Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S6 C4 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S6 C4 kysymyksiä

    Moi kaikille, olen uusi foorumillanne ja paljon on jo hakua käytelty ja kaikki mahdollinen S6 hakusanoilla haettu, mutta silti muutama asia kaipaa vielä selkeyttämistä/rautalangan vääntämistä.

    Kysymykseni koskevat Audi S6 ja sen hankintaa. Tähtäimessä siis olisi C4 (96 - ?) Audi S6 4.2l V8:lla ja automaatilla...

    Kysymyksiä:
    1. Mitä tyyppivikoja tuon ikäluokan S6:ssa on?
    3. Vaikka auto olisi hyvässä kunnossa, onko joitain tärkeitä koneen osia jotka pitäisi tarkistaa aika-ajoin ja/tai vaihtaa?
    4. Automaatti mietityttää, minkä verran se kestää? (mahdoton tietysti absoluuttisesti sanoa mutta edes arvioita, 200tkm, 300tkm,400tkm?)
    5. Ovatko huollot paljonkin hintavammat kuin esim. A6, A8?
    6. Onko S6:ssa joitain helposti ruostuvia alueita, jotka on hyvä tarkastaa?
    7. Minkälainen on V8 koneena? Kestävä kuulemani mukaan (verrattuna ajomäärään yleensäkkin), 200tkm ei pitäisi olla koneelle vielä mitään?
    8. Onko alustassa tai nelivedossa erikoisesti huomioitavia asioita?
    9. Mittaristoon syttyi keskelle suht isolla merkki koeajolla, merkki oli suunnilleen kuvailtuna pyöreä ympyrä jonka molemmilla laidoilla paksumpi osa, vaikutti vähän jarrupalojen kulutus varoittimelta ehkä? Manuaali saksankielisenä ei avannut asiaa :).

    Kaikennäköinen nippelitieto S6:ta varten olisi hyvä. Käyttökokemukset yms. Itse olen kiikarissa olevalla autolla tehnyt yhden noin 20 minuutin lenkin tähän mennessä ja sen verran testannut että kaikki sisätilan lelut toimivat, tarkoitus olisi tehdä vielä huolellisempi koeajo kunhan töiltään ehtii.

    Kiitos (jo etukäteen) kaikista mahdollisista vastauksista.

    #2
    Nää jutut on kyselty jo moneen kertaan. Pistä hakuun vaikka urS4, niin saat paljon tietoa C4-koppaisesta ässästä joka pätee pitkälti myös S6:seen.

    Täsäs nyt jotain vastauksia kuitenkin:

    3. Nokkahihna nyt ainakin.
    6. Eipä oikeastaan.
    8. Alusta kuluu siinä kuin muissakin autoissa, puslat, nivelet, jouset, iskarit yms. tuskin ovat enää uuden veroiset. Voimansiirto yleisesti ottaen hyvin vahva. Kardaanin kannattinlaakerin ja nivelien kunto kannattaa kuitenkin tarkistaa.
    9. Jarruihin liittyvä häly. Voi liittyä muuhunkin kuin jarrupaloihin. Oliko hälyn merkki-ikoni oranssi vai punainen?

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L
      Nää jutut on kyselty jo moneen kertaan. Pistä hakuun vaikka urS4, niin saat paljon tietoa C4-koppaisesta ässästä joka pätee pitkälti myös S6:seen.

      Täsäs nyt jotain vastauksia kuitenkin:

      3. Nokkahihna nyt ainakin.
      6. Eipä oikeastaan.
      8. Alusta kuluu siinä kuin muissakin autoissa, puslat, nivelet, jouset, iskarit yms. tuskin ovat enää uuden veroiset. Voimansiirto yleisesti ottaen hyvin vahva. Kardaanin kannattinlaakerin ja nivelien kunto kannattaa kuitenkin tarkistaa.
      9. Jarruihin liittyvä häly. Voi liittyä muuhunkin kuin jarrupaloihin. Oliko hälyn merkki-ikoni oranssi vai punainen?
      Oranssi oli merkkivalo, yvä tietää tuo urS4 kuvio, kiitos.

      Comment


      • #4
        Oranssi ilmoittelee jarrupalojen kulumisesta.
        Voi myös olla häiriö kulumisvaroittimen johdoissa.

        Taitaa olla kestävimpiä automaattilootia Audeissa nämä.
        Toki paljon ratkaisee onko huollettu ja miten sitä on käytetty (jota et voi tietenkään tietää).
        Jos ei itse ole ajanut juurikaan automaatilla, kannattaa antaa sellaisen kojeistaa joka on. Paljon automaatilla ajanut ainakin tunnistaa luistaako se. Kannattaa myös paneutua siihen nyppääkö vaihdoissa ja muutenkin seurata ajossa kiekkamittaria (ei saisi humpata ees taas).

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen
          Oranssi ilmoittelee jarrupalojen kulumisesta.
          Voi myös olla häiriö kulumisvaroittimen johdoissa.

          Taitaa olla kestävimpiä automaattilootia Audeissa nämä.
          Toki paljon ratkaisee onko huollettu ja miten sitä on käytetty (jota et voi tietenkään tietää).
          Jos ei itse ole ajanut juurikaan automaatilla, kannattaa antaa sellaisen kojeistaa joka on. Paljon automaatilla ajanut ainakin tunnistaa luistaako se. Kannattaa myös paneutua siihen nyppääkö vaihdoissa ja muutenkin seurata ajossa kiekkamittaria (ei saisi humpata ees taas).
          Itseasiassa kiinnitin huomiota että kun ajeli noin 60km/h suurilla vaihteilla niin tuntui ettei laatikko osaa päättää mitä pykälää pidetään silmässä eli kierrosluku hieman huopasi ylös alas, tiedä sitten oliko normalia vai ei, nyppäämistä en huomannut, eikai tuo automaattikaan ihan ilmeittä isommalle vaihda?

          Comment


          • #6
            No itse asiassa toi 60km/h tai vähän päälle on ainakin mun urssissa sellainen vauhti missä se rauhallisessa ajossa vippaa nelosen (eli isoimman) pykälän päälle.
            Se sitten vähän riippuu maastosta mutta jos pienikin vastainen, niin saattaa päättääkkin että eiku kolmosella. Eli heittää takaisin alas.

            Kovemmassa kiihdytyksessä ei nyppää yhtään, ja neloselle vaihtoa ei ihan oikeesti edes huomaa perseestä. Sen vaan kuulee ja näkee kierroksista.
            Mutta jos ajaa rauhallisesti, niin neloselle vaihdon huomaa pienenä nykäyksenä.

            Mutta jos kierrokset huopaa ja vaihde ei kuitenkaan vaihdu ylös tai alas, niin sitten on jotain mätää.
            Tuo humppaaminen on sitten yleensä ihan jotain 200rpm:n sisällä tapahtuvaa, eikä mitään rajua +/-1000rpm.

            Comment


            • #7
              Tasakaasulla ajettaessa 3 ja 4:n hystereesi pitäisi olla luokkaa 5km/h, eli vaihteiden vatvomista edestakaisin ei tasamaastossa pitäisi esiintyä.

              Rauhaton kaasujalka ja ylämäet sotkee juuri tuossa kuudenkympin korvilla vaihtamista 3:n ja 4:n välillä, lisäksi neloselle siirryttäessä menee 100% turbiinilukko päälle = vaihtokohdassa tuntuu pieni nykäisy kun vetoa on vähän.

              Comment


              • #8
                Pieni OT Arto, pitäiskö ykkösellä ja kakkosella turbiinilukko mennä päälle? Onko tietoa?

                Comment


                • #9
                  Ei pidä mennä päälle. Jos en väärin muista, niin lukitus menee jokseenkin näin:


                  1:llä 0
                  2:lla 0
                  3:lla 60
                  4:lla 100%

                  e: korjasin luvut oikeiksi
                  Viimeksi muokannut arti; 28.10.2007, 09:50.

                  Comment


                  • #10
                    Jotain tällaista ajattelinkin. Ei ihmekään jos välillä epäilee luistoa kakkosella, koska luistaahan se selvästi aika paljon jos se noin vähän on kiinni.
                    Mutta nyt ei tartte sitä miettiä enää ;)
                    Luulin kyllä että kolmosellakin olisi täysin lukossa, tai lähes.

                    Comment

                    Working...
                    X