Intro:Tätä meinasin ensin kysyä
Tästä sitten seurasi erinäisiä epäonnen sattumia.
Tässä vaiheessa ennen send nappia tuli mieleen käyttää sörtsiä. Sieltä löytyikin viittaus dumpin alipaineletkuun, tai maffiin. Näitä testaamaan, irrottamaan yms. Kaikki takaisin ja testiä. Kone käy normaalisti muuten, mutta aina tasaisin väliajoin kierrokset niiaa. ->Sammutus ja maffin piuha irti-> kone käyntiin ja kaikki normaalia tyhjäkäynnillä. Ok Sitten pieni lenkki ja ekan kerran vähän kaasua, ei juurikaan vastausta..Hieman alkoi hirvittää ja pari kertaa uusiksi, samalla lopputuloksella. Tämän jälkeen hädissään talliin ja ihmettelemään mitä on tapahtunut kun ei ahda yhtään :)
Pienellä tutkailulla selvisi että ahtimelta lähtevä ahtoputki on irti. Pari ärräpäätä ja eikun purkamaan poikittaistukea ja ahtoputkia pois. Tässä vaiheessa kävi mielessä jo että pirullako sen niin paskamaiseen paikkaan saa kiinni ja huomenna pitäisi ajella se 400km plus työmatkat. Lopputuloksena oli reilun tunnin urakka ja lopulta kaikki toimii, kunhan maf on irti, siis sen johto. Nyt on aika rentoutunut olo kun on vika selvillä ja ajokunnossa kumminkin :)
Ei sitä näköjään aamulla aina tiedä mitä illalla tekee.
Loppukaneetiksi pieni kysymys, vaikkei osastolle kuulukaan, voiko tuolla ajaa miten pitkään ilman maffia?
Parina päivänä huomannut että auto käy kylmänä heikosti ensimmäisissä valoissa töistä lähtiessä. Lähinnä tyhjäkäynti seilaa, käynti muuten hyvä, kierroksia nostaa normaalisti eikä ajossa ole muuten huomannut mitään. Aamuisin en ole myöskään huomannut, pitää huomenna tarkkailla. Yöt auto siis kuivassa lämpimässä tallissa, päivät pihalla. Tänään ajoin illalla ehkä 4-5km ja jätin auton tunniksi parkkiin, jonka jälkeen lähdin normaalisti. Ekoissa valoissa kierrokset seilasi siihen malliin, että nostin hieman, myös kahdessa tonnissa tuntui samaa seilausta. Kotimatkalla lämmetessään alkoi käydä muuten paremmin, esim. tyhkäkäynti oli täysin tasaista kotipihassa jo, mutta jos kierroksia nosti pariin kolmeen tonniin, niin sen jälkeen kierrokset niiaa 350-700 väliin, pari kertaa heijaa ja sitten jää normi 900 kieppeille. Myös ajossa tuntui pari kertaa tasakaasulla matalilla (n.2000rpm) kierroksilla, että niiasi paristi.. Vikakoodit pääsen viikonloppuna lukemaan kyllä, mutta pe on matkaa 400km ja su saman verran takaisin.
Tässä vaiheessa ennen send nappia tuli mieleen käyttää sörtsiä. Sieltä löytyikin viittaus dumpin alipaineletkuun, tai maffiin. Näitä testaamaan, irrottamaan yms. Kaikki takaisin ja testiä. Kone käy normaalisti muuten, mutta aina tasaisin väliajoin kierrokset niiaa. ->Sammutus ja maffin piuha irti-> kone käyntiin ja kaikki normaalia tyhjäkäynnillä. Ok Sitten pieni lenkki ja ekan kerran vähän kaasua, ei juurikaan vastausta..Hieman alkoi hirvittää ja pari kertaa uusiksi, samalla lopputuloksella. Tämän jälkeen hädissään talliin ja ihmettelemään mitä on tapahtunut kun ei ahda yhtään :)
Pienellä tutkailulla selvisi että ahtimelta lähtevä ahtoputki on irti. Pari ärräpäätä ja eikun purkamaan poikittaistukea ja ahtoputkia pois. Tässä vaiheessa kävi mielessä jo että pirullako sen niin paskamaiseen paikkaan saa kiinni ja huomenna pitäisi ajella se 400km plus työmatkat. Lopputuloksena oli reilun tunnin urakka ja lopulta kaikki toimii, kunhan maf on irti, siis sen johto. Nyt on aika rentoutunut olo kun on vika selvillä ja ajokunnossa kumminkin :)
Ei sitä näköjään aamulla aina tiedä mitä illalla tekee.
Loppukaneetiksi pieni kysymys, vaikkei osastolle kuulukaan, voiko tuolla ajaa miten pitkään ilman maffia?
Comment