Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi A4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S-tronicilla on kestävyysrajat joten sitä ei kaikkiin moottoreihin saa. Muistaakseni tuo uusi 7-portainen audin S-tronic kestää n. 350Nm eli 3.0TDI:n 500Nm menee aika heittämällä yli.
    Höpöhöpö.

    http://www.motorauthority.com/news/t...le-more-power/

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja kokki Näytä viesti
      Näinhän se oli, että sekoitin siihen vanhaan S troniciin. Ja meni muutenkin väärin 350Nm raja väärin kun se oli tossa vanhassa 320Nm. Toivottavasti ei riipassu pahasti sydämestä? Sellasta vielä A4:sta ja S Tronicista, jotta se kohtalo on vähän avoinna koska S tronic sopii moottoreihin jotka ovat poikittain. A4:ssa on pitkittäin joten saa nähä miten sen sovittelu onnistuu. Tämän takia esimerkiksi syksyllä ilmestyvä B8 A4 3.0TDI quattro ilmestyy tiptronicilla vaikka tuo 7-portainen S Tronic kestäisi sen 550Nm. Aika näyttää.

      Comment


      • Sanoisin kyllä että tuota S-tronicia on aika vaikea saada asennettua poikittais-moottoriin, katso vaikka tuota linkin kuvaa. Kyse on siis pitkittäs-moottoriin tarkoitetusta vaihteistosta.

        Comment


        • Kuvista viis, mutta internetistä löytyy kyllä s-tronic -hakusanoilla vastaavia artikkeleita aika paljon jo, tässäpä vielä yksi.

          http://www.zercustoms.com/news/Audi-...-S-Tronic.html

          Audi Press Release:

          ACCLAIMED AUDI S TRONIC DESTINED FOR A4 AND Q5

          New seven-speed version of acclaimed twin-clutch
          transmission is set to move further up the Audi range

          Latest seven-speed S tronic twin-clutch transmission is compatible with longitudinally installed engines for the first time
          Where existing six-speed S tronic was limited to the transversely mounted units in TT and A3, the latest transmission with 550Nm torque threshold can technically be fitted to new A4, A5, Q5 and more models in the future
          First Audi models equipped with latest S tronic transmission destined for the UK in late 2008..

          Comment


          • Taas tuli näköjään aanelkulle mainetta ja kunniaa, kun TL:n testin voitti. Pari seikkaa jäi tosin kaivelemaan :

            huoltokustannuksia mainittiin huokeiksi. Ihmeen alhaiset hinnat oli noille huolloille laitettu (kai ne on maahantuojalta kysytty), kun ekakin taisi olla vajaat 200 euroa. Ei vaan sillä hinnalla ole tähänkään asti saanut vagginetta huollettua....

            Toiseksi, edullisuus on taas laskettu sen mukaan, että huoltoväli on se paljon mainostettu 30 tonnia, vaikka se ei ainakaan muissa malleissa ole lähelläkään sitä, läheskään aina.

            Ken tietää....

            Comment


            • ^Juu pisti mulla ihan sama homma mieleen... 187e taisi olla TL:ssa. Mulla on aina ollut n. 240e ilman mitään ylimääräistä mitä ei normi LL-huoltoon tule. Tietenkin mistä sitä tietää, jos uudemmassa halvempaa :). Näin en usko kuitenkaan olevan. Olikohan siihen laitettu esimerkiksi LL-huolto, mutta hinta normiöljyjen kera. 60 tkm huollon edullisuus n. 200e myös ihmetytti, mutta eiköhän johtune muistaakseni osin myös siitä, että tulppien vaihtoväli on nyt 90 tkm???

              Tuossa TL:n testissä olleessa 2.0TDI:ssa on näköjään hihna vaihtovälillä 180tkm (vai onko se taas se oikeasti 90-120tkm kuten aiemmassa), mutta eikö 1,8TFSI:ssa ole ketju?

              Comment


                Ei kukaan täällä olisi sattumalta ajanut sekä 2,0TDI:tä että 1,8TFSI:tä? Vaikkapa omaa ostopäätöstään tehneenä?

                Itse kävin tuota 2,0TDI:tä ajamassa, ja kovasti pidin, oli kehittynyt reippaasti edellisestä pumppusuuttimesta. Mutta ainakin itselleni jäi hieman sellainen fiilis, et tuntuu potku loppuvan liian aikaisin. 1,8TFSI:ssä tuota vääntöä pitäisi tulla alhaalta myös, ja sitä tehoa pitäisi olla ylhäällä enemmän, joten onko se yhtään pirteämmän tuntuinen?

                Kovasti ainakin 1,8TFSI:tä on kehuttu, mutta näin rinnakkain, miltä koneet tuntuvat? Hinnassahan ovat identtisiä..

                Comment


                  Kaikkia uuden A4 malliston autoja ajaneena voin ehkä omaa mielipidettäni jakaa. 1.8TFSI on mukava ja hyvinkin pirteä auto manuaalilla. Vääntöä löytyy eri kierrosalueilla paremmin kuin vanhassa 1.8T:ssä, joten se on mukavampi ajaa, dieselimäinen hyvällä tavalla. 2.0TDI taas on todella mainio käyttöautoksi ja varsinkin multitronicilla super pehmeä ajaa. Ei se tykki ole tietenkään, mutta hemmetin hiljanen dieseliks, kuluttaa vähäsen ja vääntää kivasti ku lähetään ohittamaan. Hitaassa ajossakin tosi mukava ku vääntää pehmeesti eteenpäin pienelläki kaasulla eikä tarvii polkee että kulkee. 1.8TFSI on ripeempi myös multitronicilla, mutta hieman... sanoisinko kulmikkaampi. Ei oo niin pehmeesti reagoiva automaatilla.

                  Jos manuaalia, ripeetä diesel A4:sta haluaa ja vielä nelivedolla niin kannattaa ihmeessä odottaa tota alkusyksystä julkastavaa 2.0TDI 170hp/350nM quattroa. Ennakkohintoja en nyt ulkoon muista mutta ne on töissä kyllä jos jotain kiinnostaa(?)

                  Comment


                  • Jos manuaalia, ripeetä diesel A4:sta haluaa ja vielä nelivedolla niin kannattaa ihmeessä odottaa tota alkusyksystä julkastavaa 2.0TDI 170hp/350nM quattroa. Ennakkohintoja en nyt ulkoon muista mutta ne on töissä kyllä jos jotain kiinnostaa(?)
                    Jokos uuden 2.0 TFSI quattron hinnat on tiedossa? Ei nyt ihan heti ole vaihto edessä,
                    mutta ihan mielenkiinnon vuoksi.

                    Comment


                      Alkuperäinen kirjoittaja psiiskonen Näytä viesti
                      Jokos uuden 2.0 TFSI quattron hinnat on tiedossa? Ei nyt ihan heti ole vaihto edessä,
                      mutta ihan mielenkiinnon vuoksi.
                      Virallinen hinnasto tulee ulos 11.6. A4:lle. Siellä on koko paletti uusia moottoreita ja quattro malleja. S Tronicia saadaan vielä neloseen odotella ainakin ens vuoden kevääseen. Toimitusajat moottorilaajennuksille vaihtelee elokuu-marraskuu välillä. Voin kattoa ne myöhemmin tänne jos joku tarvitsee?

                      Comment


                        Jokos uuden 2.0 TFSI quattron hinnat on tiedossa?
                        Ennakkohintoja katselin Audicenterissä ja sedan manuaalin hinta oli 44950€, avant 2100€ enemmän. Kyseessä siis 211hv/350Nm versio. Herttoniemessä kertoivat että heidän esittelyautonsa valmistuu tehtaalta tällä viikolla, ajettavana juhannuksen jälkeen.

                        Autoja saa nyt jo tilata. Väittivät myös että jos nyt tilaa, auton voi saada jo elokuun aikana.

                        Comment


                          2.0TFSI manuaali (+quattro) A4:n toimitukset on elokuussa jos nyt tilaa. Multitronicia joutuu odottamaan sitten marraskuulle. 211 heppanen sedan manuaalilla iskeytyy ennakkotietojen mukaan tosiaan business mallistolle 41 150? (+ quattro 3 800? tai multitronic 3 100? tai +avant 2 100?).

                          Huom! A4 sedan/avant malleihin tulee nyt vakiona Radio Concert / Symphony soittimiin AUX-IN liitäntä!

                          Comment


                          • Tämän takia esimerkiksi syksyllä ilmestyvä B8 A4 3.0TDI quattro ilmestyy tiptronicilla vaikka tuo 7-portainen S Tronic kestäisi sen 550Nm. Aika näyttää.
                            jep jep, ja vakionaki löytyy jo melkei tuon 550Nm vääntöä ilman mitään muutoksia... ja hepojaki on parikytä ylimäärästä.

                            Comment


                            • Pitänee käydä kokeilemassa tuota 2.0 T quattroa kunhan semmoinen tulee tännepäin esittelyautoksi. Moottorin ominaisuudet on ilmeisesti kehittyneet aika paljon, kun 0-100 km/h kiihdytys menee sekunnin nopeemmin kuin tuossa B7 2.0 Tq:ssa, vaikka tuo maksimiteho onkin kasvanut vaan 11 hv(vaikkei tuo 0-100 kiihtyvyys mikään autonvalintaperuste olekaan). Tuossa uudessa 2.0 T koneessa taisi olla se valvelift-systeemi käytössä.

                              Comment


                                Tänään ilmestyi virallinen hinnasto Audi A4 (B8) sedan/avantille. Hinnastoa ei näemmä ainakaan vielä löydy muualta kuin meidän järjestelmästä. Lisävarustehinnasto tullee muutaman päivän viiveellä. Jos haluaa hinnaston, pistää mulle yksityisviestiä niin laitan sen sähköpostilla.

                                Comment


                                • Nyt näkyy hinnasto Audin sivuillakin uusille moottorivaihtoehdoille, lisävarustehinnastoa ei ole vielä päivitetty. http://www.audi.fi/VV-Auto/Audi3.nsf...00.400.200.700

                                  Comment


                                    >Huom! A4 sedan/avant malleihin tulee nyt vakiona Radio Concert / Symphony soittimiin AUX-IN liitäntä!<

                                    Onpa Audi jäljessä. BMW:ssähän tuo on ollut jo vuosia, ja kohta kaikilla on iPhonet. Itse otan piuhan iPod touchille, mistä musiikit autossa. Järjestelmästä pystynee ohjaamaan laitetta.

                                    Meneekö S Tronic todella tuonne kevään puolelle? Mieli tekisi vaihtaa, mutta ei niin paljoa että ottaisi vielä tiptronicilla, kun hetken päästä saisi uusinta uutta vieläpä kunnon moottoriin kytkettynä. 2.0TFSI:in S Tronic tulee, mutta mihin muihin moottoreihin sitä saa? Quattro ainoastaan kiinnostaa.

                                    Comment


                                      kiloWatti: S Tronicista ei ole minkäänmuunlaisia ennakkotietoja, kuin että sellainen on tulossa. Quattro+S Tronic yhdistelmistä en uskalla mennä sanomaan myöskään mitään. Palailen varmasti asiaan ku maahantuoja hihkasee meille jotain.

                                      Comment


                                        Yllättävän pieni hintaero 1.8t-2.0t, tonnilla saa 20hv lisää tehoa!
                                        Hieman asian vierestä: Jännä, että A5 3.0TDI q on tip-tronic, kun aikaisemmin julkaistu Q5 3.0TDI on S-tronic, ainakaan väännön kestolla tota ei pysty selittämään, kun tekniset tiedot on täysin samat.

                                        Comment


                                          Joo kyllähän tässä vähän tuskalla ollaan odotettu A5/A4 S Tronic yhdistelmiä. Maahantuoja vähän puhui että se on pikkaisen vaikeempi toteuttaa A4/A5 kokoseen autoon ja pitkittäismoottoriin. Q5 taas tarjoaa ilmeisesti paremmat tilat sovittaan sen sinne konepellin alle. Tällä hetkellähän S Tronic on A3:ssa (1.4TFSI saa sen myös) ja tulevassa Q5:ssa. Aika näyttää.

                                          P.S. Kyl mä odotan et toi Tiptronic A5 tulee suomeen. Käsivaihteistolla iha ilmiömäinen auto mutta mun mielestä liiallista kepittämistä ku kierrokset loppuu kesken.

                                          Comment


                                            Alkuperäinen kirjoittaja xapanthe Näytä viesti
                                            Joo kyllähän tässä vähän tuskalla ollaan odotettu A5/A4 S Tronic yhdistelmiä. Maahantuoja vähän puhui että se on pikkaisen vaikeempi toteuttaa A4/A5 kokoseen autoon ja pitkittäismoottoriin. Q5 taas tarjoaa ilmeisesti paremmat tilat sovittaan sen sinne konepellin alle. Tällä hetkellähän S Tronic on A3:ssa (1.4TFSI saa sen myös) ja tulevassa Q5:ssa. Aika näyttää.

                                            P.S. Kyl mä odotan et toi Tiptronic A5 tulee suomeen. Käsivaihteistolla iha ilmiömäinen auto mutta mun mielestä liiallista kepittämistä ku kierrokset loppuu kesken.
                                            A4 ja Q5 on sama akseliväli, tilaa s-tronicia varten ihan yhtä vähän kun nelosessa. Konetta tuskin siirretty quussa eteenpäin, kaikki alustanmitat on Q5:ssä identtisiä joko A4 tai A5 mallin kanssa. (A4 ja A5 eroaa toisistaan ainakin raideväliltään)

                                            ps.Automaatilla olisin vitosen ostanutkin, mutta kukaan ei diesel quattrona myynyt, eikä myy vieläkään... Luultavimmin siirryn suoraan automaatti Q5:seen kun kyllästyminen iskee (ja jos lompakko sallii)

                                            Comment


                                            • Suklaata

                                              Namnam.

                                              Kävin 2.6 tilaamassa oman 2.0Tq:n äslaineilla ja muilla mukavuuksilla.

                                              Nyt junioria kuumottaa kun ei tiedä tarkempaa aikataulua millon kärry saapuu :-)

                                              Saksassa olivat ilmeisesti jo toukokuun puolivälistä eteenpäin myynnissä. Saa nähä rantautuuko vielä yksikään elokuussa Suomeen. Sain omani tilattua käytännössä heti sen jälkeen kun VV-auto sai itselleen hinnat. Noh, auton luovutus sovittiin kuitenkin syksylle ja vielä diilillä, että jos ei auto ole luovutettavissa ennaltasovittuna päivänä niin kauppa voidaan purkaa ilman kuluja.

                                              Kuumottaa kuumottaa!

                                              Comment


                                                pantealex: A5 3.0TDI quattrosta on nyt tulossa tiptronic. En muista oliko ensimmäiset toimitukset tän vuoden lopulla vaiko ens vuoden alkutaipaleilla... Hintaluokassa tipahtaa luultavasti noin 65-66 000 euroon. Uusiin A5 tilauksiin on comfort pakettiin (2 700€) liitetty FIS värinäytöllinen ajotietokone ja valo- ja sadetunnistin, hinta pysyy samana. A5 1.8TFSI Multitronic on myös tulossa piakkoin, hintaluokan voi arvailla noin 46-47 000 euron lukemiin.

                                                jarjeton: Ai hemmetti, itekki kuumottaa ensimmäiset koeajoautot! Toivottavasti saat sun pelis ajoissa. Mulle kyllä vakuuteltiin maahantuonnista, että jos tilas/tilaa heti ku viralliset hinnastot ilmestyi, niin 2.0TFSI/Q pitäs saada itselleen elokuussa.
                                                Viimeksi muokannut xapanthe; 23.6.2008, 09:15.

                                                Comment


                                                • Toivottavasti. Jos auton sais jo elokuussa ni en sillä kyllä kerkeis kun pari viikkoa ajella tossa syksyllä kun muuten menee aika ulkomailla. Tuollasen seisottaminen pihalla on luonnonvarojen tuhlausta :-)

                                                  Mietiskelin vain, että miten runsaasti noita on tilailtu kotimaahan, että kerkeekö oma yksilö vielä tuotantoon elokuussa. Noo, mutta sitä odotellessa.. Kunhan pääsee taas käymään Suomessa niin täytyy käydä katsomassa jos AC Espoossa tai Herttoniemessä olis A4:sia S-line paketeilla. En oo nimittäin yhtään uutta A4:sta nähnyt noilla herkuilla.

                                                  Jouduin tekemään vähän kompromisseja ostohetkellä. S-Line Sport -paketin mukana tulee tämä Dynaaminen iskunvaimennus, joka myös tiputtaa autoa 30mm. Tämän olisi voinut ilmaiseksi vaihtaa tavalliseen urheilualustaan jolloin olisi saanut nämä 7x2puolaiset 19" RS(?) vanteet. No, mutta eiköhän tyytyminen vain 18":siin riitä. Kyllä niitäkin saa varoa tuolla liikenteessä ihan riittävästi.

                                                  Comment


                                                  • Jännää että vuoden 2008 malliseen sai tuo 30mm madatavan alustan ja 19" renkaat, nyttemmin on näköjään muuttunut.

                                                    Comment


                                                      Kunhan pääsee taas käymään Suomessa niin täytyy käydä katsomassa jos AC Espoossa tai Herttoniemessä olis A4:sia S-line paketeilla. En oo nimittäin yhtään uutta A4:sta nähnyt noilla herkuilla.
                                                      Hertsikassa pari viikkoa sitten kävin ajamassa avantilla jossa molemmat paketit oli. Taisi tosin olla maahantuojan auto. Alustaa halusin lenkilläni testata ja hyvin toimi 19" pyörien kanssa epätasaisellakin pinnalla.

                                                      Comment


                                                      • Avant koeajettu

                                                        Avantin tämänpäiväisestä koeajosta löytyy raportti tuolta.

                                                        Comment


                                                          Tuli tuossa jo aikaa sitten tilattua tuollainen:
                                                          AUDI A4 Avant Business 3.0 TDI DPF quattro
                                                          +
                                                          Urheilullisempi alusta
                                                          Audi Sound system
                                                          Automaattisesti himmentyvä sisäpeili
                                                          Aurinkoverhot takasivuikkunoille
                                                          Automaatti-ilmastointi, 3-alue
                                                          Ilman tyyppi- ja moottorimallimerk
                                                          Urheiluistuimet
                                                          *Pistorasia 230V - piti poistaa, toimitusvaikeuksia tuon kanssa, tilalle tulee:
                                                          Tumma sisäkatto
                                                          Nelipuolainen monitoimiohjauspyörä

                                                          *Kolmisen viikkoa vielä pitäisi odotella uuden lelun saapumista...
                                                          ^ Valmistus siirtyi, auto tuleekin näillä näkymin vasta viikolla 35, ellei tule jotain uutta ongelmaa :D
                                                          Viimeksi muokannut saah; 25.6.2008, 15:44.

                                                          Comment


                                                          • Onneksi olkoon, hieno valinta hyvillä varusteilla.

                                                            Comment


                                                            • Kolmisen viikkoa vielä pitäisi odotella uuden lelun saapumista...
                                                              Mitään lelua et todellakaan ole tilannut :). Eiköhän siitä ole "leikki kaukana", kun kutosdieseli murahtaa. Varmasti on aikalailla eri vehje kuin nykyisesi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X