Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Onko foorumilla ulkomailla ja erityisesti Ruotsissa töitä tekeviä?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Onko foorumilla ulkomailla ja erityisesti Ruotsissa töitä tekeviä?

Onko foorumilla ulkomailla ja erityisesti Ruotsissa töitä tekeviä?

Itselläni olisi mahdollisuus päästä ulkomaankomennukselle hieman pidemmäksikin aikaa Ruotsiin ja olen tässä nyt vasemmalla kädellä vähän surffannut että mitä asioita sitä pitäisi ottaa huomioon jos paikkaa hakisi. Verotus siellä ainakin tuntuu olevan kovempi kuin Suomessa.

Onko jotain vinkkejä että mitä kannattaa ottaa huomioon kompensaatiosta neuvoteltaessa? Asuinpaikka tulisi olemaan Göteborg...
    Viimeksi muokannut okkim; 9.1.2008, 21:11. Perustelu: Otsikkoa tarkennettu

Melkein 10 vuotta olin Ruotsissa komenuksella(1995-2004) viimeisen reissun tein 2007 3 kuukautta.Jos komennus on alle 6 kuukautta niin ei tarvitse ruotsiin maksaa veroja.Ulkomaan päiväraha on hyvä.

Comment

Kyseessä olisi yli 6kk setti eli kohdemaahan verot...

Comment

Ei siinä, samantien niin pitkä pätkä sitten, että saat muuttoauton tuotua ilman veroja.

Riittääkös tuo 6kk nykyään jo siihen. Aikasemmin ainakin ollut pitempi tuo jakso.

Comment

Itse pitää olla vuosi, autolle riittää 6kk.

Comment

Ilmeisesti tuo 6kk sääntö (tuloverotuksessa) on kalenterivuosittain eli voi olla melkein vuoden putkeen kunhan vuosi vaihtuu välillä sopivasti.

Mitenkäs nuo päivärahat menee jos verotus menee Ruotsin mukaan. Eikös silloin myös päivärahojen verottomuuden osalta olla Ruotsin verottajan armoilla /säännöillä?

Comment

Itse olen asunut ruotsissa nyt reilu kaksi vuotta ja takasin suomeen ei ole jostain syystä minkäänlaista hinkua. No duunissa menee niin hyvin ja ylenemiset tuottaa kokoajan parempaa palkkaa ja mikä parasta, hienompia titteleitä :). Verotus tosiaan on aika kovan olosta ja verotus menee vähän erilaisten taulukoiden kautta.

Tässä linkki jota kannattaa selailla. Löytyy paljon infoa näistä asioista.

Tosi lepposa paikka mielestäni olla ja asua tämä ruotti.

Edit: niinjuu. Tero saako udella, millasta hommaa olet menossa tekemään göteborgiin?

Comment

Itsellä olis hinkua päästä kesätöihin (samalla työharjoittelu) ruotsiin, mutta en oikein tiedä mistä pitäisi paikkoja etsiä. Konetekniikan insinööriopiskelijana hommia voi hakea aika laajalta alueelta tekniikan parista.
                Onko hyvä sivuja mistä voisi paikkoja etsiä?

Comment

Kiitos Ari linkistä. Pitääpäs tutustua sivuston tarjontaan! Valitettavasti en voi vielä paljastaa tästä hommasta mitään. Projektin toteutuminen ei ole vielä varmistunut...

Mahdollisuus myös lyhempään komennukseen (päivärahalla) näyttää olevan hankkeen toteutuessa myös mahdollista joten pitää tässä nyt puntaroida. Lyhempikin komennus saattaisi riittää kokemuksen vuoksi ja autoveron nyt pudottua ei tuo "muuttoauto"-houkutin ole enää niin vahva kuin ennen. Lyhemmällä komennuksella ei tarvisi tehdä niin paljoa näitä kotimaan järjestelyjäkään (kämpän vuokraamista tai myyntiä yms.)

Comment

Pete I. Tutki mol.fi . Sieltä löytyy koko EU:n alueen mestat. Mitä ne nykyjään koulussa opettaa?

Comment

Working...
                    X