Alkuperäinen kirjoittaja Pehri
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Uusi A4
Collapse
X
-
Lienee pisnes versio, kun on ledit valoissa. Ko. varustepaketissa saa n. tonnilla muutamia hyödyllisiä varusteita suht. edullisesti verratuna siihen mitä ne erikseen ruksittuna maksaa.
Business vakiovarusteet:
Xenon Plus-kaasupurkausvalot (PX4)
Alumiinivanteet 7,5J x 16; "7-puolainen design", renkaat 225/55 R 16 (C3U)
Informaatiojärjestelmä FIS värinäytöllä, ajotietokone ja "Auto-Check"-järjestelmä (9Q4)
Vakionopeudensäädin (8T1)
Keskikyynärnoja etuistuinten välissä (6E3)
Paikallaanpitoavustin (Audi hold assist) (UH2)
Jaettu takaselkänoja (3NZ)
Nahalla päällystetty nelipuolainen ohjauspyörä, vaihteennuppi ja -suojus (1MR)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja biscuit Näytä viestiEx Marsuun asennettiin vkonlopussa eberi minikellolla ja nykyisessä kulkineessa tehtaan webasto kaukkarilla (T80).
Suosittelen ehdottomasti kaukosäätöä. Kellomalli häviää käytettävyydessä taivaanrannan taakse kaukomalliin verrattuna, ja on takuuvarmasti jokaisen lisäeuron väärti. Lisäetuna kojelaudan OEM-look pysyy tallella kun ei ole kellolaitetta sitä pilaamassa.
Tuuletus/lämmitys -optio löytyy jo tuosta '99 mallista ja on ohjelmoitavissa kakelta, tosin vähemmälle jäänyt tuon tuuletuksen käyttö.
Niin, ja 5kW vehkeitä molemmat, nelarikone lämpeni huomattavasti nopeammin kuin kutoskone, siitä pieni miinus. (-10C:ssa 6min liikkeellelähdöstä puhalsi kuumaa ikkunoille)
...jåhås, webastolta tullut 9kW malli.
add: Uusi A4 ja Volvo on edestäpäin kuin kaksi marjaa, ei hyvä.
Comment
-
Uusimmassa AutoBildissä vertailussa dieselinä bemarin3 ja mb-c:tä vastaan, Audi voitti. Oli muun muassa takapenkin tiloiltaan ja akseliväliltään isoin.
edit.Se pistikin takapenkillä vain taksiluokan mesee päihin, bmw tilavampi.
Comment
-
Jotenkin jäi huolimaton kuva tuosta testistä.
Jotain poimintoja:
- Mersun toimintasäde on parempi kuin Audissa vaikka se kuluttaa enemmän ja siinä on pienempi tankki!?
- Audi saa paremmat pisteet kiihtyvyydestä kuin BMW vaikka mittausten mukaan se on hitaampi.
- Ajomelussa Audi saa parhaimmat pisteet vaikka mittaukset näyttää samoja desibelejä kuin BMW. Ohiajomelu Audissa jopa huonompi.
Jotain muutakin oli mutta ei nyt enää tule mieleen. Kulutuslukemissa bemari veti kyllä huomattavasti pidemmän korren. Ensi vuonna on Audiinkin tulossa lehden mukaan "moottorin automaattinen sammutus pysäytettäessä". Tällä kaupunkikulutuslukemat saataneen kilpailukykyisiksi.
ps. Takapenkkitiloiltaan bimmeri oli muuten isoin
Comment
-
Vieras
Sitten kun Avantia saa näillä pikku ehostuksilla http://www.audi.de/audi/de/de2/neuwa...ne/s_line.html, 3.0 TDI quattroa automaatilla niin panen uudestaan harkintaan. Onhan tuo Audin design kuitenkin perin innovatiivista - kun nyt olen pari päivää tiiraillut BMW/MB kuvia, ja katsoin Audia taas "uusin silmin" , näytti perhanan hyvältä. Täytynee antaa itselle aikaa ja luottaa siihen että joku on näitä uusia ratkaisuja työkseen miettynyt. Huomenna kuitenkin uuden C-sarjan koeajo, Kuulemma AMG-varusteltuna, hyvä niin.
Comment
-
Hienosti olit Nudde integroinut webaston kellon tuhkakuppiin! Suorastaan West Coast Customs-mainen taidonnäyte!
Uusi A4:kku olisi ajatuksena käydä huomenna aamupäivällä koeajamassa Suomenojan Audi Centterissä. Saas nähdä jättääkö lähtemättömän vaikutuksen. Ainakin Helsinki Motorshow:ssa se näytti erittäin hyvältä isosiskonsa A5.sen vierellä, ehkä jopa paremmalta..
Todella harmi on ettei koeajovalikoimassa käsittääkseni ole lainkaan quattro-versioita, jotka kovasti olisivat kiinnostuslistan kärkipäässä. Sen sijaan dieseleistä pitäisi löytyä 2.0 ja 2.7 versiot, mikä on hyvä asia.
A4 vai B-auton 300 sarjan farkku? Kas siinä vasta bulma! B-auton 300-sarjan farkku kutosdieselillä ja tomaatilla olisi aika herkullinen paketti kaikin puolin. A4 jollain sähäkkäämmällä nelosdieselillä ja quattrolla voisi olla hyvä vastine. A4 peittoaa mielestäni ulkonäkönsä puolesta B-auton 300-sarjan mennen tullen, mutta B-auton dieseltegnologia on vertaansa vailla (toisin kun tässäkin viestiketjussa aiemmin mainittu saksalainen autoalan laatulehti AB viimeisimmässä numerossa antaa rivien välistä ymmärtää).
Comment
-
En ole uutta mallia livenä nähnyt, mutta kuvissa näyttää todella hienolta. Ne kenellä on B7 malli käsissä, en silti usko olevan mitään järkisyytä vaihtaa todennäköisesti hyvin varustettua autoanne uuteen. Tuo B7 s-line on helkkarin hieno näky siinä missä uusikin.
Tuli tuosta kiloWattin viestistä ylempää mieleen, että itse kammoksuin alkuun B7:n hyökkäävää maskia, mutta meni vain vähän aikaa kun silmä tottui ja nykyään pidänkin sitä erittäin hienona.
Mulla on jo B6 korimallisen omaavana ihan "järkevää" hankkia uusi nelkku. Sen olen päättänyt ja päätin jo aiemmin, että B7 en edes ajattele, kun on niin sama auto on kyseessä kuin B6 korimallinen (sisältä sama, ulko eri). Jotenkin aina autoa vaihtaessa haluaisi merkittävästi uutta vanhempaan nähden.
Comment
-
Ennen tuota nyt ajossa olevaa A5:sta mulla oli nyky korimallinen =E91 M-varusteltu 4-veto automaattibensafarkkubiimeri. Baijerilaisen ostin kun se oli koeajojeni perusteella parempi ajaa kun B7 A4q
Kun tuli aika vaihtaa farkku coupeen niin ajoin A5:sen lisäksi 330xd:n ja sen kokeilun tuloksen näette profiilista.
Jos olette uutta A4:sta hankkimassa niin käykää ajamassa vastaavaa kilpailijaa ja ostakaa mielestänne paras. Muistakaa vaan ajaa mahdollisimman vastaavaa eli jos ajamassanne Audissa on kitkat niin ajakaa kilpailijakin kitkoilla silloin saatte todellista tietoa ajo- ja meluominaisuuksista ja jos haluatte automaatin niin ajakaa kaikki automaatteina, sillä vaihteistoissa on eroja. Kaikki autot on suht hyviä ajaa kesällä, joten tehkää koeajonne mieluummin talvella niin huomaatte mikä käy omaan käteen parhaiten.
B8 on ajo-ominaisuuksiltaan mielestäni valovuoden B7 edellä eli sen minkä S-linen omistajat "hilavitkuttimissa" häviävät niin saavat mielestäni korkojen kera ajettavuudessa takaisin. Sitä paitsi täysin varustelluissa B7-korisissa ei ole ledejä keulalla, värinäyttöä mittaristossa eikä avaimettomuutta starttinappulalla, joten mielestäni turha sanoa, että uuteen ei saa varusteita, aika pienellä rahalla saa sellaista mitä ei ennen ollut kellään.
Itselläni kuola valuu jo Q5 suuntaan, mutta aion odottaa ainakin siihen asti, että mesen GLK tulee Suomessa ajoon vertailukohdaksi, toistaiseksi olen vitoseen niin tyytyväinen, että saatan ajaa sillä vielä useita vuosia!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja janipelvo Näytä viestiHienosti olit Nudde integroinut webaston kellon tuhkakuppiin! Suorastaan West Coast Customs-mainen taidonnäyte!
Uusi A4:kku olisi ajatuksena käydä huomenna aamupäivällä koeajamassa Suomenojan Audi Centterissä. Saas nähdä jättääkö lähtemättömän vaikutuksen. Ainakin Helsinki Motorshow:ssa se näytti erittäin hyvältä isosiskonsa A5.sen vierellä, ehkä jopa paremmalta..
Todella harmi on ettei koeajovalikoimassa käsittääkseni ole lainkaan quattro-versioita, jotka kovasti olisivat kiinnostuslistan kärkipäässä. Sen sijaan dieseleistä pitäisi löytyä 2.0 ja 2.7 versiot, mikä on hyvä asia.
A4 vai B-auton 300 sarjan farkku? Kas siinä vasta bulma! B-auton 300-sarjan farkku kutosdieselillä ja tomaatilla olisi aika herkullinen paketti kaikin puolin. A4 jollain sähäkkäämmällä nelosdieselillä ja quattrolla voisi olla hyvä vastine. A4 peittoaa mielestäni ulkonäkönsä puolesta B-auton 300-sarjan mennen tullen, mutta B-auton dieseltegnologia on vertaansa vailla (toisin kun tässäkin viestiketjussa aiemmin mainittu saksalainen autoalan laatulehti AB viimeisimmässä numerossa antaa rivien välistä ymmärtää).
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kema Näytä viestiLedit, värinäyttö ja starttinappula!!1 Voi juku syöksyn autokauppaan.
:)
Comment
-
Kävin juuri koeajamassa uuden A4 2.0tdi manuaalin (vakioalusta + kitkat). Auto oli hyvin tehdyn ja mukavan oloinen. Ajomelu oli huomattavan vähäinen ainakin verrattuna omaan kolmoseen. Kabiinissa oli jo vähän luksuksen tuntua ja sport jakkarat sähkösäädöillä tuntuivat istuvan autoon kuin nappi rakseen. Moottoripuolelle kaipaisin hiukan enemmän puhtia sillä tuo 2.0tdi tuntui aika vaisulta pellin alla kaikin puolin. Hyvä äänieristys ja vakaa kulku voi toki saada turhaankin 2.0tdi:n tuntumaan puhdittomalta..
Ajoin myös naapuriliikkeessä näytillä olleen Tiguanin samalla koneella, tiptronicilla (dsg) ja nelivedolla. Auto yllätti positiivisesti ja on varmaan todella varteenotettava vaihtoehto pientä katumaasturia haluavalle. Diesel, tomaatti ja neliveto Tiguanassa on hyvä paketti volkkarilta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kiloWattiHuomenna kuitenkin uuden C-sarjan koeajo, Kuulemma AMG-varusteltuna, hyvä niin
OT, hieman...
Comment
-
Mitä ihmettä, selasin juuri A4:sen hinnastoa marmorin sivuilta:
http://www.audi.fi/VV-Auto/Audi2.nsf...A4_nro_189.pdf
ja tyrmistyksekseni totesin autoa olevan tarjolla kardaanilla varustettuna vain 3.2FSI tai 3.0 TDI moottoreilla. Missäs on oikeat moottorit eli pensaturbot?
Comment
-
Vieras
Taisit olla puolenpäivän aikaan koe-ajolla. Poika huomas samanlaisen qekko tarran kontin kannessa kuin meidän autossakin on. Pyörähdettiin ikkunan ohi muutaman kerran.
Olin joo :-). Mersu ei tehnyyt mitään vaikutusta, ketterä oli, ja erittäin lahna (anteeksi kielenkäyttöni) sillä 2,2 diesel-moottorilla millä C-sarjan koeajoauto oli. Ihan siisti ja tilavahko sisältä, mutta ei mitään syttynyt. Kävin vielä ajamassa BMW 520dA:n ja se 2,0 dieselillä oli taas aivan erinomainen peli. Ei mikään tykki, mutta kokonaisuutena varsin onnistunut. Kaikki autossa miellytti. Täytyy nyt vielä käydä ajaltamassa se uusi A4 ja vuntsia sitten homma uusiksi.
OT, hieman...
Anteeksi,mitä tuo OT tarkoittaa? :-)
Comment
-
Poikkesin Espoon Audicenterissä kun oikein telkkarissa ja lehdissä hehkutettiin ensiesittelyviikonloppua. 1.8TFSI:n koeajon olisi saanut varattua huomiselle tai ensi viikolle... Just, olipa oikein megatapahtuma kun yksi koeajoauto ko. koneella oli käytössä. Myyjäkin oli taas niin "terävä" että eipä tarvitse ihan heti mennä tuonnekaan paikkaan, pitäisi varmaan kuukautta aikaisemmin anoa kirjallisesti kolmena kappaleena "saisinko ostaa auton". Eipä ole joulukuun alussa luvattua tarjoustakaan eikä soittoa milloin olisi auto koeajettavana vielä kuulunut. Enpä kuitenkaan tuollaista etuvetoista olisi ostanut joten jatketaan siis entisellä hymyssä suin.
Comment
-
Käsijarru on sähköinen niin kuin nykyisessä A6:ssa ja A5:ssa.
Onko kokemusta, että miten käsijarrukäännos onnistuu sähköisellä käsijarrulla?;-)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viestiMitä ihmettä, selasin juuri A4:sen hinnastoa marmorin sivuilta:
http://www.audi.fi/VV-Auto/Audi2.nsf...A4_nro_189.pdf
ja tyrmistyksekseni totesin autoa olevan tarjolla kardaanilla varustettuna vain 3.2FSI tai 3.0 TDI moottoreilla. Missäs on oikeat moottorit eli pensaturbot?
4vant: Nopeuden numeronäytön saa ainakin vitosessa pois päältä, itse kyllä tykkään siitä, ainakin kaupungissa ajaessa sen avulla paljon helpompi tähdätä 40-pintaan, kun viisaria katsomalla.
Comment
-
Tulihan tuota katseltua vähän, joka puolelta .
Alustassa pisti silmään tukivarsien paksuus verrattuna aiempiin 4,
Olettais että on aivan eri luokkaa kestävyys mitä oli aiemmin.
Etupään alatakatuki on todella massiivisen oloinen ja vedetty taaksepäin joka osaltaan tekee autosta erittäin hyvän ajaa .
myös puslat näytti olevan astetta suuremmat edeltäjiinsä verrattuna.
Tekikö audi nyt kestävän auton,sen saamme lukea ,ehkä jo ensi vuonna?
Comment
-
Kävin koeajamassa uutta 1.8T FSI peliä ja täytyy sanoa että autonvaihtovimma taantui.
Moottori oli todella mukava, yllättävänkin vääntävä. Ajettavuus ei eroonnut nykysestä autosta kovinkaan paljon. Servotronicin puuttuminen huomaa selvästi. Ohjaustuntuma oli huono.
Pelkään kyllä että kun isoa diesel-quattroa pääsee ajaa niin syntyy jonkinlainen polte taas.
Joten Jouni, et ole jäännyt mistään paitsi, voit rauhassa ajaa omallasi kesän loppuun kun isoa diisseliä löytyy avanttina.
Comment
-
Yritin etsiä mittoja eri A4 malleista, mutta en löytänyt vastaavia mittoja mitä esim. audi.fi:n kautta saa (mittapiirrokset). Olisi mielenkiintoista tietää miten mitat ovat muuttuneet A4:n kohdalla jos otetaan lähtökohdaksi vaikka B5 (sedan ja avant erikseen). Toivottavasti joku osaa listata nämä muutokset.
Onko tietoa DSG:n ja torsen quattron sovituksesta uuteen A4:een vai pitääkö odottaa vielä pitkään (loputtomiin)?
Comment
-
Vieras
Autowiki on tiennyt jo kotvan aikaa Avantin esiteltavan huhtikuussa. Olen jo asian yhdelle toisen paikkakunnan automyyjalle opettanut. Tampereen Audicenterissa on varsin sivistynytta vakea. Heilta saa yleensa uuttakin tietoa.
Comment
Comment