Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Reilua Autokauppaa! (lue ja ota opiksesi)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Siis oli myyjän mukaan tunti aikasemmin katsastettu? Ei ole tainnu käydä edes pukeilla, lintattu leima vaan vihkoon.
    Siinä tapauksessa katsastusfirma on osasyyllinen. Forumilla ollut tuommoisista juttua ennenkin.
    Korjakkaa nyt, mutta minimimaavara lain mukaan on 8cm
    Niin itsekkin muistelen että se 8cm on ainakin puskurista maahan eli tupakkiaski pitää mennä alle pystyssä päin.

    kyllä auto oli juuri tullut katsastuksesta.

    Comment


      #32
      Kaikki viat ja puutteet pitäis huomata koeajon ja autoon tutustumisen aikana ja niistä rehellinen(painotan rehellinen) ihminen mainitsee.
      Kaikki eivät ole autoalan asiantuntijoita ja siksi pitäis olla asiantunteva kaveri mukana.
      Tuo sinun koeajo sessio on kyllä syvältä .
      Autossa on kuitenkin 40-50 kohdetta, mitkä olisi syytä tarkastaa. Käytetty on käytetty, mutta omaa rahaa siihen laittaa ja odottaa hinnalle vastineeksi saavan auton joka on kunnossa.

      Tuollainen autokauppias saa multa pitkän miinuksen.

      Comment


      • #33
        Koeajoon: Itselläni ei ollut korttia ja liikeen sulkemis aikaan oli koeajoon lähtiessä noin 20minuuttia.

        pihasta pääsimme liikeelle niin koeaikaa oli jäljellä noin 15minuuttia. Siinä ajassa ei pääse pääkaupunkiseudulla moottoritielle.

        Poikkeus kuskeja varmasti täältäkin löytyy, joten laitetaan nyt että me emme päässeet koska emme ole pääkaupunkiseudulta. Kehä 1 oli jo "reipas" kokemus menessä ostamaan autoa :D

        Comment


          #34
          "maavara vähintään 8 cm matalimmasta kohdasta kuormaamattomana."

          Mistä kohtaa niin en tiedä, oletan ettei ole mitään puskurista mittaa vaan esim katin alta tms myös.

          Ursseissahan ja myös V8:ssa on sellanen kiva rauta auton alla, joka kolisee vissiin suht helposti madallussarjan kera tuohon 8cm sääntöön?

          Comment


          • #35
            Tämä kuva on otettu 5minuuttia sitten räntä/vesi sateessa kyseisen audin moottorin alta. Kuva on epäselvä mutta sen verran siitä näkee että auto on matalampi kuin 8cm.



            Tämä kuva siis korkein kohta minkä nyt tuossa ajassa pystyin katsomaan matalin kohta "ui" lähellä 5cm.

            Comment


            • #36
              tuu pirkkalan abceelle ens keskiviikkona. haluan nähä kuinka matala luonnossa :)

              Comment


              • #37
                tulossa ollaan mikäli auton vielä omistan.

                Comment


                • #38
                  Turbosta sen verran että alkaa nykiin 3800- kohdalla ja veto puuttuu joskin pikkasen alkaa puhaltaan noilla kierroksilla muttei mitään ennen tuata 3500.
                  Melkein veikkaisin että vika tähän löytyy muualta kuin ahtimesta. Oliko tuosta mittarilukemasta jotain näyttöä?

                  Kommenteista päätellen täällä foorumeilla majailee vain täydellisiä automiehiä, jotka ovat syntyneet korjaus ja huoltokirja perseessä.
                  Hehee :)

                  Comment


                  • #39
                    Ursseissahan ja myös V8:ssa on sellanen kiva rauta auton alla, joka kolisee vissiin suht helposti madallussarjan kera tuohon 8cm sääntöön?
                    Kyllä. Katsastuksessa lailliseksi todettu mutta silti jäi sielläkin nosturi sillai kiinni, että raahautui mukana. Ja nuo raudat on mulla siinä 80mm säännössä, ne ovat auton "alimmat" osat.
                    Salon kokoisessa kaupungissakin on tsiljoona paikkaa mistä ei vaan voi ajaa.

                    Mutta asiaan... Jos tuo auto on kerta juuri katsastettu, niin pitäisi ottaa puolueeton mielipide siihen asiaan ja mennä katsastuksen tehneelle konttorille neuvottelemaan heidän vastuista.

                    Comment


                      #40
                      Touniks, ensinnäkin otan osaa, että olet pettynyt ensimmäiseen autokauppaasi.

                      Turbo tuosta ei voi mielestäni olla noilla kilometreillä rikki. Syy nyhtämiseen on jossain muualla ja löytynee esim. tältä foorumilta.

                      Tuo vaihteiston tai kakkosvaihteen täristäminen on myöskin aika kummallinen juttu. Miten se täristää? Koko auto vai keppi pelkästään?
                      Vaihteisto jos on rikki, niin se on sitten hieman kalliimpi juttu.

                      Tuo alusta on jokseenkin eriskummallinen juttu. Miten ihmeessä se voi olla noinpaljon liian matala?

                      Nuo muut on ihan pikkujuttuja, jos varsinkin itsellä on vähänkään mahdollisuutta tehdä pieniä remontteja. Esim. N75 venttiilin vaihto onnistuu ihan tuossa parkkipaikalla räntäsateessa jos vain tarvittavat valot ja työkalut löytyvät. Neuvot löytyvät vaikkapa tältä foorumilta.

                      Älä välitä, ostin itsekin taannoin auton liikkeestä ja huomasin hetikohta, että tämä ei ole 'pikkuvikoineen' minun autoni. Purin kaupan ja otin turpaani hieman. Jälkeenpäin ajateltuna se oli kuitenkin melko järkevä veto. :)

                      Jos päädyt purkamaan kaupan, niin kehoittaisin kattelemaan noita tämän foorumin myyntiosaston ilmoituksia. (Jos niinku Audi vielä kiinnostaa.) Veikkaisin, että nuo yksilöt ovat aika hyvässä kunnossa.

                      Ps. Äläkä säikähdä, alku on monasti vaikeaa tällä foorumilla. Niin se oli minullekin.
                      Sinuiksi kun pääsee, niin saa aivan hemmetin hyviä neuvoja. :)
                      Viimeksi muokannut AhtiL; 31.8.2010, 17:20.

                      Comment


                      • #41
                        Ps. Äläkä säikähdä, alku on monasti vaikeaa tällä foorumilla. Niin se oli minullekin.
                        Sinuiksi kun pääsee, niin saa aivan hemmetin hyviä neuvoja. :)
                        Juu ihmettelin vain useimpia kommentteja. Myönnän kyllä että itsessäni on vikaa ja olen tehnyt typerän oston. Enkä halua mitään sääliä vaan ajatukseni oli varoittaa että näin kävi minulle enkä varmasti ole ainut.

                        En merkkiä vaihda vaikka kauppa menisikin purkuun. :) Tykkään audista kaikin puolin ja kun vielä tulee tua tekniikka tutuksi niin pääsee itsekin hiukan korjailemaan.

                        niinkun sanoit että N75 voi vaihtaa vaikka parkkipaikalla kun tietää mitä tekee. itse en edes tiedä vielä missä kyseinen komponentti on.

                        kiitos fiksusta kommentista.

                        Comment


                        • #42
                          Autolla on ajettu 125tkm.
                          Hmmm... -99-mallisella autolla olisi sen mukaan ajettu reilut 15 tkm / vuosi. Vaikuttaa jossain määrin epäuskottavalta, ellei huoltokirja tai jokin muu dokumentaatio (huoltokuitit, joista käyvät ilmi aukottomasti kilometrit). Tuo vikalista vaan viittaa toisenlaisiin lukemiin.

                          Turbo tuosta ei voi mielestäni olla noilla kilometreillä rikki.
                          Liekö Audissa eri turbo kuin taannoisessa Bora 1.8T:ssäni, josta mutka simahti siinä 40 tkm:n paikkeilla. Takuu oli umpeutunut juuri, mutta maahantuojan piikkiin meni osat ja omaan piikkiin työt.

                          Comment


                          • #43
                            Pitänee käydä jossain selvittämässä onko "ruuvattu" vai ei. Kaikki noi laput mitä tuli huoltokirjan välissä, näyttää todella sekavilta. Kilometri määrä vaihtelee todella oudosti kun katselen näitä vanhoja sopimuksia mitä välistä löysin.

                            Huomasin muuten että auto on ennenkin palautettu ja soitin vanhalle omistajalle. Hän kertoi minulle että etupää piti "meteliä" jo hänellä. Mikseihän sitä ole korjattu vaan myyty kylmästi eteenpäin?
                            Tuohon vaihteiston "vikaan", keppi siis tärisee huomattavasti 2 lovessa.
                            Auto alkaa täriseen vasta kun jarruttaa voimakkaasti.
                            Viimeksi muokannut Touniks; 5.12.2007, 20:30. Perustelu: pikkuvirheitä korjailin

                            Comment


                            • #44
                              Kilometri määrä vaihtelee todella oudosti kun katselen näitä vanhoja sopimuksia mitä välistä löysin.
                              Koetan nyt hillitä itseni ja pidättäytyä nuhdesaarnoilta teemalla "älä lyötyä luö", sillä olet tainnut saada jo ihan tarpeksi tältä palstalta noita "katso peiliin" -neuvoja.

                              Sen verran kuitenkin totean, että kaikki materiaali, mikä on autossa ostopäätöstä harkittaessa, on arvokasta todistusaineistoa sekä hyvässä että pahassa. Ja tosiaan: jos esim. kuitteja autosta löytyy, niitä kannattaa myös tutkia etukäteen ja tehdä johtopäätöksiä.

                              Comment


                              • #45
                                Kyseiset kilometrit vaihtelevat saksan päässä. yhtäkaikki pitänee jostain koittaa onkia tietoa onko kilometrit ruuvattu.

                                Comment


                                • #46
                                  Yksi hyvä testi mitä mä käytän, on kaasu pohjaan ja jos vetää helposti johonkin 150km/h ja kiihtyy hyvin vielä siitä (tai no vanhan 1.8T poljin Saksassa 210km/h, tuon diisselin vain 170,molemmissa myyjä kyydissä ;-) Toinen sanoi, että mennään muuten aika kovaa, toinen oikein kehotti polkemaan).
                                  Reippaampi kokeilu paljastaa suht armotta jos kulkupuolessa sanomista.

                                  Joskus Helsingissä jotain 1,9Tdi:tä kokeilin, ei meinannut motarillakaan ohi päästä->ihan kuin turbo ei olisi ahtanut ollenkaan.Soitto edellisille omistajille, lunariin vetäisty joskus ja korjattu.Myyjälle mainitsin,totesi "ei edes airbägejä vaihdettu,ei ollut paha"
                                  Hienon sähkönsiniseksi oli kyllä maalattu.
                                  Myöskään konepelti ei mennyt kiinni, ilmastointi ei toiminut,edes näyttö ei toiminut. Nahkaratti ja vaihdekeppin loppuun kuluneet, ja "hienot penkinpäälliset" alkuperäisten sporttipenkkien päällä. Kaiuttimet rälläköity hattuhyllylle, ja huoltokirjaa ei yllättäen ollut.Varmat kilometrit kehui myyjä...just joo. =D Se jäi kauppaan ja varasin lentoliput Bremeniin =)


                                  Mutta juu,tilanteesi on todella ikävä. Kuitenkin, noista kaikki muut ovat suht simppeleitä operaatioita, paitsi tuo vaihteistohässäkkä.
                                  Ei ole maailmanloppu,vaikka joutuisit itse maksamaan korjauksia/korjaukset, sittenhän auto on priima.

                                  Toivottavasti sait "liian edullisesti ollakseen totta" niin on budjettia korjata?
                                  Vähä hinta-arviota:
                                  Laakerit: 60? osa+ 1-1,5h työtä/nurkka,ei kannata itse yrittää.Maailman paskin homma.
                                  Turbo: uuden saa Saksasta johonkin 500-600?, sittenpä on kunnossa.Asennus varmaan onnistunee itseltäsikin
                                  N75: Hintaa en tiedä, helppo homma
                                  MAF: Olisko 150? kaukaa haettu?Vaihto simppeli.Kannattaa hankkia OBD2-USB piuha ja VAG-COM,vaikka piraattina.Minä en sitten kehoittanut piraatteja tukemaan.Sillä on helppo katsoa MAF arvot, semmoinen 120g/sek tai enemmän jos lastu pitäisi puhaltaa.

                                  Tuo liika mataluus on aika epäilyttävää, saisitko konttoria maksamaan, ei ole laillinen moinen viritys.Onko madallus merkitty rek. otteeseen?Jos ei, lisää konttorin virhevastuuta.
                                  Niin juu, kannattanee vähän korottaa sitä.Ts vaihtaa esim -35mm setti, Ebaysta löytyy.Suosittelen Vogtlandia, etupää tuntuu omassani jämäkältä muttei arkiajoon liian kovalta.Takapää odottaa asennusta...

                                  Comment


                                  • #47
                                    Hmmm... -99-mallisella autolla olisi sen mukaan ajettu reilut 15 tkm / vuosi.
                                    Minusta tuossa ei ole mitään ihmeellistä.
                                    Meillä on autot joilla ostattessa oli ajettu keskimäärin 11tkm ja 18tkm vuodessa.
                                    Äkkiä laskettuna keskiarvo on jopa 14500km/vuosi.
                                    Vikalista on kyllä kieltämättä sellainen mikä viittaa johonkin muuhun.

                                    Touniks, tsekkaa nyt se että koska se auto on katsastettu. Jutustasi sai käsityksen, että se on juuri katsastettu.
                                    Sitä tuossa ylempänä jo hieman ehdotin, että jos se on myyty juuri "eilen" katsastettuna, niin joku mättää.
                                    Juuri leiman saanessa autossa toimii kaukovalot ja maavara on yli 50mm.
                                    Pyöränlaakerit ja vetonivelet on myöskin vähän hiinä ja hiinä.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Jos auto on alle 80 mm maavaraltaan, auto ei ole liikenneturvallisuuden suhteen hyväksyttävässä kunnossa, jolloin tuotteessa on virhe ja tuo kyllä menee myyjäliikkeen virhevastuun piikkiin. Liike saa hoitaa korjaamisen.

                                      Myyjäliike saa sitten neuvotella, miten tällainen erhe on päässyt käymään, että heidän liikkeensä auto on läpäissyt katsastuksen noilla senteillä.

                                      Comment


                                        #49
                                        Kuten huomaat Touniks, meillä(sinulla) lienee tasan kaksi vaihtoehtoa.
                                        Joko me(sinä) palautetaan se auto (pienen 'sakon' kera) tai sitten pistetään se kuntoon.

                                        Valinta on sinun. ;)

                                        Vastaisuuden varalle. Se pikku touhutonnin kannattaa varata noita käytettyjä ostaessa... ;)

                                        Tuo käräjöinti kuulostaa ja tuntuu mielestäni tosi pahalle ja kalliille....
                                        Viimeksi muokannut AhtiL; 31.8.2010, 17:26.

                                        Comment


                                        • #50
                                          auto on katsastettu alle 2vk sitten moiteettomana.

                                          Tässä ei nyt ole paperia josta näkisin tarkanpäivän, mutta kuitenkin samanapäivänä kun kyseisen auton ostin.

                                          Muistaakseni myyjä sanoin näin "tulit hyvään aikaan, autokin tuli alle tunti sitten katsastuksesta" kyselin autosta ja siinä yhteydessä hän myös sanoi ettei katsastusmiehellä ollut mitään moittimista.
                                          Myöskin katsastus laput ovat "puhtaat"

                                          Kai tämä oli sitten sellainen "pullakahvi katsastus" :D

                                          Tuo käräjöinti kuulostaa ja tuntuu mielestäni tosi pahalle ja kalliille....
                                          En itsekkään halua sinne mennä ja uskon että pääsemme liikeen kanssa "fiksuun" ratkaisuun kaiken osalta.

                                          Harmittaa tietenkin oma typeryys ja se että auto myytiin minulle selvästi huijjausmielessä. :/
                                          Viimeksi muokannut porkkis; 5.12.2007, 22:53. Perustelu: yhidstetty

                                          Comment


                                          • #51
                                            joo tämmösiä nää automyyjät on. esim:äitini osti jokunen vuosi sitten diisseli ford orionin liikkeestä ja väitettiin ruoteettomaksi ja eipä tästä mennyt kuin 6kk niin 6paikkaa pohjaan!.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Ei satu olemaan tummansininen ja lexus takavalot?
                                              Tuossa eilen illalla semmoisen näin Itsenäisyydenkadulla, takapönttö oli siinä ainakin ihan maata viistävää mallia...

                                              Comment


                                              • #53
                                                on tummansininen ja eilen pörräilin kaupungis. mutta en kyllä omista lexus takavaloja. ARG:n tarrasta tunnistaa.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  joo tämmösiä nää automyyjät on. esim:äitini osti jokunen vuosi sitten diisseli ford orionin liikkeestä ja väitettiin ruoteettomaksi ja eipä tästä mennyt kuin 6kk niin 6paikkaa pohjaan!.
                                                  Eihän noita oo tehtykkään kymmeneen vuoteen ainakaan, joten tuliko yllätyksenä ettei ollut uutta vastaava?

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Ruostekorjaukset ovat monesti arvokasta korjautettavaa ja jos myyjä sanoo auton olevan ruosteeton, niin [COLOR="Black"]rehellinen[/COLOR] autokauppias on sanojensa mittainen.

                                                    Ja kun miettii, jos omalle kohdalle sattuis...

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Ruosteettomuudesta pitää sitten olla mustaa valkoisella. Onhan toki oletettavaa, että kymmenen vuoden ikää lähentelevä auto ei aina ole virheetön.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        ''Eihän noita oo tehtykkään kymmeneen vuoteen ainakaan, joten tuliko yllätyksenä ettei ollut uutta vastaava?''

                                                        ei tullut, mutta pointti oli se että pissitään aika raakasti silmään joissakin autokaupoissa.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Se on tuo autokauppa sellasta, itsellänihän asia lähtee kuluttajariitalautakuntaan kuluttaneuvojan ohjaamana. Ilmeni lisää pientäkivaa volvokaupoissa..

                                                          lainaan hieman :)
                                                          sanokaas mielipide onko liike velvollinen korjaamaan. Myyjä maininnyt myydessä että remmit vaihdettu ja nyt kesken huollon (muiden moottorissa olleiden syiden vuoksi) asentaja soittaa että pumpun remmin kiristäjärulla paskana (5-rivinen vw kiisseli), kuulemma ehdottomasti vaihto. Liike ei ala korvaamaan yhtään vaan itse pitäisi maksaa. "normaaleja huoltotöitä tuollaiset, ei puhuttu mitään tuollaista kun sovittiin huollosta"

                                                          kuitenkin loppulauselmana, että laita asia kuluttajariitalautakuntaan käsittelyyn, maksuton ja siinä ei ainakaan häviä jos ei aina voitakaan.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Myyjä maininnyt myydessä että remmit vaihdettu
                                                            Aika selkeä tapaus "jos tuotteessa on virhe..." eli menee myyjän virhevastuun piikkiin. Tuollaisella remontilla on selkeästi vaikutusta ostopäätökseen ja jos on annettu väärää tietoa, kuuluu myyjän korjata virhe. Koska myyjää on nyt reklamoitu, auton voi korjata muuallakin. Jos myyjä ei suostu maksamaan, sitten vain paperit ja kuitit kuluttajariitalautakuntaan.
                                                            Yleensähän virhevastuun aikana tehdyt korjaukset ja huollot menevät 50/50, koska ostajakin saa niistä monesti etua, mutta tässä tapauksessa on kaiketi ns. pissitty silmään.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja Jari Lukkarinen Näytä viesti
                                                              Ruosteettomuudesta pitää sitten olla mustaa valkoisella.
                                                              Kyllä se ruosteettomuus pitää ihan itse käydä auton alla toteamassa.
                                                              Katsastuksessakin saa nykyään olla aika reiluja ruostevaurioita, eikä niihin kukaan puutu.
                                                              Muutenkaan ei tuoreeseen leimaan kannata tuijottaa liikaa, kun lähinnä se rahastus tuntuu olevan nykyään homman tarkoitus.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X