Jos olisit ostamassa n. 20 000 euron (+-2000) nelikkoa niin mihin päätyisit? Kriteereinä olisi mahdollisimman varmatoiminen, luotettava, sekä semmoinen minkä huoltoihin ei palaisi tuhottomasti euroja.(itse korkeintaan öljynvaihdot). Tulisiko kyseeseen A4 1,8 turbo q jolla ajettu 140-170 tkm. vai kenties enemmän ajettu diesel? Entäpä A6 2,4 q? A4 saisi olla mielellään 2002 tai uudempi ja A6 voisi olla vanhempikin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mielipidettä kaivataan - 20t? nelikon valinta
Collapse
X
-
Paljonko sinulla kertyy metrejä vuodessa?
Oma valinta on 2002 alle 150tkm A4 B6 {1.9TDI 96kW|1.8T 110kW} Avant Quattro S-line. Molemmat
on siinä 15k? paikkeilla mobilessa. Mikäli olisin siis vaihtamassa autoa lähiaikoina... Se kuolaamani
kiisseli taisi mennä jo, mutta oli melko identtinen tuon kanssa: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...ml?id=19828028
Comment
-
No siis meikäläinenhän hommaisi 116-heppaisen pumpparidiesel B5:n vm 2000 (sedan tietysti), isompi ahdin, lastu ja kytkin ja jäisi 6000? kaikkeen kivaan =)
Ei vaan, mä olen kyllä tähän nykyiseen peliini supertyytyväinen, vaikkei Quattro olekaan
1,9Tdi on varsin huoleton seuralainen
Sun kriteereihin vois tämä sopia:
http://autoscout24.de/Details.aspx?id=blrw1aagenbq
Comment
-
Comment
-
Muiro
Virtasen linkin peli vähintään suositeltavan oloinen kalikka.
Suosittelen lämpimästi, ollut etuvetofarkku aikasemmin ja nyt nelarisedani. Ollut erittäin tyytyväinen ja kun huollot on olleet kaikki ajallaan niin eipä ole kovin kaksisia huoltokustannuksia koskaan eteen tullut.
Comment
-
Kysymykseen vastatakseni, niin: "Jos olisin ostamassa 20.000?:n neliveto talousihmettä, niin luultavasti se olisi A6 avant 3.0 V6 q".
(Alle 200hv ei ole vaihtoehto)
Nuo kolmelitraiset on vaan suomessa vissiin aika kortilla.
2,7bT voisi sopia, jos turbo-viive ei haittaisi, tai jos siihen tottuisi. . ?
A4 on liian pieni perheelliselle.
*ugh*
Comment
-
-
Mua ei ole vaihto bemariin kaduttanut hetkeäkään. Takapainotteinen neliveto ja tasaisempi painojakauma tekevät tuosta paljon A4 1.8Tq:ta ketterämmän ja hauskemman pelin.
Toki merkkihuollot maksavat paljon, mutta sillä 400 euron huollolla pärjäilee 25 tkm, kun ainakin exä-Audia sai huollella 15 tkm välein. Muualla käyttämällä toki pääsee halvemmalla, omassa tapauksessa en kehdannut pilata Laakkonen-leimojen katkeamatonta ketjua.
Toki kaikki autot ovat yksilöitä, mutta laatu vaikuttaisi myös paremmalta. Audista (A6 C5 2.8 q Tip) meni vaihtoon termari (vaihto 400+ e V6-koneiseen!), tukku tukivarsia, etuikkunoiden nostimista muovipalikat, vetarin suojakumi, Airbagin johtosarja (kojelauta purettiin) jne. Kolmannella tonnilla taisi korjauksiin mennyt summa olla kun auton myin.
Veljen A4 B6 rikkonut bypassin, tukivarsia, puolan ja termarin, ikää autolla saman verran kuin omalla bemarilla.
Bemariin tähän mennessä mennyt kallistuksenvakaajan koiranluu, ei muuta.
Comment
-
Kiitoksia mielipiteistä...niitä ei voi tulla liikaa. Kaikki on lähtöisin ekan audin ostosta...ostin 2,5 vuotta vanhan ja ekaan 1,5 vuoteen meni n. 5000 euroa huoltoihin (tai ei itseltä, vaan ovh., autoliike maksoi osan) ja nyt tekisi mieli vaihtaa nelivetoon...lisää kommentteja kiitos!
Comment
-
No joo kyllä niihin aanelosiin on aina jotain osaa joutunut vaihtamaan, itellä kallein särkynyt osa oli bensapumppu... mutta onhan mullaki noita audeja jo useampi(5kpl) käsien läpi mennyt ja jos summaa remontit yhteensä niin kyllä minä oon n. 2ke päässyt. Mutta tuohon alkuperäiseen kysymykseen niin ainakin A6q tdi on veroiltaan niin kallis että jos et tarvi muutakun talvilelun niin silloin se ois tuo 2.4 varmaan ihan ok, näyttäs saavan 15ke ylöspäin. Ite b5 ässän pois myyneenä voisin tietysti suositella sellaista, alkaa 20ke olemaan jo jonkinverran tarjontaa. Muiden merkkien nelivedoista en tiedä mutta varmaan on audia huolettomampiakin vaihtoehtoja, kait tämä on sitä "teknistä etumatkaa"...
2.7 turboviive!? Mikä se on?
Comment
-
-
Allroadeja ei taida viel ihan 20K?:n haarukkaan osua.
Sellanen ois tosi noheva peli, ilmajousilla tietty.
C4 äSsä on toki hyvä vaihtoehto ja jää taatusti touhutonneja yllätyksiä varten.
Ovat tosin jo aika vanhoja, että status arvo jää heikoksi.
Jos polttoainetalous ei olisi olennaisimpia valinta kriteerejä, ja jos itselleni hakisin 20K?:n budjetilla, niin etsisin todella siistin ja hyvänä pidetyn C4 S6 Plus:san.
Ja polttaisin heti kättelyssä rapiat3000escudoa touhuiluun/näköön/varmuuteen.
Sillä vetelis sitte aika huoletta pitkät tovit.
Comment
Comment