^ Juu, onhan se varmaan hiukan eri kuin tuo nykyinen 2004 mallia oleva A4 Avant 1.9TDI 130hp ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Uusi A4
Collapse
X
-
-
-
Audi’s new 3.0 TFSi engine, a supercharged 3.0-litre, direct-injection V6 unit that is rumored to produce about 333Hp –some say it will deliver around 350Hp. The V6 engine will me matted to either a 6-speed manual gearbox or a 7-speed dual clutch semi-auto transmission.
Paljonkohan se opintotuki nyt syksyllä nousikaan. ..? =D
edit: saas nähdä ottaako virimiehet tuon s-tronicin?? vai manuaalin
Comment
-
-
-
Ulostulot
Nyt on pakko kysästä löytyykö muita tietoa.
On kenties tullut vähän tilattua sikaa säkissä kun ei ole täysin kaikki vielä selvillä, mutta tuleekos 2.0T Quattroon putket vain vasemmalle puolelle vaiko molemmille?
Muualla ollaan asiasta vähän juteltu ja väitetään molempaa. Audi.de:n configuraattorissa näyttäis molemmille puolille, mutta tiedä häntä.. Kellään lisätietoa?
Kärryn kun tilasin niin kuvittelin että tulee vain vasemmalle. Kuitenkaan mukeja ei ole sitä kuutta. Jos joku tietää niin vastatkoon. Kiitos.
EDIT:
Tuohon Dynaamiseen iskunvaimennukseen sekä ohjaukseen.. Niillä on oikeasti valtavasti eroa. Dynaamisen asetuksen kun laittaa päälle esim. kaarteessa moottoritielle liityttäessä niin tuntee kun samalla ohjaus ja alusta jäykistyy valtavasti. Itse ainakin tykästyin kun kävin yhtä nelosta koeajamassa, jossa nämä herkut olivat.
Comment
-
jarjeton: Tässä ollaankin tehty vähän poikkeusta. 2.0TFSI saa tuplaputket avanttiin vasemmalle ja oikeelle. Tupla ulostulot vasemmalla taas on sedanissa. Sais mun mielestä olla molemmissa tuplat niinku vanhassa 1.8T motista lähtien! En nyt ulkoo muista mikä selitys tälle ilmiölle oli, mutta 2.0TFSI oli muistaakseni ainoa jossa oli tälläinen ero.
Comment
-
Siitä ei ole mitään infoo ainakaan kuulunut. Molemmille puolille tulevat ulostulot on siis 2.0TFSI avantissa ja V6 moottoreissa (sedan/avant). A5, joka nyt sai 2.0TFSI:n, vetää ilmeisesti sedan linjaa, eli vasemmalla puolella tuplat. Pitänee seurailla kun noita 170 heppasia A4 2.0TDI vehkeitä tulee suomeen.
Comment
-
Näin Audi teamilta tullut vastaus:
Audi A4 Avant 2.0 TFSI -malleissa on poikkeuksellisesti ns. tuplapakoputket eli yksi vasemmalla ja yksi oikealla puolen (kuten 6-syl. mallit). Tämä koskee sekä 132 kW että 155 kW 2.0 TFSI Avant-malleja. Tämä muutos johtuu melutason parantamisesta ko. moottorin yhteydessä Avant-malleissa.
A4 sedan malleissa sekä A5 malleissa pakoputken päät menevät aikaisemman strategian mukaisesti: 4-sylinterisissä pakoputken päät vierekkäin vasemmalla ja 6-sylinterisissä malleissa tuplaputket eli yksi vasemmalla ja yksi oikealla.
Näin informoidaan myös uusimmassa A4 esitteessä sekä päivitetyssä vakiovarustelistassa.
Comment
-
Tuli tuossa jo aikaa sitten tilattua tuollainen:
AUDI A4 Avant Business 3.0 TDI DPF quattro
+
Urheilullisempi alusta
Audi Sound system
Automaattisesti himmentyvä sisäpeili
Aurinkoverhot takasivuikkunoille
Automaatti-ilmastointi, 3-alue
Ilman tyyppi- ja moottorimallimerk
Urheiluistuimet
*Pistorasia 230V - piti poistaa, toimitusvaikeuksia tuon kanssa, tilalle tulee:
Tumma sisäkatto
Nelipuolainen monitoimiohjauspyörä
*Kolmisen viikkoa vielä pitäisi odotella uuden lelun saapumista...
^ Valmistus siirtyi, auto tuleekin näillä näkymin vasta viikolla 35, ellei tule jotain uutta ongelmaa :D
Comment
-
-
Vieras
Eikös 3.0TDI quattroa pitäisi mainostaa takamuksessa ja pikkumoottoreita ja vajaavetoisuutta hävetä ;-).
Comment
-
-
Vieras
Joku jossain toisessa palstan topiicissa kehui palanneensa quattron ratista etuvetoiseen, onnittelut, minä en siihen pystyisi. Nyt oma huollossa ja vuokra-autona etuvetoinen uusi A4 2.0 TDI, ja voi perkele. Hyvä alusta on, mutta melkeimpä kehut jää siihen. Hirveä sutiminen kun lähtee ja pikkuisen kiihdyttää (sadekeli tänään), eikä auto kuitenkaan mitenkään erityisen riuskasti liikahda. Hyvää tässä päivän koeajossa on se, ettei ainakaan tule uuteen A4:een päivitettyä. Liian tylsä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jarjeton Näytä viestiMikäs jako tossa vempeleessä muute on? Talvirenkaita ja vanteita pitäis alkaa pikkuhiljaa katsoon... Myös jos joku tietäisi orggisvanteiden ET:n?
ET on eri kun A5-mallissa (A5 ET 28-29 vanteesta riippuen) eli vitoseen tarkoitetut vanteet ei käy neloseen.
Comment
-
Keskireikä on jo mainittu Mesen kanssa identtinen 66,6mm. A5:n vanteissa on pienempi ET ja omaan makuuni ne vanteet sopivat mainiosti A4:een kun eivät jää ihan niin sisään kuin A4:n "omat" vanteet. Audicenterissä joskus olen katsellut showroom-nelkkua jossa 19" A5:n pyörät ja hienolta näytti.
Comment
-
Uusimmassa TM:ssä oli A4 Avant quattro 2.0 TFSI koeajossa. Ihmettelin kulutuslukuja.
Artikkelissa mainittiin että koneessa on muuttuva imuventtiilien ajoitus, ja pakoventtiilien
nosto. Jälkimmäisellä todennäköisesti edesautetaan ahtimen heräämistä kaasujen
nopeutuessa. Mutta jotain muuta ingolstadtissa on kyllä keksitty kun tuolle kinnerille
luvataan kaupunkinkulutukseksi vain noin 10 l. Tämä on aika vähän verrattuna oman
B6:en 12,9l/100km kaupunkikulutukseen. Tuo oma on siis 140kW/240Nm, ja tuolla uudella
TFSI:llä on tehot ja väännöt 155kW/350Nm. Yhdistetyssä kulutuksessa on myös tapahtunut
parannusta (yllätys), B6q:ni 9,4 ja uudessa vain 7,6 l /100 km, eli noin 20% parempi.
Se 20% parannus ei vaikuta omassa tapauksessa kuin vain 400?, jolla ei mitään B8:ia
osteta, mutta ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää miten tuollaisia parannuksia on saatu
aikaan.
Kai se parannus on kaikkien pienten asioitten summa, TFSI, muuttuvat kanavistot ovat
varmaan ne suurimmat. Edelleen ihmettelen vähän, olisiko mittaustekniikka ns. parantunut?
Painovertailussa B6q:ni 1530/2080kg, ja uusi B8q 1565/2135kg. Näyttää siltä että ei vielä
pyritä vähentämään painoa, vaan pyritään pitämään mallisarjan painot vakiona. Tuo paino
on kuitenkin sellainen joka vaikuttaa eniten juuri kaupunkikulutukseen.
Tuo mainitsemani B8 on manuaalisella askilla, sitten kun S-Tronic tulee niin lukemat taitavat
parantua edelleen.
Comment
Comment