UIL:n Teboil-eduilla tulee tankkailtua. Muutenkin tuntuu toi Lukoilin kaveri tarjoilevan edukkainta gasoa, jopa ilman etuja.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Bensan hinta
Collapse
X
-
-
Voisimpa kannattaa Espanjan menetelmää, alkaa mennä jo yli äyräiden, parhaimmillaan 1.679?/litra(95). Mikä on idea tällaisessa??? Kehät tukkoon, ja kertakäyttögrillit messiin!!!! Ei bensan hinnannousua voi pitkään katella tällä menolla, tuossahan se kasvaa päivä päivältä. Jouluna varmaankin saadaan halvimmillaan 1.7?/litralta(95) ostettua menovettä. GG
Comment
-
Muiro
-
Onko siis ok että vielä dieselautoilijoita rankastaan käyttövoimaverolla?
Mitä isompi kuljetusyritys = paljon autoja = kova kulutus = Edullisempi sopimushinta/litra
Pieni yritys = vähän autoja = kuluttaa vähemmän = kovempi sopimushinta/litra
Iso pyrkii tekemään aina suuria ja pitkäkestoisia sopimuksia alasta riippumatta. Pienet pystyvät omalla aktiivisuudella ja ilman byrokratiaa joustamaan ja tekemään mielestäni "helpompia" ratkaisuja.
Yhden täysmittasen yhdistelmän polttoainekulut vuodessa:
~Noin (keskimääräinen)
Kulutus vuodessa 100 000 litraa
Kustannukset vuodessa 150 000 euroa (litrahinta oletuksena nyt 1,5€)
Katsastus: ~ 300 €/vuosi
Ja käytin katsastuskustannusta esimerkkinä pelkästään dieselveroon verrattaessa en korkeaan polttoaineen hintaan.
Olen edelleenkin sitä mieltä tilanne voi olla hankala, mutta olosuhteet ovat samat, eikä meillä ole Suomessa öljyä, joten asialle ei ole paljoa tehtävissä.
Tunnen muutaman kuljetusyrittäjän, sekä useamman kuljettajan ja voin sanoa että hinnannosto ei ole ongelma, sillä laskutus on mielestäni nykyiseen taloustilanteeseen nähden kohtuullinen, jopa alhainen.
Viestilläni ei ollut tarkoitus vähätellä tilannetta, halusin tuoda oman mielipiteen esille, eli kuljetusyrityksilla on hyvät perustelut korottaa laskutusta ja normalisoida tilanne.Viimeksi muokannut Onroud; 13.6.2008, 07:31.
Comment
-
"tiet tukkoon viikoksi niin luulisi kataisenkin jotain keksivän."
OT
Näin aiotaan tehdä Taavetti/Luumäki osuudella juhannuksen aatonaattona.
Jurvalan kylän väki on hermostunut 6-tien liikenteen( rekat) meluun ja aikovat traktori yms marssilla hidastaa liikennettä saadakseen huomiota meluhaittaan.
Kyllä minuakin ottaisi päähän, jos asuisin omakotitalossa ja tuhannet naapurin rekat jyristäisivät 200 m päästä makuuhuoneesta.
Valtiovalta eli hallitus ja eduskunta ei saa mitään aikaiseksi rekkaongelmaan.
Taitaa olla oman topiikin paikka?
Asia ei kiinnosta muita ( valitettavasti), kun meitä kaakonkulmalaisia. Laitetaan sama rekkaruljansi kehä III:n sisäpuolelle niin alkaa kiinnostaa.
Comment
-
Ei se maito ja leipä sinne kauppaan mene kuin autolla, joten joku sen sinne vie jokatapauksessa. Maksoi mitä maksoi...
Ihmiset tuntuvat välillä unohtavan että luvanvaraisen tavaraliikenteen verokohtelu polttoaineiden osalta kasvattaa ihan kaiken kulutustavaran hintaa.
Jonkinlainen lievennys tavaraliikenteen dieselveroon pitäisi saada ennenkuin homma karkaa käsistä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja BulldogPO Näytä viestiOlen aivan samaa mieltä Jorma Niemen kanssa, Ranskan/Italian tyyli rekkamiehille ja kehäkolmonen tukkoon viikoksi niin eiköhän ala polttoaine verotus olla kohdillaan :)
Rekkamiehiä kyllä käy ihan oikeasti sääliksi, heillä kun nuo polttoainekulut on tosiaan valtavat taksimiesten vastaaviin verrattuna.
Comment
-
Kukakohan ne rekkamiesten sopimukset onkaan tehnyt? Ei kai vaan yrittäjä itse? Eihän tuossa hommassa olisi muuten mitään, mutta kun ensin kaverit tappelevat keskenään hinnat liian alas ja sitten itketään kuinka vaikeaa yrittäjällä on... Kannattaisi varmaan ihan oikeasti miettiä, mitä siihen tarjoukseen laittaa, ennen kuin sen lähettää. Jos polttoaineiden hinnat olisivat oikeasti ongelma, pitäisi kaikkien olla irtisanomassa sopimuksiaan ja neuvottelemassa vanhoja uusiksi, mutta koska näin ei ole, taitaa lopulta olla kyse ihan jostain muusta?
Comment
-
Jarkko, Amen!
Tuota yritin kanssa tuolla aikaisemmin sanoa.
Kuka vain voi olla työntekijä mutta yrittäminen ei ole helppoa. Silti moni kuljettaja on molempia. Tilanne on hankala.
Suomi liikkuu pyörillä ja niin kauan kuin on kuskeille tarve olemassa kyllä siitä kyydistä maksetaan mitä maksetaan.
Comment
-
Jarkko, Amen!
Tuota yritin kanssa tuolla aikaisemmin sanoa.
Kuka vain voi olla työntekijä mutta yrittäminen ei ole helppoa. Silti moni kuljettaja on molempia. Tilanne on hankala.
Suomi liikkuu pyörillä ja niin kauan kuin on kuskeille tarve olemassa kyllä siitä kyydistä maksetaan mitä maksetaan.
Comment
-
Tottakai hinnat nousevat, mutta onko pitkällä tähtäimellä merkitystä, nousevatko ne nyt (ilman verohelpotuksia) vai myöhemmin (vero helpotuksia polttoaineissa ja korotuksia muissa veroissa). Kaikki ennusteet fossiilisten polttoaineiden osalta ennustavat niiden hinnan nousua, joten kuinka mielekästä on keinotekoisesti alentaa niiden hintaa hetkellisesti, jotta mitään muuta ei tarvitsisi muuttaa? Vai mennääkö jopa Kiinan malliin, missä valtio subventoi polttoaineen hintaa, jotta kulutus vetää, eikä tarvitse vain tehdä ikäviä päätöksiä elintapojen muutoksen suhteen.
ps. eikä +30% polttoaineessa paljoa nosta ruuan hintaa, jos ruuan hinnasta ~10% on kuljetuskustannuksia, eikä löpö ole kovin montaa prosenttia kuljetusyrittäjän kokonaiskustannuksista, mikäli palkat, verot, sotut ynnä muut "pikkujutut" muistetaan maksaa kuten lait ja sopimukset määräävät...
Comment
-
-
-
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.s...2008/06/661775
Jotenkin tuntuu, että tämäkään ei toteudu.
Mutta onneksi en ole lähdössä jussina reissuun...
Comment
-
minusta olisi ihan hyvä jos tukkisivat tiet (aivan, en ole helsingistä ja olen jo valmiiksi maalla) olisihan tässä nyt meille kaikille jotain hyvääkin: jos tällä saa jotenkin polttoaineiden hintoja tms tiputettua, niin eipähän nyt ruoka kallistuisi juurikaan enempää. ja ajankohta on toki paskamainen, mutta tehokas
Comment
-
Tänään juttelin yhden kuljetettajan kanssa vähän pidempäänkin aiheesta ja hän kertoi että hidasteluviesti on kiertänyt sen verran monta kertaa, että uskoo että moni tulee sitä noudattamaan.
Eli ohje on nyt tällä hetkellä että kaikki töissä olevat kuljettajat ajaisivat kaikille pääteillä 20km/h tunnissa.
Mun mielestä hyvä ratkaisu olisi että ne barrikadit tehtäisiin suomi-venäjä välisille raja-asemille ja olisivat siellä niin kauan kunnes raja-asiat saadaan kuntoon, sekä venäläiset pistetään maksamaan kun käyttävät ja kuluttavat meidän tiestöä, varsinkin Hango-Vaalimaa taipaletta.
Saadut sadat miljoonat voitaisiin pistää teidenkunnosapitoon sekä mahdollisiin kuljetustukiin joita ilmeisesti nyt anotaan.
Ja joku ylempänä sanoi ettei juhannuksena saa olla kiire, ei saa eikä olekaan. Mä olen jo hyvissä varoin varannut takapenkki paikan matkaan tekoa varten ;) Kysymys on periaatteesta ja muiden huomioon ottamisesta.
Comment
-
Eikö kuljetussopimuksiin sisälly sanktioita ja raja-aikoija missä ajassa toimitukset pitää paikasta a paikkaan b mennä. Jos siinä ajellaan 20km/h niin se tuntuu varmasti myös yrittäjien kukkarossa. Toki tänne maalle ei moinen kauheasti vaikuta joten siitä vaan hidastelemaan sinne etelään :)
Ei se kuulkaas ole varmaan kovin helppo sopimuksia kesken kauden irtisanoa. Sopimusrikosta voi joutua maksamaan kivoja rahoja. Että se siitä kilpailutuksesta.
Rahtihintoja ei voi nostaa kesken sopimusten, eikä lisiä pistää myöskään.
Ihan on aloitettava sopimuksen muuttamiseksi keskustelut kesken sopimuskauden ja arvakkaa vaan kuinka tilaajat ovat halukkaita maksamaan lisää?
Vaihtoehto kannattamattomille sopimuksille on irtisanoa ne ja jättää ajamatta. Toisaalta jos miettii, että tilalle ei ole mitään tulossa niin ottaako mielummin sen 100e:n rahdista 20e takkiin vai maksaako suoraan omasta pussista 100e joka kuu. Ei se kuulkaas niin selkeää ole. Konkurssi seuraa heti jos ajot loppuu, tappiolla ajamisella taas konkurssi seuraa jonkin ajan kuluttua.
Comment
Comment