Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Avautumista huoltopalveluiden tasosta - pitkä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Avautumista huoltopalveluiden tasosta - pitkä

    En meinannut, mutta oli pakko. Niin kuin tiedätte, uudelle A4lleni kävi vahinko heti muutaman tuhannen ajokilometrin jälkeen. Valinta korjauspalvelujen käytölle oli tietysti liike, josta auto oli ostettu.

    En halua nimenomaan osoittaa sormella ko. liikettä vaan uskon, että ongelma koskee muiden merkkien liikkeitä yhtä lailla. Kaiken kouluttamisen, tuotteistamisen ja palveluiden kehittämisen jälkeen on käsittämätöntä, ettei asioita saada hoidettua kunnolla.

    En kiistä myöskään sitä tosiasiaa, että pannuun ottaa aika rankasti sekin, että uusi auto moisen kolhun jälkeen ei ole enää entisen veroinen - minkäs teet.

    Autoon siis k ä s i t y k s e n i mukaan vaihdettiin etualapuskuri ja vasen sumari, vasen etulokasuoja, oikaistiin kuljettajan ovessa olleet 2 kolhua ja maalattin se, uusittiin taka-alahelma, vaihdettiin uusi vasen taustapeili ja tuulilasi. Lisäksi jotain muoviosia konehuoneen puolelle.
    Pyynnöstäni huolimatta EN ole saanut erittelyä tehdyistä töistä ja vaihdetuista osista.

    No, korjaus tehtiin suht ripeästi ja siihen varauduttiin hyvin tilaamalla heti tarvittavat osat jotta ne olisi käytettävisää kun korjausajankohta olisi käsillä - pisteet siitä. Pajalle ti 11.12. ja ulos ma 17.12.
    Kun olin auton saanut alle, ihmettelin maantiellä kovahkoa melua, jota ei mielestäni aiemmin ollut. Lopulta syykin selvisi kun aloin ihmettelemään kovaa suhinaa.
    Tuulilasin liimaus oli epäonnistunut, ilma suhisi ja vinkui tuulilasin alalaidasta selvästi. Tämä todettiin jälkikäteen tuodessani auton tarkastettavaksi uudelleen. Lasi luvattiin vaihtaa heti ensimmäisen tilaisuuden tullen, käytännössä nyt välipäivinä - ja niin tapahtui. Tosin ilmoitin heti kun asiasta sovittiin, että olemme lähdössä lomamatkalle perjantai aamuna, joten tarvitsen auton vielä torstaina takaisin. Kaveri lupasi varmistaa varatun ajan olevan mahdollinen ja että sijaisauto on saatavilla - EI soittoa koskaan.
    Lopulta varmistin asian tänä aamuna ennen auton huoltoon vientiä puhelimitse.

    Kun vein auton, varmistin uudelleen vielä, että saan auton ennen neljää takaisin ja soittavat heti kun auto on valmis. Unohdin mainita toisesta ongelmasta aamulla, sillä vaihdettu kuljettajanpuoleinen taustapeili EI lämpeä. Soitin asiasta klo 14 ja sanoivat että tarkistetaan, auto on juuri tuulilasin liimauksessa ja liima kuivuu yön yli - johon voitte kuvitella reaktioni - MITÄ HITTOA!!!
    Kukaan ei ollut maininnut siitä, että liiman pitää kuivua yön yli...
    Nyt pakkaamme aamulla kamat sijaisautoon, ajamme korjaamolle ja siirrämme kamamme omaan autoon pihalla - matkaa korjaamon ja kodin välillä on 40 km ja matkamme jatkuu edelleen siitä eteenpäin, joten edestakaisin ajossa aamulla ei ole mitään järkeä.

    No, muutamia pikkujuttuja tuli huomioitua jo heti korjauksen jälkeen muitakin. Uusi, huonosti liimattu tuulilasi, oli törkeän likainen. Kukaan ei ollut viitsinyt pyyhkäistä varastointismegmoja pois lasista.
    Autoa ei oltu koeajettu korjauksen jälkeen, sillä silloin olisi huomattu, että pestessä vanteisiin oli jäänyt kilo kakkaa ja renkaat olivat muuttuneet neliskanttisiksi... mahdollisesti myös tuulen suhina lasin alareunasta olisi saatettu huomata, jopa jarruongelma.
    Huolellinen koeajo olisi ehkä voinut tuoda asiat esille?!?

    Liikkeellelähdettäessä siten, että renkaat on käännettynä, oikealta kuuluu epämääräinen hankaava ääni - mikäköhän sekin mahtaa olla... mistään renkaan aiheuttamasta ei ole vaan ääni kuulostaa voimansiirron ongelmalta?

    Lisäbonuksena auton jarrut käyttäytyvät kummallisesti. Aamun eka jarrutus on jännittävä, aivan kuin tehostajasta olisi paineet pihalla. Painaa saa kovaa poljinta kaksin jaloin, mutta hidastuvuus on fiatmaista. Sama ilmiö esiintyy kun on ajanut maantiellä pitkään jarruttamatta ja tulee ekaan jarrutukseen.

    Kerroin asiasta viedessäni auton aamulla pajalle, mahdettiinkohan noteerata???


    Olenko vain nipo ja odotanko saavani jotenkin erityiskohtelua?

    #2
    Eiköhän tuossa ole syytä nimenomaan osoittaa sormella ko. liikettä, eikä mitään muuta. Tässähän tämä meidän kuluttajasuojan kipupiste löytyy. Asiakkaalla ei käytännössä ole mitään oikeuksia, kun liike alkaa mokailemaan kunnolla. Asiakkaan mahdollisuus saada pieni korvaus vaikkapa matkakuluista ei paljon tuollaisessa tilanteessa lohduta. Yllä kuvattu on ihan normaalia audin merkkihuollon toimintaa ja uskallan epäillä, että suurin osa huolloista/ korjaamoista kyseisellä tavalla toimii. Ainoa tapa korjata tällaiset toiminta tavat ovat lakimuutos, joka oikeuttaa asiakkaan RIITTÄVIIN vahingonkorvauksiin mokailusta, jotta liikkeille saadaan motivaatio hoitaa hommat kunnolla. Toinen vaihtoehto on palautteen anto saksaan tehtaalle. Maahantuojan palauteet huolloille joko eivät koskaan mene perille tai sitten piiripäälliköt eivät hoida TÖITÄÄN ja painosta liikkeitä riittävästi/ ollenkaan.

    Palaute tehtaalle taitaa olla tehokkain keino, jotta vv-auton maahantuonti sopimus saadaan purettua ja tehdas ottaa maahantuonnin hoitaakseen ja asioita parannettua, kun vv-autoa homma ei selkeästi kiinnosta! Ei kun saksankielistä mailia menemään ja toivotaan, että riittävä kasa sähköpostia tepsii.

    Comment


    • #3
      Kaveri pisti suoraan Ingolstadiin pientä palautetta, kun täällä Tampereella paikallinen edustaja huollossa sai aina uuden paikan hajoamaan...

      Comment


      • #4
        Kyllä sitä sormea voisi osoittaa koska ei kannata myöskään yleistää.

        Huoltopalveluissakin on isoja eroja, merkin sisällä ja merkkien välillä, juuri samoja kokeneena.

        Toivotaan että saat autosi pian kuntoon, tuo on raivostuttavaa kun moneen kertaan joutuu korjaamolla jouksemaan, kukaan ei niitä kustannuksia korvaa. Hyvää reissua korjatulla autolla!

        Comment


        • #5
          Helppo yleistää kun samaa tapahtuu niin paljon ympäri Suomea.
          Suomalainen työnlaatu on hieman vissiin kärsinyt ikuisista säästöistä.
          Huomaa sen jo omissa hommissa. Lyijykynän hankinnankin hyväksyy suunnilleen toimitusjohtaja, eikä ole aivan pikkufirmasta kyse.

          Vaikea tuollaista on hyväksyä. Palveluyrityksen pitäisi vastata laadulla ei massalla.
          Autojen kohdalla vaan on vielä se kekkoslovakkian systeemi liian syvällä, ei muka saa vaihtaa huoltoliikettä takuiden tms menetyksen pelossa.

          Faktahan on se, että autoliikkeet tekee rahansa ennemmin huollon puolelta nykyään. Varaosissa ja työssä. Ei autoja kuitenkaan liukuhihnalta myydä joka puljussa.

          Comment


          • #6
            Kuullostaa tutulta.

            Tee asiasta kirjallinen reklamaatio ja listaa siihen kaikki viat ja muut ongelmat joita autossa ilmennyt korjauksen jäljiltä. Toimita reklamaatio putiikin toimitusjohtajalle tai muulle mahdollisimman korkealle tahoille ja pyydä selvitys mitä he meinaavat tehdä asioiden korjaamiseksi. Kannattaa asioida hyvässä hengessä ja isoilla kirjaimilla keskustelua kannattaa välttäää ainakin alkuun, jottei saa kettumaisen asiakkaan mainetta.

            Comment


            • #7
              Hieman ihmetyttää tuo, ettet ole saanut erittelyä tuosta tehdystä rempasta. Vakuutuksessahan on omavastuu ja alvin joutuu maksamaan itse (ainakin yrittäjä), ja siinä laskussa ainakin itselläni kyllä näkyi volkkarissa kaikki mitä oli tehty ja vaihdettu. Ei vakuutusyhtiökään maksa remonttia ilman erittelyä, joka nyt tietysti nykyään menee suoraan korjaamolta vakuutusyhtiölle. Mutta tuo on aika outo homma.

              Comment


              • #8
                Palveluyrityksen pitäisi vastata laadulla ei massalla.
                Petri sen kiteytti!

                Tämän puuttuminen nykyisestä kaupankäynnistä on suuri miinus.

                Asiakas kun tuntuu olevan lähes aina väärässä.

                Nuoret myyjät kohtelevat vanhempaa asiakasta yllättävän ylimielisesti.

                Comment


                • #9
                  Nuoret myyjät kohtelevat vanhempaa asiakasta yllättävän ylimielisesti.
                  Homma menee myös toisinpäin.

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Petri.Koskinen Näytä viesti
                    ...Palveluyrityksen pitäisi vastata laadulla ei massalla...
                    Menee vähän OT: Mutta tässä muutama viikko sitten tilasin pari tiivistettä erään merkkiliikkeen kautta.
                    Osat tuli sovitusti seuraavana päivänä, mukaan oli kopioitu vielä neljä A4:sta räjäytyskuvia.
                    Tiivisteet ja kopiot oli valmiiksi kirjekuoressa, johon myyjä oli laittanut myös oman käyntikorttinsa.
                    Myyjä oli selvästi ottanut asian kunnolla hoitaakseen.
                    Kaikki tämä palvelu ja tiivisteet maksoivat yhteensä 1.10 euroa, eli vähemmän, mitä ne pelkät kopiot olisivat normaalisti maksaneet.

                    Ikinä en ole niin hyvää palvelua saanut, enkä ennen nähnyt Naista varaosamyyjänä...

                    Comment


                    • #11
                      Oikeasti tuo merkkipuljun varaosatiski on palvellu mua ihan mallikkaasti. Eihän ne hinnoille sielä isoja voi.
                      Melkein menen sinne ensin ja jollen pyörry osan hinnasta, niin otan sen sieltä. Monasti saa nopeasti ja ylensä oikean osan. Tarvikeliikkeissä on tullut enemmä väärää tavaraa ja monta kertaa kun on menny hakemaan osia niin niitä ei ole ollut varastossa. Merkkitiski tietää aika hyvin tuon varastotilanteen.

                      Huoltopuoli vain ei oikein noiden parin "premium"luokan auton kohdalla kehuja saa.

                      Comment


                      • #12
                        Hain auton pajalta eilen aamulla ja sain ensimmäiseksi korjausosalistan käteeni ;cD

                        Sanoivat samalla, että peilin toimimattomuus johtui siitä, ettei vikakoodia oltu nollattu kun johdot oli olleet irti. Vikakoodin nollaus sai lämmityksen toimimaan...

                        Uusi tuulilasikin oli putsattu.

                        Auton pesusta totesivat, että auton kyljessä on jotakin ainetta, joka ei lähtenyt pesussa pois, olivat pesseet kahdesti. Tosin vain koneella, eikä edes liuotin saa pinttynyttä likaa pois valkoisesta pinnasta.
                        Äskeinen pesu pihalla (HUOM. 29.12. - käsinpesu pihalla :-O ) sai toteamaan, että toi valkoinen ei ole Suomen talveen tarkoitettu väri - mutta se onkin taas oman topiccinsa aihe.

                        Mietin vielä tuota palautetta tuonne huoltoon kunhan tuun kotiin täältä lomareissulta.

                        Comment


                        • #13
                          Odotapa kesää, pörriäiset on keulassa paljon tiukemmassa kuin talviset sotkut :)

                          Comment


                          • #14
                            Tuosta tuulilasin vaihdosta voisi mainita muutaman asian. Profiilin Audiin vaihdettiin kesällä tuulilasi rikkoontuneen tarvikelasin tilalle. Niin, siis autoon oli jo ennen minun omistusta kertaalleen vaihdettu halpa tarvikelasi joka sittemmin ilmeisesti virheellisen asennuksen jälkeen hajosi.
                            Pointti on siinä, että lasiliike kertoi minulle, että olisi hyvä varata aikaa vähintään yksi vuorokausi, eli jos aamulla saavat lasin vaihtoon, niin seuraavana aamuna on auton luovutus. Heidän mukaan auto on kyllä ajokunnossa jo neljän tunnin kuluttua lasin vaihdosta, mutta suositus on tuo vuorokausi aikaa liimalle kuivua.

                            Niin, miksi epäiltiin, että autoon kertaallen vaihdettu tuulilasi oli virheellisesti asennettu: autosta kuului sietämätön nitinä kojelaudasta aina kun ajoi epätasaisella alustalla. Kun lasi vaihdettiin, katosivat nitinätkin kuin taikaiskusta. Lasiliikkeen mukaan todennäköinen syy on voinut olla siinä, ettei liiman ole annettu kuivua riittävästi ennen käyttöönottoa ja lopputuloksena se on jäänyt jännitykseen josta myös kojelaudan nitinät aiheutuivat.
                            No, jokaisella on tietenkin omanlaiset kiireet tuollaisen operaation kohdalle tullessä, mutta hätäily tuulilasin vaihdossa ei tuo muuta kuin harmia, jos huono tuuri käy.

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
                              ...Lasiliikkeen mukaan todennäköinen syy on voinut olla siinä, ettei liiman ole annettu kuivua riittävästi ennen käyttöönottoa ja lopputuloksena se on jäänyt jännitykseen josta myös kojelaudan nitinät aiheutuivat.
                              Auto pitäisi olla kuulemma pyörillään lasia vaihdettaessa. Autonosturilla kuivuvaan lasiin jää varmaankin myös helposti jännityksiä.

                              Comment

                              Working...
                              X