En meinannut, mutta oli pakko. Niin kuin tiedätte, uudelle A4lleni kävi vahinko heti muutaman tuhannen ajokilometrin jälkeen. Valinta korjauspalvelujen käytölle oli tietysti liike, josta auto oli ostettu.
En halua nimenomaan osoittaa sormella ko. liikettä vaan uskon, että ongelma koskee muiden merkkien liikkeitä yhtä lailla. Kaiken kouluttamisen, tuotteistamisen ja palveluiden kehittämisen jälkeen on käsittämätöntä, ettei asioita saada hoidettua kunnolla.
En kiistä myöskään sitä tosiasiaa, että pannuun ottaa aika rankasti sekin, että uusi auto moisen kolhun jälkeen ei ole enää entisen veroinen - minkäs teet.
Autoon siis k ä s i t y k s e n i mukaan vaihdettiin etualapuskuri ja vasen sumari, vasen etulokasuoja, oikaistiin kuljettajan ovessa olleet 2 kolhua ja maalattin se, uusittiin taka-alahelma, vaihdettiin uusi vasen taustapeili ja tuulilasi. Lisäksi jotain muoviosia konehuoneen puolelle.
Pyynnöstäni huolimatta EN ole saanut erittelyä tehdyistä töistä ja vaihdetuista osista.
No, korjaus tehtiin suht ripeästi ja siihen varauduttiin hyvin tilaamalla heti tarvittavat osat jotta ne olisi käytettävisää kun korjausajankohta olisi käsillä - pisteet siitä. Pajalle ti 11.12. ja ulos ma 17.12.
Kun olin auton saanut alle, ihmettelin maantiellä kovahkoa melua, jota ei mielestäni aiemmin ollut. Lopulta syykin selvisi kun aloin ihmettelemään kovaa suhinaa.
Tuulilasin liimaus oli epäonnistunut, ilma suhisi ja vinkui tuulilasin alalaidasta selvästi. Tämä todettiin jälkikäteen tuodessani auton tarkastettavaksi uudelleen. Lasi luvattiin vaihtaa heti ensimmäisen tilaisuuden tullen, käytännössä nyt välipäivinä - ja niin tapahtui. Tosin ilmoitin heti kun asiasta sovittiin, että olemme lähdössä lomamatkalle perjantai aamuna, joten tarvitsen auton vielä torstaina takaisin. Kaveri lupasi varmistaa varatun ajan olevan mahdollinen ja että sijaisauto on saatavilla - EI soittoa koskaan.
Lopulta varmistin asian tänä aamuna ennen auton huoltoon vientiä puhelimitse.
Kun vein auton, varmistin uudelleen vielä, että saan auton ennen neljää takaisin ja soittavat heti kun auto on valmis. Unohdin mainita toisesta ongelmasta aamulla, sillä vaihdettu kuljettajanpuoleinen taustapeili EI lämpeä. Soitin asiasta klo 14 ja sanoivat että tarkistetaan, auto on juuri tuulilasin liimauksessa ja liima kuivuu yön yli - johon voitte kuvitella reaktioni - MITÄ HITTOA!!!
Kukaan ei ollut maininnut siitä, että liiman pitää kuivua yön yli...
Nyt pakkaamme aamulla kamat sijaisautoon, ajamme korjaamolle ja siirrämme kamamme omaan autoon pihalla - matkaa korjaamon ja kodin välillä on 40 km ja matkamme jatkuu edelleen siitä eteenpäin, joten edestakaisin ajossa aamulla ei ole mitään järkeä.
No, muutamia pikkujuttuja tuli huomioitua jo heti korjauksen jälkeen muitakin. Uusi, huonosti liimattu tuulilasi, oli törkeän likainen. Kukaan ei ollut viitsinyt pyyhkäistä varastointismegmoja pois lasista.
Autoa ei oltu koeajettu korjauksen jälkeen, sillä silloin olisi huomattu, että pestessä vanteisiin oli jäänyt kilo kakkaa ja renkaat olivat muuttuneet neliskanttisiksi... mahdollisesti myös tuulen suhina lasin alareunasta olisi saatettu huomata, jopa jarruongelma.
Huolellinen koeajo olisi ehkä voinut tuoda asiat esille?!?
Liikkeellelähdettäessä siten, että renkaat on käännettynä, oikealta kuuluu epämääräinen hankaava ääni - mikäköhän sekin mahtaa olla... mistään renkaan aiheuttamasta ei ole vaan ääni kuulostaa voimansiirron ongelmalta?
Lisäbonuksena auton jarrut käyttäytyvät kummallisesti. Aamun eka jarrutus on jännittävä, aivan kuin tehostajasta olisi paineet pihalla. Painaa saa kovaa poljinta kaksin jaloin, mutta hidastuvuus on fiatmaista. Sama ilmiö esiintyy kun on ajanut maantiellä pitkään jarruttamatta ja tulee ekaan jarrutukseen.
Kerroin asiasta viedessäni auton aamulla pajalle, mahdettiinkohan noteerata???
Olenko vain nipo ja odotanko saavani jotenkin erityiskohtelua?
En halua nimenomaan osoittaa sormella ko. liikettä vaan uskon, että ongelma koskee muiden merkkien liikkeitä yhtä lailla. Kaiken kouluttamisen, tuotteistamisen ja palveluiden kehittämisen jälkeen on käsittämätöntä, ettei asioita saada hoidettua kunnolla.
En kiistä myöskään sitä tosiasiaa, että pannuun ottaa aika rankasti sekin, että uusi auto moisen kolhun jälkeen ei ole enää entisen veroinen - minkäs teet.
Autoon siis k ä s i t y k s e n i mukaan vaihdettiin etualapuskuri ja vasen sumari, vasen etulokasuoja, oikaistiin kuljettajan ovessa olleet 2 kolhua ja maalattin se, uusittiin taka-alahelma, vaihdettiin uusi vasen taustapeili ja tuulilasi. Lisäksi jotain muoviosia konehuoneen puolelle.
Pyynnöstäni huolimatta EN ole saanut erittelyä tehdyistä töistä ja vaihdetuista osista.
No, korjaus tehtiin suht ripeästi ja siihen varauduttiin hyvin tilaamalla heti tarvittavat osat jotta ne olisi käytettävisää kun korjausajankohta olisi käsillä - pisteet siitä. Pajalle ti 11.12. ja ulos ma 17.12.
Kun olin auton saanut alle, ihmettelin maantiellä kovahkoa melua, jota ei mielestäni aiemmin ollut. Lopulta syykin selvisi kun aloin ihmettelemään kovaa suhinaa.
Tuulilasin liimaus oli epäonnistunut, ilma suhisi ja vinkui tuulilasin alalaidasta selvästi. Tämä todettiin jälkikäteen tuodessani auton tarkastettavaksi uudelleen. Lasi luvattiin vaihtaa heti ensimmäisen tilaisuuden tullen, käytännössä nyt välipäivinä - ja niin tapahtui. Tosin ilmoitin heti kun asiasta sovittiin, että olemme lähdössä lomamatkalle perjantai aamuna, joten tarvitsen auton vielä torstaina takaisin. Kaveri lupasi varmistaa varatun ajan olevan mahdollinen ja että sijaisauto on saatavilla - EI soittoa koskaan.
Lopulta varmistin asian tänä aamuna ennen auton huoltoon vientiä puhelimitse.
Kun vein auton, varmistin uudelleen vielä, että saan auton ennen neljää takaisin ja soittavat heti kun auto on valmis. Unohdin mainita toisesta ongelmasta aamulla, sillä vaihdettu kuljettajanpuoleinen taustapeili EI lämpeä. Soitin asiasta klo 14 ja sanoivat että tarkistetaan, auto on juuri tuulilasin liimauksessa ja liima kuivuu yön yli - johon voitte kuvitella reaktioni - MITÄ HITTOA!!!
Kukaan ei ollut maininnut siitä, että liiman pitää kuivua yön yli...
Nyt pakkaamme aamulla kamat sijaisautoon, ajamme korjaamolle ja siirrämme kamamme omaan autoon pihalla - matkaa korjaamon ja kodin välillä on 40 km ja matkamme jatkuu edelleen siitä eteenpäin, joten edestakaisin ajossa aamulla ei ole mitään järkeä.
No, muutamia pikkujuttuja tuli huomioitua jo heti korjauksen jälkeen muitakin. Uusi, huonosti liimattu tuulilasi, oli törkeän likainen. Kukaan ei ollut viitsinyt pyyhkäistä varastointismegmoja pois lasista.
Autoa ei oltu koeajettu korjauksen jälkeen, sillä silloin olisi huomattu, että pestessä vanteisiin oli jäänyt kilo kakkaa ja renkaat olivat muuttuneet neliskanttisiksi... mahdollisesti myös tuulen suhina lasin alareunasta olisi saatettu huomata, jopa jarruongelma.
Huolellinen koeajo olisi ehkä voinut tuoda asiat esille?!?
Liikkeellelähdettäessä siten, että renkaat on käännettynä, oikealta kuuluu epämääräinen hankaava ääni - mikäköhän sekin mahtaa olla... mistään renkaan aiheuttamasta ei ole vaan ääni kuulostaa voimansiirron ongelmalta?
Lisäbonuksena auton jarrut käyttäytyvät kummallisesti. Aamun eka jarrutus on jännittävä, aivan kuin tehostajasta olisi paineet pihalla. Painaa saa kovaa poljinta kaksin jaloin, mutta hidastuvuus on fiatmaista. Sama ilmiö esiintyy kun on ajanut maantiellä pitkään jarruttamatta ja tulee ekaan jarrutukseen.
Kerroin asiasta viedessäni auton aamulla pajalle, mahdettiinkohan noteerata???
Olenko vain nipo ja odotanko saavani jotenkin erityiskohtelua?
Comment