Alkuperäinen kirjoittaja hopsis
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Parhaat kommentit poliisisedille
Collapse
X
-
-
Miten vatipäitä poliiseja sielläpäin on jos alkavat repimään porukkaa ulos autosta ilman että eivät huomaa ratin puutetta?
Audien kanssa ei ole ollut ihmeempää paitsi se kun vietii oulussa kilvet vanhasta 80 vajaavedosta ku ei ne poliist osaa aina lukea ja kirjoittaa. Rekkari oli ORP-460 ja toinen juntti kirjoittaa yhden numeron heitolla ton rekkarin ja sieltä tulikin että audi on katsastamatta ja oli muuten eilisenä iltana leimattu. Ei sekään herättäny mitään ihmettelyä että koneella oli omistajaksi merkitty joku mies vaikka itse olin kyllä audin omistaja. Eipä ole kukaan poliisi ennen väittäny että oleb väärentänyt audin paperit. Sekin homma päättyi anteeksi pyyntöön ja sakon peruuttamiseen sekä uudet kilvet sain,jotka oulun poliisi laitos maksoi, konstaapelien moan takia.
Comment
-
on muutamalta muultakin kaverilta revitty porukkaa kyydistä kun ratsiassa vänkäri puhaltanu kunnon lukemat.
Comment
-
Ei ne poliisit sitä huomaa. Joskus takavuosina istuin kaverin Lotus Espritin kyydissä, jonka hän oli tuonut Englannista, autossa oli silloin vielä englantilaiset kilvetkin.
Ajettiin useamman auton voimin pienellä ylinopeudella tutkaan ja poliisit pysäyttivät muutaman auton tien sivuun. Konsta tuli lotuksen luo minun puolelle kysymään ajokorttia joten ilmoitin että kuski istuu ajoneuvon toisella puolella. Sitten hän kysyi kaverilta ajokorttia englanniksi (kaveri on suomalainen ja asunut ikänsä paikkakunnalla) taivutettuaan itsensä niin mutkalle että näkee sivuikkunasta sisään autoon jonka katto on navan korkeudella. Eipä antanut lopulta sakkoakaan.
Toinen episodi tapahtui samalla autolla kun toinen kaverini ajoi, auton omistajan menetettyä rivakan kiihdytyksen takia kortin pariksi viikoksi. Poliisit pysäyttivät Miami Vice henkisesti auton nykyisen Public Cornerin kohdalla. Määrätietoisesti autolle astellessaan poliisin ilme kääntyi häpeään kun muisti että ratti on oikealla. Kääntyi sitten takaisin, haki alkometrin ja puhallutti.
Comment
-
Comment
-
[OT]
Siis ettei oven/ikkunan avatessa ulkopuolelta huomata onko sillä "kuskilla" ratti siinä edessä vai ei. Pitää olla jo puolisokea ettei rattia näe.
Comment
-
Comment
-
Tapahtui tuossa noin 7 vuotta sitten: Olin kadottanut Riihimäen lähistöllä vähän kosteammassa reissussa kännykän, joka ilmestyi muutaman kuukauden päästä muistaakseni Hyvinkään poliisin löytötavaroihin. Osasivat sieltä soittaa, ja konstaapeli lupasi tuoda sen Lahteen, kun oli työmatkan varrella. Tapaaminen sovittiin Hennalan Shellille. Pieni kiire siinä pääsi syntymään ja starkin sillalla lähdin ohittamaan autojonoa -> tutkaan 45km/h yli sallitun.
Poliisi: Mihinkäs oli noin kiire?
Minä: Poliisia tapaamaan.
P: No ei ole enää, tässähän me ollaan
M: Eikun yhtä toista...
Soitin tämän puhelinta tuoneen poliisin siihen ratsiapaikalle, heppu totesi vaan että "Ei nyt noin kiirellä olisi tarvinut tulla". No, plussalle jäätiin, 500 euron puhelin ja 200 euron sakot. Ja kortti kuivui 3 viikkoa...
Comment
-
Omalle kohdalle muinoin sattui tällainen tapaus.
Olin menossa kavereita hakemaan baarista, alla ensimmäinen autoni 2koppanen golffi. No poliisit pysäytti ja vanhempi tuli puhaluttamaan ja kysymään papereita, nuoremman ruvetessa kiertämään autoa lampun kanssa.
No muuta vikaa ei löytynyt kun toisen lisävalon linssistä puttui e hyväksyntä merkki ja siitähän se kauhea paasaus alkoi. No hyppäsin itsekkin sitten autosta ulos katsomaan kun samasta hyllystä ne kaupasta otin, enkä edes paikalleen laittaessa moista puutetta huomannut. Eihän siinä toki vielä kaikki vanhempi poliiseista kehotti sitten käymään kaupassa vaihtamassa lampun hyväksyttyyn ja oli jo lähdössä autollepäin kävelemään kun nuorempi kaikessa viisaudessaan sitten sanoi jotenkin tähän tyyliin:
Poliisi: "ja nämähän muuten näyttää olevan näitä ralli valoja kun tuossa ylälaidassa lukee top."
Minä: "siis niinku mitä??"
Poliisi: "niin että ei tämmösiä kyllä saa tieliikenteessä käyttää nämä pitää ottaa kokonaan pois."
Minä: "No jos sitten kerrot mitä näille muille valoille ja vilkuille tehdään kun näissä kaikkien linssien ylälaidassa lukee top??"
Tässävaiheessa alkoi poliisin naama muuttaa väriä punertavaksi ja vanhempi poliisi selvästi naurua pidätellen käski nuorempaa autoon ja toivotti hyvät illanjatkot..
Comment
-
-
Itselläni ikimuistoisimpia kohtaamisia Poliisin kanssa oli duunimatkalla Seinäjoelle kun ajelin kaikessa rauhassa aamutuimaan tiellä 65 kohti "pohjoista" täältä omilta asuinseuduilta.
Pysäyttivät nuorempi naispoliisi ja sitten vanhempi miespoliisi siinä autoja rauhakseltaan puhallettavaksi. Avasin Urssista ikkunan, toivoteltiin siinnä hyvät huomenet pienessä aamupakkasessa. Pyysi puhaltamaan, ja sitten puhalluksen jälkeen kyseli, että onkos oma auto ja onko ajokortti mukana. Vastasin, että on toki kumpaistakin ja kaivelin siinnä sitten lompakkoa samalla, kun polliisi totesi, että ei ny näyttää tartte, hyvää matkaa :D
Olin juuri mäen nyppylän takan ohittanut osan letkasta hiukan ehkä "audifinni" tyylillä, kun tuo pysäytys tuli. En siittä ratsiasta lähtiessä sentään kehdannut ohittaa edellä kökkinyttä tojota penaltyä samalla tyylillä, taajama-alueeella kun oltiin ;)
Kyseisen reissun paluumatka ei nyt polliisin takia jäänyt mieleen, mutta neljällä pytyllä käyvä urssi sitten teki kyllä muistorikkaamman. Reissu päättyi kannen koneistamolla käyntiin.
Comment
-
Pari kk sitten kävi partio pihassa kun etsivät naapurimökissä joskus majaillutta sukulaismiestä. En malttanut olla sanomatta poliisien lähestyessä että "uskallan melkein arvata ettette ole täällä tuon traktorin rikkinäisen takavalon takia ?"
Siinä sitten yhdessä arvuuteltiin missä mahtais naapurin nykyinen majapaikka olla.
Em. jampan takia oli eräänä aamuna ollut armeijan pasi parkkeerattuna pihatien liittymään. Emäntä oli melkein ajanut sitä päin kun oli ammutokkurassa töihin ajellessa tullut hieman yllätyksenä.
Comment
-
Poliisit taannoin pysäytti kaverin volvon joka on sitten enemmän ja vähemmän elämää nähnyt. No paperit ja puhallus oli ok nii tuumas setä sininen "ainoo suora kohta mikä sil täs autos on, on toi vänkärin takaovi." Kaveri pomppas ulos autosta potkas oveen kunnon lointin ja tuumas et "korjattu, ny sun ei tartte kirjoittaa korjauskehoitusta" oli jääny setä sininen mounttu auki kattelee ku poistu kaveri paikalta.
Comment
-
Tuossa muutama vuos sitten , kun omistin vanhan umpuruosteisen ja katsastamattoman amazoni volvon . Jouduin audin hyytymisen takia lähtemään sillä töihin ,no volvossa ei kilpiä ja vanha chevyn rääkki pihalla josta kilvet matsoniin ja töihin .
Puolen päivän aikaan ruokkiksella tulee paikallisten poliisien maija pihaan ja kyselemään renkaan vaihto aikoja .
Minä siihen että huomen aamulla olisi vapaata jos passaa . Poliisi setä siihen että mepät tullaan jos ei olla keikalla . Minä varauskirjaan laittamaan varausta renkaan vaihdosta , niin poliisi kääntyy ovelta takaisin ja tuumaa .
Missä vaiheessa Chevrolet on valmistanut amazoni volvoja . Johon minä ett öööö . Poliisi jatkaa kannattaa varoa ettei oikeat poliisit näe . Lp:t on muuten liikkeellä täälläpäin . Kääntyy ovella ja toivottaa hyvät päivän jatkot ja lähtee laitokselle joka on kulman takana .
En tullut seuraavana päivänä töihin enään amazonilla .
Comment
-
Joskus aikoinaan kaveri tuli viikonloppuna hakemaan Helsingin yöstä ja ajeli kotiin päin vähän miten sattuu. Poliisi ajoi pitkän matkaa siviiliautolla perässä ja pysäytti. Kaveri löi suoraan ikkunasta varusmieskortin poliisin käteen ja sano: "Laita se sakko sitte inttipalkkojen mukaan."
Comment
Comment