Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ruostevauriokorjaamo Espoo/pääkaupunkiseutu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ruostevauriokorjaamo Espoo/pääkaupunkiseutu

    Muijalla korkkas katsastuksessa -92 toyota corolla, kun oli päässyt sieltä täältä mätimään. Vasemman puolen ovien alaosat pitäis hitsata kiinni, pohjassa oli pikku reikä, oikealla puolen takatunkkauskohdassa iso reikä, sekä oikealta pyöräkotelosta oli kuulemma myös lahonnut. Mistäs Espoo/pääkaupunkiseudulla löytyis halvalla ruostekorjauksia tekevä autotallikorjaaja / vastaava korjauspaikka. Maalausta ei tarvitse suorittaa, kunhan reijät sais umpeen, että pääsee katsastuksesta läpi. Onko arvon raadilla tietoutta?

  • #2
    Alkuperäinen kirjoittaja Doniz Näytä viesti
    ...Vasemman puolen ovien alaosat pitäis hitsata kiinni...
    Ovet kannattaa aika herkästi vaihtaa. Kunnolla hitsatessa menee paljon aikaa ja se yleensä maksaa.

    Comment


    • #3
      Toivottavasti tätä ei tulkita Toyota-vastaisuudeksi, mutta kyllä pistää miettimään, jos 15-vuotiaassa autossa on noinkin paljon lahovikaa. Mitenkähän kauan yhdellä paikkuulla tuon saa kestämään? Varmaan alkaa olla jo matkaakin taittunut...

      Kun kerran Audi-palstalla ollaan, niin ehkä helpommin ymmärtäisin rakkauden Audi-kalleuteen :)
      Viimeksi muokannut Quality; 10.12.2007, 20:15. Perustelu: ... tarkensin hieman viimeistä virkettä

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja Quality Näytä viesti
        ...Mitenkähän kauan yhdellä paikkuulla tuon saa kestämään?
        Normaaleilla paikoilla hitsaustarve käyttöautolla menee samalla tavalla kuin uuden katsastus. Ensimmäinen hitsaus, välivuosi ja sen jälkeen joka vuosi.

        Hyvin tehdyt ruostekorjaukset on asia erikseen. Harva vaan sellaisia tekee.

        Comment


          #5
          Meillä oli -91 Corolla joka oli takakontin ja taka-kaarien alueelta aivan mätä. Siellä oli siis isoja läpireikiä vaikka missä, iskaritolpissa ym. Tuli sitten kulutettua _aivan_ koko kesäloma sitä hitsatessa. Olis ehkä pitänyt antaa olla mutta kun tuli aloitettua.

          Comment


          • #6
            Normaaleilla paikoilla hitsaustarve käyttöautolla menee samalla tavalla kuin uuden katsastus. Ensimmäinen hitsaus, välivuosi ja sen jälkeen joka vuosi.
            Oikeastaan spekulointini koski tuota okkimin tilannetta, jossa yhden paikan jälkeen mätänee kumminkin siitä vierestä. Eli jos riittävän monta kohtaa pitää kerralla paikata, niin pistää miettimään, kun tuskin menee vuottakaan, ennenkuin pitää ryhtyä samaan puuhaan uudestaan.

            Comment


              #7
              Samoja kokemuksia -90 Corollasta. Kone naksutti 250tkm ilman mitään ylimääräisiä huoltoja/korjauksia, mutta kori mätäni alta. Takaluukun ja takakaaret jaksoin pistää kunnolla kuntoon, mutta sit loppu kärsivällisyys ja ostin Audin.

              Comment


                #8
                Ja vielä kun Toni saisi vastauksen kysymäänsä, vastaisi topicci tarkoitustaan.
                Minä en osaa auttaa tsadissa, mansesta apua saattaisi löytyäkkin.

                Comment


                • #9
                  "Meillä oli -91 Corolla joka oli takakontin ja taka-kaarien alueelta aivan mätä. Siellä oli siis isoja läpireikiä vaikka missä, iskaritolpissa ym. Tuli sitten kulutettua _aivan_ koko kesäloma sitä hitsatessa. Olis ehkä pitänyt antaa olla mutta kun tuli aloitettua."

                  Jatketaan OT:lla. Kadettista piti nopeesti vaihtaa viime kesänä etuloksut ja ylimaalata auto. Meni sit koko viime kesä ton romun ruostevaurioita hitsaillessa ja vahvikkeita tehdessä. Taitaa lämpimän tallitilan puutteen takia mennä vielä ens kesäkin samoissa merkeissä, sit tarttis vielä tehdä se "nopea ylimaalaus", laittaa hiukan ruuvattu kone säätöihin, yms pientä. Järkeä? Ei tippaakaan, mut kun tuli aloitettua :D

                  Comment


                    #10
                    Eiköhän tuon homman tee mikä vaan pikku- tai miksei isompikin paja, jotka hitsailuhommia autoihin tekevät. Ikävä tosiasia on kuitenkin se, ettei tuon homman ulkoistamisessa ole mitään taloudellista järkeä. Hitsaus tulee äkkiä maksamaan moninkertaisesti auton arvon. Edullisemmaksi tulee ostaa samanlainen, mutta juuri leimattu Corolla.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitokset vaan kommenteista. Kyllähän tuo aika korutonta tarinaa on mitä esim. tuolta Opel Clubin sivuilta lukasin. Ilkan kommentti voi hyvinki pitää kutinsa, että halvemmaks saattaa tulla vasta leimattu pirssi kuin korjaus.

                      [edit]
                      Muija oli nyt käyny tuolla Helsingin ruostehitaus korjaamolla teetättämässä ilmaisen arvion ja noiden korjaus meni tuohon 200-300€ haarukkaan. Toivottavasti sieltä ei nyt paljastu sit lisää mätää varsinki sieltä takakaaresta, kun sinne ei niin hyvin nähnyt.
                      [/edit]
                      Viimeksi muokannut Doniz; 11.12.2007, 16:21. Perustelu: arvio

                      Comment

                      Working...
                      X