Aikeissa olis laivata 2001 vuosimallinen S4 SEDAN Suomeen. Nettiautossa olevat ovat -98, -99 tai -00 vuotisia. On tietysti mahdollista ettei tällähetkellä satu olemaan yhtään -01:stä myynnissä, mutta olis hyvä tietää että tuommosen rekisteröimiselle Suomessa ei ole mitään estettä. Olisko niin että noiden tekeminen on lopetettu -00 ja tänne jenkkeihin on laivattu loput ylivuotiset? :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B5 S4 Tyyppihyväksyntä asiaa
Collapse
X
-
Mun mielestä 2002 on jo B6 mallia. Ässiä on tehty vielä ainakin 2001.5 varmaankin vuoden loppuun, mutta voi taas olla näitä rekisteröintiteknisiä juttuja jos auto on 2002.
Kyllä 2001 mallin saa tänne rekisteröityä. Kysy nimimerkiltä Johnny lisää, hän on tuonut ässän jenkeistä.
Comment
-
Viime kesänä tuotiin Atlantasta 2001 joulukuussa rekisteröity b5 S4 Avant. Ei ollut ongelmia rekisteröinnin suhteen. Tänään sen sijaan katsastuskonttori sekoili Allroadin muuttoautorajoituksen poiston kanssa, kun AKE on uusinut tietojärjestelmänsä. Katsastuskonttorilla väittivät aluksi että he eivät voi poistaa rekisteriotteeseen merkittyä rajoitusta, vaikka tarjolla oli tullin hyväksyntä asialle. No, asia selvisi ja kyllä se on katsastuskonttorin tehtävä tulostaa uusi rekisteriote, kunhan tullille on toimitettu todistus työnantajalta että on asunut vähintään vuoden Suomessa ja vakuutusyhtiöltä todistus että auto ollut rekisterissä Suomessa vaaditun ajan.
Comment
-
Kyllä suomesta löytyy S4 sedaneita, esim ARC nimimerkki (kirjoittaa tällä forumilla) ajelee sedanilla.
Jarnon kannattaisi koittaa saada ässä suomeen vielä ennen vuoden vaihdetta, tai koittaa sumplia mahdolliset verohommat jo ennakkoon. Vai saakos sen tuotua ns. tuontiautona verotta? Olikos se muuttoauto?
Vuoden alusta isomoottoristen "saastuttavien" maailmanlopun autojen tuontiverotus kiristyy.
Comment
-
Paitsi jos ovat vanhoja. S4/B5 on siitä jännä että se on melko samanpainoinen A4:en kanssa, ja näin
vanhemmille laskettaisiin suurimman massan mukaan verot. Kun yleisavain kertoo yleisesti 34%
veroja, ja painonsa mukaan lakiehdotuksessa(PDF) 2090kg = 26.7% niin sanoisin että laivataan lisää
ässiä suomeen! Tämä edellyttäen siis että technische daten dokumentin merkintä "nach 93/116/EG"
ei tarkoita sitä, että laskettaisiin 271g/km mukaan ((271/10)+4=31.1%).
Toisaalta, verotushistoria väittää että noista on tähän asti peritty veroa 31-33%, joten ei se uusi
laki tullessaan maailmaa kaada S4/B5 tapauksessa???
Comment
-
Ei kai '01 -mallisessa sedanissa ole maahantuonnin kannalta mitään eroa muihin beevitosiin? Vai onko? Mulla on '98 sedan ja se on tuotu Norjasta muuttoautona 2005 ilman mitään komplikaatioita. Tosin en itse tuonut, vaan ostin karenssin päätyttyä tuojalta, mutta hän ainakin sanoi, että ihan normaalisti tuli.
Mutta ongelmahan oli siis nimenomaan '01 -sedanin tuonti, joiden puutetta olen itsekin ihmetellyt. Mutta eikös se tekniikaltaan ole samanlainen kuin muutkin faceliftit?
Comment
-
Janne: ARCin ässä ei taida olla -01. Niinkuin arvelitkin niin muuttoautona oon tuota tuomassa ensi kesänä ja silloinhan tuolla veromuutoksella ei pitäis olla merkitystä.
Lauri on asian ytimessä. Se mikä aiheuttaa hämmennystä on nimenomaan -01 vuosimallisten sedanien puute, ei tuossa tietääkseni mitään eroa teknkiikassa ole esim. -00 vuotiseen.
Jouni: Pitää melkeen nousta joku aamu Suomen virka-aikaan ja soitella tuonne AKE:lle jos ei saaha muuten asiaa ratkaistua.
Comment
Comment