Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ukonilma

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Ukonilma

Eilen kun ajelin töistä kotiinpäin aloin Inkoon kohdalla katselamaan että taivaalla välähteli tasaisin väliajoin- ukkosta tähän aikaan vuodesta?
    4 "salamaa" näin ainakin - sitten tulin öljysataman risteyksen kohdalle ja näin kun rekka ohitti henkilöauton - ajoi heti ohituksen jälkeen nopeusvalvontapöntön ohi ja räps.
    Aika pitkälle näkyi pilviä vasten tuo kameran salama (arviolta kahdenkilometrin päästä huomasin tuon ekan kerran)

Paljon on ollut kiireistä kansaa liikkeellä.

Comment

Eikun noilla kameroilla on vieläkin nollatoleranssi.
      Itse ajoin pikkalan esson kohdalla gps:än mukaan 66km/h ja räps, lappu tuli kotia jossa nopeus oli 62km/h 60 rajoituksella. Varoitus

Comment

itse ajoin kanssa ja välähti, viisarin verran yli 50 oli minusta mittarissa ja silti räpsi, 60 aluetta kummiski. Noh jos sieltä vessapaperia tulee sitte tulee.
        Niinkaun ku kännissä ajaminen ja huumeissa meikkaaminen on sallittua / ei valvota, ei jaksa kunnioitusta näihin +1 ylityksen rangaistuksiin olla.

Comment

Tosta tuli eräs hauskahko tarina mieleen.

Erään työkaverin tuttu oli ajanut pimeällä ja kamera räpsähti. Ei mielestään ajanut ylinopeutta.

Heitti uukkarin ja varmasti rajoituksen mukaan ohi. Taas räpsähti. Uukkari ja huomattavasti alle rajoituksen ohi tolpan. Taas välähti.

Ihmetellen jatkoi matkaa.

Rikesakko tuli postissa. Turvavyön käyttämättä jättäminen...

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Antti Määttä
            Rikesakko tuli postissa. Turvavyön käyttämättä jättäminen...
            Hänellä kävi tuuri. Itse kuulin autoilijasta, joka sai samanlaisella tavalla kolme sakkoa turvavyön käyttämättä jättämisestä. :)

Comment

Hauskimpia hetkiä on ollut, kun jono vetää kameran ohi ja kaikilla välähtää, eikä kukaan tajua höllätä poljinta... Itse olin jonon viimeinen ja hölläsin ajoissa. Neljä edessä otti bonukset.

Comment

Se on muuten aikamoinen välähdys myös noissa valvonta-autoissa. Tuusulan motarin alussa Helsinkiin päin oli tien vieressä hopea pikkupaku, johon en kiinnittänyt huomiota sen koommin, ennen kuin salama valaisi koko tien. Itsellä kävi tuuri kun kiihdytin kevyesti punaisista valoista sallittuun nopeuteen, mutta viereinen peugeot kuski provosoitua ilmeisesti tuosta "suht rauhallisesta" kiihdytyksestä ja paineli menemään ohi n.parinkympin ylinopeutta. Oli minusta muutamankymmennen metrin päässä kun pakettiautosta välähti oikein kunnolla. Mahtoi harmittaa kuskia, kun piti heti aamusta provosoitua...Ei paras aloitus työpäivälle!;D

Comment

Sitä oon joskus miettinyt, että kuinka nopeaan tahtiin noi ehtii tuota salamaa välkytellä? Kaipa siellä ainakin kaksi paria noita konkkia löytyy että saa heti perään toisen kuvan, ja sillä aikaa ehtii taas toinen jo latautua. Vai liekö tuommoinen mikään ongelma, kun verkkovirtaahan nuo taitaa syödä, eikä tartte jonkun akun heikon tehon varassa salamaa vilkuttaa. Taiskin ratketa se pulma ihan itte miettimällä. :)

Toinen asia joka rupesi hiljan askarruttamaan, on se kun lehdistössä puhuttiin että systeemiä tulevaisuudessa uudistetaan siten että kamera ottaa aina kuvan ja sakkoraja lasketaan sitten kahden tolpan välisestä keskinopeudesta. Alkaa olla aika herkkua ajaa talviyönä tyhjää tietä kun joka tolpan kohdalla toteutetaan pikasokaisu.

Comment

Eiköhän Suomessakin aleta laittamaan Brittien tapaan pian uretaania pönttö täyteen. Siinä saa väläytellä rauhassa..

Comment

Noi salamat (taivaalta, ei siis kameroista) on aina niin kivoja.Tappoi aikoinaan Tampereella ravustajan jonka minä löysin kärventyneenä salamaniskun jälkeen. Vielä tänäpäivänä iskee pieni pelko kun alkaa ukkostaan :E Tuli vaan mieleen tää tarina taas ku aiheena "ukonilma" :)
                      Viimeksi muokannut Escalator; 27.11.2007, 23:30.

Comment

Kyllä noita uretaani yms. sabotaaseja huhuista-puheista päätellen on käytetty suomessakin, mutta niistä ei välttämättä haluta tietoa julkisuuteen. Saattaisi pian joku muukin innostua aiheesta.
                        Pitäisi varmaankin olla joku turvallinen sivusto käytettävissä, jotta sorrettu kansanosa voisi jakaa kokemuksia vastatoimista. (itse en näistä sitten mitään tiedä, enkä varsinkaan muista, kuka mitäkin on puhunut)

Comment

Olikohan se viime vuonna, kun lehtiuutisen mukaan jotkut olivat kuluttaneet aikaansa viitostiellä lojauttelemalla ko. pönttöjä järjestelmällisesti haulikolla. Jos en tykkänään väärin muista.

Comment

Kannattaa tutustua Suomenkin talviolosuhteissa hyödyllisiin rekisterikilpien pesujärjestelmiin.
                            ;>

Viime talvena bongasin itse viimeisen päälle nuollun, vahatun ja kiillotetun V70:n josta oli kuitenkin - syystä tai toisesta - rekisterikilvet aivan kurassa. Ymmärtääkseni kuitenkaan pelkkä lika ei estä noita kameroita "näkemästä" rekisterikilvestä tunnusta?

Comment

Olikohan se viime vuonna, kun lehtiuutisen mukaan jotkut olivat kuluttaneet aikaansa viitostiellä lojauttelemalla ko. pönttöjä järjestelmällisesti haulikolla. Jos en tykkänään väärin muista.
                              Ja kukahan nekin pöntöt viime kädessä maksaa..

rekisterikilvet aivan kurassa
                              Säälittävää :)

Comment

Ukkonen

Jeps, oikeata ukonilmaa kannattaa varoa. Ulkoilutan joskus 11 metrin alutikkua rosterivanteilla merellä- ei kiva kun salamat iskevät kilometrin sisälle.
                                Tosin on vähän huonoja kokemuksia noista 51:sen "salamistakin"- yhdestä tuli jo kirjallinen huomautus, toisesta (81 80 rajoituksella) eivät kehdanneet lähettää edes lappua.......

Comment

Working...
                                X