ainakin osittain aihetta liippaa... työkaveri oman kokemuksensa joskus töissä jako. Eli oli tuossa joskus lama-aikana ollut kaverin moottoripyörää ollut hakemassa jostain huollosta pohjanmaalla (muistaakseni) ja pyörä oli ilmeisen kovakulkuinen. Honda cb-r, jos en ihan väärin muista.. Enivei. oli siinä sitten ajellut sopivaa vauhtia kohti keski-suomea, kun oli joku teinibemari tullut melkein takarenkaaseen kiinni ja "ärsyttänyt" siinä sopivan matkaa. Kaveri tiesi että muutaman kilometrin päästä alkais lentokoneen hätälasketumisalue, eli pitkä ja levee suoran pätkä tiellä. tuumi että vääntää kaasun loppuun asti ja jättää bemarin taakseen ärsyttämästä. No suora tuli ja hana pohjaan. bemari jäi, mutta suoran puolessa välissä olikin tutka! siinä sitten himmailemaan ja tien sivuun. alko vetää ajopukua auki ja ajokorttia kans valmiiks jo vietäväksi. Poliisit tuli paikalle ja totes vaan: "olisit vaan jatkanut matkaas, ei saatu varmuutta edes pyörän väristä, saati rekisterikilvestä..." toinen poliisi oli tuuminut että sininen pyörä, ja toinen että valkonen. ja se oli sellanen sini-valko-punanen.. :) tutkaan oli jäänyt lukemat 260 ja risat.. ja poliisisedät sano että älä välitä, bemarikin jäi tutkaan, mutta sillä oli vaan 198 km/h :D No kaveri kai sitten sai "valita" vankeuden tai sakot.. otti sakot, 9000mk, joka oli jokseenkin kova summa niihin aikoihin! Jotta tällästä..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Parhaat kommentit poliisisedille
Collapse
X
-
Mistäs lähtien poliiseilla on ollut valtuuksia päättää vankeustuomioista?
Enivei.
Itselle kävi seuraavasti 90-luvun alkupuolella kun olin eräännä kauniina kesäyönä ajamassa Göteborgista Tukholmaan. Siinä tuli sitten joku työmaa-alue tms. ja en hellittänyt kaasusta lainkaan (ehkä 130 km/h 60km/h alueella, kun ei ollut ketään missään ja näkyvyyvs loistava).
Takana eikä muutenkaan ketään missään niin miks ei. No en tiedä mistä tunnelista tai taivaasta pilven takaa se poliisivolvo tuli mutta tuli takapuskimeen kiinni ihan silmän räpäyksessä. Säikähdin luonnollisesti moista valoshowta keskellä kesäyötä ja himmasin pientareelle. Herätin kaverin vierestä ja sanoin että nyt sitten ollaan "turisteja" eikä sanaakaan muuta kuin Suomea.
Poliisi tulee ikkunalle sekoittaa pakan taas sanomalla selvällä Suomella "Huomenta pojat!" Multa putosi siis pohja täysin ja pokassakin oli pitämistä.
Kysyi paperit ja katseli hetken, ei sanonut mitään hetkeen ja antoi paperit takaisin ja toivottelli jatkoa.
Päättelin että etsivät jotain tiettyä. Epäilivät tietysti nopeasti kulkevaa autoa.....
Comment
-
-
Työkaverille kävi joitakin vuosi sitten niin, että oli kaikessa rauhassa ajellut kunnes huoltsikan pihalta kääntyy auto eteen niin että oli joutunu vähän reippaammin jarruttamaan.
No tämä auto kiihdytti vauhtiaan todella laiskasti ja jäi kaiken lisäksi köröttelemään eteen reilusti alle rajoituksen.
Kaverilla paloi sulake.
Ohituskaista häämötti ja kaveri otti vielä vähän ennakkoa niin, että palasi jo melkein takaisin omalle kaistalle kun ohituskaista oli edes vielä alkanut.
Takana oleva auto sitten kiihdyttikin saman tein vauhtiaan ja kaverilla tietenkin kun oli se sulake jo menny, niin pienempään pesää ja "minustahan en stana ohi mee".
Hyvästi laittomuuksien puolelle ehti mennä, ennen kuin sieltä takana olevan maskista alkoi ne epämiellyttävät valot vilkkua.
Kaveri oli kyseenalaistanut moisen tavan toimia mutta oli jepet meinannu, että ehkä ei kannattais provosoitua ihan joka autoilijan tempuista.
Päiväsakoilla selvisi...
Comment
-
Kaverin kans vieteltiin iltaa syötiin makkaraa ja juotiin pari keppanaa. No kaveri lähtee ajeleen kotio ja ratsia matkalla.
Poliisi: puhala tuohon.
Kaveri puhaltaa ja kysyy mitä näyttää?
Poliisi kysäsee että mitä sen pitäs näytää?
Kaveri vastas että nollaahan se sais näyttää...
Poliisi oli naureskellu ja näyttäny mittarista nolaa...
Toinen tapaus vanhalla turbo cromalla josta on katsastus 1.5 vuotta myöhässä ja mittarivaijeri poikki 20 kilometriä poliisi auton eessä. Olikuulema vähä jänskättäny.
Samakaveri kääntymässä vasemmalle liikenteen jakajan väärällä puolen poliisit tulee vasemmalta ja aikovat kääntyä samasta risteyksestä. Oli ollu pakopaikat vähän vähissä.
Sama tyyppi taas ajelee maaseudulla ja lähtee ohittamaan rajoitusten mukaan ajavaa autoa. Rinnalla huomaa että paikallinen poliisihan siinä ajelee siviilit päällä. Oli pitänyt vähän aikaa siinä rinnalla ajella ja miettiä että meneekö eelle vai hiastaako takas perään. Oli sitten kuitenkin päättänyt ajaa ohi. Ei ollu tullu kuitenkaan mitään.
Comment
-
Ei itselle sattunut, mutta tositarina..
Ennen kuin virvet tuli käyttöön oli kaveriporukalla muutama radioskanneri käytössä. Siinä sitten kuunneltiin viikonloppuillat maailman menoa poliisien ja HäKe:n osalta. Poijaat oli käyneet kahvilla n. 10km kaupungista sijaitsevalla huoltsikalla. Siitä sitten paluumatkalle kaupunkia kohti..
80 alueella ajeli edessä sininen mk3 golffi n. seitsemääkymppiä. Autossa oli ollut 4 ihmistä. Alueella on jakajia, joten ohikaan ei heti pääse. Kun tie oli auennut, niin poijat oli heilauttanu reilummin ohi näytellen kohdalla kansainvälisiä kommunikointimerkkejä. Parisataa metriä ohituksen jälkeen oli alkanut skannerista kuulumaan "Joo tässä just nelostiellä ajeli joku **** rekisterinumerolla ***-*** vähän reilummin ohi, lähetään perään. Tulkaas kaupungin puolelta joku partio varmistamaan."
Oli siinä vaiheessa lievä moottorijarrutus kuulemma paikallaan, ja vitutus ollu aika rankka kun oli punavilkut pärähtäny. Jälkeen päin tapahtunutta kyllä on naureskeltu moneen otteeseen. Aika pienillä sakoilla kaveri selvis, tiiä minkälaiset nopeudet ois kerenny vetää ilman muistutusta radiosta :) Eikä onneksi skannerista jääneet kiinni.
Comment
-
Ei ainakaan kannatta...
Tuollaisen jutun kuulin joskus:
Kun toinen poliisi tarkistelee papereita voi tunnelmaa rentouttaa juttelemalla toisen kanssa leppoisasti:
Tietääkö konstaapeli juutalaisten tavan ympärileikata pienet pojat?
Entäs mitä niille esinahoille tehdään?
Olen kuullut että ne istutetaan maahan, lannoitetaan runsaalla luonnonlannoitteilla ja sitten kun niistä on kasvanut isoja m*lkkuja ne tuodaan suomeen poliiseiksi
Varmaan on tunnelma rento ja mukava tämän jälkeen! :-)
Comment
-
näin unta:
Ajelin autollani jokunen aika sitten Puolassa, jossa Varsovan alapuolella paikallinen poliisi pysäyttää mut sivuun, kertoen rikkeeni olevan ylinopeus 31 kmh (101/70), lisäksi ohitus oikealta nk. koukkaus. Nämä kommentit tulivat saksan- ja englanninkielellä. Sakkosummaksi erittäin rapea satku paikanpäällä, tai auto kaniin kunnes sakot maksettu ja "byebye".
Vastasin suomenkielellä kertoen mm. eturenkaani jarrutusravistuksesta käsimerkeillä tehostettuna, ilmastonmuutoksesta ja hiustyyleistä.
Aikani paikalla olleena poliisi antoi passini, ajokorttini ja rekisteriotteeni käteeni, huutaen käsittääkseni Puolan kielellä jotain, viuhtoen käsillään häipymään.
Poistuin.
Erikoisia unia nykyään kyllä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja antti73 Näytä viestiMuualta kuultua myös. Kaveri ajaa vanhalla vw lt35 sella. Tiellä rajoitus 80km/h ja tietysti tutka. Poliisi pysäyttää kaverin ja sanoo että ajoit 95km/h eli vähän liian kovaa. Kaveri vastaa poliisille " vittu mä mitään kovaa ajanut mä ajoin täysiä.
Itselläni kokemusta kyseisestä autosta ja totta se oli koko tarina. Joskus nuoruudessa mentiin 20 asteen pakkasessa tuollaisella studioon demoa tekemään, Imatralta Tampereelle. 3 edessä ja yksi vuoronperään takapaksissa. 1 kerran poliisi pysäytti tuon reissun aikana, mutta meillä oli takana kasa patjoja, joiden alle kaveri meni piiloon, joten ei ongelmia. Menomatkalla auto oli niin tukossa että alamäessä saatiin juuri ja juuri 80 mittariin, mutta paluumatkalla meni samanlaisessa alamäessä jo 95. Ja vittu että todellakin ajettiin TÄYSIÄ!
Comment
-
OT: Itse sain firman jo edesmenneellä samanlaisella LT35:lla 90 ylämäkeen tyhjänä ja alamäen avulla jopa 115 mittariin, suoranopeuden max taisi olla n 100km/h todellista :)
Täydellä kuormalla sitten hyytyi n 60-70 km/h mäen koosta riippumatta :)
Mukava auto... jäin tielle monta kertaa :)
Comment
-
Vanha aihe mut nostellaas, kun itelleni kävi tossa taannoin seuraavasti: Savonlinnassa 80 alueella autossa jutellessa vauhti pääs huomaamatta nousemaan ja vastaantuleva tutka mittas 104km/h.
Nooh, siinä sitten maijan takapenkillä asiaa selvitellessä meni poliisilla sormi suuhun uuden tietokoneen kanssa: miten käytetään copy-pastea sakkolomakkeessa tietojen kopioimiseen... siinä aikani seurasin konstaapeleiden ähläämistä eri näppäinyhdistelmien kanssa ja vihdoin tokaisin, että jos nyt ensin painasit Ctrl+C ja sitten vasta Ctrl+V.
Seriffi teki työtä käskettyä ja avot, sakkolappu oli oikein kirjattu. Tässä vaiheessa vanhempi konstaapeli korvat punaisena kuiskasi tälle IT-alan ammattilaiselle, että "tiputas ne päiväsakot viidestätoista yheksään kun oli niin hyvä keli eikä ollu muutakaan liikennettä, ymmärtäähän tuon, että joskus keskittyminen herpaantuu" :) Kiitin ja poistuin paikalta.
Comment
-
No kun näitä urbaanilegendoja kerätään, niin kansantaruston mukaan savolaisen isoisän naapuri sai korotetut sakot seuraavalla keskustelulla pysäytystilanteessa:
Ukko: "Niin, nuorena kaverina sitä minäkin pyrin poliisikouluun, mutta en pärjännyt siinä viimeisessä testissä."
Poliisi: "Jaa missä viimeisessä testissä?"
Ukko: "No siinä kun pitää kusta pidättää. Minun piti mennä ennemmin kuselle kun että se nousi päähän."
Comment
-
Puhallusratsiassa
Poliisi: puhalletaas tähän pilliin.
Asiakas puhaltaa ,näyttää nollaa ja kysyy: "onkse mittari ehjä kun nollaa näyttää?"
Poliisi: Kyllä se aamulla toimis kun mä siihen puhalsin.
Viimeisimmät ylinopeussakkoni sain joskus 90-luvun alussa 1.3 Samaralla; 138 km/h. Konstaapeli totesi maijassa sakkoa kirjoittaessaan, että "Hyvinhän tuo vielä kulkee".
Kummassakaan tapauksessa en kokenut rakentavaksi alkaa itse veistelemään, nuuka kun olen :D
Comment
-
Isoveljeni on korjannut monta pottia kotia hänen näsäviisudellaan, ei pelkästään poliiseilta vaan myös monesta muusta.
kuitenkin, isoveljellä oli aikanaan yamaha dt, tietysti viritetty niin paljon kuin vain voi. ajeli kapungin laidalla ja oli jäänyt jostain syystä rekisteri kilpi liian yläviistoon.. poliisit pysättivät ja tuli juttelemaan, ja kysyivät että pitäiskö meidän jumalauta lentokoneella ajaa kaupungin päällä että nähtäis herran rekisterikilpi......... isoveikka hetken tuumi ja sanoi että hänen mielestä helikopteri olisi parempi valita, helmpompi ohjailla. ja autoon.
toinen tilanne sattui kun ajoi autolla, oli kännykkä korvalla, kahvi, tupakka suussa, ilman vyötä ja vähän ylinopeutta, ajoi risteyksen ohi jossa olisi pitänyt väistää, poliisit perään, tien sivuun. hetken juteltua toinen sanoi että jumalauta jätkä, tiedätkö että toivon että joku päivä sieltä tulee rekka ja jäät alle, isoveikka totesi että nyt kun aletaan tunteista puhumaan niin tunne on molemminpuoleinen... ja autoon.
ja kolmas on vielä kun isoveikalla oli iskän 9000saab (aivan hajoamis pisteessä) , poliisi roikku ihan puskurissa kiinni pitkän matkaa, isoveikka tumppas jarrut pohjaan, pam! poliisi perässä. runko taittui niinkuin saabissa on tapana, isoveikka nousi autosta ja meni poliisin autolle. ja kysyi että satuitko huomamaan että ajoit perään... ihan vain varmistan kun teiltä jää niin paljon asioita huomamaatta jos asiat sattuis toisin päin. no autoon, rikesakko äkillisestä jarrutuksesta ja virkavallan halveksumisesta.
tästä asiasta tehtiin valitus, tulos. huomattiin että oli annettu vain rikesakko vaikka oli 2 rikettä, joten sakko tuplaantui.
niin ja kaverille sattui tälläinen: heräsi aamulla ja meinasi lähteä töihin, no perkele autoon murtauduttu ja poppilaitteet viety, soitto poliisille, ei kerkeä tulla katsomaan, resurssi pula painaa ja kaikki on menossa. tuo auto laitokselle niin katsotaan, no auto laitokselle ja vastaus. ei tätä enään oikein voi tutkia kun ei ole rikospaikalla ja sormenjäljet sotkettu. what a fuck? no vitutuksissaan lähti poliisin alakerrasta ja ajatteli että tilillä on vielä muutama kymppi rahaa ja se on päiväkännien aika. lähti suutuspäissään ajamaan kellarista ylös, tuli kolmion takaa poliisin eteen, tien sivuun ja sakko liikenteen vaarantamisesta ja vilkun käytön puutteesta... 45? se niistä päiväkänneistä, ei ihme että mies vihaa nykyään virkavaltaa. :DViimeksi muokannut 8866; 22.11.2010, 21:05. Perustelu: Atte voi jatkossa panostaa kirjoituksen asuun. Esim. lauseet alkaa isolla kirjaimella...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja MayDay Näytä viesti...yhtenä kevätaamuna, ku sikäläinen tie oli peilijäässä ja vielä vähä vettä jään päällä (lue; Prkleen liukasta)....
"tuttu" oli ajanut mutkan vähä pitkäksi ja joku ystävällinen henkilö oli päättänyt kutsua skoudet paikalle. Noh, poliisit kävi siinä pällistelemässä, ensimmäiset sanat oli: "on tullu ajettua vissiin vähä lujaa". Kirjoittivat sakon liikenteen vaarantamisesta ja lähtivät pois. Jamppa soitti kaverinsa puljaamaan auton pois ojasta ja matka jatkui.
Kuinka ollakkaan seuraavan mutkan takana oli maija samalla lailla ojas. Poju avas ikkunan ja tuumas: "on vissiin ajettu vähä lujaa" ja ato matkaansa...
E: Tästä ketjusta löytyy näköjään tasan sama juttu mitä faijalle on käynyt 'urbaanilegendana'. Mutta faijalle tämä on käynyt ihan oikeassa elämässä. Aion vielä varmistaa asian uudelleen, mutta mun faija on kyllä sellainen ettei se valehtele mulle vaikka totuuden puhuminen tekisi siitä miten typerän tahansa.Viimeksi muokannut Audalfa; 22.11.2010, 11:52.
Comment
-
-
Kaveri ei kommetteja antanut mutta ei hyvin mennyt.
Poliisit pysäytti kaverin kypärättä ajosta mopoll, antoivat rikesakon ja saarnat, jonka jälkeen kaverin piti työntää mopo kotiin/määränpäähän. No kaveri lähti työtämään kohti essoa moponsa ja samalla soitti toiselle kaveriile jos tämä toisi kypärän essolle. Esson kulmalla oli sellainen pieni alamäki josta kaveri meni sitten mopon päällä liukuen alas, ei käynnistänyt mopoa siis, ja rullasi esson pihaan nurkan taakse. Saman nurkan takana oli samat poliisit ja kaveri oli taas takapenkillä :)
Comment
-
Ahvenistolle edellis kesänä mennessä kerhotoverin peesissä urkilla Hämeenlinnan pikkukatuja mentiin n.70kmh mittarissa 50 alueella. No tutkahan siellä tietenkin oli mutta kaveria ei edestä pysäytetty mutta minut tietenkin. Siitä sitten poliisiautoon istumaan ja polliisi toteaa rikkeen menevän päiväsakkojen puolelle. Hatutusta enempi siitä, että kerhotoveri luxuswagenissaan pääsi kuin porsas veräjästä. Vaan ei löytänyt konsta oikeita lomakkeita prosessin eteenpäin viemiseksi ja tovin etsittyään ja Skodan kaikki luukut kaivaneena jäi istumaan vähän neuvottomana etupenkille. Poliisiradiosta kuului silloin ilmoitus punaisen jenkin omistajasta joka puhalsi mukavat aamupromillet samassa ratsiassa. Tämän kuultuaan polliisi käski minun häipyä kun tuli tärkeämpää tekemistä!
Että joskus näinkin päin ;)
Comment
-
Kävipä joskus niin että oltiin kahden kaverin kanssa kolmella moottoripyörällä liikkeellä ja skoudet pysäytti sitten koko porukan. Mulla oli kortti hyllyllä ja konstaapeli puhallutti meidät ja alkoi kysellä ajopapereita. Kaveri antoi kortin ja sanoi ettei ole rekisteriotetta. Sitten mä annoin rekisteriotteen ja sanoin ettei ole korttia. Ei siinä vielä mitään, kolmas kaveri antoi myös kortin ja pahoitteli ettei ole rekisteriotetta. No, konstaapeli meni kuitenkin autoon tekemään kyselyn ja hetken kuluttua ovi aukesi rähinän saattelemana miksei mulla ole korttia, mitä tämä merkitsee..?!! Vastasin tyynesti että sanoinhan ettei ole korttia, ja kai itse tiedät mitä tämä merkitsee.
Se merkitsi 30 päiväsakkoa ja 3 viikkoa jatkoa ajokieltoon.
Comment
-
Kuulin tälläisen joskus...
Yrittäjä lähiseudulta ajoi firman autolla ylinopeutta kameratolppaan, ilman turvavyötä, ohjasi rattia polvella, kirjoitti muistiinpanoja keskikonsolissa olevaan vihkoon, kännykkä korvalla...
Tuli kutsu asemalle kuvaa tunnistamaan...Myönnätkö?
Yrittäjä vastas että ei voi paljoa kieltää mutta sitä te ette tiedä olinko humalassa:)
Comment
-
Eräs tuttu aikoinaan oli saanut 19" vanteet halvalla, mutta ei ollut kerennyt muutoskatsastaa vielä niitä kun virkavalta tuli piinaamaan. Ensin meinasivat että on kalvot myös etusivulaseissa (ei ollut) ja yrittivät rapsutella pois. Sitten autoa muutenkin syynättiin huolella ja vanteiden kohdalla virkavalta innostu. Meni sitten kysymään että miksi olet näin isot vanteet hankkinut vaikka rekisteriotteessa on vain 16". Tähän sitten ko. tuttu vain tyynesti totesi että: "etkö ite ois ostanu jos oisit halvalla saanu". Seurauksena kilvet poliisin mukaan ja sai hakea katsastusasemalta muutoskatsastuksen jälkeen. Sitä en muista tuliko vielä sakkoja.
Samainen tuttu aikoinaan juuri kortin saaneena kaverin autolla (tehoa oli niin moottori kuin jarru puolellakin) ajeli reipasta ylinopeutta ja poliisithan sitten perään sai. No tuttu päätti sitten pysähtyä ja painoi jarrut napakasti pohjaan. Auto pysähtyi sitten niin äkisti että poliisit jarruttelivat hyvän matkaa ohi ja peruuttelivat takaisin. Tästä huvittuneena tuttu päätti tiedustellan poliisien jarrujen kuntoa kun ei oikein näyttänyt pysähtyvän. Tuloksena kortti hyllylle sekä sakkoja enemmän kuin jos olisi pitänyt suunsa kiinni.
Comment
-
Kuulin tälläisen joskus...
Yrittäjä lähiseudulta ajoi firman autolla ylinopeutta kameratolppaan, ilman turvavyötä, ohjasi rattia polvella, kirjoitti muistiinpanoja keskikonsolissa olevaan vihkoon, kännykkä korvalla...
Tuli kutsu asemalle kuvaa tunnistamaan...Myönnätkö?
Yrittäjä vastas että ei voi paljoa kieltää mutta sitä te ette tiedä olinko humalassa:)
Comment
-
Tämä juttu on sitten käynyt muutamaan otteeseen parin kaverin kanssa. Satun omistamaan auton jossa ratti "väärällä" puolella eli oikealla. Noh eräs ilta oli kaveri kiskomassa hieman vettä väkevämpää vänkärin paikalla ja otti juuri isoa huikkaa vodka pullosta kun tuli maija vastaan. No kyllähän ne tämän näki ja vauhdilla ympäri pillit vinkuen perään. Kerkesimpä juuri ja juuri pysäyttää kun vänkärin ovi revittiin auki ja kaveri kiskottiin autosta vauhdilla pihalle. Noh itse siinä hetken hämillään olin ja poliisi tulee sitten mua jututtaa.
Poliisi:Aikas vaarallista tuohua teillä ajaa ja juoda samaa aikaan
Minä: En nyt tiiä, hyvin tää kahvi mulla tässä telineessä pysyy
Poliisi: Ei se kahvi mitään haittaa jos tuo sun kuskisi pysyisi kahvilinjalla samoiten
M:Ei sillä oo ees ajokorttia eikä se osaa ajaa nii ei se aja.
P:Mitä!! Siis kortiton,kännissä ajava kuski
M:ei ku ei se aja vaan minä
Samalla osoitin rattia, se poliisin ilme olisi ollut kyllä kuvan arvoinen seuraava huuto olikin laske se tyyppi poies. No tämähän ei tähän jäänyt vaan tämä nuorempi konstaapeli alkaa vastustaa ja huutaa että ei voida tehdä sitä ku ei sillä ole korttia ja ajaa kännissä. Tämä minua jututtanut poliisi käskee tämän toisen autoni luokse ja kyllä oli silläkin poliisilla mahtava ilme naamalla. Kaveri laskettiin poies ja poliisit katosivat todella nopeasti paikalta puhalluttamatta minua tai edes tarkistaneet minun ajokorttia.
Muutaman muunkin kerran ku ollaan osuttu puhallus ratsiaan on muutama muukin kaveri meinattu kiskoa autosta ja kaverithan tykkää pilailla poliisien kustannuksella ja yleensä vitsi päättyy siihen että on todettu kuski on toisella puolella.
Comment
-
Ensimmäisenä kesänä ajokortin kanssa 18-vuotiaana olin eräällä suht' vilkkaalla tutulla kuskina. Sanoisiko nätisti että kaveri on nauttinut muutakin kuin kansalaisluottamusta likipitäen koko aikuisikänsä.
Hänen autollaan kun ajettiin niin poliisihan toppautti heti kun näki auton liikenteessä. Kyselivät normaalisti auton paperit ja kortit ynnä puhallutukset. Sitten alkoivat avautumaan jostain liian tummasta takalasista tjms. johon totesin että hoitakaapa nyt oma autonne ensin kuntoon (Mondeosta oli toinen ajovalo pimeänä). Välittömästi meni konstaapelilla naama väärinpäin ja kirjoitti sitten johonkin ruutupaperin palaan "kirjallisen huomautuksen". Vielä tähän päivään mennessä ei ole selvinnyt että mistä tuo huomautus tuli, siinä kun ei lukenut kuin minun nimi, tapahtumapaikka ja kellonaika. Kaiken lisäksi sain tästä virallisesta dokumentista vielä ainoan kappaleen :)
Liekö ollut vain meininki ottaa uudelta kuskilta luulot pois.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Crash_ Näytä viestiTämä juttu on sitten käynyt muutamaan otteeseen parin kaverin kanssa. Satun omistamaan auton jossa ratti "väärällä" puolella eli oikealla. Noh eräs ilta oli kaveri kiskomassa hieman vettä väkevämpää vänkärin paikalla ja otti juuri isoa huikkaa vodka pullosta kun tuli maija vastaan. No kyllähän ne tämän näki ja vauhdilla ympäri pillit vinkuen perään. Kerkesimpä juuri ja juuri pysäyttää kun vänkärin ovi revittiin auki ja kaveri kiskottiin autosta vauhdilla pihalle. Noh itse siinä hetken hämillään olin ja poliisi tulee sitten mua jututtaa.
Poliisi:Aikas vaarallista tuohua teillä ajaa ja juoda samaa aikaan
Minä: En nyt tiiä, hyvin tää kahvi mulla tässä telineessä pysyy
Poliisi: Ei se kahvi mitään haittaa jos tuo sun kuskisi pysyisi kahvilinjalla samoiten
M:Ei sillä oo ees ajokorttia eikä se osaa ajaa nii ei se aja.
P:Mitä!! Siis kortiton,kännissä ajava kuski
M:ei ku ei se aja vaan minä
Samalla osoitin rattia, se poliisin ilme olisi ollut kyllä kuvan arvoinen seuraava huuto olikin laske se tyyppi poies. No tämähän ei tähän jäänyt vaan tämä nuorempi konstaapeli alkaa vastustaa ja huutaa että ei voida tehdä sitä ku ei sillä ole korttia ja ajaa kännissä. Tämä minua jututtanut poliisi käskee tämän toisen autoni luokse ja kyllä oli silläkin poliisilla mahtava ilme naamalla. Kaveri laskettiin poies ja poliisit katosivat todella nopeasti paikalta puhalluttamatta minua tai edes tarkistaneet minun ajokorttia.
Muutaman muunkin kerran ku ollaan osuttu puhallus ratsiaan on muutama muukin kaveri meinattu kiskoa autosta ja kaverithan tykkää pilailla poliisien kustannuksella ja yleensä vitsi päättyy siihen että on todettu kuski on toisella puolella.
Comment
Comment