Eli onko tuossa 2.0 TFSI koneessa 98E:n käyttö ihan ehdotonta, vai onko se vain suositus-eli maksimitehot irtoaa vain sillä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaatiiko A4 2.0 TFSI 98E:tä?
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Pelaa minullakin 95:lla profiilin mukaisessa autossa, mutta hoviasentajani kehoitti käyttämään kuitenkin 98.
Kuulemma kulutus laskee hieman ja muutenkin pelaa paremmin, joten hinnanero tasoittuu.
Tiedä häntä? mutta 98 olen nyt käyttänyt ja totta tosiaan kulutus on hieman laskenut.
Comment
-
Ohjekirjassa lukee varsin selvästi että myös 95E käy mutta voi lisätä kulutusta ja vähentää tehoja. Nakutustunnistin siis osaa kyllä hommansa. 98:a siis suositellaan enkä ole keksinyt miksi pitäisi käyttää muuta polttoainetta kuin mitä valmistaja suosittelee? Ei siinä ainakaan säästöjä saa aikaan.
Comment
-
Itse olen myös suosiolla käyttänyt 98, tai oikeastaan ei ole tullut mieleenkään käyttää muuta.
Seuraavaksi kokeiluun tulee V-Power. Kaveri hehkutti oman V GTI:n muuttuneen "huomattavasti" pirteämmäksi tuolla, siitä siis mahdollisesti omia kokemuksia myöhemmin... Vanhassa lastu/suutin vireistetyssä 1.8T:ssä en eroa huomannut 98 vs. V-Power
Jollain täällä kokemuksia TFSI ja V-Power combosta?
Comment
-
Nostetaanpa thrediä ylös, onko jollakin kokemuksia tuosta TFSi:stä ja 99+ oktaanisesta?
<update>
Saa käydä vastaamassa tuohonkin threadiin :)
http://www.audiclub.fi/phpBB2/showpo...7&postcount=48
Eli onko muita kokemuksia nyt kun (T)FSi ja V-Power ovat olleet markkinoilla vähän pidempään.
</update>Viimeksi muokannut Thraex; 2.3.2008, 11:13.
Comment
-
Ainakin usein korkeampi oktaani auttaa palamaan täydellisemmin jolloin karstaa ei synny niin paljoa.
Pitkällä juoksulla vois nopeesti kuvitella tämän aika hyväksi ?
Itselläni ainakin kulutus tippui eikä ole nakuttanut kone yhtään. (tämä oman tarkasteluni tulos)
Eikös se järkevintä ole katsoa sitä kirjasta joka tuli auton mukana ja tankata vaikka sitä mitä siinä sanotaan?
tuskin kukaan pystyy persetuntumalla sanomaan että tehot kasvoi 99 myötä..? herranjumala!
Comment
-
EVO lehti testasi aikanaan gti golffilla eri bensojen vaikutusta. Artikkelit löytyy netistä mutta en nyt jaksa etsiä, tulokset olivat kumminkin:
Best Dyno results for the VW GTI 2.0 turbo
Octane and brand can makes a difference up to a point.
Shell 95 205HP - 234lb ft torque
British Petro 204HP, 242lb ft torque
Shell Optimax 209HP, 242lb ft torque
BP Ultimate 212HP, 252lb ft torque
Eli eroja on.
Comment
-
Eikös se järkevintä ole katsoa sitä kirjasta joka tuli auton mukana ja tankata vaikka sitä mitä siinä sanotaan?
Seuraava auto on sitten kuitenkin näillä näkymin diesel lisääntyneistä ajoista johtuen, joten ihan sama mitä siellä 2.0 TFSI:n manuaalissa lukee;-)
Comment
Comment