Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Päivän aihe: ilotulitteet vs. auto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Miksi ostaa omat juomat, kun kaikki voivat lähteä ravintolaan juomaan yhteisestä hanasta?

Ei niiden omien ilotulitusten ole tarkoituskaan mitenkään kilpailla kaupungin tai muiden isojen tahojen rakettien kanssa. Omissa juhlissa omat tarjoilut ja omat paukut. Minä ainakin tykkään tarjota uuden vuoden juhlissa myös pienen oman ilotulituksen ja tykkään myös vieraana seurata "juhlien isännän" tarjoamaa ilotulitusta.

Mielestäni tämän hetkiset lait ovat varsin passelit. Riittävän tiukat, mutta kuitenkin tarjolla on ihan riittävän kokoisia paukkuja. Jos jotain lakia pitää välttämättä kiristää, niin myynnin voi aloittaa päivän tai kaksi myöhemmin. Isompia en osaa kaivata, enkä välttämättä haluaisi olevan edes tarjolla.

Mikä puolestaan on yhä ikävää, on että vanhemmat eivät ensinnäkään opeta lainkaan lapsillensa ilotulitteiden käytöstä sanaakaan ja vielä antavat perään kyselemättä ison säkin pommeja mukaan ja tyrkkäävät kaupungille. Ja kaupan päälle vielä pullo kossua reppuun mukaan, että olisi kivaa.

Joku kirjoitti paikallislehdessä, että ilotulitus pitäisi kieltää, koska dementoituneet vanhukset heräsivät ja pelästyivät, koska eivät enää kyenneet ymmärtämään, mistä oli kyse. Mielestäni surkuhupaisen argumentti, mitä olen koskaan kuullut.

Jotenkin julmaa olisi, että ilotulitteet kiellettäisiin kaikilta vain, koska jotkut eivät niistä lainkaan innostu. Päivän huvi vuodessa kieltoon kaikilta, koska minä en moisesta pidä? Yksi päivä vuodessa on todella lyhyt aika. Se olisi jo julmaa. Toki tietenkin huvin haitat pitää pyrkiä minimoimaan. Jos vaatii ilotulitteisiin kriittisesti suhtautuneita ottamaan huomioon myös muut toisinajattelevat, pitää olla valmis muistamaan myös itse tekemään samoin.

Comment

No, meillä ainakin pojat (5v. ja 1,5v.) tykkäsivät raketeista. Eikä tarvinnut odottaa silmät pyöreenä kahteentoista että niitä näkivät.

Mitä toisten autojen räjäyttelyyn tulee niin ainakin mun pojat tietää ja tulee tietämään mitä mieltä minä olen asiasta. You just don't fuck with another mans vehicle. :)

Comment

kaupan päälle vielä pullo kossua reppuun mukaan, että olisi kivaa
        Alkoholin välittäminen alaikäiselle on rikos ja ostamalla alkoholia lapsilleen vanhemmat hyväksyvät lastensa alkoholin käytön. Välittäminen lapsen hyvinvoinnista on tuossa kaukana, käsittämätöntä välinpitämättömyyttä. Useimpia ilotulitteitakaan ei saa myydä eikä luovuttaa alle 18 -vuotiaiden käyttöön.

Comment

Etkö sä ole ikinä ollut nuori? Kaikki äijät haluaa paukuttaa pommeja, koska se on vaan niin hauskaa. Autojen räjäyttyely on idioottimaista, mutta kyllä tekin olitte nuoria, eikä kaikki jutut muistu mieleen

Comment

Kaikki äijät haluaa paukuttaa pommeja, koska se on vaan niin hauskaa
            Yleistystä. Itse olen yhden räjähteen elämäni aikana hankkinut: alakouluikäisenä vähillä rahoillani ostin urheilukaupasta yhden kiinanpommin, tuolloin niitä vielä sai ostaa vapaasti. Enpä siitä kummoisia kiksejä saanut.
            Hieman vanhempana purin kaverin vintiltä löytyneitä tv- vastaanottimia. Kuvaputket viskasin kiviraunioon. Hyvin mossahti, eikä ollut edes vaarallista.

Comment

Kyllähän se niin on, että äijät diggaa pommeista yms. Jos (ja kun)olet erimieltä . Ainakin kaikki poikalapset tykkää paukuista( mitä mä tunnen, mikä ei ole paljon)

Comment

No kannattaisiko sitten olla yleistämättä?

Comment

Tämä on ns mielipide topic.

Jokaisella on oma mielipiteensä kyseisestä asiasta, mutta nyt näyttää jo menevän keskustelu suomi24;sen foorumin tapaiseksi pikkutyttöjen kinasteluksi.

Itse en laittaisi tätä ilotulitus episodia kasvatuksen piikkiin. 1000€ lähtee sille kuka pystyy 10-15v lapsiaan pitämään kokoajan silmällä!
                  Viimeksi muokannut Touniks; 6.1.2008, 14:07. Perustelu: Muokkailua

Comment

Ei kukaan. Siksi se kasvatus ja opetus onkin niin tärkeää. Kasvatus ei ole sitä, että lapset käyttäytyvät kunnolla vanhemman läsnäollessa, vaan sitä että he ymmärtävät käyttäytyä kunnolla ihan omasta tahdostaan oman etunsa tähden myös ilman valvontaa.

Comment

Isä-vainaa taisi aikanaan nykäistä vahingossa oikeasta narusta kun hän antoi ohjeeksi: "Tee mitä teet, mutta katso, ettei meidän tartte hävetä" Omat lapset saa nyt kuulla ihan saman...

Comment

"Tee mitä teet, mutta katso, ettei meidän tartte hävetä"
                        Tämä vaan tuntuu toisissa perheissä kääntyneen muotoon: "Tee mitä teet, mutta katso, ettet jää kiinni", tai siltä ainakin kyseisten nuorten käytös vaikuttaa.

Viikonloppuna paloi osittain meidän lähikirjasto, lähialueella useita postilaatikkoja paukuteltiin ja poltettiin ilotulitteilla...

Comment

Working...
                        X