Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi A4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tuossa TM:n pistokoeajossa pisti pahasti silmään väite että Torsen ois takaperässä. Ei nyt sentään... Tarvittais muuten kaks kardaania ;) Ja mallihistorian kuvasarjassa B7 oli pistetty vuodelle 2001

    Comment


    • Tulipa vihdoin koeajettua uusi A4 Lahden Laakkoselta. Autossa business++ varusteet, moottorina 140 hp 2.0 diesel.
      Ohjaamo erittäin onnistunut ja ergonomia parempi vrt. 3-sarjan Bemariin. Pidempikin ihminen saa ajoasennon todella hyväksi (sportpenkit). Auton kasvanut mitoiltaan selvästi vanhaan, jonka pystyi havaitsemaan jo silmällä.
      Ajossa auto tuntui huomattavasti hiljaisemmalta verrattuna b6 tai b7 koriin.
      Autolla tuli ajettua vain liikenteen seassa maantiellä, joten suurempia "testejä" ei päässyt kokeilemaan.
      Koeajosta ja autosta jäi kaiken puolin erittäin positiivinen maku, todennnäköisesti allekirjoittaneen seuraava auto. Viikko sitten koeajamaani 330xd verrattuna (jos moottoria ei huomioida) ero oli selvä Audin hyväksi.

      Comment


      • Kopio http://www.toys4boys.fi/ sivuilta.

        Autopuolella nähdään omissa saleissaan trendikkäät Minit ja Audin vauhdikas mallisto. Suomen ensiesittelyssä Audin A4 Avant!

        Eli Avanti on tämän mukaan nähtävissä!

        Comment


          Jep, niin on nähtävissä Avant. Audin Sisäpiirille tuli kutsu sähköpostiin ja olen itse menossa (ilmottauduin jo) ensi viikolla ensiesittelyn tilaisuuksista siihen ensimmäiseen. Sisäpiiriläiset varmaan tietää milloin ja missä tuo tilaisuus on.. :)

          Niin, ja A3 Cabriolet on Messukeskuksessa GoExpo (Fillari-Kunto-Retki-Kalastus-Swingi) -messuilla ensi viikonlopun.
          Viimeksi muokannut TeroPee; 28.2.2008, 12:48. Perustelu: Infoa avokolkista

          Comment


          • Ilta-Sanomien koeajo uudella A4:llä.

            Klik

            Comment


              Tänään oli A4 Avant esillä Herttoniemessä. Tavaratilaa silmämääräisesti tutkaillessani tulin päätelmään, että tavarankuljetuskapasiteetin takia lienee turha avantiin päätyä jos omat rojut ei sedaniin mahdu. Viisto perä supistaa isojen tavaroiden kuljetuksen vähiin. Mukavalta auto kuitentin näytti. Ko. yksilö myös vaikutti ylelliseltä, tosin pitäähän 86k? hintalapulla näyttääkin...


              Tuossa yksilössä oli käännettävä tavaratilan pohja. Se oli kuitenkin täysin irtonainen osa ilman mitään lukitusta aikamoisella välyksellä joka suuntaan joten saattaa mukulakivikaduilla vaikka kolistakin.



              Tuon em. irtopohjan alla näkyi paljon tilaa joka voisi olla hyödyksi pikkutavaroille. Kuitenkin tavaratilan pohjalle sijoitettu akku oli molemmat navat näkyvissä joten ihan huolimattomasti sinne ei tavaroita voi viskellä. Vai olisiko kyseessä jokin esisarjan auto josta varsinaiset tavaralokerot vielä puuttuvat? Tuntuisi oudolta ettei tyhjää tilaa käytettäisi jotenkin hyödyksi.

              Comment


              • Läählääh.
                Avant 3.0Tdi ja siihen vielä tuleva? S-tronic.
                Juuri ylläolevalla sisustalla mutta tummanharmaa ulkokuori.
                Semmoseen kai täytyy tähdätä.

                Comment


                  "Avant 3.0Tdi ja siihen vielä tuleva? S-tronic."

                  Samoilla linjoilla Chrisun kanssa. :-)

                  quote -V- "Ko. yksilö myös vaikutti ylelliseltä, tosin pitäähän 86k€ hintalapulla näyttääkin..."

                  MISTÄ tuo hinta tuli?! Nahat ja navigaatiot, mitä mitä? Luulin että ylläolevan saisi sentäs 60+ k€:llä?

                  Käyn itse huomenna Tampereella tsekkaamassa Avantin.

                  Comment


                    Näytti olevan nahat ja navi. Sen lisäksi ainakin advanced key, 18" rinkulat, 3-alueilmastointi, cd-vaihtaja, 4-puolainen monitoimiratti ja säädettävä alusta. Pitkä oli lista hintalapussa mutta en sen tarkemmin katsellut kuin loppusummaa.

                    Comment


                    • ohjauksen keskittäminen

                      Tuli tyypitettyä uusi A4. Ulkonäkö on kyllä mieleen ja ketteryys on kyllä parantunut. Mutta pitkä miinus siitä ettei ohjaus keskittänyt kunnolla ja tukevuus on minusta vähentynyt. Vanhalla b6:lla suoraan ajaminen onnistuu minusta helpommin. Taidan vaihtaa seuraavaksi A4 b7:n. tuo nappulaviidakko uudessa ei myöskään viehätä.

                      Comment


                        joo, tuli myös käytyä vilkuilemassa tuota avanttia ja olhan siihen saatu varusteita tungettua ;)

                        Itse kiinnitin huomiota takaoven takayläkulman kumilistaan oli nimittäin sen näköinen, että joku oli sen just tehnyt sikaflexillä, eli varmaan joku esisarjan auto kyseessä. En nimittäin itse maksais 86ke autosta jonka oven yläosasta menee vesi sisään ;(

                        Tosta akusta vielä, ilmeisesti tuossa on kaksi akkua kun myyjähenkilöstö laittoi akkulaturin ns. normaalimpaan paikkaan, eli konetilaan tuulilasin alle.

                        Tätä ei pidä katsoa, liian kriittisenä kommentointina, ottaisin tuommoisen heti jos mahdollisuus olisi ;) Mutta jos todellakin hakee tavarankuljetus kalustoa niin toi viisto takalasi syö sen aikas nopeasti, tosin onhan tuo mukavampi lastata kuin sedan ja todella hyvän näköinen.

                        Comment


                          Tosta akusta vielä, ilmeisesti tuossa on kaksi akkua kun myyjähenkilöstö laittoi akkulaturin ns. normaalimpaan paikkaan, eli konetilaan tuulilasin alle.
                          Onhan aiemminkin (muilla merkeillä) takakontissa olevalta akulta ollut ylimääräinen plusnapa konehuoneessa, niin miksei sitten tuossakin...

                          Comment


                            Mie kävin kans vilkaisemassa uuden A4 Avantin eilen Herttoniemessä. Varusteita tosiaan oli ihan reippaasti. Pariin asiaan kiinnitin huomiota, kumpikaan ei mikään erityisen mairitteleva asia vaikka pikkujuttuja ovatkin.

                            Mittariston jaottelu
                            Jossain oli juttua nopeusmittarin asteikosta ja nyt kun sitä sillä silmällä tarkasti katseli niin kyllähän se hieman epäselvä on. Ihan ensivilkaisulla ei pystynyt sanomaan missä kohtaa mennään satasta. Kyllähän se sieltä sitten löytyi ja varmaan omistaja-asteella se ei häiritse, mutta satunnaiselle käyttäjälle se on hieman epäselvä.

                            Tavaratilan verho
                            Takakontin verho oli kaksisuuntainen. Se kulki perinteisesti kohti takapenkkiä mutta sen lisäksi myös nousi hahloissaan ylöspäin. Verho oli hankala saada paikoilleen normaaliasentoon, vaati ylimääräistä keskittymistä. Kaikenkaikkiaan tuntuma verhosta oli rimpula. Esim. uudessa Octavia Combissa on mielestäni paremmin toimiva verho, siinä sen saa rullattua pois tieltä yhdellä kädenliikkeellä.

                            Comment


                              Uudessa AutoBild lehdessä oli taas muutama rivi ja kuva uudesta Avantista.

                              Sedan version tapaan etuakselia oli viety reilut 15cm eteenpäin, mikä tuntuu niin ajettavuudessa kuin sisätiloissakin.

                              Näytti sivukuvassa melkeen lang versiolta.
                              Tuo etuylityksen pienentäminen on hyvä juttu, saadaan matalampi auto helpommin jyrkemmille alueille. =)

                              Comment


                              • Meikäläisen silmää vanha b7:n muotoilu miellyttää enemmän.
                                Eikä pelkästään siksi että itsellä on sellainen, tuossa uudessa B8.ssa on jotenkin nykyautoille liian "tyypillinen" linjakkuus (kaikki näyttää samalta ;)).
                                B8 ei ole niin Audimainen...

                                Comment


                                  Mulla on sama juttu, B7 on oikeastaan paremman näköinen. Ledit keulalla B7 ois kingi, mutta tuossa uudessa taitaa olla muutakin uudistunutta kuin ulkoasu, ainakin niin väittävät. Kamppailen nyt vielä tovin itseni kanssa vaihtaako vai pitääkö. Vaihto eri merkkiin olisi helppoa, mutta vaimo ei suostu 5-sarjan bemariin.. :-) mersun sinänsä kiinnostava, C320 DCI 4Matic taas kipusi tuon 70k€:n paremmalle puolelle. Tilat tuntuivat A4:stakin ahtaammilta, joten ei ihan 7-kympillä niin pikkuautoa.

                                  Comment


                                  • Sama 'ongelma' meillä
                                    Vaimo ei suostu edes koeajamaan bemaria. 530xd ei mun mielestä hullumpi auto olisi.
                                    Kävin kattomassa C320 CDItä ja komea auto se on, mutta kallis.

                                    Comment


                                    • No on teillä erikoisia rouvia, jos ei Bemarin kyytiin saa? Uusi 5-sarja on kyllä loistava auto. Mielestäni paras kokoluokassaan.
                                      Kyllähän tuollaisen A4 hinnalla (80 k?) saa jo aika rouhean 5-sarjalaisenkin.

                                      Comment


                                        No erikoisiahan rouvien pitää olla, ei kai sitä tavisrouvien kanssa naimisissa olla. En kyllä maksaisi mistään autosta 80k?:tä, menee jo hölmöilyn puolelle, jos rupeaa pikkuasuntojen hintoja finanssituholaisiin syytämään.

                                        Comment


                                          Kauppalehti: Viime vuoden hienoimmat ja kauneimmat uutuusautot on valittu. Euroopan Auto 1 -kilpailu listasi yhteensä kahdeksantoista parasta autoa eri ajoneuvoluokista.

                                          Kokonaiskilpailun ja Euroopan vuoden auto -tittelin voittajaksi päätoimittajat valitsivat Audi A4:n.

                                          http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous....jsp?oid=10497

                                          Comment


                                          • Minkälaisia kokemuksia forumilaisilla uudesta A4, kellä sellainen on omistuksessa/ ajossa??

                                            Comment


                                            • Omat kokemukset on niinkin hurjat kuin 10min ajoa jääradalla.
                                              Moottorina siinä on 3.2l V6 FSI ja tietenki quattrolla höystettynä, varusteita oli liikaa, eli varmaan kaikki.

                                              Aivan mukava pelihän se oli ajella, moottorissa oli kivasti voimaa tuon oman rakkineen jälkeen, mutta ei vaan tuossakaan ollu semmosta kivaa alavääntöä niinkuin omassa, 2rpm jälkeen alkoikin jo tapahtua.

                                              eipä näistä _kokemuksista_ ny mitään hyötyä kenellekkään ollu, tulipahan vaan sanottua, että moista laitetta on käyty ajaa :)

                                              pari kuvaa täällä

                                              Comment


                                                Jos tuota saksankilpistä ajoit niin hyvä ettei mätkähtänyt autovero maksettavaksi sinulle :)

                                                Comment


                                                • Pari kuvaa Avantista Madridin Audi Forumilla:







                                                  Hieno.

                                                  Comment


                                                  • haraldh: juuri niitähän siellä ajettiin, oli Audi Dricin experincen 15vuotispäivä ja siellä oli avoimetpäivät

                                                    Comment


                                                      Iltalehdestä, joka ei toki ole Suomen luotettavin media, luin ettei S Tronicia olisi tulossa 3.0 TDI-versioon, vaan Tiptronic. Uuteen 211hv 2.0 TFSI:hin olisi tarjolla S Tronic syksyllä. Onko parempaa tietoa? Tiptronic nykii, haluaisin multitronicin ominaisuuden ja quattron, mutujeni mukaan S Tronic vastaisi toiveisiin.

                                                      Comment


                                                      • Hesarin KK-liite

                                                        Tänään ilmestyneessä Hesarin kuukausiliitteessä oli uuden A4 avantin mainos. Kuvan auto erikoisvarustein, mutta millä? Erittäin hyvännäköinen Avantti tuossa mainoksessa, olisiko kuvaa manipuloitu tms?

                                                        Comment


                                                          Tosta kuvasta voi sanoa heti, että erikoisvarusteitahan on xenon/led yhdistelmä, nuo vanteet, kromiset kattokaiteet ja muut kromilistat, metallivärinä hopea, sumuvalot, quattro. On muuten livenäkin tyylikäs auto. Käyppä jossain audi showroomissa kattomassa.

                                                          kiloWatti: S-tronicilla on kestävyysrajat joten sitä ei kaikkiin moottoreihin saa. Muistaakseni tuo uusi 7-portainen audin S-tronic kestää n. 350Nm eli 3.0TDI:n 500Nm menee aika heittämällä yli. Multitronic ilmestyy sitten keskisuuriin moottoreihin kuten 2.7TDI jos en väärin muista ja S-tronic 2.0TDI 170hv versioon ja 2.0TFSI 211hv versioon... voi tosin olla että vedä'n ulkomuistista väärin. Tuotanto kyseisille uusille moottori- ja vaihteistoyhdistelmille alkaa joko syksyn alussa tai vuoden lopussa. Mulla on noi mallilaajennus infot töissä joten en takaa ihan kaiken paikkaansapitävyyttä ;)
                                                          Viimeksi muokannut xapanthe; 3.5.2008, 11:17.

                                                          Comment


                                                          • Audi Q5: 3.0 TDI:n ja 2.0 TFSI:n yhteydessä puolestaan Audin uusi 7-vaihteinen S tronic -kaksoiskytkentävaihteisto.

                                                            Ilmeisesti alkaa tuo S-tronic kestämään vääntöä jo vähän paremmin.

                                                            Comment


                                                              Tuo oli muuten totta. Q5 sapuu suomeen syksyllä 2.0TDI (6v-manu) ja 2.0TFSI / 3.0TDI sillä uudella S tronicilla. Saa nähä miten tulevaisuudessa uuden A4:n puolella käy. Ennakkotietojen mukaan vasta ens vuoden puolella alkaa neloseen saamaan paremmin S tronic ja quattro yhdistelmiä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X