Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Katsastuskonttorit: parhaat kokemukset?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Minä olen käynyt viimeiset ~5v katsastamassa autojamme K1-Katsastajat asemalla Suomenojalla. Aina ystävällistä palvelua, katsastus on nopeaa mutta tarkkaa, inssit hyvin asiallisia. Koskaan ei ole nipotettu mistään turhasta. Viikko sitten kun kävin niin se tutki alapallonivelet (367 tkm, alkuperäiset) monta minuuttia hyvin tarkkaan. Sano sitten että ensin oli tuntevinaan pientä välystä vaan ei sitten löytänyt sitä enää, kannattaa tarkkailla.
    Hertsikan Hakus (Ladavarikko...) hylkäs kerran totaalisesti ilman mitään syytä! Kävin seuraavalla viikolla K1:llä ja leima tuli. Siinä oli kyllä rahastuksen makua!

Comment

Tänään liukenin töistä vähän etuajassa ja ajattelin hakea ässään vikalistan että pääsee ihmettelemään. Oulussa osoitteeksi Konetien A-katsastus. Katsastajaksi osui vanhempi herrasmies ja pyysin sitten nosturilla vääntelemään etupään ja takapään oikein kunnolla kun autolla on taipumusta hakea urissa oikeaa osoitetta vaikka kulmat on mitattu ja pitäisi olla kunnossa. Nosturilla ei löytynyt mitään ihmeellistä ja katsastaja valittelikin että tässä ei näe todellista kuvaa mahdollisista löysistä paikoista kun tolpat on ilmassa.

Kerran oli perjantai-iltapäivä hiihtolomaviikolla ja asemalle ei tainnut mun jälkeen olla tulossa enään ketään, niin katsastaja totesi että mennäänpä tuonne raskaan kaluston linjalle kun siellä on tyhjää ja siellä voi vääntää alustaa renkaat maassa myös eteen-taakse suunnassa auton jarruja vasten. Siispä sinne ja alustan vääntöön. Kuului muuten Audin rakenteista melkoista narinaa ja pauketta sieltä täältä (pääasiassa korin yläosista) kun tuota jumppaa tehtiin.

Edessä kallistuksenvakaaja liikkuikin sitten pikkuisen eritavalla oikealla ja vasemmalla ja apurungon kiinnitys runkoon oli vähän revennyt toiselta puolelta. Takaa saatiin myös melkoinen narina aikaiseksi kun yksi tukivarsi liikkui hieman kiinnikkeessään. Nämä nyt ei olleet mitään turvallisuuteen vaikuttavia, mutta minusta ainakin kiva tietää että mitä on mahdollisesti vialla ja löysällä alustassa.

Kokonaisuudessaan katsastus kesti 45min ja nyt siinä sai ehkä jo suolaiselle 68€ hinnallekin vähän normaalia enemmän vastinetta.
      Varsinaiseen vikalistaan tuli sitten vain toisen puolen käsijarrun olematon teho. Näkyy olevan halpaa huvia sen satulan ehjääminen...

Comment

Tampereella se on kyllä tuo jo mainittu linnainmaan konttori. Ei kertakaikkiaan mitään negatiivista sanottavaa. Niin ja todettakoon, että tarkoitukseni ei ole saada autoa läpi vikoineen päivineen, vaan tarkistuttaa autoni ja laittaa kuntoon mahdollisesti havaitut puutteet.

Itse en ole enään vuosiin tehnyt autolle muuta kuin korkeintaan tarkastanut polttimot ennen katsastusta. Jälkitarkastus on halvin tarkastus. Itseltä jäisi kuitenkin jotakin huomaamatta kun tallissa yrittäisi könytä ympäri autoa.

Nykyinen kulkineeni katsastus oli muuten ensimmäinen kerta noin kahteenkymmeneen vuoteen kun olen päässyt ekalla kerralla huomautuksitta läpi. Katsastaja totesi, että niin siinä käy kun vaihtaa ovaalikeulan rinkelikeulaan.

Comment

Onko täällä katsastuksissa alettu nipottamaan vaihdetuista catback-putkistoista?

Comment

Mulla on Milltekin catback ja sieltä jopa puuttuu toisesta putkesta yhdestä liitoksesta se u-klemmari (mihin lie pudonnut), mutta ei ollut ongelma. Miksi niistä joku alkaisi nipottaa?

Comment

Miksi niistä joku alkaisi nipottaa?
              "Hienot" lakipykälät sanovat että -97 vuodesta eteen päin olevissa autoissa pitäisi olla e-hyväksytyt pöntöt.

Comment

Working...
              X