Siihen tulee kuulema 2.0 twinturbo diesel,204 hv...A6 s:seen VAAN pikkasen päivitetty nykyinen 140 hv....Mikshän näin???????
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Uusi A4
Collapse
X
-
A4 koeajettu viime viikolla
Pääsin viime viikolla ajamaan uuden A4 2.0 Tdi Manuaalin. Autossa oli sporttialusta, sporttipenkit ja muutamia muita varusteita mutta melko perusmalli se kuitenkin oli ja tämä antaa luonnollisesti oikean kuvan auton ominaisuuksista. 20k lisävarusteet monesti vääristävät kuvaa itse autosta.
Auto oli sanalla sanoen eleetön, moitteettoman hyvä. Ero nykyiseen 2004 nelkkuun oli jokaisella osa-alueella selvä. Laatuvaikutelma on erittäin hyvä, saattaa esim. mersun koville silläkin osa-alueella.
Commonrail 2.0 Tdi on selvästi hiljaisempi kuin pumppusuutintekniikkaa hyödyntävät aiemmat moottorit. Myös vetoalue on hieman laajempi.
Koeajo painottui maantielle eli en osaa sanoa kunnollisen ja pitävän mutkatien iloista mutta oletettavasti auto vielä siellä paranee.
Melko tylsä kuvaus mutta tietyllä tavalla autosta ei hirveästi jää kerrottavaa koska kaikki vaan toimii hyvin. Vertaisin monitorikaiuttimen eleettömyyteen versus mielipiteitä jakava hifi-kaiutin.
Comment
-
Ajattelin itte vetästä kyseisen auton koeajoon nelivetona ja pikkasen isommalla moottorilla kuhan tulee mahdollisuus. Messuilla kävin ohjaajan paikalla ja aivan samaa kuin A5:ssa. Parempi ja tilavampi sisältä ku toi vanha B7. Kiinnostavin asia kumminki mitä kävin tutkimassa oli takatilat. Tossa meijän nykysessä aanelkussa en haluu ollenkaan istuu takana missään tilanteessa, mutta B8:ssa asia on aivan eri. Pienet muutokset -> isot vaikutukset. Jos toi A4 on vähääkään samalla tasolla ajettavuudessa ku A5, tarkottaa se että A4 on taas hypänny luokan ylemmäs. BMW:llä tiukat paikat.
Lyhyesti sanottuna B5 korimalli oli täyttä sontaa. B6:ssa hypättiin jo todella kivaan ulkonäköön jos siis lisäs sporttipaketin ja kunnon vanteet. Mun mielestä B7:sssa päästiin jo ulkonäöllisesti ja muutenki sille tasolle mitä ton A4:en olis pitäny alusta lähtien olla. Joten jos tää uus A4 on niin mullistavan erilainen, kuka kaipaa enää A6:ia? Tai 3/5 sarjan bimmereitä?
Comment
-
Liekö tuosta uuden A4:n farkkuversiosta missään (sala)kuvia, minkä näköinen perä siihen tulee? Virallinen esittely on kai tässä keväällä.
Comment
-
Comment
-
Miksi tuo uusi A4 näyttää taakata Bemarin ja Mersun yhdistelmältä?
Comment
-
bear71
oisko kellään kokemuksia tän 2.0 dieselin lämmön tuotosta,tästä uudesta tai edellisestä korimallista.että riittääkö lämmärissä teho vielä kovilla pakkasilla vai pitääkö suosiolla ostaa eberi tahi webasto.myyjä kyllä vakuutteli että audissa ei kylmä tule ja puhui jostain sähkövastuksista puhaltimessa ,alkaa kai puhaltaan melkein heti lämmintä??? onko tosta tietoa.
Comment
-
ok, mulla on 04 bensakone, 1.8 t ja kyllä siinä nyt taitavallakin kaverilla menee melkein 2 työpäivää asentaessa sen. Jos sen tekee kunnolla, bemsatankilta vedetään suoraan putki lämppärille, sulakkeet oikeille paikoille, ilmastointiin liittäminen, sisäkello ym. Hintaakin asennukselle tulee aika paljon.
Comment
-
Tapahtuu Audinkin moottoritekniikkassa näköjään edistystä eikä pelkästään Bemarin... ;) Erityisesti kiinnitin huomiota bensakutosen CO2-päästöihin: B5 tA 218 g/km vs B8 V6 FSIq 219 ja V6 FSIqA 220 g/km eli yhd. kulutus aika samoissa vaikka eroa on aika paljon tehossa, painossa ja iskutilavuudessa. Mutta mitä lie todellinen keskikulutus sisältäen kaupunkipyöritystä ja pakkasta...
Comment
-
Vieras
Minä olen luurannut kuvia aina siitä saakka kun niitä on jossain ollut nähtävillä ja tänään viimein istahdin liikkessä live-A4:een. En innostunut kuvista, ja jostain syystä en mieltynyt millään tavalla livenäkään uuteen A4:een. Ok, värinäyttö, kiva, ihan ok penkit (ei sport), tilaa näyttäisi takana olevan enemmän, mutta en saanut penkkiä säädettyä omaan asentooni siinä huoltovierailuvilkaisulla, eli ei syntynyt käsitystä "suuremmista" sisätiloista.
Poistuessani sen sijaan silmää miellytti suunnattomasti pihalla nököttänyt oma B7 A4 Avant Quattro S-linjan varusteilla ja sporttimadalluksella.
Kuvissa uusi A4 näyttää pitkältä, liikkeessä se näytti korkealta. (?)
Ne ledit ovat makeat, näin A5:sen Helsingin iltahämärissä, ja kyllä erottui massasta. Mutta en ole varma menenkö vaihtamaan mielestäni suorastaan kauniimpaa nykyistä tuohon. Täytyy koeajossa tapahtua ihmeitä, mihin en itse asiassa usko, koska ajelin A5:nkin jo aiemmin. Se oli oikein hyvä 3.0 TDI quattrona.
Itse asiassa tämänpäiväisen ensifiiliksen jälkeen käyn ihan vakavissani ajaltamassa uuden C-mersun ja 5-sarjan bemarin. Pemarin riisselit ovat aika kiinnostavia.
Comment
-
Ex Marsuun asennettiin vkonlopussa eberi minikellolla ja nykyisessä kulkineessa tehtaan webasto kaukkarilla (T80).
Suosittelen ehdottomasti kaukosäätöä. Kellomalli häviää käytettävyydessä taivaanrannan taakse kaukomalliin verrattuna, ja on takuuvarmasti jokaisen lisäeuron väärti. Lisäetuna kojelaudan OEM-look pysyy tallella kun ei ole kellolaitetta sitä pilaamassa.
ja taitaa uusimmat mallit kesällä puhaltaa viileää?
Niin, ja 5kW vehkeitä molemmat, nelarikone lämpeni huomattavasti nopeammin kuin kutoskone, siitä pieni miinus. (-10C:ssa 6min liikkeellelähdöstä puhalsi kuumaa ikkunoille)
...jåhås, webastolta tullut 9kW malli.
add: Uusi A4 ja Volvo on edestäpäin kuin kaksi marjaa, ei hyvä.
Comment
-
Poistuessani sen sijaan silmää miellytti suunnattomasti pihalla nököttänyt oma B7 A4 Avant Quattro S-linjan varusteilla ja sporttimadalluksella.
Tuolla edelläsanotulla tuskin on vaikutusta siihen, että vikonloppuna pitänee kumminkin pistäytyä "ensiesittelyssä" :).
Comment
Comment