Kauppalehdessä K Auton toimitusjohtaja Friman kiteyttää yt-neuvotteluiden syyt kolmeen kohtaan: "uusien autojen kauppa yskii pahoin, käytettyjen tuontiautojen virta kiihtyy ja käyttövoimakeskustelu pitää asiakkaat epävarmoina."
Olisi ollut suoraselkäisempää todeta, että Volkswagen konserni epäonnistui täydellisesti WLTP siirtymässä, syksyllä ei ollut hinnastoja, eikä uusia autoja voitu myydä. Ja kun ei syksyllä myyty autoja, ei tullut keväälle luovutuksia ja ensirekisteröintejä. Ja sitten kun viimein saatiin hinnastot, niin hintanousut olivat niin järkyttäviä, että kauppa ei käynyt. Ja nyt sitten ollaan täsä.
Yt-neuvottelujen sijaan, olisi voitu miettiä malliston kilpailuetuja eli miten myymme enemmän autoja. Kolme ilmaista vinkkiä K Autolle, miten myytte Suomessa enemmän autoja: 1. Takuun pidennys Audin ja VW:n osalta 4-vuoteen (Tällä poistetaan kaupan este ja palautetaan kuluttajien luottamus näihin merkkeihin, sekä luodaan Audille selkeä etulyöntiasema suhteessa BMW ja MB) 2. Neliveto kilpailuetuna, quattro tai 4-motion kaupan päälle eli määräaikainen kampanja, jossa etuvedon hinnalla saa nelivedon. (Tällainen kampanja onnistui monena vuotena BMW Suomelta, miksi ei sitten K Autoltakin) 3. Ladattavat hybridit nopeasti hinnastoon ja isot markkinointikampanjat niistä päälle (Näille on kasvavaa kysyntää, turha syytää mainosrahaa mainostamalla vanhoja tekniikoita vanhoissa medioissa)
Kappalemääräinen myynti 2019 verrattuna edellisvuoden tammi-heinä
Audi -36,7%
Volkswagen -18,3%
Seat -9,4%
Olisi ollut suoraselkäisempää todeta, että Volkswagen konserni epäonnistui täydellisesti WLTP siirtymässä, syksyllä ei ollut hinnastoja, eikä uusia autoja voitu myydä. Ja kun ei syksyllä myyty autoja, ei tullut keväälle luovutuksia ja ensirekisteröintejä. Ja sitten kun viimein saatiin hinnastot, niin hintanousut olivat niin järkyttäviä, että kauppa ei käynyt. Ja nyt sitten ollaan täsä.
Yt-neuvottelujen sijaan, olisi voitu miettiä malliston kilpailuetuja eli miten myymme enemmän autoja. Kolme ilmaista vinkkiä K Autolle, miten myytte Suomessa enemmän autoja: 1. Takuun pidennys Audin ja VW:n osalta 4-vuoteen (Tällä poistetaan kaupan este ja palautetaan kuluttajien luottamus näihin merkkeihin, sekä luodaan Audille selkeä etulyöntiasema suhteessa BMW ja MB) 2. Neliveto kilpailuetuna, quattro tai 4-motion kaupan päälle eli määräaikainen kampanja, jossa etuvedon hinnalla saa nelivedon. (Tällainen kampanja onnistui monena vuotena BMW Suomelta, miksi ei sitten K Autoltakin) 3. Ladattavat hybridit nopeasti hinnastoon ja isot markkinointikampanjat niistä päälle (Näille on kasvavaa kysyntää, turha syytää mainosrahaa mainostamalla vanhoja tekniikoita vanhoissa medioissa)
Kappalemääräinen myynti 2019 verrattuna edellisvuoden tammi-heinä
Audi -36,7%
Volkswagen -18,3%
Seat -9,4%
Comment