Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B9 harkinnassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B9 harkinnassa

    Elikkäs nykyisenä kulkineena toimii A4 B8 2.0 TFSI Quattro S-tronic jonka tarjoamaan kyytiin ollut todella tyytyväinen. Työpaikka vaihtui keväällä ja samalla työmatka piteni huomattavasti. Tästä johtuen alkanut harkitsemaan dieseliin vaihtoa. Löytyisikö foorumilaisilta kokemuksia tai tietoa otsikonmukaisesta kulkineesta?

    A4 B9 2.0 TDI Quattro S-tronic

    -B9 korimallin tyyppivikoja?
    -2.0 TDI luotettavuus? ketjulla vai hihnalla?
    -S-tronic, eikös tähän B9 korimalliin tullut uusi loota? Sen luotettavuus ja toiminta?
    -Quattro ultra 2017 ja uudemmissa malleissa? Perinteinen Torsen sais olla mielellään....
    -Kulutuslukemia?
    -Yleisiä kokemuksia?
    Viimeksi muokannut arto s; 8.1.2020, 11:01. Perustelu: Otsikkoa yleispätevämmäksi.

    #2
    Olen ajanut nyt 70tkm juurikin tuollaisella A4 B9 2.0 TDI Quattro S-tronic Avant korisella vuosimallia 2016 ja kokonaiskilsat nyt noin 105tkm.
    Vikoja tuona aikana on ilmaantunut yhden katkenneen iskarin muodossa, senkin huomasi katsastusmies, eli tiedä kauanko on ollut :-)
    Muutoin ei mitään moitittavaa missään, kaikki pelaa kuten pitää ja on mukava peli.
    Kulutus pyörii n.5-6 litran välissä riippuen missä ajellaan, enkat on 4,6 jolloin kokeilemalla kokeilin n.100km kuinka alas kulutuksen saa.
    Pienille tavaroille on pirun vähän säilytystilaa, siitä miinukset ja pissapojan nesteen täyttöreikää etsiessäni muistelin ALD:n mainosta...
    B8:a ei ole ollut enkä ole koskaan ajanut, joten en osaa siihen vertailla.

    Comment


    • #3
      Oma A4 B9 2.0 TDI 140kW Quattro S-tronic Avant luovutettiin 1/2017, edeltävät autot olivat B7 ja B8 bensaquattroja manuaaleina.

      Todella tyytyväinen olen ollut autoon ja vaikka vaihtokuume pikkuhiljaa alkaa taas vaivaamaan, en viitsisi näin hyvää autoa mihinkään vaihtaa. Tässä on vielä perinteinen Torsen, Ultrasta ei ole omakohtaista kokemusta.
      Comfort-paketissa tuli sähköinen peräkoukku ja eeberi, kommunikaatiopaketissa taas nimensä mukaisesti puhelimeen liittyvät härpäkkeet. Sisävalopaketti valaisee pimeällä. Muita varusteita en ole osannut kaivata. Ai niin, Mattrix LEDit ovat kyllä aika upeat, vaikea olisi luopua vaikka en niitä ostovaiheessa vielä osannut kaivata.

      S-tronic nyt tietty on mikä on mutta olet siihen jo B8:ssa tottunut ja tuskin tämä versio ainakaan huonompi on.

      Comment


      • #4
        Laitoin varaukseen erään a4 b9 avantin ja maanantaina tarkoitus tehdä kaupat jos ei ilmene koeajolla mitään erikoista. Kyseessä 2.0tdi quattro ja varusteltu comfort -ja kommunikaatiopaketeilla + matrix ledeillä. Ajettu n. 150tkm.

        Mihin viimeisimmän tiedon mukaan kannattaa kiinnittää huomiota? Vaihteiston ulinoista luin toiselta foorumilta, mutta onko se "oikea" ongelma näissä?

        Aika vähän kirjoituksia tästä korimallista vielä täällä.

        Comment


        • #5
          B9 on liian tuore tälle foorumille. Sama juttu 8v A3n suhteen.
          Jos englanti taipuu niin www.audi-sport.net saitilta löytyy paljon juttua B9stä.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Melv1nx Näytä viesti
            Löytyisikö foorumilaisilta kokemuksia tai tietoa otsikonmukaisesta kulkineesta?

            A4 B9 2.0 TDI Quattro S-tronic

            -B9 korimallin tyyppivikoja?
            -2.0 TDI luotettavuus? ketjulla vai hihnalla?
            -S-tronic, eikös tähän B9 korimalliin tullut uusi loota? Sen luotettavuus ja toiminta?
            -Quattro ultra 2017 ja uudemmissa malleissa? Perinteinen Torsen sais olla mielellään....
            -Kulutuslukemia?
            -Yleisiä kokemuksia?
            Olen ajanut 100 tkm MY 2017 A4 B9 2.0 TDI quattro S-tronic Avant parissa vuodessa, nyt mittarissa 130 tkm. Mitään erityistä vikaa siinä ei ole toistaiseksi ollut, takuuaikana korjattiin kuskin oven sisäverhoilun kiinnitys räminän takia.

            Moottorikoodi on DETA, 140 kW. Jakopää on hihnalla (varaosahaun perusteella). Vaihteistokoodi on omassa autossa: SKE. Öljynvaihtoväli on 60 000 km vaihteistolle. En tiedä onko se ollut käytössä jo edellisessä B8/B8.5 mallissa tai A6:ssa? Auto kuluttaa omassa seka-ajossa moottoritie/kehätie/kaupunkialue 5.X l/100 km. Voimansiirto on Torsen ja mielestäni se toimii ihan yes talviajossa ja sallii ESP Sport asennossa jäällä "urheilullisemmankin ajotyylin". Tämä auto on tulossa myyntiin nyt tammikuussa (nähtävillä Helsingissäkin), kunhan saan vielä uuden tuulilasin vaihdatettua ja fiksattua sisätilat. Ilmoitus tulee foorumille ja kiinnostuneet voivat kysyä lisää yksityisviestillä.
            Viimeksi muokannut tulikallio; 8.1.2020, 09:39. Perustelu: lisätty vaihteiston öljynvaihtoväli.

            Comment


              #7
              Sipaisin otsikkoa hieman yleispätevämmäksi.

              B9-kopasta ei kokemusta, mutta aikakauden poikittain asennetusta 2.0 TDI:stä kyllä. Ainut moite konehuoneen suuntaan on ollut jakohihnan rullaston laakerivika, joka ilmeni kitinänä. Ääntely johti jakohihnan vaihtoon 90 tkm kohdalla, kun speksattu vaihtoväli on 210 tkm. Audi tuli kyllä hyvin vastaan tarjoten hihnasarjan ja valtaosan töistä. Itselleni jäi maksettavaa pienen siivun lisäksi vesipumpun vaihto. En uskaltanut jättää vaihtamatta samalla kertaa.

              Pitkittäis- ja poikittaiskoneiden laatikot ovat siinä määrin erilaisia, että niistä en uskalla sanoa mitään.

              Comment


              • #8
                Olen lukenut lehdistä kevythybrideistä ja näyttää siltä, että ne ovat erilaisia eri merkeillä. Tuntuu, että jututtamani automyyjäkään ei ollut ihan viivalla asiassa.
                Olen kiinnostunut Audi A4 12 V MHEV:tä. Sähköllä ei yksinään voi ajaa metriäkään. Kun auto rullaa tai ajetaan liikennevaloihin, moottori sammuu. Lämpimänä se käynnistyy aina omalla startillaan ja kylmänä "tavallisesti". Latautuminen tapahtuu vain jarrutettaessa. Mutta auttaako sähkömoottori kiihdytettäessä.

                Kulutus pitäisi alentua n. 0,5l. Tämä tuntuu aika suurelta. MInulla on nyt 2016 2.0 A4, joka rullaa varsin mukavasti kaasua hellittäessä.
                Kysyisin vielä lopuksi, meneekö autoni rullatessa vapalle, kun näytöön ilmaantuu D7 asemasta pelkkä D.
                Uskoisin, että täältä löytyy varsin paljon asiatuntemusta, joten jään odottamaan

                Comment


                • #9
                  Melko vähän näistä on vielä kokemuksia tai asiantuntijuutta tarjolla, mutta aiheesta kertovan SSP:n mukaan uuden mallinen starttimoottori pystyy auttamaan hieman joissain tilanteissa polttomottoria isompien koneiden yhteydessä olevassa 48V järjestelmässä. Näiden pienempien koneiden kyljessä oleva 12V MHEV olisi sitten käytännössä kehittyneempi versio start&stopista. Käsittääkseni siis esim. liikennevaloja lähestyttäessä nopeuden tippuessa sopivaksi moottori sammuu, vaihde on vapaalla ja laturi ottaa mahdollisimman paljon virtaa varastoon. Tätä sähköä sitten käytetään muun virrankulutuksen lisäksi uudenlaisen starttimoottorin kanssa aiempaa S&S:ää sujuvampaan käynnistykseen, mutta ei polttomoottorin apuna.

                  Tuo 0,5 l/100km säästö voi olla mahdollinen optimaalisissa olosuhteissa, eli sellaisesssa kaupunkiajossa, jossa tulee sopivasti pysähdyksiä, jotta saadaan tuota järjestelmää mahdollisimman paljon hyödynnettyä.

                  Comment


                  • #10
                    Olisi kiikarissa A4 Avant 2016, 185kW koneella. Haku ei tuonut osumia öljynkulutuksen suhteen. Nykyinen A5 syö litran per 4tkm, menenkö ojasta allikkoon tällä A4:n uudella koneella?

                    Comment


                    • #11
                      Nuo öljynkulutusviat pitäisi olla korjaantuneet pääsääntöisesti 2013 eteenpäin valmistuneissa 2.0 TFSI-koneissa.

                      Comment


                      • #12
                        turha kommentti.. mutta 2vuotta kohta täynnä ja 100tkm A9:llä ajaneena pari kommenttia
                        alla siis 2.0 TFSI, 2-vetoinen business kulkine, stronic, yms slinet yms kuviot

                        ei vikoja, ei yhtään mitään..

                        ainoat mitkä ketuttaa on pieniä ja veemäisiä :)

                        - kun ovi auki niiin audin järjetön plimplutus, PIMPELI POM.. OVI ON AUKI.. PIMPELIPOM.. en tajua miten voi olla niiin ärsyttävä, ei edes löytynyt koodaamalla optioita tuota hiljentää edes vähän
                        - JOS peräkärry perässä ja joku peräkärryn esim. vilkkuvalo rikki tai kontakti huono... AUTON VAKIONOPEUSSAÄDIN SAMMUU ?!?!?!? ARRRRRGHH .. en tajua logiikkaa tässä. Peräkärryissä kun ei olekkaan ihan harvinaista joku kontaktihäiriö ja heti mittaristossa huutaa "joo ei kyl nyt cruise toimi, sorry!"
                        - Bluetooth ja Android Auto... jotenkin.. argh. Jostain syystä bluetooth kyllä aina suurinpiiirtein toimii, mutta melkein joka päivä tulee puhelimessa "laite pariutunut, sallitko näyttää kontaktit autolle jne".. hohhoijaa. Android Auton kanssa myös omat haasteensa, isoin ehkä se että Android Auto edelleen Samsung luureissa poistaa laitteen Trusted Deviceseista, Smart Lockissa, jos sen sinne on laittanut. Huolloissa ei MMI:lle ole mitään päivityksiä kuulemma kahteen vuoteen tullut?!!?
                        - Outo syy ehkä on omaan makuun aivan liian luistoherkkä luistonesto.. tai oikein liukas pinta, loska yms lamaannuttaa vedon autosta kokonaan. Erikoinen fiilis kun ajaa lumisella tiellä 60km/h ja tulee ylämäki joka liukas niin käytännössä tuntuu kun joku olis sammuttanut auton kun kaikki veto katoaa aivan täysin kun on audin mielestä liian liukasta... koita nyt sitten tuossa kohti keretä painaa auto sport -modelle että saat renkaat hieman vetoa edes yrittään / sutimaan ennenkuin ole jumissa ylämäessä. Hieman dille ominaisuus kyllä. Mainoksissa näytetään kun neliveto auto vetää lumihangessa tuosta vaan, mutta pistää epäilyttään auttaako nelivetokaan tuossa kun vetoa ei vaan anna EI SITTEN YHTÄÄN. Liike-energialla varmaan mennnään lumihangessa ihan ok, jonkin matkaa, mutta kun pitäs sitä renkaillakin saada puskettua autoa eteenpäin. Hieman pistää tuo pohdituttaan onko A4 Quattro sittenkään seuraava autoni (liian monta vuotta volvoja taustalla, eikä yhtään lumeen kiinni jäämistä koskaan, jos ei pohjan varaan killumisia lasketa :) ) .. nyt jumiutumisia jo 3-4 per talvi perus lumihangessa jossa ei pohja edes killu hangessa. Ehkä kuskissa vikaa

                        mutta hyvä auto kyl kaikinpuolin, tykkää kyl kun painaa kaasua, TYKKÄÄ :P kulkee ainakin omiin tarpeisiini

                        Öljyä tuo syö selkeesti enempi kuin muut autoni, mutta määräaikaishuolloissahan ne tuon taas täyttää... hyvin kestää määräaikahuoltovälit siis ainakin :)












                        Comment


                        • #13
                          Minusta 2000-luvun VAG:ssa vakio, että etuvetoisissa luistonesto on holhoava, mutta nelikoissa selkeästi sallivampi ja antaa liukkaalla jopa hiukan auttaa kaasupolkimella ohjautumista mutkissa (liikenneympyrät ja kadunkulmat).

                          Comment


                            #14
                            - kun ovi auki niiin audin järjetön plimplutus, PIMPELI POM.. OVI ON AUKI.. PIMPELIPOM.. en tajua miten voi olla niiin ärsyttävä, ei edes löytynyt koodaamalla optioita tuota hiljentää edes vähän
                            Tämä on myös omassa Audissa se ykkösinhokkiominaisuus. Kunpa tuon jotenkin saisi pois päältä.


                            Hieman pistää tuo pohdituttaan onko A4 Quattro sittenkään seuraava autoni (liian monta vuotta volvoja taustalla, eikä yhtään lumeen kiinni jäämistä koskaan, jos ei pohjan varaan killumisia lasketa :) ) .. nyt jumiutumisia jo 3-4 per talvi perus lumihangessa jossa ei pohja edes killu hangessa. Ehkä kuskissa vikaa
                            Etenemiskyvyn suhteen quattrosta ja etuvedosta nyt ei voi puhua edes samana päivänä. Ainakin nämä Torsen/CrownGear laitteet on täysin ylivoimaisia vajaavetoon verrattuna.

                            Comment


                              #15
                              Menossa tänään koeajamaan B9 2-0tdi -18 190hv versiota. Mitäs näistä pitäs kattoo? DSG on ollu ennenkin, mutta nyt on tullu pari autoa oltua syrjä hypyllä. Josko nyt takas audiin. Paljo ajettu kahdes vuodes, mutta kaikki huollot tehty ajoissa ja juuri huollettu. 120 jaettu. Onko näis jotain akilleen kantapäitä? Laatikko/vaihtaminen pienillä nopeuksilla. Muuta?

                              Comment


                                #16
                                Edellisissä, ainakin poikittaiskoneisissa, 2.0 TDI -koneissa oli jakohihnan rullissa laakerivikoja, joka kuuluu vikinänä ainakin kylmällä konella. Näitä kyllä kohtuudella korjattu Audin piikkiin. Onko sitten sama vielä tuoreemmissa.. Samoin vesipumppujen vuotoja on ollut joitain. Ei kai epidemiaksi asti. Kaikkiaan nelosdieselit ovat olleet käsittääkseni melkolailla vähävikaisia viimeiset melkein 10 vuotta.

                                Comment


                                  #17
                                  B9 ostaneille ja ostoa harkitseville suosittelen eteen kuraläppien ostoa. Nyt pariin otteeseen tyhjentänyt erään asiakkaan pohjamuoveista useamman kilon hiekkaa yms pois pohjamuovin päältä, saattaa aiheuttaa mm läpättävän äänen +80km/h nopeuksissa. Tässä yksilössä ei ollut kuraläppiä ja rengas heittää kaiken lian suoraan sopivassa kulmassa pohjamuovin etu reunasta pohjamuovin päälle.
                                  Tähän astisesti mitä töissä tullut B9 vastaan ei ole ollut normi huoltojen lisäksi muuta kuin vuotavia vesipumppuja 2.0tdi yksilöissä ja nämäkin yksilöt olleet +120tkm ajettuja. Moottorin jäähdytys järjestelmähän on tehty täysin uusiksi b8.5 korissa jo johon tämä viimeisin 2.0tdiversio päivittyi eniten. Tuli uudet päästöjen puhdistus järjestelmät myös. Nykyisellään jakopäässä oleva vesipumppu on sähköisesti ohjattu jotta neste ei pääse kiertämään ja moottori lämpenee nopeammin. Nesteen kierron estäminen toteutettu tekemällä kehto joka peittää siipipyörän.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
                                    Edellisissä, ainakin poikittaiskoneisissa, 2.0 TDI -koneissa oli jakohihnan rullissa laakerivikoja, joka kuuluu vikinänä ainakin kylmällä konella. Näitä kyllä kohtuudella korjattu Audin piikkiin.
                                    Kuinka yleistä tämä on? Ekat pakkaset vasta ja kylmä kone piti just "remmi luistaa" tyyppistä kitinää. Lämpösenä äänetön. Laakeri hirttää kiinni, remmi poikki ja kone rempontti? Vai kuinka huolissaan kannattaa olla?
                                    Viimeksi muokannut Rammo; 8.12.2020, 08:12.

                                    Comment


                                    • #19
                                      eka audini , liisariautona 3vuotta tulee täyteen b9:llä... ei mittää vikoja tai huolia. noh, 120tkm nyt vasta mittarissa. Hyvin viihtyy tiellä ja jaksaa tuossa 40-50tkm vuodessa istuakkin, vaikka sporttipenkit ei ehkä ne mukavimmat. Maalle, tänne keskisuomeen ehkä nyt loppujen lopuksi liian matala ja talviautoksi käsittämättömän huono. Talven ekat kiinnijäämisetkin taas olleet, jäi vaimo pihaan kun 5cm kovaa lunta meni sohjoksi niin auto ei liiku mihinkään.. käsittämätön. Sporttimoodilla saa renkaat pyörimään ja sitten mennään enempi sivusuunnassa kuin eteenpäin. Olen jo pohtinut onko renkaat ihan paskat vai mitä ihmettä tuossa vaivaa. Liukkailla lumisilla hiekkateillä, samoin jos märkä pehmee hiekkatie niin auto elää ihan omaa elämäänsä, vaikka ratti näyttää suoraan niin saa varpaillaan olla kokoajan mihin auto vetää kohta ja siis kokoajan tekee tätä.

                                      ihmettelyjä hieman ollut tuon käytöksen osalta. etuvetoinen siis tuo meidän peli. 12vuotta vanha Passatti menee kuin kiskoilla taas tuolla samaisella tiellä?!!

                                      noh, keväällä vaihtuu joku maasturimaisempi alle, Q5 ehdolla myös mutta en ehkä osta ennnekuin koeajaa onko se quattronakin yhtä nyhverö lähteen loskassa liikkkeelle tai häviääkö veto mega-liukkaassa ylämäessä kesken ajon

                                      mutta muuten.. laadukas peli , ei nitise eikä natise, mutta jotain winter-moodia jää kaipaamaan.. ei perheen jäsenet oikein osaa sporttimoodille autoa vetää että töihin tai kotiin pääsis :S

                                      Comment


                                        #20
                                        ihmettelyjä hieman ollut tuon käytöksen osalta
                                        Tästä ja muiden huomioista päätellen näiden ajettavuus lienee alunperin suunniteltu neliveto-lähtöisesti, tai ainakaan vajaavetoisen mallin ajettavuuteen ja etenemiskykyyn ei ole liikaa panostettu.

                                        Comment


                                        • #21


                                          Tätä pohtinut itsekkin kun ihmetellyt asiaa...että onko perästä vaan otettu veto pois ja unohdettu kertoa muulle autolle asia.

                                          Noh, pitää koeajaa quattro ja kahtella sitten se 100tkm ajettu Q5 jostain jos mukavalta tuntuu

                                          Täytyypi katsoa tuo hiekan kerääntyminen koneen suojamuovin päälle josta joku ketjussa puhu.. Kevyt ketutuksen aihe on hiekan kerääntyminen aluvanteisiin. Ei tule paljoa hiekkatie ajoa päivässä, mutta kerääntyy hiekkaa vanteiden sisäpinnalle aivan tajuttomasti ja sitten kun pesee auton ja osa hiekasta tippuu pois niin alkaa järkky ravistelu. Tämä nyt varmaan on ihan aika avoimien aluvanteiden syy kuitenkin, mutta en ole pohtinut kerääntyykö hiekkaa muuallekkin. PItää tuo alussuoja tutkia. Kesärenkaissakin oli valehtelematta 5-7cm paksu kerros hiekka pölyä pakkaantunut sisäpinnalle, pläh.

                                          Ehkä peltivanteet takas muotiin :P

                                          Viimeksi muokannut Killeri; 2.1.2021, 00:06. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu. Ei allekirjoituksia, kiitos!

                                          Comment


                                            #22
                                            Hiekka siis tosiaan kerääntyy korin suojamuovien päälle ei moottorin alla olevien :)
                                            Pelkääjän puolen korin/ alustan suojamuovin joutuu aina irroittamaan jotta diesel malleissa saa polttoainesuodattimen vaihdettua kuten vanhemmissakin b8 a4 malleissa. Itse otan aina tuon pohjamuovin kokonaan irti ja kopistelen hiekat yms moskan pois siitä ja puhdistan korin puolelta enimmät liat pois mahdollisesti aiheuttamasta ruostevaurion alkuja.

                                            Comment


                                            • #23
                                              nyt meillä ajettu 85 000 km tuon B9 2.0 TDI quatron 140 kw mittariin. Kulutus keskimäärin ollut 5.5 ja katolla tietysti boxi katolla. Noin litran enemmän vie kuin kolmosbemari vei manuaalina ja takavetoisena, mutta Audin neliveto ja automaatti vaatii omansa. Mitään vikoja ei ole koko matkalla ollut ja katsastuksissa (2 kpl) ovat kehuneet. Sanoisin että 9+ auto, olisi kymppi jos kulutus alkaisi nelosella.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Moro tänne forumille näin ensimmäisen viestin kera!

                                                Olen ostamassa meidän ensimmäistä Audia, tarkemmin Audi A4 Sedan Business Comfort S line Edition 1,4 TFSI 110 kW S tronic, vm. 2018. Autolla on tarkalleen 105000km rullattu, mutta huollot tehty ajoissa jne. Näissä 1.4 TFSI koneet taitaa olla hihnalla? Onko hihnassa mikä ollut yleensä vaihtoväli? Toinen asia mihin en löydä vastausta on että mistä ihmeestä löydän huolto-ohjelman ko. autoon?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  210tkm hihnan vaihtovali, oheisen linkin mukaan: https://garage.wiki/audi/a4/b9-type-...intervals.html

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kiitti! En ole tuohon sivuun aiemmin törmännyt niin pitääpä alkaa lueskelemaan.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Jussiron Näytä viesti
                                                      Moro tänne forumille näin ensimmäisen viestin kera!

                                                      Olen ostamassa meidän ensimmäistä Audia, tarkemmin Audi A4 Sedan Business Comfort S line Edition 1,4 TFSI 110 kW S tronic, vm. 2018. Autolla on tarkalleen 105000km rullattu, mutta huollot tehty ajoissa jne. Näissä 1.4 TFSI koneet taitaa olla hihnalla? Onko hihnassa mikä ollut yleensä vaihtoväli? Toinen asia mihin en löydä vastausta on että mistä ihmeestä löydän huolto-ohjelman ko. autoon?
                                                      VAG vehkeissä Oulu seudulla voi varautua sellaiseen n, 50-80tkm remmin kestoon, itse kävisin välittömästi tarkastuttamassa remmin kun tuon verran ajettu. Omassa A4 vaihdettiin 120tkm kohdalla.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Minulla meni Passatissa vaihtoon hihna 160tkm kohdalla vasta, mutta joka huollon yhteydessä kyllä vilkasivat että tarviiko vaihtaa. Pitääpä muistaa sanoa että katsoa samalla kun öljyn vaihtoon on vajaa 1500km enää.
                                                        Viimeksi muokannut Killeri; 14.4.2022, 10:40. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Mikä S-tronic versio noissa bensa A4 B9:ssä on, 1.4 ja 2.0?
                                                          ovat ilmeisesti olleet kohtuullisen luotettavia.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            15-16 malliset on tällä hetkellä jopa halvempia kuin 14 malliset. Onko tähän nyt syynä CRTE koneen kalliit viat jotka artisti maksaa pääasiassa itse? Onko 17 malliset turvallinen ostos vai lykkääkö siinäkin kätensä p***aan?
                                                            Viimeksi muokannut Killeri; 14.11.2022, 19:32. Perustelu: Viesti siirretty.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X