Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Autoverolain muutoksen vaikutus käytettyihin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Onkos missään mitään virallisempaa tietoa kuin tämä linkki, jos sitä huomenna soittelis tuonne Helsinkiin. Mutta on tässä vielä muutama viikko valitusaikaa jäljellä.
    Valtioneuvoston tiedote: http://www.vn.fi/ajankohtaista/tiedo...803&oid=218363

    Lisäksi koko kannekirjelmä löytyy Tuulilasin sivuilta skannattuna. http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?s...article=147614

    Oma ymmärrykseni kyllä on ettei hallinto-oikeus olisi enää saanut tehdä tuota ratkaisua odottamatta EYT:n ratkaisua asiaan, mutta tässä kannattanee konsultoida jo asiantuntijoita. Jos summa on merkitsevä, niin asia kannattanee pitää vireillä, tai kenties tuo päätös olisi jatkossa tuon kanteen ajankohdan perusteella purettavissa.

    Comment


    • #32
      Mielenkiintoisia asioita nämä.

      "Pirukaan" ei ota selvää oikean veron vaikutusta ( ELV ml) tuontiautoihin?

      Itsellä on ollut valitus v 2003 hallinto-oikeudessa. Ei vastausta.

      Taisin olla kaukaa viisas, koska laitoin hieman "ympäripyöreän" valituksen, joka sisälsi nyt ( ELV) käsiteltävän asian.

      Odotellaan vielä 5 vuotta, jos olen hengissä. Perikunta saa-jos saa:)

      Comment


        #33
        Tuossa on jonkinlainen suomen vastineen raakile:

        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?s...article=148314

        "Ei mut ku me oikeesti luultiin että olimme oikeassa periessämme ELV, eiku ALV,
        eiku ELV, niin eihän me jouduta niitä maksamaan takaisin, eihän?"

        Ei taida mennä läpi.

        Jännää muuten miten suomi puhuu suomen markkinatilanteesta, ja komissio
        puhuu euroopan markkinaalueesta. Kumpikohan on oikeassa? Jotenkin
        paistaa kyllä edelleen läpi tuo näkemys että valtio suojelee kansallista auto-
        kauppaa (foliohatut esiin) ja kaikenlaisilla maksuilla tai määräyksillä vaikeutetaan
        turhaan vapaata kauppaa EU-alueella.

        Ja suomen kanta on että kaupan esittelyauto on uusi auto, joopa joo. Uuden
        auton hinnalla tuota esittelyautoa varmaan myydäänkin?

        Kyllä nyt suomi on puhunut itsensä aika pussiin tuosta arvonlisäverosta, joka
        ei ole arvonlisävero vaan ei-arvonlisävero (ELV), mutta käyttäytyy kuten
        arvonlisävero, vaikkei se arvonlisävero olekaan.

        Suomi kiistää kanteen. Kanteen kohteena olevat autoverolain ja arvonlisäverolain säännökset eivät ole ristiriidassa yhteisön oikeuden kanssa. Suomi pyytää yhteisöjen tuomioistuinta rajoittamaan tuomion ajallisia vaikutuksia elv:n EY 90 artiklan vastaisuutta koskevan väitteen osalta.
        Vastineessa pyydettäisiin, että jos yhteisöjen tuomioistuin katsoo, että elv on EY 90 artiklan vastainen, jäsenyysvelvoitteiden noudattamatta jättämisen toteamisen oikeusvaikutukset kohdistettaisiin vain tulevaan aikaan. Perusteena esitettäisiin, että tuomiolla voi olla vakavia taloudellisia seurauksia kannettujen elv:ien palautusvelvollisuuden seurauksena. Asiassa on toimittu vilpittömässä mielessä, koska elv:n EY 90 artiklan mukaisuuden on katsottu olevan ratkaistu yhteisöjen tuomioistuimen Siilin-ratkaisussa.
        Eikös komission ole kertonunt kannastaan tästä elv-sotkusta jo vuodesta 2002?
        "vilpittömästi" joo joo.

        Tuomiolla voi joka tapauksessa olla taloudellisia seurauksia pääasiallisesti yksityistuonnista jo maksettujen elv:jen mahdollisen palautusvelvollisuuden vuoksi. Valtiovarainministeriön alustavan arvion mukaan mahdollisesti palautettavaksi tulevien elv:jen määrä voisi nousta noin 80 miljoonaan euroon.
        Onko tuo 80M€ nyt niin iso raha sitten kuitenkaan, tuo on siis muutaman
        vuoden ELV-kertymä tuhansilta yksityishenkilöiltä.

        Alkuperäinen kirjoittaja http://www.valtioneuvosto.fi/public/downloadAttachment?oid=209504
        Vuosittain autoveroa kannetaan noin 175 000 henkilöautosta,
        joista uusia on noin 145 000 ja käytettyjä tuontiautoja noin
        30 000. Vuonna 2006 autoveron kertymä oli 1 297 miljoonaa
        euroa, josta uusista ajoneu- voista kertyi 90 prosenttia.
        Oman laskuni mukaan 80M€ tuosta yhden vuoden verokertymästä on
        vain noin 6%. Onpahan vakava seuraus. Tämän päivän höblässä oli (s.8) juttu
        että perussuomalaiset ehdottavat naimisiinmenopalkkiota nuorille, kustannus-
        arvio noin 70-80M€, joka vuosi.

        Comment


        • #34
          Tuli päätös kanssa autoverosta.
          Audi a6 2.5tdi quattro avant 1996 mallia
          verot 3883.26e

          Lausunto ajoneuvon yleisestä pyyntihinnasta, yleinen pyyntihinta 15357e.

          arvonmäärityksessä käytetty nettiautoa

          verrattu näihin autoihin suoraan

          audi a6 avant vm 1998 aj 230tkm pyyntihinta 19900
          audi a6 avant vm 1999 aj 136tkm " 24500

          Omassa autossa mittarissa 163tkm. vedin vuodenvaihteessa hakemuksentakaisin kun verotus muuttui, mut näköjään turhaan.
          Mitä mieltä kannattaako lähteä valittamaan?

          Comment


          • #35
            Totta kai valitat. Verrokit ovat seuraavaa korimallia.

            Comment


            • #36
              Mitä sieniä ovat siellä Tullissa taas syöneet? Ei ole tästä maailmasta tuo hinta C4 koriselle A6:lle vaikka kuinka quattro ja vähän ajettu olisikin. Eikä ole kyllä noiden verrokkeina käytettyjen tuoreempienkaan kutosten.

              EDIT: Unohtui se paras vinkki vääryyden oikaisemiseksi. Metsästät vaikka täältä forumilta jonkun joka on ostanut tai myynyt edes etäisesti vastaavan auton viime aikoina ja pyydät kauppakirjasta kopion missä näkyy maksettu hinta.

              Ja voi tuossa harkita myös tutkintapyynnön tekemistä lausunnon ja veropäätöksen tehneistä virkamiehistä. Alkuun kannattanee kuitenkin tulostaa nettiautosta C4 A6:sten hintapyynnöt ja käydä neuvottelemassa veropäätöksen tehneen virkailijan kanssa asiasta. Jos ei saa muuta aikaan kuin kehoituksen maksaa verot ja valittaa niin itse ainakin harkitsisin poliisin hakemista mukaan kuvioihin.

              EDIT2: Ei s******, tuohonhan on vielä verrokeiksi ongittu nettiauton käytännössä 2 kalleinta tarjokkia, jotka kaiken lisäksi näyttävät seisseen kauppaa odottelemassa jo huomattavan pitkään. Kaiken lisäksi C5-sarjan pari vuotta uudempia dieseleitä alkaa olla jo yleisesti kaupan alta 15 000 euron pyyntihinnoilla. Ei tuossa kannata edes maksaa määrättyjä veroja vaan lähteä samantien neuvottelemaan virkailijan kanssa tilanteesta. Tuohan on käytännössä tahallista vahingontekoa kun autoveron palautuskoroksikin on säädetty indeksikorko - 2 prosenttiyksikköä.
              Viimeksi muokannut liki; 6.3.2008, 15:00.

              Comment


              • #37
                Juu,meinasin heti huutaa että eri korimalli, mutta puhelimella en viitsinyt kirjautua kun ei tuo tietoturva ole siinä ihan kohdillaan.
                AIVAN KÄSITTÄMÄTÖN hinta.Huh.Vajaa 2000€ olis pätevät verot.

                Comment


                • #38
                  2007 10.05 on tullin sivuilla "toteutuneet autoveropäätökset" just vastaava kuin tuo oma.

                  Mittarissa ollut vaan enemmän 210tkm.
                  Verotusarvo 9160e veroa yhteensä 3240e. Käytettyjen autojen hinta nousut melkoisesti.

                  Sitten kun mun kävi vielä niin, että toi auto tuli muistaakseni syyskuussa, tein heti autoveroilmoituksen. Jonka vedin kumminkin takaisin kun tuo "muutos" tuli vuodenvaihteessa. Tässä välissä auto korjattiin aika kovalla kädellä mm maalattiin. No uutta autoveroilmoitusta tehtäessä piti tehdä myös uusi yksilöinti kaavake, auton sen hetkisestä kunnosta!! Vanha kaavake joka oli tehty tuontihetkellä ei pätenyt enää, eli ei olisi saanut korjata ennekuin olis ollut suomenkilvissä verot maksettuna.

                  Vaasan tulliin soittelin, eivät ottaneet mitään kantaa. Tee valitus! Oli ohje. Yritin kysellä perusteita, ei mitään kommentointia, oikein on tehty!! Sit rupes jo menemään hermo ja ääni nousemaan jo itelläkin, niin äijä sieltä tuumas et en ala väittelemään ja löi luurin korvaan.

                  Valitustie ilmeisesti on et ensin päätöksentehneeseen toimipisteeseen ja sitten jos ei auta niin eteenpäin?? Vai kuinka?

                  Comment


                  • #39
                    Niin sattuisko keltään löytymään vastaavasta kärrystä kauppakirjaa??

                    Comment


                    • #40
                      Juu, teet niin kuin Liki tuolla yllä sanoo. Marssit päätöksen tehneen tullivirkailijan puheille ja pyydät saman pöydän ääreen vielä viskaalin esimiehen. Ei vm.1996 A6:n arvo voi olla mitenkään tuo mitä tulli esittää. Max.10teur liepeillä arvo olipa mittarissa mitä tahansa... Nettiautosta ja Kelt.Pörssistä vaan printtejä samanlaisista autoista. Kilometreistä viis...

                      Noiden 1996 C4:ten arvot oli jo 3-4 vuotta sitten tullin nyt arvottamissa summissa. Otat vielä varmuuden vuoksi printtejä tullin parin vuoden takaisista arvoista vastaaville kärryille ja tinkaat tulliviskaalilta että missä tässä näkyy paljon julkisuudessa toitotettu arvonalennus... Käytettyjen arvothan on tippuneet realisesti Tilastokeskuksen mukaan ihan eri tahtiin mitä tullin taulukoista ilmenee...

                      Comment


                      • #41
                        Joo pakko tuota on yrittää, ku ei vaan jaksais taas ruveta takkuamaan. On tämä yksi s*******n venäjä koko maa.

                        Käytännössä tuon auton vero ei ole muuttunut mihinkään, koska verotusarvo on nousut vaikka prosentti onkin tippunut 23%.

                        Comment


                        • #42
                          Tulli ylitarkastaja, joka on tuon "markkina-arvon" säätänyt, oli sitä mieltä, että hän ei voi käyttää toteutuneita tullin autoveropäätöksiä. Vaan on käytettävä nimenomaan tällä hetkellä markkinoilla myynnissä olevia vastaavia, KOSKA AUTONARVO MUUTTUU JA YLEENSÄ LASKEE??? ja ainut tie on valittaa, eli vähät rahat valtiolle jemmaan ja sit saa joskus pois, ehkä.

                          JOnkin sortin klassikko-auto tuo, puolessa vuodessa markkinaarvo noussut alle 10te yli 15te, hieno homma siinä mielessä, että parin vuoden päästä voi käydä vaihtamassa uuden suoraan tuolla.

                          On se hienoa että autovero laski taas.

                          Comment


                          • #43
                            Aika mielenkiintoinen diesel lisä tuntuisi olevan, kun Tullin Mahti järjestelmä antaa C4 Bensiini 2.6 5D STW 4WD 110KW 1996 autolle: Yleinen myyntihinta(€)6732. Dieseliä se ei sitten listoissaan tarjoakaan.

                            Comment


                            • #44
                              Tulli ylitarkastaja, joka on tuon "markkina-arvon" säätänyt, oli sitä mieltä, että hän ei voi käyttää toteutuneita tullin autoveropäätöksiä. Vaan on käytettävä nimenomaan tällä hetkellä markkinoilla myynnissä olevia vastaavia, KOSKA AUTONARVO MUUTTUU JA YLEENSÄ LASKEE???
                              Ota asianajaja mukaan ja lähde paikan päälle neuvottelemaan asiasta. Muutama asia kannattaa selvittää:
                              * Miten on sitten mahdollista että hinta olisi noussut parissa vuodessa 50%
                              * Onko arvon ylitarkastaja tietoinen että valituilla verrokeilla ei ole nimeä lukuunottamatta juuri muuta yhteistä verotettavan auton kanssa
                              * Ovatko ylitarkastaja ja veropäätöksen tehnyt virkailija tietoisia virkavastuustaan

                              Ja nauhuri mukaan, tai kaikki kirjallisena ylös. Veikkaisin että Tullissakin järkevöityvät jos vain tekee selväksi että on asiassa vakavissaan liikkeellä.

                              Comment


                              • #45
                                Kannattaa myös muistaa että nykyisen oikeuskäytännön mukaan käytetyn auton hinnan noustessa esim. tällaisen markkinahäiriön takia, siinä olevan veron määrä ei nouse. Muutenhan kaikille yli 220 g/km auton omistaville olisi tullut vuodenvaihteen jälkeen verolappu...

                                Comment


                                  #46
                                  Taas mennään:

                                  VM:stä lähiaikoina annettavat hallituksen esitykset (07.04.2008)
                                  Hallituksen esitys Eduskunnalle laiksi verotuksessa sovellettavista ajoneuvojen täydentävistä määrittelyistä ja laeiksi autoverolain, ajoneuvoverolain, polttoainemaksulain 2 §:n, arvonlisäverolain 114 §:n sekä ajoneuvolain 102 §:n muuttamisesta

                                  - Uuteen lakiin siirretään tieliikennelainsäädännössä olevat verotusta varten tarvittavat ajoneuvon määrittelyt. Muuhun verolainsäädäntöön tehdään vaaditut muutokset sekä eräitä muita, lähinnä menettelyä koskevia muutoksia.

                                  Vero-osasto, vanhempi hallitussihteeri Heikki Kuitunen p. 160 33152
                                  Spekulaatiot liikkuvat tasolla että autoja myydään ilman autoveroa, mutta ALV:lla. Asiakas
                                  maksaa autoveron itse. Mutta katsotaan nyt mitä kevään aikana tapahtuu, kevättä ei
                                  hirveästi ole jäljellä.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ja taas lisää radiosta kuultuna. EY-tuomioistuin on päättänyt, että EU-maasta tuodulle autolle ei tarvitse tehdä rekisteröintikatsastuksen yhteydessä teknistä osuutta ja päästömittausta jos se on katsastettu ostomaassaan. Valtio joutunee palauttamaan perityt katsastusmaksut takaisin auton tuojille. Lisää täältä
                                    Viimeksi muokannut jaarli81; 10.4.2008, 08:20.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Eipä sitä kuntotarkistusta ole "vähään aikaan" tarvinnut tehdäkään. Saksa/Ruotsi katsastuspaperit jos löytyy niin menee pelkästään tarkistuksella jossa katsotaan auton varusteita ja papereita. Toki katsastuksen kanssa se maksaa ~150e ja pelkkä tarkistus ~130e, joten aika kusetus se on edelleen.

                                      Comment


                                        #49
                                        Rekisteröintikatsastuksen yhteydessä ei saa enää suorittaa kuntotarkastusta, mikäli
                                        autolla on todistetusti hyväksytty kuntotarkastus voimassa toisessa EU-maassa. Mutta
                                        ellei nyt aivan äsken ole taas muuttunut niin rekisteröintikatsastus pitää edelleen suorittaa.

                                        Tuo rekisteröintikatsastus on kyllä kallis, 15 min kesti minulla, laskuttivat 130? siitä. Tekee
                                        520?/tunti. Olen K1-katsastajille lähettänyt kysymyksen että mihin voisi tuosta valittaa,
                                        mutta minkäänlaista vastausta en ole saanut vielä. Koska tuo on sellainen asia joka on pakko
                                        suorittaa mikäli mielii auton ajoon on mielestäni aika törkeää että siitä rahastetaan noin.

                                        Comment


                                          #50
                                          Jahas, jotain uutta oli näköjään:

                                          http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/T.../1135235454233

                                          Comment


                                          • #51
                                            Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                                            Tuo rekisteröintikatsastus on kyllä kallis, 15 min kesti minulla, laskuttivat 130? siitä. Tekee
                                            520?/tunti. Olen K1-katsastajille lähettänyt kysymyksen että mihin voisi tuosta valittaa,
                                            mutta minkäänlaista vastausta en ole saanut vielä. Koska tuo on sellainen asia joka on pakko
                                            suorittaa mikäli mielii auton ajoon on mielestäni aika törkeää että siitä rahastetaan noin.
                                            130? taitaa olla halvimmasta päästä. 180? on Salon alueella ja ainakin 220? olen kuullut perittävän jossain muualla. 180? siis samaisesti 15min hommasta, että auton numerot kirjataan ylös...

                                            Comment


                                              #52
                                              Tuo 130€ on siis ilman kuntotarkastusta (eikä OBD- taikka päästömittauksia).

                                              Comment


                                              • #53
                                                Ookkei, että tuo on siis ollut jo syksystä lähtien voimassa...jotain uutta kuitenkin taisi olla.

                                                Haraldh: Tuo sinun linkkisi taitaa olla sama kuin omanikin!;)

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                                                  Tuo 130€ on siis ilman kuntotarkastusta (eikä OBD- taikka päästömittauksia).
                                                  Kuten myös oli tuo 180€. Katsastus voimassa, eli ei muuta kuin koneen kyljestä numerot ylös ja 180€ kiitos... Käsittämätöntä...

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Jotain liikehdintää hys-hys. Presidenttiä on pyydetty hyväksymään muutoksia mm. autovero-,
                                                    arvonlisävero- ja ajoneuvoverolakeihin.

                                                    http://www.vn.fi/toiminta/paatokset/...jsp?oid=226612
                                                    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?s...article=150517

                                                    Olisiko niin, että suomi on päässyt neuvotteluissa EU:n kanssa jonkinlaiseen yhteisymmärykseen?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Uusien käytettyjen tuonti senkun vaan kasvaa. Hyvä niin ->

                                                      http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/V.../1135236652287

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Ruotsissa vähän erilainen näkökulma ympäristöasioihin autojen osalta ->

                                                        STT
                                                        28.5.2008 20:15
                                                        0
                                                        Hallituksen globalisaationeuvosto ehdottaa yhteiskunnan voimakasta tukea sähköautoille ja niitä palvelevan latausverkoston rakentamista koko maahan.
                                                        Neuvoston mielestä kokonaan tai osittain sähköllä kulkevia autoja tulisi tukea myös verohelpotuksin.
                                                        Ruotsi tukee ympäristöystävälliseksi luokiteltujen uusien autojen ostajia 1 000 eurolla. Tänä vuonna Ruotsissa rekisteröidyistä autoista 28 prosenttia on ekoautoja, joista useimmat käyttävät polttoaineenaan etanolia.

                                                        Globalisaationeuvoston mielestä sähköautojen ostajille annettavan tuen tulisi olla kaksinkertainen.
                                                        Neuvosto suosittaa Ruotsin hallitukselle strategian vaihdosta: etanoliautojen sijasta Ruotsin hallituksen tulisi jatkossa panostaa sähköautoihin.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Marina Äimä (KHO:n esittelijä autovero caseissa) kirjoittaa autoverosekoilusta Verotus lehdessä (Verotus 4/2008) seuraavaa (kopsattu Tuulilasin palstalta). Aika kovaa tekstiä Tullia kohtaan koko autoverosekoilun osalta...

                                                          http://keskustelut.a-lehdet.fi/tuuli...ow.pl?tid=3634

                                                          Referointia
                                                          1. Johdanto
                                                          - Äimä kertoo autoveron hallintotuomioistuimia työllistävästä vaikutuksesta

                                                          2. Autoverolain tausta ja tavoitteet
                                                          - Käydään läpi autoveron historiaa nykyaikaan asti

                                                          3. Perustuslain asettamat vaatimukset
                                                          - Perustuslain vero- ja autoverolaille asettamat vaatimukset
                                                          - Verolaista on ilmettävä verovelvollisuuden ja veronalaisuuden perusteet, selvät normit veron määräämistä varten ja riittävät oikeuskeinot
                                                          - Verotusarvon määräämisen kriteerejä ei ollut esitetty verovelvolliselle asianmukaisesti, eikä tulli verottajana niitä ilmoituksensa mukaan itsekään tiennyt
                                                          - Perustellusti voi ihmetellä, kuinka oikeusvaltiossa verotus ylipäänsä on voitu ajatella toimitettavan täysin pimennossa olevalla tavalla PL:n ja lain asettamat vaatimukset sivuuttaen samoin kuin sitä, että tähän perustuslain vastaiseen menettelyyn puututaan vasta ylimmän oikeusasteen päätöksessä.

                                                          4. Suhteellisuusperiaate ja kohtuusnäkökohdat
                                                          - Suhteellisuusperiaatteen huomioonotto päätöksenteossa sisältää päätöksen kohtuullisuuden arviointia. Verojen kohtuulistaminen ei kuulu tuomioistuimille vaan hallintoviranomaisille.

                                                          5. EY-oikeuden vaatimukset kansalliselle lainsäädännölle, hallintotoiminnalle ja lainkäytölle
                                                          - Tavaroiden vapaa liikkumisoikeus
                                                          - Täydellisen syrjimättömyyden vaatimus
                                                          - Yhteisöoikeudella etusija kansalliseen lainsäädäntöön nähden

                                                          6. Laillisuusvalvonta
                                                          - Oikeuskanslerille, apulaisoikeuskanslerille ja EU-komissiolle tullut kanteluja autoverosta

                                                          7. Lopuksi
                                                          Rakennelma, jossa verotettavan hyödykkeen oma konkreettinen hinta tai vertailuna käytettävän hyödykkeen konkreettinen myyntihinta eivät ollenkaan ole verotuksen pohjana, ei ole muualla käytössä. Myyntihinnan määräämistä mallintamalla muiden vastaavien tai samanlaisten hyödykkeiden pyyntihinnoista perustellaan sillä, että täten eliminoidaan manipuloitujen hintojen käyttö verotuksen pohjana. Muussa verotuksessa tällainen epäily on voitu tehokkaasti poistaa avoimilla myyntihintatilastoilla ja verotusarvokartoilla, joiden perusteella verotus toimitetaan maltillisia arvoja noudattaen. Autoverolaissa mallintaminen on vasta toissijainen arvonmääritysvaihtoehto, mutta hallinnon noudattamassa verotuskäytännössä mallintamisesta on tullut pääsääntö, mitä voi pitää ongelmallisena lain noudattamisen kannalta yleisestikin. Tavaran todelllinen hinta ja käypä markkinahinta kelpaavat yleisesti lähtökohdaksi kulutusverotuksessa. Myös kiinteistöverotuksessa ja perintöverotuksessa on arvonmäärityksestä pitkäaikainen kokemus. Todellisten yleisten vähittäismyyntihintojen määrääminen laskennallisesti mallintaen pyyntihinnoista on osoittautunut käytännön kannalta hyvin työlääksi toteuttaa ja riidoille alttiiksi.

                                                          Autoverolain kokonaisuudistusta on vaadittu useita kertoja mm. eduskunnassa. Autoverolain tilanne on taas joutumassa uuteen vaiheeseen, mikäli komission EYT:ssä vireillä olevat kanteet Suomen autoverolle kannettavan arvonlisäveron eli elvin osalta menestyvät. Viimeistään tuossa vaiheessa olisi perusteltua toteuttaa lain kokonaisuudistus laajapohjaisen valmistelun kautta, eikä enää jatkaa osauudistusten tietä.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Päätös Mersu-casesta tuli: Käytännössä oikeus katsoi että MAHTI-arvosta on tehtävä riittävä vähennys, eivätkä Tullin soveltamat vähennykset riitä.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Kallista on oikeuden hakeminen tässä maassa. Tavallinen pulliainen ei tuonne voi kyllä lähteä tappelemaan kun loppuu pelimerkit kesken. Ehkä siksi Tullillakin on mahdollista jallittaa ketä haluaa ja he tuntuvat sen hyvin tietävän...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X