Käyköhän siinä perinteisesti että kohta saa taas olla katsomassa rouvalle autoa... :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A1 (8X) MY 2010-2018
Collapse
X
-
Kyllä Mikko aika lähellä totuutta on, mieleni tekisi myös tuollaista omaan käyttööni. Perheen koko kuitenkin vaatii tilavamman kuljettimen, johon mahtuu perhe sekä viikon tai kahden matkatavarat myös.
Viikko on ykkösellä ajeltu ja kokemukset pääasiassa positiivisia. Mikään asia ei varsinaisesti ärsytä, mutta toki joissain asioissa olisi parantamisen varaa. Edessä ei varsinaisesti tule ahtaanpaikankammo, mutta kuten Tero jo aiemmin mainitsikin, kaasu- ja jarrupoljin ovat hieman liian lähellä toisiaan. Numeron 45 pattiini sopii kyllä kaasulle, mutta kun jalkaa nostaa kaasulta jarrulle, tarttuu kenkä helposti jarrupolkimeen. Tilaa kyllä on jalkatilassa sen verran reilusti, että jarrupolkimen olisi ihan hyvin voinut sijoittaa vähän keskemmällekin.
Toinen epämukavuustekijä on niskatukien puuttuva etu- takakallistuksen säätö, mikä kyllä löytyy useimmista Audeista. Sinänsä niskatuki varmasti hoitaa sen ruudun, mikä sille alunperin on suunniteltu. Mutta tämän kallistusominaisuuden puute estää pään lepuuttamisen niskatukea vasten, mikä tällaiseen toiminnallisuuteen tottuneelle on häiritsevää, mutta vain vähän. 180 senttinen ja sitä lyhyempi henkilö saa vaivatta hyvän ajoasennon, pidemmille ihmisille voi ohjauspyörä jäädä, kaikesta säätövarasta huolimatta, liian kauas eteen. Vasemmalle kädelle ei oikein löydy luontevaa lepuutuspaikkaa, oven käsituki on vähän liian alhaalla ja ikkunanpenkki vähän liian ylhäällä. Pitäisi kokeilla että millä istuimen korkeudensäädöllä vasemmalle kädelle löytyy luonteva lepuutuspaikka. Pitkäjalkainen kun joutuu istuinta pitämään tarpeeksi takana, oikealle kädelle keskikyynärnoja sattuu juuri hyvin hollille. Lyhyelle ihmiselle taas keskikyynärnoja jää liian taakse, kun istuinta joutuu siirtämään eteenpäin. Mutta onpahan keskikyynärnojassa sopiva säilytyslokero.
Säilytyslokeroita voisi olla enemmänkin, tosin etuoviin sopii 1.5 litran juomapullo vaivatta. Muutenkin etuovien lokerot ovat vähintäänkin riittävät. Myös takaistuimilla on reunoilla säilytyslokerot. Keskikonsolin jatkeena takana on naurettavan pieni lokero, siihen taitaa juuri tikkuaski sopia. Sen olisi voinut kyllä jättää poiskin. Edessä keskikonsolista löytyy kaksi juomamukin paikkaa, tosin ovat hyvin edessä ja puoliksi kojelaudan alla ja hyvänlaisesti syvät. No, eipähän tule ainakaan vahingossa tönittyä kaffimukia nurin. Hansikaslokero on pienehkö ja sieltä puuttuu valo. Tämän valon saa LED -sisävalopaketin mukana.
Hallintalaitteet löytyy tutuilta paikoiltaan, mutta pari uuttakin juttua niihin on ilmestynyt. Suurin muutos on erillinen viiksi vakionopeudensäätimelle. Tämän erillisen viiksen myötä vakionopeudensäätimen toiminnallisuus ja käytettävyys on omasta mielestäni kokenut selvän parannuksen. Ei enää takertelevaa liukukytkintä, vaan neljään suuntaan liikkuva viiksi. Tuulilasinpyyhkimistä löytyy tihkuasennossa pyyhinautomatiikka, jos autoon on tilattu sade-/valoisuustunnistin. Kun pyyhinviiksi on tihkuasennossa ja tuulilasille tulee vettä, käynnistyvät pyyhkimet automaattisesti. Pyyhkäisytaajuus muuttuu sekä nopeuden, että lasille tulevan veden määrän funktiona.
Monitoimiratti on myös kätevä lisävaruste, eikä sitä kannata jättää pois varustelistalta. Myös Connectivity -paketti on varsin kätevä lisävaruste, siinä kun tulee mukana Bluetooth. Kun puhelimen ja auton on luonut pariksi, Bluetooth -yhteys muodostuu sekunneissa kun autoon on kytketty sytytysvirta päälle -olettaen toki että puhelimessa on Bluetooth päällä ja auto on määritelty luotettavaksi pariksi. Tämän jälkeen riittää kun puhelin on autossa, puhelujen hallinta käy kätevästi monitoimiratin kautta.
Lisää tuntemuksia ja kokemuksia sitä mukaa kun niitä mieleen tulee.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viestiHallintalaitteet löytyy tutuilta paikoiltaan, mutta pari uuttakin juttua niihin on ilmestynyt. Suurin muutos on erillinen viiksi vakionopeudensäätimelle. Tämän erillisen viiksen myötä vakionopeudensäätimen toiminnallisuus ja käytettävyys on omasta mielestäni kokenut selvän parannuksen. Ei enää takertelevaa liukukytkintä, vaan neljään suuntaan liikkuva viiksi.
Comment
-
(R)S1:stä lisää huhuja:
http://forums.thecarlounge.com/blog.php?b=758
http://forums.thecarlounge.com/blog.php?b=757
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jarpale Näytä viestiTähän pientä tarkennusta. Erillinen vakionopeussäätimen viiksi ei ihan uusi juttu ole kuitenkaan. En tiedä varmasti, missä Audissa sellainen oli ensimmäisenä, mutta ainakin sellainen oli alusta asti A3 8P -mallissa (siis vuodesta 2003 alkaen). Tottahan tuo erillinen viiksi on helpompi käyttää ajamisen aikana kuin se vanha vilkkuviikseen integroitu vakionopeussäädin, mutta tuleehan sillä vanhallakin toimeen.
Comment
-
Nyrrellä on bongattu vikkelä pikkuykkönen. En oikein jaksa uskoa että olisi suoraan RS1 sillä aina ennenkin on tullut S-malli ennen RS-mallia.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/sal...vissa-audi-rs1
Comment
-
Vai oliskohan tehdas jääddyttäny S1:n pelipaidan? olis kyllä hatunnosto vanhalle sotaratsulle. Kylkipullistukset kyllä tosta risasta uupuu, mutta lieköhän toi vielä aivan finaali-versio.
Comment
-
En tiedä tulisko ny siitä niin härön näkönen, ainakin härskin. Kun muistelee minkälainen oli MG Metro, ja miltä sitten se kisaversio näytti :) vastaavalla kehityksellä sais todella maistuvan näköisen laitteen.
Comment
-
A1 (ja pikkukoneiset A3:t) näyttää löytyvän Webaston kampanja-listalta. http://www.kaha.fi/file_root/Ajankoh...panja_2011.pdf
PIKKUAUTO WEBASTO-kampanja 9/2011 - 2/2012
Täydellinen lämmitinpaketti (sis.4kW Lämmitin + asennussarja + 1533 ajastin) 1100 € Asennettuna
Täydellinen lämmitinpaketti (sis.5kW Lämmitin + asennussarja + 1533 ajastin) 1250 € Asennettuna
Audi A1 Diesel Klima automatik (TT-Evo) D 1,6 l
Audi A3 automaatti/manuaali ilmastointi B 1,2 TSI 1,4 TSI
Audi A3 automaatti/manuaali ilmastointi D
Comment
-
Comment
-
Infoa A1 Sportbackista:Audi tuo ensi vuoden alkupuolella uuden tulokkaan A1-sarjaan.
Audin A1-perhe saa alkuvuodesta 2012 uuden jäsenen, viisiovisen Sportback-version. Pituudeltaan (3,95 m) ja akseliväliltään (2,47 m) viisiovinen vastaa kolmiovista sisartaan. Leveyttä (1,75 m) ja korkeutta sen sijaan on muutama millimetri enemmän.
A1 Sportback on vakiona nelipaikkainen, mutta meillä Suomessa viisipaikkaisuus tarjotaan ilman lisähintaa. Tavaratilaa Sportbackissa on 270 litraa, mikä takaistuimen selkänojat taittamalla suurenee 920 litraan.
Audi A1 Sportbackissä tyylikkään urheilullinen ulkoinen olemus ja nuorekkaan käytännölliset sekä väljät sisätilat yhdistyvät pirteisiin ja taloudellisiin moottoreihin. Bensiinimoottorit ovat turboahdettuja suorasuihkutusmoottoreita. 1.2 TFSI teholtaan 63 kW (86 hv) ja kaksi 1.4 TFSI-moottoria, joiden tehot ovat 90 kW (122 hv) ja 136 kW (185 hv).
Tehokkain bensiinimoottori on aina varustettu 7-vaihteisella S tronic -automaattivaihteistolla, jonka saa myös 90-kilowattisen yhteyteen. 1.2 TFSI on aina käsivaihteinen. Dieselmoottoriksi voi valita 1.6-litraisen TDI:n joko 66-kilowattisena (90 hv) tai 77-kilowattisena (105 hv). Viimeksi mainittu on aina käsivaihteinen, 66-kilowattisen yhteyteen saa myös myöhemmin S tronic -automaattivaihteiston.
Suomessa A1 Sportbackin vakiovarustukseen kuuluvat premium-tyyliin mm. nahkapäällysteinen ohjauspyörä, ilmastointi ja kevytmetallivanteet. Erilaisilla varustepaketeilla autoa voi räätälöidä monipuolisesti oman makunsa mukaan.
Uuden Audi A1 Sportbackin ennakkomyynti Suomessa alkaa joulukuussa ja ensimmäiset autot saapuvat markkinoille helmikuun lopulla.
Ennakkohinta Audi A1 Sportback 1.2 TFSI Attraction 63 kW (86 hv) -mallille on 20 904,75 euroa, mikä takaa mallille erittäin kilpailukykyiset lähtöasetelmat omassa kokoluokassaan.
Lähde ja pari kuvaa: http://www.autotoday.fi/page.php?pag...s_id=201109726
Comment
-
Moro kaikille! Oon uusi täällä ja siirryin (luultavasti) lopullisesti audin leiriin. Oma "emännälle auto" -tarina meni nyt näin, että ostin emännälle koeajoyksilön A1 1.4 TFSI attraction mallin manuaalivaihteistolla ja sillä sitten pärjättiin tasan 5 kk. Kilometrejä tuli sitten vaivaiset 6000 km. Sitten emäntä tympääntyi ajamaan Tampereella manuaalivaihteisella autolla ja tuntuikin haluavan ajaa tuolla firman A6:lla, mutta totesi, ettei hänen ajotaidoilla sitä mihinkään parkkiin saa Tampereen ahtailla autopaikoilla. Joten käskyksi tuli, että haeppa automaattivaihteinen auto kaupasta. Tai muuten ei joulupiparia heru.
Piparit mielessä suuntasin sitten Audi kauppaan ja ensi ajatuksena oli vaihtaa A1:nen TT audiin. Mutta ei tuo oikein sytyttänyt. Ja näillä bensanhinnoilla pihi auto on aikas suuri etu. Vedinpä sellaisen radikaalin päätöksen, kun hyvän hyvityksen "vanhasta" autosta sain niin vaihdoin sen tuohon tehokkaimpaan versioon A1 malliin. :D Nyt on sitten muijalla automaatti ja itselle siitä tulee oiva sportti!
Tammikuuta odotellaan tässä enemmän kuin joulua, sillä valkoisen ambition plus version pitäisi silloin saapua Seinäjoelle. Auto tulee samalla itselle harrastusprojektiksi, joten palikkaa tilataan Riegeriltä, APR:ltä, KW ja 18 "-19 " valkoista vannetta. Kevät/kesäksi pitäisi olla sitten valmiina näyttävän näköinen taskuraketti. Aika pitkälti noudatetaan tätä linjaa.
http://ll.speedhunters.com/u/f/eagam...0/DSC00880.jpg
Comment
-
Tammikuuta odotellaan tässä enemmän kuin joulua, sillä valkoisen ambition plus version pitäisi silloin saapua Seinäjoelle. Auto tulee samalla itselle harrastusprojektiksi, joten palikkaa tilataan Riegeriltä, APR:ltä, KW ja 18 "-19 " valkoista vannetta. Kevät/kesäksi pitäisi olla sitten valmiina näyttävän näköinen taskuraketti. Aika pitkälti noudatetaan tätä linjaa.
http://ll.speedhunters.com/u/f/eagam...0/DSC00880.jpg
Btw. Otitko Compact Coupen ja Sportbackin?
Comment
-
-
-
Mahtaako kuitenkaan kolmeen sataan jäädä. Luulisin että tulee persnettoa tehtaalle aikalailla tuotekehitys- ja työkalukustannuksissa yms. mikäli tosiaan vain muutama hassu sata noita tehdään. Toki se ei yhtiön kokonaisbudjetissa ihan mahdottomasti tunnu.
Comment
-
Alkuvuodesta Espoon Audicenterin vaihtaririvistä pitäisi löytymän hyvin varusteltu A1 1.4 TFSI S-tronic Ambition demo launch edition, metskumusta hopeisilla kaarilla ja mm. kauko-ohjatulla Webastolla ja 16" OZ Superturismoilla. Ko. A1 on ollut myös kerhon jääratatapahtumassa alkuvuodesta 2011 mun komentamana paikalla. Siinä on vaihtoehto uudelle. :)
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Otto. Näytä viestiEi kenelläkään käynyt mielessä kolme kirjainta WRC?
Tuskin kun VW juuri esitteli Polo WRC;n.
Comment
Comment