katsottu jollain laiteella, sanoin Vag-Comilla, johon sanoivat siis jollain piraattilaitteella. Sanoin, että minulla on kompressori ja ohjeet, vastaus ai joku piraattiosa. Sanoin täysin sama Wabcon kompressori on kyseessä kuin alkuperäinen. Meni muutama päivä ja tuli soitto "kompressori on saatu purettua, mutta sulla ei ole mukana näitä muoviputkia, saako vanhan kompressorin rikkoa, jotta saadan ko. putket sieltä" sanoin, että saa. Taas menee yksi päivä ja soitan ja kysyn tilannetta " muoviputki meni poikki eikä vv-auton kuvilla tiedä minkänumeroinen putki pitäisi tilata , tilattiin jotain, toivotaan että ovat oikeita". Menee taas pari päivää ja soitan ja kysyn tilannetta "osat oli vääriä eikä oikeista osista ole mitään tietoa". Kysyin, koska auton voisi saada, vastaus ei ennen joulua, voi mennä kuukausikin. Sanoin, että haen auton pois. Pakottivat vielä maksamaan 219 Euroa. Ajoin auton töihin ja vaihdoin kompressorin noin tunnissa, muoviputki(kompressorin poistoputki) meni paikoilleen sen kun vain työnsi sen. EvaCar oli mukavasti koonnut kompressorin jouset väärin, tehnyt johdoista turhan lyhyet, yksi alumiinitukiholkki oli kateissa, ohjeet olivat jääneet matkalle ja sähköjohdot oli laitettu suojan alle yhteen, mutta ihme kyllä sulake ei ollut mennyt. Sorvasin itse uuden tukiholkin.

                                Yleensä en kovin herkästi kirjoita, jos joku työ menee asentajalla pieleen, niinhän se voi mennä itse kullakin. Tuossa paikassa kuitenkin myös asenne ja hinnoittelu näyttää olevan pielessä , joten ehkä raportointi on kohdallaan.
                                Ps. bensamittarin laitan itse.

                                Edit. 11.1.2011 Tämmä homma on nyt hyvin hoidossa, korvasivat kokonaan Allroadin laskun ja yli 200 Eur 2,8:n laskusta. Lisäksi uusi tukivarsi laitetaan, kulmat suunnataan ja bensamittari laitetaan.
                                Viimeksi muokannut vepek; 11.1.2011, 19:47. Perustelu: Lisäsin pari kappalejakoa

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viesti
                                  ...samalla voisi kiristää käsijarrun vaijerin
                                  Satulassa on hyvinkin voinut olla jotain ongelmaa, kun ei käsijarruvaijeria pitäisi olla tarvetta säätää muuta kuin vaijerin asennuksen yhteydessä.

                                  Syksyllä vaihdoin noin kolme vuotta vanhan tarvike-satulan uuteen. Taisi olla alle vuoden vanha, kun ensimmäisen kerran kaipasi pientä herkistelyä. Tuntuu, että huolettomimman satulan saa, kun kunnostaa alkuperäisen ja asentaa rasvanipan samalla.

                                  Comment


                                  • Tuolla Volvon foorumeilla tullut myös pyörittyä ja yllättävän paljon löytyy sielläkin samankaltaisuutta Volvon huollon suhteen porukan mielestä.

                                    Tätä viestiketjua lueskellessani tuli "vähän paha olo" itselläni oli vähän toisenlainen kuva(ei omia kokemuksia) Audin merkkihuollosta
                                    koska Audi yleisesti mielletään "ns. Premium luokan autoksi".
                                    Tutuilla on ollut Audeja, suurimmat kiroilut huollon suhteen on kohdistunut hintoihin.

                                    Musta noihin vikakoodi juttuihin luotetaan liiaksi, kun todellisuudessa ne ei useinkaan kerro varsinaista vian kohdetta, vaan miten vika ilmenee.
                                    Tällä seurauksella monesti tuntuu, että osia vaan vaihdellaan niin kaun, että vika poistuu.
                                    Montakohan turhaa komponentin vaihtoa tapahtuu huolloissa juuri tästä syystä.

                                    Esim. Vikakoodi ilmoittaa Lambda vikaa, Lambda vaihdetaan, mutta vika ei poistu
                                    syyksi osoittautuukin päällisin puolin hyvän näköinen mutta todellisuudessa viallinen Lambdanjohdotus.
                                    Kuika usein vanha Lambda laitetaan takaisin, koska vika ei ollutkaan siinä ??
                                    Väitän että aika harvoin, tod.näkösesti useimmiten laskussa lukee vaihdettujen osien kohdalla 1 kpl. Lambda, 1 kpl Lambdanjohdotus.

                                    Comment


                                      Musta noihin vikakoodi juttuihin luotetaan liiaksi, kun todellisuudessa ne ei useinkaan kerro varsinaista vian kohdetta, vaan miten vika ilmenee.
                                      Tällä seurauksella monesti tuntuu, että osia vaan vaihdellaan niin kaun, että vika poistuu.
                                      Montakohan turhaa komponentin vaihtoa tapahtuu huolloissa juuri tästä syystä.
                                      Hyviä autosähkäreitä on aika harvassa ja se on ikävää, sillä tulevaisuudessa moniosaajia tarvitaan entistä enemmän.

                                      Comment


                                        Vikakoodit ei välttis kerro, mutta measurement blockit monesti kertovat paljonkin. Ja merkkihuollossa ei yleensä käydä autolla ajamassa ja näitä loggaamassa vaan tehdään juurikin tietyt perustoimenpiteet vaihtamalla osia.

                                        PK-seudulla muuten tulee kohta uusi pikkufirma, joka virittelyn ohella tekee varsinkin turboaudien vikojen korjausta ja huoltoja ;)

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja salonenm Näytä viesti
                                          Vikakoodit ei välttis kerro, mutta measurement blockit monesti kertovat paljonkin. Ja merkkihuollossa ei yleensä käydä autolla ajamassa ja näitä loggaamassa vaan tehdään juurikin tietyt perustoimenpiteet vaihtamalla osia.

                                          PK-seudulla muuten tulee kohta uusi pikkufirma, joka virittelyn ohella tekee varsinkin turboaudien vikojen korjausta ja huoltoja ;)
                                          Hyvä esimerkki parin viikon takaa kun kaverilla antaa 1.8tq B6 EVAP incorrect flow vikakoodia ja sytyttää CELin. Kuopion Laakkonen (tietää jo valmiiksi että menee vituiksi) "huolti" tämän.

                                          1. Huoltokerta : Tankilta tuleva letku likainen -> Putsattu ja 90e kiitos.

                                          Valo palaa seuraavana päivänä samalla vikakoodilla

                                          2. Huoltokerta : Aktiivihiilisäiliö jäässä ja vedessä eikä Laakkosen mukaan voi putsata. Uusi marmorilta 200e ja 100e töitä johon olevinaan kompensoitiin tuo edellinen 90e homma. Silti jäi hintaa melkein 300e...

                                          Vikakoodi ilmestynyt taas. Kaveri ei aio enää viedä autoa Laakkoselle. Ei mitään järkeä tuossa touhussa.

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viesti
                                            Kuopion Laakkonen (tietää jo valmiiksi että menee vituiksi) "huolti" tämän.

                                            Vikakoodi ilmestynyt taas. Kaveri ei aio enää viedä autoa Laakkoselle. Ei mitään järkeä tuossa touhussa.
                                            Hahah. Eikä ole kaverisikaan ainoa, joka ei Kuopion Laakkoselle autoaan kiikuta ihan vähässä kummassa. Omaani kun siellä käytin nykimisen vuoksi, niin tuloksena 2h valohoitoa ja vain arvailuja DPF/EGR viasta, mutta vikaa ei havaittu yllättäen. Jos olisi se onneton huoltomies sen n. 5 min nähnyt edes vaivaa liata kätensä ja käyttää EGR:n irti, niin vika olisi käytännössä selvinnyt tässäkin tapauksessa.

                                            Tämäkin vika selvisi lopulta Iisalmen Laakkosella normaalissa "määräaikaishuollossa" kun satuin mainitsemaan tuosta viasta. Siellä olivat sentään olivat viitsineet käsiään liata normihuollon yhteydessä sen verran, että olivat käyttäneet EGR:n irti. Iisalmessa ainakin toistaiseksi on omalla kohdalla homma toiminut ja siellä jatkossakin vielä uskaltaa käyttää.

                                            Comment


                                            • Sen oon kanssa ite oppinu kantapään kautta että aina kannattaa viedä omat osat tai ainakin sanoa ettei mitään leluosia. Mulle vaihdettiin takalaakerit 6kk sitten hatanpään autohuolossa nyt katsastuksessa molemmat sai vaihtotuomion. Inssikin sanoi että aika varmasti on laitettu vaan vituiks sinne mutta toki voi olla laakereissakin vika.

                                              Toinen yllätys tuli sitten raidetangon päistä, ihmettelin rutinaa niin kurkkasin sen verran koteloon että pystyi heti toteamaan paskanahan ne oli 10kk sitten vaihdetut. Ja mitä muutakaan kun tarvike paskaa.
                                              Nyt itellä ainakin se kanta että vain alkuperäisiä osia, maksaa mitä maksaa.

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja Zuuppovi Näytä viesti
                                                Hahah. Eikä ole kaverisikaan ainoa, joka ei Kuopion Laakkoselle autoaan kiikuta ihan vähässä kummassa. Omaani kun siellä käytin nykimisen vuoksi, niin tuloksena 2h valohoitoa ja vain arvailuja DPF/EGR viasta, mutta vikaa ei havaittu yllättäen. Jos olisi se onneton huoltomies sen n. 5 min nähnyt edes vaivaa liata kätensä ja käyttää EGR:n irti, niin vika olisi käytännössä selvinnyt tässäkin tapauksessa.

                                                Tämäkin vika selvisi lopulta Iisalmen Laakkosella normaalissa "määräaikaishuollossa" kun satuin mainitsemaan tuosta viasta. Siellä olivat sentään olivat viitsineet käsiään liata normihuollon yhteydessä sen verran, että olivat käyttäneet EGR:n irti. Iisalmessa ainakin toistaiseksi on omalla kohdalla homma toiminut ja siellä jatkossakin vielä uskaltaa käyttää.
                                                Minä joskus kirjoitan tänne omat kokemukset tuosta Kuopion Laakkosesta ihan johonkin omaan ketjuun kunhan saan aikaiseksi. On nimittäin toiminta niin perseestä että ei voi sanoin kuvailla. Takuuasioista ei välitetä ja kaikesta pitää vääntää kättä kuluttajasuojaviranomaisen kautta. Bonuksena vielä valehtelu ja vähättely.

                                                Paras oli kun nokkaketjun kiristimen (koneen takaosassa olevat romppeet) takuuvaihdon yhteydessä olivat huomanneet, että vesipumppu vuotanut (takuu loppunut 10 päivää sitten) ja saan kuulla siitä jälkeenpäin toisella takuuhuoltokeikalla. Ihmettelin, että miksi siitä ei mulle soitettu löydön aikana niin olisi sitten samalla voitu se vaihtaa kun kone kerta huoltoasennossa. Huoltoneuvoja vain voivottelee asiaa ja sanoo, että ei siinä nyt niin paljoa olisi aikaa säästetty jos se siinä samalla olisi laitettu? Siis ei morjens. Sitten alkavat tosiaan vänkäämään, että me vaihdettiin se kiristin ja nokkaketju ilman huoltoasentoon laittamista ja puskurin irroitusta?

                                                Siis minä en ymmärrä miten virallinen huolto voi valehdella esim. että ovatko ottaneet puskurin irti tai eivät. Näen kait minä suoraan jos tuo Caracteren puskuri on irroitettu kun sumuvalot on asennettu päin persettä ja ruuveja puuttuu ja kiinnikkeet vinossa, vaikka se tulee alkuperäisiin kiinnikkeisiin kiinni. Kaverit vielä väittävät että ovat vesipumpun vuodon huomanneet siinä nokkaketjun ja kiristimen vaihdon yhteydessä vahingossa niin, että edes keulaa ei ole purettu? Eihän sitä pumppua edes näe vahingossa ilman keulan purkamista. Sinne pitää moniurahihnan kiristin irroittaa ja alkaa peilillä zoomailee, jota ei varmasti vahingossa tehdä.

                                                No arvatkaapa sainko vesipumpun takuuseen kun 10 päivää mennyt takuuajan yli...

                                                Se on aivan varma, että tuohon lafkaan en enää autoani aja muuta kuin pakollisissa takuuasioissa.

                                                Tuonne on hyvä soittaakin huolto/varaosa-asioissa kun tuntuu, että ketään ei siellä kiinnosta edes palvella. Varaosapuolella on kyllä onneksi pari jantteria jotka ovat oikeasti reiluja ja niitä homma kiinnostaa.

                                                EDIT: Lisätään vielä, että olen nyt käyttänyt autoa Pörhöllä Oulussa. Eikä ole ollut kertaakaan mitään ongelmia heidän kanssa. Minä en tajua, miten ne ei Kuopiossa saa yhtäkään huoltotoimenpidettä menemään oikein, vaan aina tulee jotain sanomista.
                                                Viimeksi muokannut sv; 7.1.2011, 18:04.

                                                Comment


                                                • Itselläni on 3 kokemusta Kuopion Laakkosesta.

                                                  1. Vaihdettiin jarruvalokatkaisin; oma diagnoosi, vaihtoivat osan ja kaikki ok

                                                  2. Vaihdettiin tuulilasinpyyhkijän vivusto. Samalla kysyin, mistä jäähdytysnestettä vuotaa. Hommat ok, varattiin uusi aika jäähdytysnestevuodon korjaamiselle

                                                  3. Korjattiin jäähdytinnestevuoto. Homma ok kaikin puolin. Ainut että huoltolapussa luki että "mittariin ei tule kilometrejä" ja huoltoneuvojakaan ei tiennyt mitä tuo tarkoitti

                                                  Asiallista palvelua olen saanut. Puhelimella ei juurikaan saa tyyppejä kiinni ja numerot ovat palvelunumeroita.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja AAQS Näytä viesti
                                                    Itselläni on 3 kokemusta Kuopion Laakkosesta.

                                                    1. Vaihdettiin jarruvalokatkaisin; oma diagnoosi, vaihtoivat osan ja kaikki ok

                                                    2. Vaihdettiin tuulilasinpyyhkijän vivusto. Samalla kysyin, mistä jäähdytysnestettä vuotaa. Hommat ok, varattiin uusi aika jäähdytysnestevuodon korjaamiselle

                                                    3. Korjattiin jäähdytinnestevuoto. Homma ok kaikin puolin. Ainut että huoltolapussa luki että "mittariin ei tule kilometrejä" ja huoltoneuvojakaan ei tiennyt mitä tuo tarkoitti

                                                    Asiallista palvelua olen saanut. Puhelimella ei juurikaan saa tyyppejä kiinni ja numerot ovat palvelunumeroita.
                                                    Nuo sun viat nyt on oikeasti helppo korjata vaikka itekkin. Osaa kait korjaajat tollasia vikoja korjata. Mutta meneppä vikakoodin kanssa tai sellasen vian, että joutuu konetta purkamaan enemmänkin.

                                                    Comment


                                                      Eikös näissä merkiihuolloissa ollut joku määräaikainen EU-poikkeus, jonka jatkumisen puolesta oli jopa nimenkeräyskin EU-tasolla? Muistaakseni homma oli niin että takuun jatkumisen ehtona ei olisi saanut vaatia merkkiliikkeen tekemään huoltoja, vaan huoltopaikan valinta olisi ollut asiakkaan vapaasti valittavissa.

                                                      Nyt voivotellaan YLE:n artikkelissa että korjaamojen kilpailu ei ole lähtenyt kunnolla käyntiin. Tämä antaisi osviittaa siitä että tuo nimenkeräys olisi jollain tavalla tuottanut tulosta, ja takuunalaisenkin auton huoltopaikan valinta olisi nykyään vapaata. Vai?

                                                      Comment


                                                        Muistaakseni homma oli niin että takuun jatkumisen ehtona ei olisi saanut vaatia merkkiliikkeen tekemään huoltoja, vaan huoltopaikan valinta olisi ollut asiakkaan vapaasti valittavissa.
                                                        http://ec.europa.eu/competition/sect...rochure_fi.pdf

                                                        Sivut 46-47 ja sieltä kysymykset 34-37

                                                        Comment


                                                        • Mitäs mieltä ihmiset on kannattaako tuo A4 viedä merkkihuoltoon vai johonkin muualle? Onko merkkihuollosta muuta hyötyä kuin audiliikkeen leima huoltokirjassa. Itselläni ei ole kovin kova luotto merkkiliikkeiden työn laatuun. Vanhempia autojani olen käyttänyt luotettavaksi osoittautuneessa autofit-ketjuun kuuluvassa korjaamossa ja mielelläni veisin tuon nykyisenikin sinne. Hinnasta nyt en tiedä onko hirveesti halvempi, eikä se nyt ratkaseva tekijä ole, mutta tietää ainakin, että hommat hoidetaan kunnolla. Ihan perushuolto kyseessä, oljynvaihto ja ilmansuodattimet jne.

                                                          Comment


                                                            Jos et laakkoselle vie, vie hakalalle Lempäälään.

                                                            Comment


                                                            • Tässä uusi alatukivarsi mallia EvaCar Click image for larger version

Name:	ALATUKIVARSI Eva Car 002.jpg
Views:	1
Size:	101,8 Kt
ID:	1599891 t
                                                              Tuossa ylempänä oli juttua , mistä kysymys.

                                                              Edit 11.1.2011 . Auton tukivarsi tutkittiin pääpaikalla Airportissa ja todettiin sen olevan erilainen kuin toisen puolen, mutta oli kuitenkin vaihdettu. Autoon tullaan vaihtamaan uusi tukivarsi ja kulmat suuntaamaan eli hyvin hoitivat asian.
                                                              Viimeksi muokannut vepek; 11.1.2011, 19:48.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X