Vähän ehkä OT, mutta mitenkäs ruotsin parkkisakkojen kanssa? Peritäänkö niitä jälkikäteen jos ei maksa, kellään kokemusta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Yksityinen pysäköinnivalvoja hävisi ja lopulta voitti oikeudessa
Collapse
X
-
Vieras
Mutuilen että peritään, sen verran on yhteistyötä naapurin kanssa, että veikkaan lapun tulevan postissa.
Comment
-
Loppukesästä tuli perintäkirje, jonka mukaan on auto ollut väärin pysäköity. Nyt Svean kautta ovat pari kirjettä pistäneet, vaikka alkuperäiselle pysäköintivalvontayhtiölle pistin, etten ole autoa parkkeerannut. Kannattaako tuo nyt sitten pistää oikeudelliseen perintään, vai miten? Voiko tuo ulosottokelpoisen tuomion haku heiltä aiheuttaa kustannuksia minulle ja jos, niin millaisia(epäilen, tuohon lähtöä osaltaan, mutta pelätään pahinta).
Comment
-
Vieras
Jos sinut todetaan velvolliseksi maksamaan, niin maksat myös ulosottokulut. Ne ja perintäkulut lienee parinsadan luokkaa, riippuu yhtiöiden välisestä sopimuksesta. Mutta jos reklamaatio on tehty parkkifirmalle, niin turhaa laittavat perintään. Voit perintäyhtiölle laittaa vaikka kopion reklamaatiosta ja ilmoittaa että on laiton.
Comment
-
Mitäköhän tämäkin sitten loppupeleissä tarkoittaa? Tuskin mitään, tuossa tapauksessahan oli kyse siitä onko yksityisellä pysäköinninvalvojalla edes periaatteellista lain vahvistamaa oikeutta kirjoittaa "sakkoa". Edelleen tilanne on se, että sopimuksessa on kaksi osapuolta eikä pelkkä rekisteritunnus osoita kuka ajoneuvon on pysäköinyt.
http://yle.fi/uutiset/yksityinen_par...352?origin=rss
Comment
-
Valitettavasti pitää nyt omakohtaisesta kokemuksesta kertoa, että minulle tuli perille muikkari vaikka osoitteenluovutuskielto on voimassa. En tiedä mistä ovat yhteystiedot saaneet. Heidän näkemys tosin oli, että vaikka en ollut ajanut autoa he "katsoivat" minun ajaneeni jos en ilmoita kuka ajoi. Varsinkin nyt korkeimman oikeuden päätöksen jälkeen kun ei tartte parkkipaikkakolhuistakaan kertoa, niin en koe että tässäkään kohtaa on mitään velvollisuutta ilmoitella mitään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AnLe Näytä viestiHeidän näkemys tosin oli, että vaikka en ollut ajanut autoa he "katsoivat" minun ajaneeni jos en ilmoita kuka ajoi.
Comment
-
Mulla on aiemmin tullut pari muistutusta kotiin, ennen kuin nuo jotkut kiellot tein.
Silloin reklamoin laskuttajalle / perintätoimistolle, että laskulle ei ole perustetta, sopimusta ei ole syntynyt enkä ole ajanut ko. autoa ko. hetkellä. Molemmilla kerroilla parkkifirmasta tuon jälkeen lähettivät minulle geneerisen meilin, jossa kertoivat olettavansa auton omistajan/haltijan ajaneen autoa tai että olisin velvollinen auton kuljettajan parkkihetkellä ilmoittamaan. En vastannut mitään ja perintätoimistolta vielä varmistin, että asia on loppuunkäsitelty. Kuulemma oli, koska saatava on selvästi riitainen.
Eli siinähän uhkailevat, on mun näkemys asiaan. Näkemys perustuu omakohtaisten kokemusteni lisäksi myös tietoon lähteestä x ja y. Jokainen toki omalla vastuullaan.
Comment
-
Vieras
Kyse ei ole Turvakiellosta vaan osoitteen luovutuskiellosta ja markkinointi kiellosta tms. Löytyy VRK;n sivuilta. Sen voi tehdä itse netissä. Sitä en tiedä tuleeko muistutukset siltikin perille.
Turvakiellolle pitää olla hyvät perusteet, eikä sitä normaali ihminen saa, koska se blokkaa myös osan viranomaisista pois.
Comment
-
Mä tein tietojenluovutuskiellot pari-kolme viikkoa sitten Trafiin ja Maistraattiin.
Nyt ei löydy auton rekkarilla kyselystä kuin etu- ja sukunimi + auton tiedot.
16400-hausta ei taas nimellä löydy mitään... Tai löytyy mutta ei mun henkilökohtaisia osoite- tai puhelinnumerotietoja.
Comment
-
Vieras
Mitä laitoit perusteluiksi hakemukseen?
Esimerkkinä kaverin vaimo, joka tekee töitä mielenterveyspotilaiden kanssa, hänelle se myönnetään. Ja myös puolisolle.
Mutta jos sitä hakee tyyliin " mä vaan tahdon sen" niin ei tipu.
Comment
-
Vieras
Comment
-
Muistakaahan, että ainakaan tämän tiedon mukaan tuo perus osoitteenluovutuskielto ei vaikuta perintäkirjeiden perille saapumiseen. Tietysti aikaa on kulunut tuosta jo melko kauan, mutta ainakin foorumiviestien perusteella homma pelaa näin vielä nykyäänkin.
Comment
-
Vieras
Perintäkirjeet tulee kyllä perille, oli turvakieltoa tai ei. Jos jätät puhelinlaskut maksamatta, lasku kyllä seuraa.
Nyt lienee kyse siitä, onko parkkifirmojen toiminta laillista ja sitä kautta saisiko Trafi luovuttaa tietoja firmalle, jonka toiminta on kyseenalaista lain silmissä. Tai oikeammin perinätapa on kyseenalainen, koska perintää ei voida osoittaa luotettavasti sopimuksen rikkojalle.
Comment
Comment