Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Näin meillä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Näin meillä

    Täällä uusi palstalainen ja vielä tunti sitten onnellinen RS:n omistaja. Eli eilen tuli ostettua RS kakkonen, mikä lojuu tällä hetkellä Lahden Laakkosen pihassa. Syystä että Veli Venäläinen ajoi Audin etukulmaan tunti sitten Lahden keskustassa, FUCK! Että näin.

    Täytyy tunnustaa että niin sanotusti harmitti. Onneksi vauriot olivat suht pienet. Lokari, puskuri, etuvalo ja ainakin syyläri. Harmi vaan että jotain tiettyjä ko. mallin osia ei ole välttämättä kovin helppo löytää, mutta katsotaan mitä vakuutus-setä sanoo. Lunariin sitä ei ainakaan päästetä.

    #2
    Vakuutussetää saattaa harmittaa, kun puskuri on melkoisen kallis... :)

    Comment


    • #3
      Saakelin veli venäläinen, uskon että harmitti.

      Comment


        #4
        Niin se puskuri on kallein .Loksuhan on omansa myös.
        Ei mene helpolla lunastukseen.

        Comment


          #5
          Eikös risan lokari ole aivan normaali B4:n lokari?

          Comment


            #6
            Ei ole, 8A0821105D <> 8A0821105

            ja hinta kotimaas kolmosen kertoimella

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja RSKimmo Näytä viesti
              Täällä uusi palstalainen ja vielä tunti sitten onnellinen RS:n omistaja. Eli eilen tuli ostettua RS kakkonen, mikä lojuu tällä hetkellä Lahden Laakkosen pihassa. Syystä että Veli Venäläinen ajoi Audin etukulmaan tunti sitten Lahden keskustassa, FUCK! Että näin.

              Täytyy tunnustaa että niin sanotusti harmitti. Onneksi vauriot olivat suht pienet. Lokari, puskuri, etuvalo ja ainakin syyläri. Harmi vaan että jotain tiettyjä ko. mallin osia ei ole välttämättä kovin helppo löytää, mutta katsotaan mitä vakuutus-setä sanoo. Lunariin sitä ei ainakaan päästetä.
              Joo puskuri taisi olla reilu 2 tonnia.. Onnea vaan "uudelle autolle" kaverille haettiin vaasasta samanlainen viikonloppuna. (kiitoksia kuivikselle, hieno auto)

              Comment


              • #8
                Vähä kyl jäi ikävä ku joutuu päästeleen tolla äiteen 1.8 farkku Escortilla... Ei se saatana kiihdy =\

                Noh saas kattoo mitä seuraavaksi keksitään!

                Comment


                • #9
                  Osta kuivis multa 1.8 sedan esco. Kiihtyy vähä paremmi :)

                  Sais veli venäläiset vähän kattoo kuin ajaa. Paska säkä jos oma vakuutusyhtiö alkaa vittumaiseks. Kannattaa pysyy tiukkana loppuunasti.

                  Comment


                    #10
                    Sieltä vaan markkinahinnat kehiin ja voi verrata uusiin keskitason autoihin hintaa :)
                    Turha niitten vakuutusäijien on vastaan hangata.

                    Nyt eivät voi mitään tavallista puskuria ehdottaa ja lasikuitukopiot kannattaa unohtaa.
                    Toivottavasti autosi tulee kerralla kuntoon ja pääset ajelee!

                    Comment


                    • #11
                      Koitetaan pysyä tiukkana että auto tulee vähintään vastaavaan kuntoon. Kuinkahan hyvin noita osia on yleensä saatavana, esim. puskuri ja lokari? Tietysti joutuu odottamaan kuukauden tai pari.

                      Kyllähän toi mälli harmittaa vieläkin, ei paljon ehtinyt kurvailla kun auto tosiaan ostettiin edellisenä päivänä, mutta hyvää kannattaa odottaa.

                      Uudet etulevyt ja palat tuli hommattua leimaa varten, oli ollut naisen käytössä ja jossain vaiheessa oli ilmeisesti ollut ns. rauta rautaa vasten.
                      Lämppärinsäätö ei myöskään toimi, puskee lämmintä täysillä kokoajan. Ilmeisesti anturi tai säätömoottori vainaa. Samoin mittarivaloja on pimeänä, mutta muuten kaikki joraa niin kuin pitääkin.

                      Näin lyhyen tuttavuuden perusteella vaikuttaa kyllä erittäin mielenkiintoiselta laitteelta. On siinä sitä munaa, niinkuin on sanottu!

                      Comment


                        #12
                        Tepolta kannatta ensin kysyä osien saatavuutta.
                        Asiaa sivuten...paljos sun auto on ajettu?

                        Comment


                        • #13
                          Tepolta kannatta ensin kysyä osien saatavuutta.
                          Asiaa sivuten...paljos sun auto on ajettu?
                          Kysellään Tepolta jos Laakkoselta ei ala osia löytymään. Mittarissa oli muistaakseni about 244 tkm. Tullut Suomeen noin kolme vuotta sitten, edellisellä omistajalla oli pari vuotta.

                          Comment


                            #14
                            Alkaa jarrulevytkin olla ehtoo puolella,jos ei vaihdettu, ilmastoinnin kunto ja onko huollettu,pommi,jäähd.järjestelmä,bensapumppu jne.Kannattaa se pumppu vaihtaa, niin ei jätä tielle.Vieläkö vakiopuolat paikoillaan?
                            Hydr.järjestelmän öljyt vaihtoon.
                            Menisköhän se säätömoottori huoltamalla..?

                            Tämäkin kuuluis toisaalle,mutta laitoin nyt tähän.
                            Jotenkin välistä tapana sivuta näitä aiheita.. :)

                            Mitäs tuo sun autos kustansi? Onko salaisuus?

                            Comment


                              #15
                              Kyllä noita RS osia löyty ihan laakkosen kautta. Ruotsista saivat tulemaan puskurin hilppeineen, eli ei mene edes saksan tilaukseen. Mulla meni tässä joku viikko sitten seuraavat osat: rs-puskuri(aito), vilkut, sumarit, oikeaetuvalo, etupalkki, laturi, lukkopelti ja maski vääntyi. Pelkät osat 6500? ja siihen vielä työt ja maalaus. Ja kyllähän nuo mukisetatta maksoivat:)

                              Comment


                                #16
                                Ohhoh! Ihanan kallista.Kannattaa kasko pitää näissä.

                                Comment


                                  #17
                                  Joo kannattaa todellakin. Tulee helposti pienessä keula tönäisyssä yhden S2 hinta. Korjaamopäällikkökin sanoi että eipä ole ennen tömännyt urallaan näin kalliiseen keularemonttiin. Jää kuulemma "miljoona-autotkin" toiseksi.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tänään tuli tieto että auto korjataan Laakkosella. Tarkastaja meinasi ensin laittaa lunariin, kun "hiukan selvitin" että kyseessä ei ole ihan normi Avantti, suostui ilman mukinoita korjaukseen. Päivitteli kyllä osien hintoja.

                                    Kustannusarvvio oli 8500 euroa, pelkät osat 6500,-. Puskuri maksoi 2250 ja joku etupalkkiahtoputkihässäkkä 1450. Etulokari taisi olla 336,-. Muuta ei oikein jäänyt mieleen, korjaamon työnjohtaja ei suostunut printtaamaan mulla osien
                                    hintoja, ihme äijä. Katsotaan nyt kauanko osien saanti kestää.

                                    Comment


                                      #19
                                      Luulin, että etuloksu maksais sen 500 ainakin :) Onhan varmasti oikea lokari? RS:n lokarissa kaari hieman levitetty.Ei saata hoksata vasta, kun on asennettu paikoilleen.
                                      Hyvä,että on homma hoidossa ja lunastusta ei pitänytkään tulla.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kyllä tuo on ihan oikea hinta lokasuojalle.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jos siitä vanhasta puskurista saa vielä tekemällä jonkukaan näköisen niin ota talteen se ja lähetä vaikka mulle:)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mulla kävi muuten samalla lailla eilen vaasassa. Olin menos lätkä matsiin ja joku törttö tuli parkki paikalta suoraan vasempaan etupään kylkeen. Iha kiva sinäänsä ku sain auton muutama päivä sit hirvikolarin jäljiltä. No onneks ihmishengiltä säilyttiin ja materiaalia saa aina uutta..

                                            Comment


                                              #23
                                              Huonoa tuuria oli mullakin aikoinaan. "Auto" oli maalattu kuukautta aiemmin, niin eikös sitten sattunut olemaan rekan renkaasta irronut pinta valtatiellä ja meikä posotti pimeässä
                                              siihen siten,että kulkupeli oikein hypähti ja etupellit ja lokari solmussa.Samoin ohjausgeometria.

                                              No tapahtumapaikkaa ennen oli rekka pysähtynyt ja tajusin mennä kysymään, onko renkaan riekaleet tästä masiinasta ja olihan ne.

                                              Kuljetusyhtiön vakuutus korvasi, mutta vitutti silti.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Minulla 3kk sitten Laakkosella vaihdettu ja maalattu etupuskuri (piti muuten tilata Saksasta!), ja viikko sitten muija pyyhkäisi etukulman autotallin oveen. Onneksi on vain muutama pikku naarmu puskurissa eikä muita vaurioita. Maksaa paikkakunnan kalleimmassakin (=parhaassa) maalaamossa vain n. 200e. Muija kävi itse kysymässä hinnan. Pitäähän se laittaa kuntoon niin eipähän harmita jälkeenpäin.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ismo, missä muuten imatralla kannattaa maalauttaa? Meinaan vaan, että noi kuulostaa jo melkein "vironhinnoille" ja hiukka mukavampi tuoda esim. urkin kori sinne kuin viedä lahden taakse.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Korven Auto on paras. Auto Holma taitaa olla toinen hyvä, mutta jonkin verran ensin mainittua edullisempi.

                                                    Mutta ei minulta siis koko puskuria tuolla hinnalla maalata (ainakin kuvittelen niin).

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Oon kans kyllä Korven Autosta kuullu pelkkää hyvää. Tekee vissii aika paljon vakuutusyhtiöiden hommia.
                                                      Hyvää jälkeä kyllä syntyy.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Päivitetään sen verran, että viime perjantaina saatiin auto Laakkoselta takaisin. Tänään meni vielä leimasta läpi, jotein ei valittamista. Käsijarrussa oli pientä sanomista, mutta pääsia että meni läpi. Lähes viisi viikkoa siihen kolarikorjaukseen meni, ehti mennä jo katsastuskin vanhaksi. Niin, eikä sitten ajettu jarruja rullilla, koska auto on nelivetoinen!

                                                        Eteen joutui laittamaan uudet levyt ja jarrupalat, takalevyt ja palat pitäisi tulla tällä viikolla. Vaihdetaan nekin, niin ei sitten tarvitse jarruista murehtia vähään aikaan. Eteen tosin saattaa olla tulossa Tepon kautta hiukan päivitystä.

                                                        Muuten auto vaikuttaa aika hyvä kuntoiselta, nyt kun silla on hiukan päässyt jo ajelemaan. Putken joutuu lähitulevaisuudessa uusimaan kateista taaksepäin, samalla sen voisi vaihtaa hiukan äänekkäämpään. Nyt näyttäisi olevan orkkisränni, ei oikein pääse vitosen saundit oikeuksiinsa.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Hyvät saundit tossa vakioröörissä on... :)

                                                          Oliko työnlaatu hyvä? Luovuttivatko autosi sisällä vai ulkona? Niin..minkäs värinen se olikaan sun Risa?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Porsche-jarruista kannattaa kyllä huolehtia aina silloin tällöin. Ainakin RS2:n pikkusatuloiden (eli ei bigred-optio) palojen päätylevyjen alle tulee hapettumaa jonka johdosta palat alkavat kanittamaan koloonsa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X