Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi A4

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uusi A4

    Olen katsellut uusinta A 4, joka on tulossa markkinoille.
    Onko kukaan vielä päässyt koittaa miltä auto tuntuu ajossa?
    Lehdet kyllä sitä kovin kehuvat .
    Koko on taas numeroa isompi ja ei hullumman näkoinenkään.
    Sisältä aika paljon 6 näköinen.
    Moottoritkin on uudistuneet, varsinkin diesel 2 tdi.
    Mitä heikkouksia on ollut aiemmissa malleissa?
    Joko ois mersun c sarjan veroinen?

    #2
    Mun muistaakseni tota on verrattu aika paljon Mersun uuteen C sarjaan ja lukemani/kuulemani mukaan tulee olee jopa onnistuneempi. mm. isommat tilat, halvempi hinta.

    Itse odotan et tulee suomeen joku mukava moottori tohon nelivedolla ja vien koeajelulle vasta sitten. Kyllä toi uusittu etuveto 1.8T kiinnostaa myös, koska oon nyt ajanu B6 mallia kaks vuotta 1.8T ja B7 mallia alle vuoden 1.8T S-line. Jos on arvosteluja/koeajoja uskominen niin kyllä on muuttunut tonkin auton luonne ajettavuudessa melkeen bimmerin tasolle, vaikkakin se varmasti tulee käyttäytymään edelleen kuin etuveto.

    Sisustahan on sama kuin uusissa A6 ja A5 malleissa, joten luksuksesta ja mukavuudesta ei tingitä. Rahalla saa ja hevosella pääsee, uus A4 S-line 3.2 V6 quattrolla melkeen kaikilla varusteilla, yks sellanen kiitos.

    EDIT: Njoo.. täytyy myöntää että se 3.0TDI on paljon kiehtovampi moottorivalinta. 3.2l V6 my ass!
    Viimeksi muokannut xapanthe; 23.11.2007, 20:20.

    Comment


    • #3
      Meikäläinen odottelee ens kesää, kunnes avant tulee markkinoille. Tuolla 2-litran commonrail diesel kiinnostaa. Toki kolme litranen olis unelma, mutta realiteetit ottaen huomioon, niin ei taida olla siihen varaa.

      Comment


      • #4
        Uuden aanelkun koeajomahdollisuus on pian käden ulottuvilla. Mutta pikkasen särähti tuo:
        B7 mallia alle vuoden 1.8T S-line. Jos on arvosteluja/koeajoja uskominen niin kyllä on muuttunut tonkin auton luonne ajettavuudessa melkeen bimmerin tasolle
        Ihmettelen, miten Audi-mies noin arvottaa? Voi tietty olla, että oma puuttuva BMW-kokemus värittää mielikuvia, mutta ihmettelen, jos varsinkaan mutkatiellä takatuuppari Audin päihittää. En kaipaa enää parempaa ajettavuutta sinne, missä sitä todella tarvitaan, siis missä autoa saa ohjata, ja missä tuntuma tiehen syntyy pinnan profiilista. Ja pinta saa olla joko soraa tai päällystettä.

        Suoralla asfaltilla juttu on pikkasen toinen. Audin ohjauksen keskialueen herkkyys ei vastaa täysin odotuksia. Selvästi auto on tarkoitettu ohjattavaksi, ei menemään suoraan "itsestään". Tosin, kun sain melkein heti uudekseltaan kulmat kuntoon, meno parani oleellisesti, mutta tuntuma saisi letkeässä maantieajossa olla vieläkin parempi.

        Toivotaan, että uusi A4 on entistä kehittyneempi myös maantieajo-ominaisuuksiltaan.

        Comment


        • #5
          Sitten voit ihmetellä sitäkin, että jos uudesta A4:sta voisi valita etu- tai takavetoisena, niin valitsisin silmää räpäyttämättä takavetoisen. Olen ajanut molemmilla paljon ja pidän takavetoisten ajettavuutta parempana. Mutta nämähän on puhtaasti henkilökohtaisia mieltymyksiä. Ja nelivetohan on asia erikseen.

          Mitä ajettavuuteen muuten tulee, niin olen samaa mieltä; en juuri enempää toivo. Ja vaikka olenkin Audi mies nyt ja mitä todennäköisemmin myös tulevaisuudessa, niin uskallan väittää että BMW:llä on tällä hetkellä parempi moottoritekniikka.

          Comment


            #6
            EDIT: Njoo.. täytyy myöntää että se 3.0TDI on paljon kiehtovampi moottorivalinta. 3.2l V6 my ass!
            Kunhan tässä veroalejutut hiipuu ja valtio vähän rukkaa naftan hintaa edelleen ylöspäin niin alkaa se bensakin tuntumaan hyvältä vaihtoehdolta ;)

            Comment


            • #7
              Onko millaisia kokemuksia tästä kulkineesta?
              Vähän sormet syyhyy tämän rattiin.

              Comment


                #8
                Quality: Kyllä siis varmasti etuvetonen perus aanelkku on paljon tylsempi ajettavuudeltaan ja tunnottomampi kaarteissa ku 3- sarjalainen bimmeri. Kokemusta on 3- ja 5-sarjalaisista, mutta laadullisesti muuten Audi mielestäni vetää edelle. Ja nyt siis puhuin vaan etuvetosesta. Neliveto audin alle ni ei kyl vedä mikään vertoja. Mutta kun moottorin kaikki voima jaetaan etupyörille ja ohjauksen pitäs saada edessä tarpeeks pitoa ja tuntoa tiestä samalla. Ei vaan onnaa. Tosin etuvetoselle se maksimiteho mun mielestä on 220-230 heppaa ja siitä kun lähdetään ylöspäin ni takaveto tai mieluiten neliveto ;)

                Ilmeisesti toi uus A4 on paljon tasapainosempi ja ei tunnu niin pahasti etuvetoselta. Kyllä toi nykynen A4 on mua miellyttäny todella paljon, mutta neliveto ja lisäteho ei olis ikinä haitaks.

                Lyhyestä virsi kaunis; Quattro on yks suurimmista syistä miksi olen Audimies.

                Comment


                  #9
                  Jatketaan tuolla http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=58777.

                  Comment

                  Working...
                  X