Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi A4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    ^ Juu, onhan se varmaan hiukan eri kuin tuo nykyinen 2004 mallia oleva A4 Avant 1.9TDI 130hp ;)

    Comment


    • B8:iin (Ja varmaan muihinkin vauhtimalleihin) uusi pata pelkällä kompressorilla:
      3.0 TFSI

      Täällä Spy-kuvia:
      B8 S4

      Comment


      • ois kiva toi 3.0tfsi hhuhuhuuh :)

        Comment


        • Audi’s new 3.0 TFSi engine, a supercharged 3.0-litre, direct-injection V6 unit that is rumored to produce about 333Hp –some say it will deliver around 350Hp. The V6 engine will me matted to either a 6-speed manual gearbox or a 7-speed dual clutch semi-auto transmission.
          Kuulostaa kohtuu mukavalta!
          Paljonkohan se opintotuki nyt syksyllä nousikaan. ..? =D

          edit: saas nähdä ottaako virimiehet tuon s-tronicin?? vai manuaalin

          Comment


          • s-tronic ilman muuta!

            Comment


            • Oma kottero

              Jesh!

              Sain vielä tilattua jälkikäteen dynaamisen ohjauksen. Tiedän kyllä, että olis tullu harmittaa niin paljon jälkikäteen, että oli pakko soitella perään :-) Syyskuuta ja omaa kotteroa odotellessa <3

              Comment


              • s-tronic ilman muuta!
                No juu siis tavallaan kyllä,mutta kestääkö se diskopottuja yms...?

                Comment


                • !kestaa

                  Comment


                  • Drive select

                    Onko kenelläkään kokemusta uusista ajodynamiikkaoptioista, eli ohjauksen ja iskunvaimennuksen säädöistä? Tuntuuko eri säädöt miten ajossa?

                    Comment


                    • Ulostulot

                      Nyt on pakko kysästä löytyykö muita tietoa.

                      On kenties tullut vähän tilattua sikaa säkissä kun ei ole täysin kaikki vielä selvillä, mutta tuleekos 2.0T Quattroon putket vain vasemmalle puolelle vaiko molemmille?

                      Muualla ollaan asiasta vähän juteltu ja väitetään molempaa. Audi.de:n configuraattorissa näyttäis molemmille puolille, mutta tiedä häntä.. Kellään lisätietoa?

                      Kärryn kun tilasin niin kuvittelin että tulee vain vasemmalle. Kuitenkaan mukeja ei ole sitä kuutta. Jos joku tietää niin vastatkoon. Kiitos.

                      EDIT:

                      Tuohon Dynaamiseen iskunvaimennukseen sekä ohjaukseen.. Niillä on oikeasti valtavasti eroa. Dynaamisen asetuksen kun laittaa päälle esim. kaarteessa moottoritielle liityttäessä niin tuntee kun samalla ohjaus ja alusta jäykistyy valtavasti. Itse ainakin tykästyin kun kävin yhtä nelosta koeajamassa, jossa nämä herkut olivat.
                      Viimeksi muokannut jarjeton; 14.7.2008, 17:43. Perustelu: Drive Select

                      Comment


                      • No ainakin edellisen korin 2.0 Tq:ssa tulee molemmilta puolilta, niin olettaisin niiden tässä uudessakin olevan toteutettu samalla tavalla..?

                        Comment


                          jarjeton: Tässä ollaankin tehty vähän poikkeusta. 2.0TFSI saa tuplaputket avanttiin vasemmalle ja oikeelle. Tupla ulostulot vasemmalla taas on sedanissa. Sais mun mielestä olla molemmissa tuplat niinku vanhassa 1.8T motista lähtien! En nyt ulkoo muista mikä selitys tälle ilmiölle oli, mutta 2.0TFSI oli muistaakseni ainoa jossa oli tälläinen ero.

                          Comment


                            Tekeekö quattro poikkeusta missään mallissa.
                            B7 oli esim. 2.0tdi etuvetona tuplat vasemmalla ja quuna putki molemmissa reunoissa.

                            Comment


                              Siitä ei ole mitään infoo ainakaan kuulunut. Molemmille puolille tulevat ulostulot on siis 2.0TFSI avantissa ja V6 moottoreissa (sedan/avant). A5, joka nyt sai 2.0TFSI:n, vetää ilmeisesti sedan linjaa, eli vasemmalla puolella tuplat. Pitänee seurailla kun noita 170 heppasia A4 2.0TDI vehkeitä tulee suomeen.

                              Comment


                              • Näin Audi teamilta tullut vastaus:

                                Audi A4 Avant 2.0 TFSI -malleissa on poikkeuksellisesti ns. tuplapakoputket eli yksi vasemmalla ja yksi oikealla puolen (kuten 6-syl. mallit). Tämä koskee sekä 132 kW että 155 kW 2.0 TFSI Avant-malleja. Tämä muutos johtuu melutason parantamisesta ko. moottorin yhteydessä Avant-malleissa.

                                A4 sedan malleissa sekä A5 malleissa pakoputken päät menevät aikaisemman strategian mukaisesti: 4-sylinterisissä pakoputken päät vierekkäin vasemmalla ja 6-sylinterisissä malleissa tuplaputket eli yksi vasemmalla ja yksi oikealla.

                                Näin informoidaan myös uusimmassa A4 esitteessä sekä päivitetyssä vakiovarustelistassa.

                                Comment


                                  Tuli tuossa jo aikaa sitten tilattua tuollainen:
                                  AUDI A4 Avant Business 3.0 TDI DPF quattro
                                  +
                                  Urheilullisempi alusta
                                  Audi Sound system
                                  Automaattisesti himmentyvä sisäpeili
                                  Aurinkoverhot takasivuikkunoille
                                  Automaatti-ilmastointi, 3-alue
                                  Ilman tyyppi- ja moottorimallimerk
                                  Urheiluistuimet
                                  *Pistorasia 230V - piti poistaa, toimitusvaikeuksia tuon kanssa, tilalle tulee:
                                  Tumma sisäkatto
                                  Nelipuolainen monitoimiohjauspyörä

                                  *Kolmisen viikkoa vielä pitäisi odotella uuden lelun saapumista...
                                  ^ Valmistus siirtyi, auto tuleekin näillä näkymin vasta viikolla 35, ellei tule jotain uutta ongelmaa :D
                                  Dodiiii... 20.8. pitäisi saada avaimet ja auto. Vihdoinkin. Ja sopivasti nimipäivänä ;)

                                  Comment


                                  • Kuvia sitten vain napsimaan

                                    Comment


                                      Eikös 3.0TDI quattroa pitäisi mainostaa takamuksessa ja pikkumoottoreita ja vajaavetoisuutta hävetä ;-).

                                      Comment


                                        Eikös 3.0TDI quattroa pitäisi mainostaa takamuksessa ja pikkumoottoreita ja vajaavetoisuutta hävetä ;-).
                                        Kyllä sinne quattro -merkit jää ;)
                                        A4 & 3.0TDI merkit jäi pois.

                                        Comment


                                        • Onnea uudelle autolle, itse jo samanlaisella sedanilla ajanut kohta 12000km.

                                          Comment


                                            Vihdoinkin uusi leluni on saapunut hellään huomaani... ;)

                                            Comment


                                            • Kerro kerro joko ensimmäiset ajot ajettu?

                                              Comment


                                              • jako

                                                Mikäs jako tossa vempeleessä muute on? Talvirenkaita ja vanteita pitäis alkaa pikkuhiljaa katsoon... Myös jos joku tietäisi orggisvanteiden ET:n?

                                                Comment


                                                  Joku jossain toisessa palstan topiicissa kehui palanneensa quattron ratista etuvetoiseen, onnittelut, minä en siihen pystyisi. Nyt oma huollossa ja vuokra-autona etuvetoinen uusi A4 2.0 TDI, ja voi perkele. Hyvä alusta on, mutta melkeimpä kehut jää siihen. Hirveä sutiminen kun lähtee ja pikkuisen kiihdyttää (sadekeli tänään), eikä auto kuitenkaan mitenkään erityisen riuskasti liikahda. Hyvää tässä päivän koeajossa on se, ettei ainakaan tule uuteen A4:een päivitettyä. Liian tylsä.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja jarjeton Näytä viesti
                                                    Mikäs jako tossa vempeleessä muute on? Talvirenkaita ja vanteita pitäis alkaa pikkuhiljaa katsoon... Myös jos joku tietäisi orggisvanteiden ET:n?
                                                    jako on 5x112 "mersun" keskireiällä (eli edellisen korin nelkun vanteet ei käy)
                                                    ET on eri kun A5-mallissa (A5 ET 28-29 vanteesta riippuen) eli vitoseen tarkoitetut vanteet ei käy neloseen.

                                                    Comment


                                                      Keskireikä on jo mainittu Mesen kanssa identtinen 66,6mm. A5:n vanteissa on pienempi ET ja omaan makuuni ne vanteet sopivat mainiosti A4:een kun eivät jää ihan niin sisään kuin A4:n "omat" vanteet. Audicenterissä joskus olen katsellut showroom-nelkkua jossa 19" A5:n pyörät ja hienolta näytti.

                                                      Comment


                                                        Uusimmassa TM:ssä oli A4 Avant quattro 2.0 TFSI koeajossa. Ihmettelin kulutuslukuja.
                                                        Artikkelissa mainittiin että koneessa on muuttuva imuventtiilien ajoitus, ja pakoventtiilien
                                                        nosto. Jälkimmäisellä todennäköisesti edesautetaan ahtimen heräämistä kaasujen
                                                        nopeutuessa. Mutta jotain muuta ingolstadtissa on kyllä keksitty kun tuolle kinnerille
                                                        luvataan kaupunkinkulutukseksi vain noin 10 l. Tämä on aika vähän verrattuna oman
                                                        B6:en 12,9l/100km kaupunkikulutukseen. Tuo oma on siis 140kW/240Nm, ja tuolla uudella
                                                        TFSI:llä on tehot ja väännöt 155kW/350Nm. Yhdistetyssä kulutuksessa on myös tapahtunut
                                                        parannusta (yllätys), B6q:ni 9,4 ja uudessa vain 7,6 l /100 km, eli noin 20% parempi.
                                                        Se 20% parannus ei vaikuta omassa tapauksessa kuin vain 400?, jolla ei mitään B8:ia
                                                        osteta, mutta ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää miten tuollaisia parannuksia on saatu
                                                        aikaan.

                                                        Kai se parannus on kaikkien pienten asioitten summa, TFSI, muuttuvat kanavistot ovat
                                                        varmaan ne suurimmat. Edelleen ihmettelen vähän, olisiko mittaustekniikka ns. parantunut?

                                                        Painovertailussa B6q:ni 1530/2080kg, ja uusi B8q 1565/2135kg. Näyttää siltä että ei vielä
                                                        pyritä vähentämään painoa, vaan pyritään pitämään mallisarjan painot vakiona. Tuo paino
                                                        on kuitenkin sellainen joka vaikuttaa eniten juuri kaupunkikulutukseen.

                                                        Tuo mainitsemani B8 on manuaalisella askilla, sitten kun S-Tronic tulee niin lukemat taitavat
                                                        parantua edelleen.

                                                        Comment


                                                          Oma, tai siis emännän manuaali TFSIq B7 vie lähes joka tankilla yli kympin. Matkassa pääsee alle kasin mutta ajo on enemmän tota kaupunkiajelua.

                                                          Veikkaan että muutkin seuraa tota bemarin aloittamaa ajovastusten "optimointia"

                                                          Comment


                                                          • Itselläni on alla B8 mallia 2.0 TFSI, multitronic. Maantiellä pääsee siihen 8 litran hujakoille, kaupungissa 11-11.5, paperilla Audi voi ilmoittaa jotain muuta, en tiedä mistä ne luvut on revitty, jopa alta 10 kaupungissa, ei vaan onnistu. Kokemusta on.

                                                            Comment


                                                            • ja dieselillä alle ilmoitettujen :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X