Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huijaus firma!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Huijaus firma!

    Mitä tehdä kun www.gub-tuning.fi jätti sitten lähettämättä mulle puskurin ala osan?? En ainakaan suosittele kenellekkään että menis ostamaan mitään tuolta. Onneksi ei ollut kalliimpi kuin 90? mutta alkaa siltikin vit......
    Kerran joku Martti jaksoi vastata mailiin ja aikoi laittaa postiin noin kuukausi sitten muttei mitään enään sen jälkeen kuulunut.

  • #2
    onko tollasta firmaa ees olemassa? Tosta sun linkistä ei pääse mihinkään, eikä googlekaan löydä siitä mitään..?

    Comment


      #3
      Löytyy osoitteesta http://www.gup-tuning.fi/.

      Joskus pari vuotta sitten tilasin RS4-tyylisen etupuskurin Coupe quattrooni tuolta, ja juurikin Martti sieltä vastaili sähköpostiin, ja silloin toimitus pelasi hyvinkin nopeasti ja puskuri meni paikalleen laadun puolesta ilman turhaa näpräämistä.
      Ennemminkin on tosin ollut puhetta tälläkin foorumilla kyseisen firman epäluotettavuudesta. Onko vähän niin kuin kausiluontoista tuo palvelu?

      Comment


      • #4
        Jep pikku kirjoitus virhe siis www.gup-tuning.fi

        Comment


        • #5
          tilasin itse spoikan kutoseen täältä: www.nr-autovaruste.com
          meinasin jo luovuttaa 8 viikon odottelun jälkeen mutta sitten se soitto tuli että spoikkasi on perillä ja lähetämme huomenna. aluksi ne lupasivat että tuote tulisi 5 viikossa mutta näköjään nuo ajat eivät aina ole täysin luotettavia. voi olla et se sun tuote myös ilmaantuu lähiaikoina sinne.

          edit. ompa muuten kallis toi gup tuning! sama spoikka c5 koriseen maksaa nr-autovarusteessa 125 vai paljonko taitaa nyt olla. tuolla näyttää olevan 250 euroa.

          Comment


          • #6
            Toivossa on hyvä elää mutta on jo kulunut 10 viikkoa.....

            Comment


              #7
              Eikö kuulostais järkevämmältä soittaa tonne, kuin se että kotona istuu ja kiroilee palvelun huonoutta? Ja jos sulla on jotain todisteita tilauksesta ja siitä että se on maksettu, niin kuluttajansuoja asiamieheen yhteyttä ja homma pelaamaan sitä kautta.

              Mulla ainakin menee hermot jos ei sovituista ajoista pidetä huolta ja jos toimitusajat ylittyy. Sillon luonnollisesti piinaan yritystä sähköposteilla, käynneillä ja puhelinsoitoilla niin kauan kunnes homma toimii. Ei noin vaan voi toimia. 10 viikkoa on aivan liian pitkä aika odottaa tietämättömänä tuotteen toimituksesta.

              Comment


                #8
                Mulle tuli just puskin streettuningcar:sta. Tuote hyvä ja toimitus sovitusti ajallaan. Suosittelen. Arvoin myös, että kummasta tilaan. Onneksi gupilla ei vastattu ajoissa postiin.

                Comment


                • #9
                  Soita sinne ja uhkaa poliisilla. Toimi ainakin meillä kun netistä tilatusta kotiteatterisetistä ei ollut kuulunut mitään puoleentoista kuukauteen :p

                  Comment


                    #10
                    Joo, odotellut streettuningcarilta valoluomea ja takasvalo tässä 6 viikkoa... Tulevalla viikolla _taas_ mailia ja puhelua kehiin.

                    Comment


                      #11
                      Se on näissä osissa melkein joka myyjällä, jos joutuvat tilaamaan ulkumailta, niin aikataulut täysin niiden armoilla ja usein ne kusee kunnolla.

                      Se on sitten firman omaa onnetonta touhua, jos eivät tota asiaa selkeästi kerro asiakkaalle vaan antavat odottaa viikko tolkulla ilman kummempaa selvitystä.

                      Itse olen useassa suomen viriliikkeessä asioinut ja pahimmillaan vajaan vuoden odottanut, kun tehdas sanoo myyjälle ei-oota. Sen kun tiesi, niin osasi odottaa rauhassa :)

                      Comment


                      • #12
                        Juu se on tuo ulkomailta tilaaminen aina vähän vaikeeta kun logistiikkafirmat tekee mitä ihmeellisimpiä asioita myös tässä suuressa ostotapahtumassa.

                        Tilasin tuossa taannoin audiin r32:n ARB:t käyttäen VAG partsia ja varsin nopeaa toimintaa heidän puolestaan mutta toimitus meni sitten vähän hänekseen. http://tinyurl.com/2yocuk

                        Huomaatteko virheen?

                        Niin ja asun siis Ruotsissa itse

                        Comment


                          #13
                          Kun huomioi minkä ikäiset kaverit noita tuning-osia yleensä ostavat niin itse en ainakaan toimittaisi mitään ilman ennakkomaksua, sen verran paljon myyjille tavaraa hyllyyn jäänyt.

                          Varsinkin kun toimitusaika on yleensä viikkoja niin pahimmassa tapauksessa autokin vaihtunut siinä välissä kolme kertaa ennen kuin tavara saapuu. Se on sitten ihan eri asia että kummassa on vikaa jos näin käy ;)

                          Comment


                          • #14
                            Olenhan sinne koittanut soittaa mutta ei vastausta ja uhkaillut poliiseilla mutta nyt laitoin tämmöisen mailin:Missä se vit... osa viipyy?????????????????????? niin vastaus oli: Terve, tilaamasi osa tulee alihankkijaltamme vasta tällä viikolla. Kyseinenmuotti on ollut korjattavana ja on nyt käyttökunnossa. Näillä tiedoillajotka olemme alihankkijaltamme saaneet saat osan ensi viikon aikana Terveisin GUP-Tuning/Rauno

                            Saa nähdä tuleeko.

                            Comment


                              #15
                              Ei mitenkään pahalla, mutta kannattaa koittaa myös tuota palautteenantoa kehittää. Olkoonkin että vastapuoli on tehnyt virheen ja että haiskahtaisi kusetukselta.

                              Asiallinen tyyli puree oman kokemukseni mukaan paremmin niin sellaisissa tapauksissa että on tapahtunut joku väärinymmärrys kuin myös jos myyjän päässä on ihan oikeasti ollut ongelmaa. Suora uhkailu ja epäasiallisuus harvoin toimii kummassakaan tapauksessa. Jokainen ylimääräinen kysymysmerkki vähentää osaltaan uskottavuutta.


                              Vertaa:
                              "Missä se vit... osa viipyy??????????????????????

                              -Vihanen asijakas!"

                              ...vs esimerkiksi:

                              "Olen ollut teihin yhteydessä tilaukseen nro. xyz liittyen useita kertoja niin puhelimitse kuin sähköpostitse, mutta tilaamani tuotteet eivät vieläkään ole saapuneet. Odotan teiltä pikaista vastausta sen suhteen, miten aiotte menetellä tässä asiassa. Käytännössä vaihtoehtoja on kaksi: 1) Tuotteet saapuvat minulle tämän viikon kuluessa 2) Kaupat puretaan ja palautatte rahat.

                              Toivottavasti en joudu tukeutumaan viranomaisten apuun tässä asiassa, koska en usko että se on kummankaan osapuolen kannalta optimiratkaisu.

                              Terveisin
                              Keijo K."

                              Comment


                              • #16
                                Minulla kävi sellainen tapaus, että kyselin sähköpostilla tuning liikkeeltä (en nyt muista nimeä) olisiko heillä sopivaa etupuskuria autooni. Vastausta ei kuulunut, joten tilasin riegertuningilta käyvän mallin.

                                Puskurin jo ollessa autossa paikoillaan n:2kk, kyseisestä liikkeestä soitetaan ja sanotaan, että olitte kysellyt puskuria tuossa aikoja sitten, että vieläkö kiinnostaisi koska heillä olisi kyseistä puskuri mallia.

                                Kiitettiin ja todettiin että puskuri löytyi muualta, johon totesivat että hyvä että saitte puskurin muualta. Kenties tuossa tapauksessa on myyjää vähän nolottanut.

                                Comment


                                • #17
                                  Tuomo on asian ytimessä. Suomalaiset osaavat kyllä nuolla, mutta asiallinen kehuminen on hankalaa. Vit**illa osataan (ainakin jollain tasolla), mutta rakentavan palautteen antaminen on hankalaa.

                                  Itse olen ottanut ohjenuorakseni diplomatian kultaisen ohjeen "Talk softly and carry a big stick". Kirjakielinen teksti ja viittaukset useisiin lain kohtiin ovat tähän asti toimineet parhaiten. Jos ihminen pystyy selkeään kirjalliseen ulosantiin ja tuntee lakia, on pelote suurempi kuin "puolilukutaidottoman lippispään koomisella vittuiluyrityksellä". Tämä näin yleisenä huomiona, ei kehenkään henkilökohtaisesti viitaten.

                                  Jos heti alkaa alatyylillä, on uskottavuus mennyt.

                                  Tosin lippispäille sälää myyvät tahot ovat varmaan tottuneet palautteen laajaan kirjoon.

                                  Itse asiasta eli pitkistä toimitusajoista minulla on omakohtaisia kokemuksia. Tilaamani alustasarja viipyi niin kauan, että olin jo luopunut toivosta ja investoinut rahat muualle. Harvinaisen artikkelin metsästys oli vain kestänyt ja nyt oli paketti kasassa. Kiitoksia toimittajalle sitkeydestä ja rahat tilille. Tuli, mitä tilattiin:-)
                                  Viimeksi muokannut Antti Määttä; 12.11.2007, 14:11. Perustelu: kirotusvire

                                  Comment


                                    #18
                                    Ja oikeasti, soittakaa, menkää käymään liikkeessä. Valitettavasti tämä internet kulttuuri on tuonut senkin ilmiön, että sähköposteja ei lueta vaikka kovasti osoitetta tunnutaan viljelevän nettisivuilla sun muualla.

                                    - Toki joskus voi olla syy yliherkissä roskaposti suodattimissakin, ei ainakaan ole harvinaista että sähköposti päätyy mappi Ö roska laatikkoon, ilman että itse edes huomaa koko asiaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jukka puhuu vähän mutta asiaa. Useinkin olen törmännyt netissä jonkin suutuspäissään kirjoittamaan "lausuntoon" milloin mistäkin yrityksestä, joka on suollettu pelkästään sen perusteella että he eivät ole esim. vastanneet asiakkaan lähettämään sähköpostiin.

                                      Tuntuu kummalliselta että se henkilökohtainen kanssakäyminen on täysin katoavaa kansanperinnettä, ja jopa tässä kännyköiden luvatussa ihmemaassa se soittaminenkin tuntuu joskus suurelta vaivalta.

                                      Aika monella pienemmällä yrityksellä on sellainen tilanne, ettei siellä sähköpostin äärellä kukaan vakituisesti edes istu. Ja muistuupa mieleeni erään tuttavan yritys, jonka sähköpostiin tulee keskimäärin 150-200 mailia per päivä.

                                      Siinäpä sitä sitten ollaan, jos talossa sattuu olemaan oikeasti "kiire" niiden paikan päällä asioivien asiakkaiden kanssa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kannattaa kokeilla kyseistä firmaa niin katotaan meneekö ne teidän lakitietoiset mailinne suoraan roskakoriin ja eikä minkään 90€ takia jaksa alkaa mitään isompaa paperisotaa käymään. Olen kyllä tottunut saamaan tavaran netistä tilaamalla kuitenkin vähän nopeampaa vaikka on tullut tilattua muistakin maista . Asiallisesti kyselin milloinhan tilaamani tuote tulee niin vastaus oli puolitoista kuukautta sitten että laitan maanantaina postiin ja pahoittelen vastauksen viipymistä. Sen jälkeen lähettelin niitä teidän asiallisia maileja ja kokeilin soittaa niin ei mitään vastausta. Menetin toivon ja lähetin ihan huvikseni tommoisen alatyylisen mailin niin ihme ja kumma vastaus tuli heti.Nyt vaan odottelen että olikohan tuo taas legendaa mitä lupailivat.

                                        Comment


                                          #21
                                          Joo toi "ensiviikolla tulee" leikki rupeaa olemaan jo vanhaa kauraa, keksisivät yrittäjät jotain uutta välillä :)

                                          Itse olen useasti toista kuukautta soittanut näihin "ensiviikolla tulee" lupauksiin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Itse en tee töitä auto-alalla, mutta tähän aiheeseen viitaten. Meille tulee sähköposteja about 200-400 päivässä ja meillä on siihen hommaan ihan oma porukka hoitamassa sitä puolta. Itse en sillä puolella ole, mutta jos oikein kiirus tulee niin autan heitä vastailemaan ja sinällään hauskaa hommaa lukea niitä juttuja joskus. Se tietty osa on juuri niitä "HALUAN KUUN JA TÄHDEN TAIVAALTA, V*TT*-S**T*N*" maileja. Joskus tekisi mieli laittaa ihan läpällä takaisin samaan tyyliin "NO SAAT NE SITTEN KU HELVETTI JÄÄTYY" ja katsoa mitä sieltä tulee takaisin, mutta se ei ole oikein korrektia. Näille on kaikista hauskinta vastata juuri oikein pitkällä piilovittumaisella vastauksella joka ei välttämättä juuri kyseiselle henkilölle ihan heti mene perille, että siinä viestissä ei ole oikeastaan mitään sisältöä muuta kuin se, että asiakas on yhteydessä ihan väärään tahoon ja se että asia ei meille mitenkään kuulu eikä oikeastaan kiinnostakkaan. Tämä onneton "huutaja" joutuu oikein miettimällä miettimään mitä hänen pitäisi seuraavaksi tehdä ja siinä samalla joutuu sitten menemään vähän itseensä ja häpeämään käytöstään ihan omasta tahdostaan.

                                            Comment


                                              #23
                                              Jos yrityksen yhteystiedoissa on sähköpostiosoite, niin sen tulisi olla ihan yhtä käypäinen yhteydenottoväline, kuin puhelinkin.

                                              On vain ja ainoastaan asiakkaan aliarvioimista ja silmään kusemista jos meileihin ei vastata kohtuullisen ajan kuluessa. Jos meilejä tulee niin paljon, ettei niihin pystytä vastaamaan, niin sitten lienee parempi ottaa meiliosoite pois yhteystiedoista.

                                              Se on ymmärrettävää, että tilapäisesti on niin kiire, ettei meileihin ehdi vastailla, mutta jos se on jatkuvaa, niin se on vain huonoa mainosta firmalle ja silloin olisi parempi keskittyä vain näihin perinteisiin (puhelin/face-to-face keskustelu) kommunikointivälineisiin.

                                              Comment


                                                #24
                                                Jos yrityksen yhteystiedoissa on sähköpostiosoite, niin sen tulisi olla ihan yhtä käypäinen yhteydenottoväline, kuin puhelinkin.
                                                Näin sen kuuluisi olla. Mutta, totuus on ihan toinen. Itse olen tarjonnut sähköpostilla kiinteistön vuokraamisesta toimeksiantoa sähköpostilla, ei vastausta. Teinpä joskus osoitteen muutoksenkin sähkölaitokselle sähköpostitse, ei vaikutusta tälläkään.
                                                - Sitten kun olivat lähetelleet muutamaan otteeseen laskua väärään osoitteeseen ja laitelleet perintään, reklamoin asiasta, sitten heräsivät että olihan tuolla sähköposti, ja Heille aiheutui kulut aiheettomasta perinnästä sun muusta. Tässäkin tapauksessa sähkölaitoksen nettisivuilla sähköpostiosoite oli asiakaspalvelun puhelinnumeron lähettyvillä..

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jos yrityksen yhteystiedoissa on sähköpostiosoite, niin sen tulisi olla ihan yhtä käypäinen yhteydenottoväline, kuin puhelinkin.
                                                  Missään ei ole kuitenkaan yleisesti määritelty, mikä on kohtuullinen vastaus aika. Puhelin kun soi, se soi vain tietyn ajan. Samoin jos olet henkilökohtaisesti liikkeessä asioimassa, saat palvelua tietyn ajan kuluessa.

                                                  Sähköposti onkin vähän hankalampi juttu. Jotkut vastaavat vartissa, toiset kahdessa viikossa. En ainakaan itse jätä asioita roikkumaan sähköpostin varaan jos vastausta ei kuulu, ja mielestäni oma aktiivinen asioiden hoito toimii muutenkin paljon paremmin kuin julkinen kärtyäminen siitä ettei sähköpostiini ole vastattu.

                                                  Sähköposti on hyvä väline niille jotka sitä aktiivisesti käyttävät, mutta tulee myös huomioida etteivät kaikki kuitenkaan ole aktiivisia maili-ihmisiä/yrityksiä.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Niinpä, loppupeleissähän se on jokaisen oma asia jos tyytyy siihen, että on ok jos meileihin ei vastata. Näkyy edelleenkin varsin sitkeästi istuvan se asenne, että asiakas on aina väärässä.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Näkyy edelleenkin varsin sitkeästi istuvan se asenne, että asiakas on aina väärässä.
                                                      Kunhan nyt puolustelin yrityksiä, etteivät kaikki ole huijarifirmoja jos ei vastailla maileihin parin päivän sisällä. Ärsyttävä piirre myös minusta, mutta tuntuu olevan tosiasia, ettei niihin maileihin vastailla läheskään aina.

                                                      - En ainakaan minä jaksa odotella, saanko ehkä vastauksen mailiini vai en, mieluummin soitan tai menen käymään paikan päällä ja varsin suurella todennäköisyydellä saan kysymykseeni vastauksen samantien.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Moneen kertaan jo edellä todettu että sähköposti on aivan käypänen yhteydenottoväline, siinä kuin puhelinkin, jos kerran sellainen on julkisesti ilmoitettu. Itse suosin mielelläni sähköpostia jotta jää itsellenikin dokumentti "mitä on puhuttu ja sovittu", puhelimessa puhutut on helpompi unohtaa tai "muistaa väärin".

                                                        Sähköpostilla "kiireistä yritystä" lähestyvä on lisäksi huomaavainen ko. kiirettä kohtaan koska ei välttämättä halua häiritä kiireen keskellä vaan antaa yritykselle mahdollisuuden vastailla kysymyksiin paremmalla ajalla. Tämä pitäisi vaan yritystenkin tajuta. No, meillä on valitettavasti vieläkin paljon yrityksiä jotka elävät menneisyydessä sähköisen viestinnän suhteen. Näihin ei valitettavasti tehoa muu kuin paikan päälle raahautuminen. Eiköhän tulevaisuudessa "siperia opeta" näitäkin yrityksiä tajuamaan maailman muuttuminen. Tosin ainakin toistaiseksi vielä riittää asiakkaitakin jotka haluavat "henkilökohtaista palvelua" puhelimitse tai paikan päällä, mutta eiköhän sekin ole katoavaa kansanperinnettä. Onhan näillä nettipalstoillakin kaikenlaisia kauppiaita jotka haluavat asiakkaiden ottavan yhteyttä vain puhelimitse ja jättävät vastaamatta asiallisiin sähköposteihin - epäkohteliasta sekin. Ainakaan itse en tee puhelimitse mitään kauppaa, sähköpostidokumentointi on jäätävä talteen mahdollisia jälkiselvittelyjä varten.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          - En ainakaan minä jaksa odotella, saanko ehkä vastauksen mailiini vai en, mieluummin soitan tai menen käymään paikan päällä ja varsin suurella todennäköisyydellä saan kysymykseeni vastauksen samantien.
                                                          Enpä minäkään jää odottelemaan jos meileihin ei vastailla. Mutta mielestäni on vain harrastelijamaista puuhastelua yrityksen puolelta laittaa sähköposti näkyville, mikäli sitä ei käytetä ja saapuneihin meileihin ei reagoida millään tavoin. Vähintä mitä yritys voi tehdä, on vastata sähköpostiin vaikka soittopyynnön kera, jos ei sähköpostitse halua asioita hoitaa, mutta meiliosoite halutaan näyttää yhteystiedoissa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Jotkut fiksut kuluttajat on jo tajunneet sen että tämä pallo on täynnä tarjontaa ja tajuavat sen että jos kyseisestä paikasta saa palvelua, kysytään toisesta paikasta tai jopa pistetään kerralla useampaan paikkaan kyselyä ja täten mahdollistetaan se, että löytyy suoraan valinnan varaa, sehän se kivaa on.

                                                            Ketjun aloittaneella nyt on tietysti eri tilanne, kun rahat on jo pistetty menemään firmalle niin kyllähän se tietysti rahalle pitää vastine saada tai rahat takaisin.

                                                            Sähköpostiosoite yhteystiedoissa on yksi niistä vaihtoehdoista joilla voi ottaa yhteyttä mutta ei se ainoa mahdollisuus. Itse kannatan soittoa tämän tapaisissa tilanteissa.

                                                            Kukin tavallaan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X