Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Millä tavalla parempi? Ai kumpi kulkee kovempaa vai mitä tarkoitat? Aika yksinkertaisesti: S2 vaatimattomampi ja "munattomampi". RS2 voimaa ja näköä enemmän, mutta maksaa 10t? enemmän ja ylläpito huomattavasti kalliimpaa. Riippuu lähinnä kukkarosta ja mieltymyksestä kumman valitsee.
Eipä niitä oikeen voi keskenään vertailla, vaikka samaan autoon perustuvatkin. Ovat kuitenkin niin erillaiset että ei voi sanoa kumpi on parempi. Periaatteessa RS2:ssa kaikki on "parempaa", mutta se näkyy hinnassa ja kustannuksissa.
Aivan samaa tekniikkaa kummasaki autossa noin niinku periaatteessa. Jos lähtee rahalla rakentamaan niin aivan sama kummasta alkaa taas jos ettii vakiota peliä jota haluu pitää vakiona ni tietty rs sillon parempi jos on ettimässä sporttista autoa ja nuo kaks olis ainoot vaihtoehdot.
Aika vaikee sanoo autoista et mikä on niinku yleisesti paras kun jokane kattoo auitosta eri asioita. Toiselle ei merkkaa muu kun hinta ja pieni kulutus toiset haluu autosta vähän enemmän :)
Ässästä saa tietysti coupen ni ei tarvi farmariin tyytyä :) ei herneitä
Periaatteessa RS2:ssa kaikki on "parempaa", mutta se näkyy hinnassa ja kustannuksissa.
Tuo nyt on mielestäni vähän harhaanjohtava lause. RS2:ssa on kumminkin huomattavan vähän eri osaa kuin S2 Avantissa. RS2:ssa maksaa mielestäni aika paljon RS-lisää, mutta hei, itsekkin melkein valitsin sen... Vieläkin mietin että pitäisikö sittenkin ostaa aito, vai tyytyä tuohon mtm:n RS2-klooniin ;)
Ei se nyt hirveen harhaan johtava ole. Onhan siinä paremmat penkit, jarrut, alusta(vakiona) voimakkaampi moottori ja komeampi ulkonäkö. Eli kaikki mitä ensi tuntumalta autoa ajaessa havaitsee. Muutenhan autot on lähes identtiset.
Valinta; RS2, ei tarvitse sitten myöhemmin katua:) Auto isolla A:lla ja ajo ominaisuuksilla.
Vielä lähes 15 vuotta vanhana konseptina toimiva paketti. Hyvällä huolenpidolla ei tule olemaan edes mikään kallis ylläpidettävä. Kerranhan tällä vain eletään...:D http://www.nettiauto.com/viewArticle...6&content=more
Ärässässä on kyllä aika paljon sellaista "pientä" lisää, joka ehkä jopa oikeuttaa autojen suurehkoon hintaeroon. Rahalle saatu vastine on toki jokaisen itse mietittävä, mistä kannattaa maksaa ja mistä ei.
Autojen tärkeimmät tekniset erot on seuraavat:
Alusta: kallistuksenvakaajat sekä iskarit
Jarrut: etu- ja takajarrut täysin erilaiset
Moottori: IC, turbo, pakosarja, pakoputkisto, katit
Sisusta: etupenkit, ratti(?) ja nopeusmittari
Ulkonäkö: Puskurit ja vanteet
Huolto yms ylläpito lienee öpaut yhtä kallista oli kyse sitten kummasta vaan. Tavallisista huolto-osista RS2:sessa lienee kalliimpia lähinnä jarruosat.
Itse olin aikoinaan saman valintatilanteen edessä ja päädyin tuohon ässään lähinnä sen vuoksi, että se oli sen kympin halvempi ja aattelin, että jos pistän hintaeron auton huoltoon/päivitykseen, niin saan paremman katteen rahalle.
Mutta vaikka S2:selle tekisi mitä, ei siitä RS2:sta siltikään tule.
Omaan risaan makso Ferodon palat (DS2500) ja Zimmermanin (reikä)levyt eteen n. 600?. Onhan ne arvokkaat mutta onpahan kunnos. Kytkinki meni soiroksi (tarkemmin sanottuna paineasetelma), uusittiin asetelma, levy ja painelaakeri. Ja työsylinteriki samalla. Sen rempan hinta oli n. 600?. Syyläristä poksahti pääty, uus tarvike (täysmetallinen) syyläri 265? ja muutamat kirosanat ku sen itte vaihto... 21500? on mun autolla hintaa nettiautos, tuskin sitä halvemmalla myyn ku alkaa noi nelivetokelit olemaan käsilla =) Tai jos on nopee kauppamies niin ei sitä tiedä.
Ja on siihe tota rahaaki menny, mut... elämä on. Vituttaa kaiken maailman kyselijät mitkä soittaa ja rupeaa sit kiljumaan että ulkomailta saa halvemmalla. SOU VAT??!!! Sieltä voi saada hyvän tai kasan paskaa, ei se ulkokuori aina kaikkea kerro. Ja hakekoot sieltä sit jos ei miellytä, mulle on aivan sama. Ja mä en sillä tiedolla mitään tee, turha sitä mulle o kertoa =)
Pahoittelen vuodatusta näin perjantai-iltana, piti käydä iskemäs nastakumit alle =\
Jos on tarkoitus rakentaa itselle hyvin viriili neliveto-farkku, niin ehkä se valinta on kustannus-syistä S2. Jos taas haluaa tehdä korkeintaan perinteistä lastu-viriä tai pysyä täysin orkkislinjalla, niin valinta on ehdottomasti RS2. "RiSassa" on hyvä henki, ja sillähän on heti eri painoarvo jo nimenkin perusteella.
S2 on kaikin puolin mauton ja hajuton verrattuna RS2 malliin, toki hintakin on selvästi edullisempi. Toisaalta jos haluaa rakentaa nopean kulkineen (isolla N:ällä) niin RS2 mallissa ei ole miitään sellaista jota ei joutuisi yhtälailla vaihtamaan kuten sisaressaan S2 mallissa.
Esimerkkejä:
- jarrut RS2 vs. S2 = RS2 omaa paremmat, mutta satunnaiseen rata-ajoon on vaihdettava hidastimet kummasta tahansa.
- kone RS2 vs. S2 = RS2 omaa selvästi enemmän tehoa vakiona. Jos rakennat 500hv konetta, on aivan sama teetkö sen ADU:uun vai ABY:yyn. Yhtä halpaa tai kallista, miten asian nyt haluaa kukin ilmaista ja samat osat menee kuitenkin vaihtoon.
- korin ulkonäkö on askeettisempi S2-mallissa, toki kaikki osat päivitettävissä (jos siltä tuntuu).
- sisustus on penkkejä lukuunottamatta pääpiirteissään sama, marginaalisia eroja siellä-täällä mm. materiaaleissa. Mielestäni merkittävin ero on se että penkit ovat RS2 malissa paremmat.
Tein aikanaan itse saman valinnan välillä S2 (avant) ja RS2.
Oma perusteluni oli karkeasti se, että S2 farkun 10 tonnia halvemmalla ostohinnalla saa koneeseen aika paljon woima-palikkaa.
Jos risassa ne tehtaan isommat jarrut niin niillä pärjää radallakin vallan sujuvasti.
No juu, ei ne varmasti luvattoman huonot kyllä ole. Toisaalta en mä saanut radalla edes omasta häviämään jarruja (eikä ajo-kaverikaan vaikka oli siis 2 amatööriä vuorotellen ratissa) kun oli kaikki palat/levyt/nesteet juuri uusittu S2 orkkis-jarruhin. Ja S2 avantissa ne hidastimet jopa näyttää silmämääräisesti mitattuna aivan naurettavilta, ja kyllähän niitä on rutkasti myös haukuttu.
Juu, mutta Teppo ajaakin vehkeet aivan äärirajoille. Viimevuonna Gotlannissa jopa yli rajojen. =)
Se jarrujen konkreettinen ero taitaa tulla parhaiten esiin sellaisilla syheröisillä osuuksilla, jossa tulee useita kovia jarrutuksia perä-perään. Jos väliin on pitkiä ja nopeita suoria, kyllä jarrutkin jäähtyy eri tavalla.
Oma Risa maksoi n.19000 vuosi sitten .Olen siihen ilmastoinnin laittanut uusiksi, puslat etu/taka, alapallot eteen, takajarrulevyt,palat ja kengät.Antureita ym.Myös jakopään ja muut kaikki huollot tein.
Ja sinä iltana, kun kaikki toimi kerrankin ja oli kunnossa alkoi tuo käynnistysongelma.
Rahaa on mennyt n.2500 euroa. Ei paha mielestäni.
Ikäisekseen hyvä ajettava ja s2:een verrattuna ero on mielestäni tuntuva.
Ei sit herneitä vika kommentista.Mun mielipide vain.
Niin ja jarruista vielä. Vakio mopojarrut on hyvät normaali kaahailussa, mutta radalla kovaa paiskottaessa alkaa antautumaan.
BigReds- setti on asia erikseen.
Mulla nuo BigRedit antautuivat n.6 reikäpäässä ajetun kierroksen jälkeen motoparkissa. Hyvin kärysivät:) Osa syynä kyllä taisi olla huonot jarrunesteet.
Reiluun vuoteen tullut vaihettua puoliksi kuluneet jarruplat, säädettävät iskarit eteen, kompuran ja laturin hihnat vinkunan vuoksi, virtalukon pohja jne. pikkuhommia... Autona RS2 on aivan eri kuin S2, mutta en usko kustannuksien olevan yhtään sen suurempia, jos ei hommat mene koneremonttien puolelle. Mutta eikös vaihtokoneita silti saa melko edullisesti?
Kilometrejä autolle on kertynyt reilun vuoden aikana noin 30 tkm ja "toinenkin osapuoli" voi autoa käyttää helposti. Normaalisti ajettaessa kärry on aivan kuin mikä tahansa farkku, mutta silti kasko kannattaa muijan ajaessa pitää :D
Mulla itselläkin oli pelko autoa hankittessa auton käyttökustannuksista, niin se ei oo todellakaan paha tekniikkaan nähden. Ainoastaan lyhyiden ajojen polttoainekulutus on kohtalaisen suuri, ainakin talvella. Töihin mennessä kuluu noin 18 litraa kilometri, mutta konekin on kylmä ja matkaa on noin 3 km. Oonkin harkinnut mopon ostoa. Oisko kellään tarjolla moista?
Sullahan on Teemu tossa se 360 hp lastu.
Mitä se kuluttaa matka-ajossa tuolla päivityksellä?
Ylläpito ei tosiaan juuri kummassakaan kalliimpaa ole, paitsi jarrujen osalta.Ja huolto-osiltaan muuten saman hintaluokan pelejä.
Sitten jos jotain hajoaa,niin esim puskurit ja lokasuojat maksaa enempi.
Ja alustasarja on kalliimpi.
On aika iso ero kylmällä ja lämpimällä pirsillä. Viime viikolla ajoin ekaa kertaa "normaalia" matka-ajoa keskinopeudella noin 110 km/h, niin vei sen 10.5 litraa/100 km.
Matkaa oli vajaa 1000 km ja ohituksia ei juurikaan (täällä pohjoisessa) :). Normaalisti pikkasen reippaamassa ajossa vie sen 11-12, mutta aina jää ehdottomasti alle 14 litran/100km.
Puhtaassa kaupunkiajossa keskikulutus on noin 15-18 litraa/km, Ja noihin kulutuksiin saa kyllä kiihdytelläkin.
Comment