Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS6 ostoa..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • RS6 ostoa..

    Suunnitelmissa että A8 vaihtuu RS6 malliksi tai mahdollisesti ostan rinnalle. viimeiset 3 kuukautta tutkinut ja etsiskellyt tietoa tyyppivioista yms. Täällähän on kyseisen mallin omistajia niin saisiko puolueettomia hyviä vinkkejä/neuvoja mitä tarkistella ja katsoa, niin paljon kuitenkin mallissa yksityiskohtia jotka voipi olla heikolla hapella mutta ei kunnon tietoa siitä.

    Tietysti voisin käyttää aikaani siihen että etsin täältä tietoa kyseisestä mallista mutta haitanneeko se että päivitetään tuoreeksi tiedoksi auton hyvät ja huonot kohdat. Onhan aikaa sentään kulunut viimeisestä infopaketista kyseisen auton kohdalla..

    #2
    Täällä on jo puhuttu jonkin verran RS6:sta

    Comment


      #3
      Mahdollisista vioista löytyy mun avautuminen:

      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...2&postcount=17

      Tuohon voisi vielä lisätä syylärin, joka syöpyi puhki ja pakolämpöanturit, jotka molemmat taisivat mennä jossain 60tkm:ssä.

      Pakolämpöantureita on mun ymmärtääkseni mennyt kovasti myös 2.7bt:ssä, joten oliskohan tyyppivika sekin.

      Karkeasti voisi sanoa, että auto itsessään tuli maksamaan kilpiin laitettuna ja suomivarustettuna (talvirenkaat + eberi) n. 100te ja ylläpitoon on mennyt n. 10te/50tkm.

      Ehkä se todennäköisin iso vikapaikka löytyy vaihdelaatikosta, joka ei onneksi (vielä) ole mennyt minulta. Mitä tuossa yksi päivä juttelin Audicentterissä noista, niin vaihdelaatikoita on vaihdeltu jonkin verran suomessakin noihin. Kerran myös asiakkaalla käydessä viereiseen ruutuun ajoi ruotsikilpinen RS6 ja kun omistajan kanssa juttelin, häneltäkin oli laatikko vaihdettu ja kuulemma monelta muultakin ruotsissa. Laatikko oli kaiken lisäksi antautunut aivan yhtäkkiä ilman mitään oireilua, kilsoja oli alle 50tkm silloin. Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ilmeisesti nämä laatikot ovat antautuneet melko alkutaipaleesta, joten olisikohan niin, että jossei se leviä vähillä kilsoilla, niin sitten kestää :D Noh, vaikka muuta toisessa ketjussa väitinkin, niin kyllä sitä laatikkoa voi kuin voikin vahvistaa ja se voidaan tehdä Suomessa, Henkka oli siis oikeassa.

      Sinällään auto on mahtava ajaa ja moottori (varsinkin taffeloituna) mukava vääntämään, mutta mahdollisiin isoihin huoltokuluihin on syytä varautua.

      Comment


        #4
        Jeps, RS6 on varmasti kaikkein kallein "harraste" laite mitä VAG konsernilla on tarjota =) Hieno peli kunnossa ollessaan...

        Nyt kun noita A8/S8 malleja on joka nurkassa ja hinnat alhaalla, alkaa porukka siirtyä kalliimpiin =) Nyt kun noita Risoja saa puoli ilmaiseksi niin kokeillaan, kestääkö rahkeet... Noh, joutuuhan noista vielä jotain maksamaan, mutta erästä yksilöä seurailin niin vuodessa katosi 27t hinnasta. Pyynti 2006 vuonna 77t, viikko sitten meni 50:llä.

        Nimimerkillä vierestä katsellut, kuinka naapurin poika (19v) osti halvalla A8:n ja aikansa sitä rempattuaan möi sen halvalla pois, pitovaikeuksien takia =)

        Comment


        • #5
          Pitäsköhä vähä kyseenalaistaa tuota kalleinta harrastepeliä.. vai meneekö nuo Bugatit/Bentleyt/Lambot sun muut sitten jo keräilyvehkeiksi, mut luulisi niiden huoltaminen olevan vielä kalliimpaa :)

          Comment


          • #6
            Hommahan om näin että rahamiehet ostaa vanhoja A8 ja S8 Audeja, niin paljon niiden ylläpitä maksaa ;);)
            !!

            Comment


            • #7
              rahamiehet ostaa vanhoja A8 ja S8 Audeja
              Rahamiehet istuu takapenkillä kun Jeeves ajaa ;)

              Comment


                #8
                RS6:sta puheenollen, tämä pakkohuutokaupassa ollut yksilö on tullut "korjattuna" takaisin myyntiin. Nuo helposti todettavissa olleet viat (vaihdelaatikko ja iskarit) on korjattu, mutta enpä usko että turboille ym. on tehty mitään. www.heak.net

                Oma 8 alkaa olla "entisöity" kauttaaltaan =) Ostin sen clubilaiselta hyvässä kunnossa ja rahaa siihen piti mennä vain muutama touhu tonni, mutta toisin kävi. Sitä on nykyaikaistettu/korjattu huolella. En yksinkertaisesti enää keksi mitä siihen ei ole uusittu/vaihdettu

                Comment


                  #9
                  RS6:n ostoon pätee varmaan se perinteinen, että kannattaa ostaa paras mihin on varaa. Ei halvinta. Ja sitten vielä yksi 10 k? sivuun, niin voi korjata ja tankata sitä.

                  DRC-viat ovat inhottavia, kun ovat vaikeita havaita, ja korjaaminen tuntuu olevan myös vaikeaa. Ja vuoto yhdessä paikassa vaikuttaa koko alustan toimintaan, eli ei mikään vikavarmuuden oppikappale.

                  Laatikko on tietysti etenkin lastutetuissa vaaran paikka. Mutta se ei kuitenkaan ole ihan niin kallis kuin voisi olettaa, vaihtolaatikko lienee 5-6 k?. Ja niitä saa korjattua ja vahvistettuakin, jos ei loota ole ihan tohjoksi ajettu.

                  Autohan sinänsä on sitten "kaikki yhdessä paketissa". Tilaa, luxusta ja riittävä suorituskyky. Nelikko+instant vääntö+tomaatti, norsurisa lähtee valoista niin vaivattomasti, että vaikeaa keksiä vastusta. Ajettavuuskin on yllättävän hyvä, ainakaan sporttialustalla ei puske sen kummemminkin kuin muutkaan quattrot. Instant-väännön ansiosta liukkaalla perä irtoaa helposti. Ja on suorastaan rivoa luistatella isolla risalla :)

                  Vaikea tuosta on sitten enää parempaa kiesiä keksiä, ellei sitten osta kahta taikka kolmea kärryä tilalle.

                  Comment


                    #10
                    Autohan sinänsä on sitten "kaikki yhdessä paketissa". Tilaa, luxusta ja riittävä suorituskyky. Nelikko+instant vääntö+tomaatti, norsurisa lähtee valoista niin vaivattomasti, että vaikeaa keksiä vastusta. Ajettavuuskin on yllättävän hyvä, ainakaan sporttialustalla ei puske sen kummemminkin kuin muutkaan quattrot. Instant-väännön ansiosta liukkaalla perä irtoaa helposti. Ja on suorastaan rivoa luistatella isolla risalla :)
                    Jos tänään pitäisi valita päivän suuri totuus niin Janin ylläoleva olisi kyllä vahvoilla. Lisätään siihen vielä äänet...

                    Tässä on jo kaikki tarpeellinen oikeastaan kerrottu joten RonSua ostamaan vaan!

                    Comment


                    • #11
                      Ja on suorastaan rivoa luistatella isolla risalla :)
                      Rivoa menoa -08 RS6:sella.

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja jpeltopuro Näytä viesti
                        RS6:n ostoon pätee varmaan se perinteinen, että kannattaa ostaa paras mihin on varaa. Ei halvinta. [...] Instant-väännön ansiosta liukkaalla perä irtoaa helposti. Ja on suorastaan rivoa luistatella isolla risalla :)
                        Lämmin suositus nimenomaan em. hyvän yksilön etsimiselle, nuo eivät tosiaan ole halpoja korjata ja jos ottaa riskin ja hintaero palaa korjailuun, on käsissä edelleen maailmaa nähnyt paikkailtu yksilö eikä vähän ajettua priimaa joka ei todennäköisesti/välttämättä olisi leiponut alun perinkään. Vaimon yksilö on vasta hitusen yli puolimatkassa ensimmäiseen nokkahihnan vaihtoon ja jo nyt tuntuu siltä että panostus hyvään yksilöön kannatti, jo siltäkin kantilta että auto tuntuu kaikin puolin "uudelta".

                        ESP-napin takaa löytyy muuten huomattavasti lapsetusta ja viihdettä, voimaa tuossa on jo sen verran että paiskominen kahva edellä onnistuu ja lähes nollalagi sekä vääntöluonne tekevät siitä naurettavan helppoa. Renkaista saa nastat lähetettyä maatakiertävälle radalle melkein huomaamatta.

                        Comment


                          #13
                          Onko noita vaidelaatikoita pamahdellut myös noista plus malleista, tai ylipäätänsä onko siinä plussan laatikossa mitään eroa verrattuna normi malliin?
                          Käsittääkseni plus mallissa on jonkin sortin jäähdytin... liekkö "sisäisesti" eroa?

                          Itte kans katsellut lähinnä saksan maalta noita, onko noita muuten saatavana jonain ns. "shadow line" versiona, jossa kromiosat korvattu tummilla listoilla yms. jotain vaan oon nähnyt missä kromi osat on korvattu mustalla, ja mielestäni sopii hyvin =)

                          Comment


                            #14
                            Eikös ihan tavan risa kutosessakin ole vaihelootalle ja moottoriöljylle yksi yhteinen jäähy keulilla.

                            Tästä olin lukevinani:
                            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=59116

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Bessi Näytä viesti
                              Itte kans katsellut lähinnä saksan maalta noita, onko noita muuten saatavana jonain ns. "shadow line" versiona, jossa kromiosat korvattu tummilla listoilla yms. jotain vaan oon nähnyt missä kromi osat on korvattu mustalla, ja mielestäni sopii hyvin =)
                              Niksmannit tuntuvat kutsuvat kyseistä ominaisuutta nimellä "blackout", tuo oli visuaalisesti yksi kriteereistä valinnassa eli musta auto ilman kromiheebeleitä. Merkkejä lukuunottamatta kromi/alumiini/metallilookia löytyy vain taustapeileistä. Näillä keleillä se on varmaan ihan yksi ja sama, auton pääväri on maantiesuolan harmaa vaikka kuinka tiskaisi ja musta on kaikin puolin vihonviimeinen väri pitää puhtaana, jopa pahempi kuin valkoinen.

                              Comment


                                #16
                                Onko muuten tietoa missä hinnoissa keväällä myyntiin tuleva uusi RS6 on?

                                Comment


                                  #17
                                  Yli 200 k€ taitaa olla hintalapussa, tällaisen huhun kuulin.

                                  Plussassa on kyllä ilmeisestikin ekstrakuulerit, mutta ne ovat kait moottorille. Ja sama varustus löytyy normi RS6:sistakin, jos on speksattu "hot weather"-paketti.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X