Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 90 hankintaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 90 hankintaa

    Elikkäs taitaa auto mennä vaihtoon ja tässä kyselisin "tyhmiä"

    Auto olisi siis 2.2l quattro vm- 91. Hakuakin käytin, mutta aika nihkeää oli 90 audin keskustelu, tai sitten en vaan osaa.

    Tästä laitteesta siis kyse [COLOR=#b83a0e]http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1379061[/COLOR] Ilmaa on hinnassa noilla kilometreillä ja pitääkin yrittää tingata kovasti.

    Käykö Audi 80:n puskurit suoraan tohon 90 malliin? Tietysti vilkun paikat täytyisi tehä.

    Tässähän on vissiin jo täys-sinkitty kori, eli ruostetta ei pitäis löytyä jos pidetty hyvin. Vai? Jotain tiettyjä kohtia mitä kannattaa katsoa, jos sitä menee katsomaan???

    Noilla kilsoillahan pitäis olla jo osaa vaihdettu ihan kiitettävästi. Huomenna tarkoitus soittaa, niin mitä kannattaa kysyä?

    Valistakaa tyhmää.

  • #2
    Varmaan ihan asiallinen laite mutta 1/2 hinnasta pois noin aluksi..

    Comment


    • #3
      Samaa mieltä edellisen kanssa, ainakin puolet hinnasta pois noilla kilometreillä.

      Mutua, veikkaisin et kasikympin(typ89) puskurit kävis suoraan. En oo kyl kokeillu, enkä kokeile. Miks sellaset täytyis saada ysikymppiin...

      Sinkkikori kyllä, suojaa ruostumiselta paremmin mut sit ku se ruostuu ni paikkaus ei ole kovin kivaa... Ruostetta kannattaa etsiä ainakin kylkilistojen liepeiltä(alta), tuulilasin yläreunasta ja lokasuojan kaarien ympäristöstä. Ton värisestä autosta sen ruosteen/myyntimaalaukset luulis löytyvän melko pienellä etsimisellä jos niitä on...

      Samat perushommat tossa pitää katella läpi kuin muitakin autoja ihmetellessä, moottorin käyntiääni, moottoritilan puhtaus, voimansiirron kolinat, alustan kunto jne...

      Ja jos saat hintaa rutkasti alemmas ja päätät ostaa auton niin ensmäisenä vaihtoon jakohihna sekä moottori-, vaihteisto- ja peräöljyt myös jollei luotettavaa tietoa ole koska vaihdettu, ihan vaan varmuuden välttämiseks.

      Comment


        #4
        Lähinnä etupuskuri menisi vaihtoon, mahdollisesti tulevan uuden tekniikan takia. Audin 2.2 20v turbo konetta sinne miettiny ja coolerille tilaa hakemassa sillä ratkaisulla.

        Pitää tossa lähempänä iltapäivää soittaa ja sitten ollaan viisaampia.

        Comment


          #5
          RS2:n puskurin kopio sitten vaan, niin mahtuu coolerikin keulalle.

          Comment


            #6
            http://s90.5cyl.net/gallery/2_19

            Siitä voit miettiä puskurijuttuja. :)

            Tämä on varmaan tulossa myyntiin jossain vaiheessa.

            Comment


            • #7
              Iteltä löytyy profiilin mukainen auto. En ole sitä aktiivisesti kaupanut koska omassakin käytössä sille on jonkinverran tarvetta, mutta luovun kyllä jos hinnasta sovitaan. Ilmoita vaikka sähköposti Yksityisviestinä niin lähetän kuvia + muita tietoja.

              Comment


              • #8
                Noilla kilsoillahan pitäis olla jo osaa vaihdettu ihan kiitettävästi.
                Tai sitten ne odottavat ensimmäistä/toista vaihtoaan.

                Comment


                  #9
                  Aiemmin samalla myyjällä n. 4500 eeron hinnalla, emme päässeet silloin hinnoista yksimielisyyteen.

                  Comment


                  • #10
                    Menetiedä tuo osaa olla vaikka alkuperäinen suomiauto. Luulisin että kaikki puslat alustassa joutuu ainakin vaihtamaan. Alkuperäisillä pääsee yli 300tkm lukemiin jos ei auton ei tarvi olla viimeisen päälle tanakka ajaa.
                    Myös helmojen kumilistojen alla pellin kunto kiinnostaisi. Muitakin ruostepaikkoja on lähinnä luukkujen reunoissa ja kiveniskuille alttiilla paikoilla. Tuulilasin reunat tutkisin metallivärisestä autosta myös tarkkaan.

                    Vähän huono tuo ilmoitus kun ei oikein tiedä millä koneella tuo on varustettu. Jos ilmoitettu moottorin koko 2.2 pitää paikkansa koneen pitäisi olla K-jetronikilla varustettu. Kaipa niitä myytiin vielä tuohon mailmanaikaan suomeen vaikka kuvittelin että ne olisivat jo 1991 olleet pois mallistosta.

                    Comment


                    • #11
                      Itsekin -90 olin täsmälleen vastaavaa automallia ostamassa ja kyllä siinä 2.2 litrainen 100kW kone on, ilmeisesti vanha tuttu KV. Suomiautohan tuo linkin laite on. "Hyvät varusteet" on aika liioiteltua, tuo automalli on peruskunnossaan varsin spartalainen, ABS sentään vakio.
                      Sinkityistä satasista ruostuvat takasivulasin takareunat. Tuulilasin reunus on Audeissa sellainen paikka, että omaanikaan, ei-niin-täysin-sinkittyyn ei muutama vuosi sitten lasitusliike antanut asennukselle edes takuuta, kun oli korroosiota kehyksessä.

                      Comment


                      • #12
                        No käsijarru systeemi on varmasti yks mikä kannattaa tarkistaa. Joka vastaavissa mitä tiedän on ongelmia sen kans. Itellä se on aina purettava ennen katsastusta. Ja listojen alla ne ruosteet piileksii, varmaan vaan pinta ruostetta. Ja hintaa puolet pois.

                        Comment


                          #13
                          Lasien ympärystät kattelisin tarkkaan, erityisesti takalasin ja tuulilasin osalta. Kilometreistä en niinkään välittäisi (paitsi tuon hinnan suhteen), auto on jo sen verran vanha että yleiskunto on se mikä merkkaa.

                          Comment


                          • #14
                            Ja kun vm.91 on kyseessä, varmista ettei ole vähäpäästöinen. Muuten saat nuo 20vt haaveet unohtaa. Ja hintaa on tosiaan reilusti liikaa.

                            Comment


                            • #15
                              Muuten saat nuo 20vt haaveet unohtaa.
                              Mitäs tämä tarkoittaa?
                              Onko Anssilla jotain uutta tietoa?

                              Comment


                              • #16
                                Ei ole uutta tietoa, ja uskoisin että sinulta löytyy tietoa kyseisestä aiheesta enemmän. Korjaa ihmeessä jos olen väärässä.

                                Lähinnä ajattelin että tietääkseni 90 ja s2 eivät ole samaa mallisarjaa, jolloin ongelmaksi muodostuu tehot. 90 tehokkain moottori taitaa olla 7a, eli 170hv, tästä kun saadaan lakipykälien mukaan moottorinvaihdolla tehoja nostaa 20% ei edelleenkään päästä 20vt:n tehoihin. Jos alkuperäinen moottori on vähäpäästöinen on uudenkin oltava, ja vähäpäästöiseenhän ei saa tehdä mitään muutoksia. Ei vähäpäästöiseen onnistunee laittamaan 20vt:n tehoja kuristamalla jonkinlaisena omavalmistemoottorina. Vähäpäästöiseen tehojen alennus ei onnistu koska silloin moottoria on muutettu, eikä se enää viranomaisten mielestä täytä päästönormeja.

                                Comment


                                  #17
                                  Näitten vanhojen kanssa tuo hintapolitiikka on tietysti aina suhteellista, mutta oma 20v quattroni oikeasti hyvillä varusteilla maksoi aika tarkkaan puolet tuon hinnasta.
                                  Onhan tuo kyllä ainakin kuvissa pirun siisti ulkoa, mitä oma autoni ei ole. :)

                                  Mahdollisia vikapaikkoja, osa jo mainittukin:
                                  Ovien alalistat ja ovien alareunojen pintaruoste
                                  Takakontin johtosarja poikki
                                  Mittaristohäröt
                                  alustan kolinat

                                  Comment


                                    #18
                                    Jotenkin itse jättäisin tälläisen vanhan auton ostamatta liikkeestä. Ellei kyseessä ole sitten todellinen huippuyksilö.

                                    Vanha auto ainakin mun mielestä, parempi ostaa ns. harrastajalta joka autosta jotain tietää.

                                    Comment


                                      #19
                                      Anssi: itselläni on vähäpäästöinen '90 90q 2.3E, jossa on 20vt keulalla. Päästölappu maahantuojalta, teholappu rullilta ja leimalle. Onhan tästä samasta asiasta keskusteltu jo hurumykke...

                                      Comment


                                        #20
                                        Eipä tullut kauppoja tuosta. Ei päästy puhelimessa myyjän kanssa yhteisymmärrykseen auton hinnasta, joten jääkööt odottamaan aikaja parempia. Tosin toinen Audi on jo kiikarissa

                                        Audi 80 V6 Quattro.

                                        Mielipiteitä? http://www.nettiauto.com/viewVehicle...d_car=1575324&

                                        Tuossa kun oli puhetta, että 90 ja S2 ei rinnasteta samaan mallisarjaan, niin mitenköhän mahtaa olla ton 80 kanssa? Olis vaan S4:n 2.2 20v turbo moottori sopivasti tarjolla manuaali lootan kanssa.

                                        S4:n ja S2:n moottorithan on samanlaiset, vai tuleeko konttorilla sanomista?

                                        Comment


                                          #21
                                          S2 Sedan on B4-mallisarjaa, kai se kelvannee?

                                          Comment


                                            #22
                                            Mutta tarviikohan sitä sitten todistaa, että moottori on juuri sedan mallista? Tuntuu aika tyhmältä, jos näin on.

                                            Comment


                                              #23
                                              No sedanissa on ABY. Sellaisen laittaminen sinne on helpompaa tai ainakin imusarja kannattanee vaihtaa, jos AAN:n laittaa. Muutenhan se on sama moottori.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Hyvähän noita on arvostella, kun ei omasta ole kyse: tuohon veekuutoseen on joku päässyt pistämään virinäppinsä ja tämän seurauksena ei auto yleensä paremmaksi muutu. Ei tuokaan ihan halpa ole.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Jos itse nyt V6:sta ostamassa, kävisin ainakin tuon yksilön katsomassa, kuitenkin sellainen olo että tuossa olisi perustetta korkeammalla hinnallekin. Hintaa en pitäisi kovana, kun autoa tässä ollaan myymässä kokonaisena, eikä ilman vanteita sun muuta. Varmaan hinnasta aina voi muutaman satkun saada tingittyä, mutta noilla varusteilla en missään nimessä pitäisi kalliina.

                                                  http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1581591

                                                  Tuossa nätti farkkukin.

                                                  Itse olen ollut varsin tyytyväinen omaan V6 quattrooni. Eihän toi mihinkään kulje, mutta varsin mukavan tuntuinen tuo kutos moottori kaupungissa, ja kyllä sillä ohikin pääsee.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    kyllä sillä ohikin pääsee.
                                                    Yksi päivä ajoit vissiin Lempäälän ohi ;)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      itselläni on vähäpäästöinen '90 90q 2.3E, jossa on 20vt keulalla. Päästölappu maahantuojalta, teholappu rullilta ja leimalle. Onhan tästä samasta asiasta keskusteltu jo hurumykke...
                                                      Varsin mielenkiintosta. Tällainen tulkinta olikin jäänyt täysin pois omista laskuista, vaikka mielestäni olin foorumia lueskellut.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Yksi päivä ajoit vissiin Lempäälän ohi ;)
                                                        Paljon mahdollista. Hämeenlinnassa taisin käydä..

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          kerran vielä: takajarrusatulat eivät ole mikään ongelma kun niihin laittaa rasvanipat ja voitelee ne säännöllisesti. Omassa 90:ssä on edelleen samat jarrusatulat jotka olivat ostettaessa pois pelistä käsijarruvaijerien puuttumisen takia ja toisen satulan käsijarrumekanismi oli jo hienokseltaan jumissa. Aikanaan herkistelin molemmat satulat ja asensin rasvanipat sekä uuden vaijerit ja olen nippoihin rasvaa laittanut 1-2 kertaa vuodessa renkaanvaihton yhteydessä.
                                                          Ikinä en ole Audin takajarrusatulaa tarvinnut purkaa vaikka noita levyjarruja on ollut kulkineissa jo yli kymmenen vuoden ajan.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X