Taitaa olla lähes pyhäinloukkaus kysellä kokemuksia em. automallista tällä sivulla, mutta hondan keskustelupalstoilta ei löydy oikein muuta kuin mikä väri olisi paras. Onko kellään kokemuksia vanhemmista crv vehkeistä. Miten se ns. neliveto toimii ym. Audi pysyy kotona, mutta mökkiautoksi ei ole varaa ostaa Q7:aa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Honda CR-V
Collapse
X
-
Tuo on normaalisti etuvetoinen ja minusta viive on aika pitkä ennenkuin takapyörät tulevat mukaan. Jos vertaan esim. TT:n Haldexiin niin minusta on iso ero noissa.
Ajelin CR-V Dieselillä reilut 70 000 km ja en ollut kyllä tyytyväinen. Jarrulevyt olivat ihan alimittaiset, yksi motarijarrutus ja ravistus niin hirveä että korjaamolle vaan. Lisäksi paljon pikkuvikaa, yllättävää sinänsä, olin pitänyt Hondaa laatumerkkinä.
Tietty jos käyttö vähäistä niin toimii varmaan ihan hyvin mutta ei tuota kannata vetoautoksi hommata, mitä muistelen niin kytkin kärysi aika monta kertaa kärryn kanssa. Automaatilla tietysti parempi mutta sitä ei dieselin kanssa saa vieläkään.
Comment
-
isällä on 04 vm cr-v. laadukas sisältä ja yleisesti ottaen mukava ja luotettava riisikuppi. nelivedosta sen verran että en kertaakaan monen käyttökerran aikana ole huomannut että perä olisi mukana toiminnassa, edes talvella! Isän kaverihan tietty vittuilee hänelle joka päivä siittä nelivedosta: "Cr-v:n neliveto kytkeytyy päälle vasta kun auto on katollaan ojassa" yhdyn.
Comment
-
Kävin viime talven liukkailla ajamassa uuden crv:n.
Ajettavuus ihan ok korkeahkoksi autoksi.
Mutta se nelivetoisuus: ihan vitsi!
Siitä ei ollut iloa kuin risteyksestä kiihdyttäessä,
eestaas kytkeytyvä "neliveto" yhdistettynä nykivään ajonvakautukseen teki vauhdikkaamasta ajosta tosi hankalaa ja kulmikasta.
Ei tullut minkäänlaista varmuutta miten perin mutkasta/risteyksestä tullaan ulos...
Pettymys tähän "nelivetoon" oli niin suuri että samalta istumalta ajoin Subaru kauppiaan tykö ja koeajoin Foresterin.
Todella helppo vietävä ja neliveto tosiaan tuntui olevan käytössä!
Esp:tä ei kaivannut missään vaiheessa vaikka oli vain kitkat alla...
Ei voi kyllä verrata crv:tä oikeaan (lue: jatkuvaan) nelivetoon!
Comment
-
Isällä ollut parikin tuollasta. Toinen edelleen käytössä. Ensin kakslitranen bensa ja nyt diisseli. Erittäin tyytyväinen on ollut molempiin. Diesel tuntuu sopivammalta tuohon koppaan. Liikkuu kevyemmän tuntuisesti. Täysin viattomia laitteita ollut molemmat. Diesel todella pihi ja tehoa sen verta, että välttää normaali ajossa.
Tuo neliveto on kyllä todellakin vain auttava. Kyllä se talvella risteyksistä ihan eri tapaan lähtee mitä vajaavetonen, eli kyllä se voimaa jakaa myös taakse, mutta todella varovasti. Eli ei se maastoauto ole. Perän saa kyllä sivulle, kun oikein yrittää, mutta täysin etuvedon tuntuinen se on normaali ajossa. Ei voi verrata jatkuvaan nelikkoon sitten millään. Citymaasturihan se onkin.
Comment
-
Noista hondan maastureiden "älykkäistä nelivedoista" olen kuullut lähinnä kommentteja "Epä-älykäs neliveto" ja että se kytkeytyy päälle vasta silloin kun on jo liian myöhäistä. Kyllä se vähemmästäki alkaa ketuttamaan ku auto on kyljellään ojan pohjalla ja neljä pyörää alkaa pyörimään vasta silloin 8D
Luotettavaa nelivetoa kun etsii niin en suosittele ainakaan hondaa. Olen muutaman kerran kokeillut ja ei ole vakuuttanut. Etuveto joka käyttäytyy omituisesti. Muutenkin pelkääjän paikalla on tullu istuttua monia satoja kertoja kun on airsoftia kavereiden kanssa lähdetty pelaamaan vähän pidemmälle. Yleensä sellaisiin vähän vaikeimpiinkin paikkoihin on pitänyt auto saada. Yllättävää kyllä meijän 1.8T etuveto A4 on päässy paremmin perille ku honda, ei vitsi, fakta.
Comment
-
-
Hondasta ei ole tietoa, mutta Nissanista on. Siskolla on X-Trail ja se tuntuu olevan ihan fiksunoloinen laite. Kytkimellä saa valita 2WD/AUTO/4WD eli etuveto/neliveto kytkeytyy, kun sutii/kiinteä neliveto nopeuteen x asti. Vaikuttaa varsin toimivalle ja tuossa auto-asennossa ero 2WD-asentoon on todella suuri, testasin joskus nopeaa lähtöä hiekalla molemmissa asennoissa. Joskus tuli muutama vuosi sitten myös käytyä koeajamassa katumaastureita, niin tuo X-Trail kyllä antoi parhaan vaikutelman, kun möyrin lumihangessa ja metsäautotiellä. Esimerkiksi Land Rover Freelander tuntuu viskonsa kanssa olevan melkoinen lelu, kun Nissani meni ongelmitta mäet ja hanget.
Sen mitä siskon autoa olen muutaman kerran ajanut, niin ihan asiallinen laite. Sisällä vähän hopeaa lelumuovia, mutta se on valitettavasti nykyajan vitsaus. Mutta kannattaa käydä koeajolla.
Comment
-
Aivan.. päästänyt, en ihmettelisi vaikka olisi tahallista. Noitahan tulee todella usein noita kirjoitusvirheitä ja niitä pääsee läpi vaikka oikolukijoita olisi useampi. Tahallisia tai tahattomia, niille ei oikein voi mitään silti voi aamukahvit mennä väärästä kurkusta alast kun noita huomaa 8D
Comment
-
Sinänsä toisaalta ei välttämättä ole edes kirjoitusvirhe vaan tutkimusten mukaan asia on juuri näin. Mutta ehkäpä pointti onkin että sananvalinta hieman ihmetyttää. Toisaalta kirjoittaja ei ole keksinyt vaihtoehtoista sanamuotoa. :)
kuten esim.
"Miespuoliset seksuaalivähemmistöt pitävät isoista, erikoisvarusteluista kaupunkimaastureista"
...Toisaalta mistä sitä tietää kuuluvatko ne Ruotsissa vähemmistöön... ;)
Comment
Comment