Ja kyllä paheksun, että S1 otettaisiin uudestaan käyttöön :((
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A1 (8X) MY 2010-2018
Collapse
X
-
Pikkuinen bongattu sitten kadulta Barcelonassa. Nätti ku sika pienenä.
http://forums.fourtitude.com/zerothread?id=4768696
Comment
-
YouTube: Audi A1 Competition kit
Joo-o, A1 niminen vajaaveto ralliteipeillä. Meni vähän maku tästäkin hommasta! Kunhan mahdollisesti tuleva S1 ei vaan olisi etuveto.
Comment
-
Minusta tuo oli kokonaisuutena varsin tyylikäs paketti. Kyllä minulle tuollainen kelpaisi.
Se että tässä tuotiin esiin rallihistoriaa niin sehän on vain hyvä ja sen esille tuominen tekee yhä hyvää merkin imagolle. Itse auton vajaavetoisuus on tällaisessa videossa sivuseikka. Ja vaikka joskus tuleva S1 olisikin vajaaveto niin onhan myös A2 ollut aina vajaaveto. Ja kun ihan tarkkoja ollaan niin A2 on se jolla mestaruudet aikoinaan ajettiin, S1 ja S1 evo2 oli enempi statistin roolissa.
Ei se neliveto tee autosta nopeaa vaan muu kokonaisuus + kuski. 99% tämänkin auton markkinoista on kuitenkin siellä missä ei ole koskaan lunta tai ainakin harvoin, niin niiden kahden vetävän pyörän puuttuminen tuskin vaikuttaa kohderyhmän ostopäätöksiin millään tavalla.
Vielä tuosta vajaaveto vs. neliveto, niin muuan Sebastian Loeb dominoi taannoin asfaltti ralleja vajaavetoisella Citroenilla mennen tullen jättäen nelivedot kauas taakseen.
Eikä noilla tämän hetken rallipolkujen kahdella tehdastallilla ole ainoatakaan nelivetoista voima mallia markkinoilla. Silti rallissa mukana olo ja siellä menestyminen on imagollisesti ja markkinoinnillisesti tärkeää ja kannattavaa.
Tulipahan purkaus.. :D
Comment
-
Vänni on hyvin pitkälti asian ytimessä. Nelivetoisuus tuo tiettyä hauskuutta ja turvallisuutta talviautoiluun mutta ei se mikään autuaaksi tekevä ole noin vähätehoisessa autossa (S1:n teho luultavasti sama kuin Polo GTI:n eli 180hv). Keveys on se mistä nopeus ja erityisesti fiilis tulee kuivalla kelillä.
Audilla ei ole ollut pitkään aikaan sellaista autoa missä olisi sellaista "alkukantaista ajamisen iloa" kuin mitä esim. jossain kaksipaikkaisessa englantilaisessa 1960-luvun roadsterissa on. Tarkoitan siis autoa jolla voisi lähteä ajamaan pienille asfaltoiduille kolmi- tai nelinumeroisille asfalttiteille ihan vaan huvikseen. TT RS voisi olla lähimpänä Audin mallistosta tuollaista mutta olen antanut itseni ymmärtää että sekin on aika "särmätön". Hieno ja nopea mutta niin hyvä että sen voi milloin tahansa antaa vaimolle ajoon ja sanoa että käy maitokaupassa. Nykyautoista taitaa parasta ajamisen fiilistä ja keveyttä tarjota Alfa Romeot ja sielläkin esim. 159 on ihan liian raskaan tuntuinen (etten sanoisi Audimainen, ja sanoinkin). Alfa Romeo MiTo pitäisi käydä kokeilemassa, siinä olisi varmaan sellaista irtonaista ajamisen iloa mitä enää harvoin tapaa. Uusinta Miniä en ole ajanut mutta vanhempi "uusi" Mini Cooper S oli myös erittäin hauska.
Ja voisihan Audi sen verran erottua S1:llä Polo GTI:stä että tekisi saman mitä Alfa Romeo teki 147 Q2 -mallissa, kliks lisäinfoa.
Odotan innolla A1/S1:tä mutta pahoin pelkään että tuutista tulee taas yksi erittäin hieno, hiottu, toimiva, laadukas, kallis ja varusteltu (ainakin kun lisävarusteita katsoo..) mutta sieluton Audi.
Uh, alkaakohan nyt seinät kaatua päälle kun on 2,5 viikkoa ollut kotona jalka paketissa..
Comment
-
No nyt näytti ilmestyneen hinnat jo audin UK-sivustolle.
http://www.audi.co.uk/new-cars/a1/a1/pricing.html
Aika outo homma, mutta en ainakaan vielä löytänyt Saksan sivulta hintoja. Onko tuo ekana briteissä toimituksessa?
Pitäiskö tuosta alkaa arpomaan A3:n hinnan suhteessa Suomi-hintaa? Eli onko tietoa, koska paikalliset hinnastot ilmestyy?
Comment
-
Eikä noilla tämän hetken rallipolkujen kahdella tehdastallilla ole ainoatakaan nelivetoista voima mallia markkinoilla. Silti rallissa mukana olo ja siellä menestyminen on imagollisesti ja markkinoinnillisesti tärkeää ja kannattavaa.
Mutta tässä taas ratsastetaan vanhoilla arvoilla ja yritetään luoda sukunäköä ja yhteneväisyyttä tähän A1:seen (no okei, olihan siellä muutakin Audi motorsporttia). Tämän voi yhdistää samaan toimintamalliin kuin Ford ja Citroen tekevät, mutta näin omien silmälasien läpi katsottuna, se on jotain mitä en olisi halunnut nähdä (kunhan purkaudun kanssa).
Odotan innolla A1/S1:tä mutta pahoin pelkään että tuutista tulee taas yksi erittäin hieno, hiottu, toimiva, laadukas, kallis ja varusteltu (ainakin kun lisävarusteita katsoo..) mutta sieluton Audi.
En itse A1:stä tuolla ralliteipeillä ja varsinkin sisustalla ollenkaan pahaksi pistäisi, vaikka omassa tallissa ja käytössä olisikin sellainen (kuka tietää, vaikka joskus olisikin).
Comment
-
Totuus taitaa olla että ruksin suurimman osan varusteista :) Innostuin tilaamaan sellaisia varusteita, joihin olen tottunut A6:sessa, kuten kattoluukku, navi, monitoimiratti jne. ja daytona-harmaa värikin löytyy lisävarusteena!
"S line Sportpaket" -pakettia ei pysty speksaamaan vielä konfiguraattorin kautta mutta siihen pitäisi kuulua kunnon penki ja muuta kivaa.
======================================
S line Exterieurpaket
Das S line Exterieurpaket umfasst die folgenden Ausstattungen:
Stoßfänger vorn und hinten, seitliche Kühlergitter sowie Diffusoreinsatz in sportlich-markantem Design
seitliche Schwellerleisten in Wagenfarbe lackiert
Kühlergrill in Schwarz hochglänzend, mittlere Frontspoilerkante sowie Diffusoreinsatz in Platinumgrau lackiert
Einstiegsleisten mit S line Schriftzug
S line Schriftzüge auf den vorderen Kotflügeln
S line Dachkantenspoiler
Nebelscheinwerfer (Serie bei Ambition)
verchromte Blenden für Auspuffendrohre (je nach Motorisierung einfach oder doppelt)
======================================
S line Sportpaket
Das S line Sportpaket für den Audi A1 umfasst die folgenden Ausstattungen:
Aluminium-Gussräder in der Größe 7,5 J x 17, mit Reifen 215/40 R 17, im 5-Doppelspeichen-Design; optional: Größe 7,5 J x 18, mit Reifen 225/35 R 18, im 7-Doppelspeichen-Design oder 5-Arm-Rotor-Design in Titanoptik, glanzgedreht
S line Sportfahrwerk der quattro GmbH mit dynamischerer Fahrwerksabstimmung
S line Schriftzüge auf den vorderen Kotflügeln
Einstiegsleisten mit S line Schriftzug
Innenraum, Armaturentafel und Dachhimmel in schwarz mit jetgrauen Nähten auf Sitzbezügen, Sportlederlenkrad, Schalthebelmanschette und Mittelkonsole sowie jetgraue Keder an Fußmatten
Mittelkonsole in mono.pur schwarz
Ausströmermanschetten schwarz hochglänzend; optional: in Aluminiumoptik (Serie bei Ambition)
Aluminiumoptik im Interieur (Serie bei Ambition)
Sportsitze vorn, optional: S Sportsitze vorn
S line Sportlederlenkrad im 3-Speichen-Design, in Leder schwarz mit S line Emblem. Optional: S line Multifunktions-Sportlederlenkrad im 3-Speichen-Design mit oder ohne Schaltwippen – jeweils in Leder schwarz mit S line Emblem
Schalthebelknauf in gelochtem Leder schwarz
Für Sitzbezüge und Lackierungen bestehen folgende Wahlmöglichkeiten:
Sitzbezüge in Stoff Sprint/Leder auf Sportsitz und S Sportsitz oder Leder Seidennappa auf S Sportsitz jeweils in schwarz mit jetgrauen Nähten und mit S line Prägung in den Lehnen der Vordersitze
Lackierung in allen Serienfarben, als zusätzliche Farboption in der Sonderfarbe Daytonagrau Perleffekt
Comment
-
A1:n myynti on alkanut ja hinnastot on julkistettu. Ei nuo hinnat ihan kuusta ole. Ehkä..
A1 Ambition 1,4 TFSI 119g S tronic Start-Stop karvan yli 27.000e. Lisävarustelistalta sitten tuohon päälle
- CP2 Alumiinivanteet "5-puolainen design", koriste-elementit, koko 7,5 J x 17, renkaat 215/40 R17, n. 1.000e
- 6NQ Musta sisäkaton verhoilu, n. 220e
- RCM Radio Concert, n. 630e (ilmeisesti vakiona ei tule mitään grammaria?!?)
- 9VD Audi Sound System, n. 370e
- PX4 Xenon Plus - ajovalot, sisältää LED-päiväajovalot ja LED -takavalot, n. 950e
- QQ1 LED- sisävalopaketti, n. 200e
- 8T2 Vakionopeussäädin, n. 370e
- QE5 Tavaratila- ja säilytyslokeropaketti, n. 290e
- 4GH Harmaa tuulilasin yläreuna, n. 70e (jotta saa tilattua tuon seuraavan)
- 8N6 Sade- ja valotunnistin, n. 170e (jotta saa tilattua tuon seuraavan..)
- 9AK Automaatti-ilmastointi, n. 1.850e (!!!!!)
Yli kuudella tonnilla varusteita eli kokonaishinta luokkaa 33.000e ja vielä ei ole yhtään palikkaa jossa lukisi S-line!
Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista. Silti tuo A1 houkuttelee.. ;)
Comment
-
Toisaalta 1.4 TFSI Attraction manuaalina on 22.900 joten ei se mahdollinen 1.2 TFSI ole ollenkaan mahdotontan puristaa 21-alkuiseen hintaan. Ja tulee sille Polollekin hintaa kun sitä käy varustelemaan (ks. liite).Attached Files
Comment
-
Rapia 2 k€ automaatti -ilmastoinnista! Aika suolainen.
Rokkikonepuolella saa nopeasti säästöä kun vähän harrastaa. Samoin kruisen saanee jälkikäteen huomattavan paljon edullisemmin. Vanne/rengas-osastolle saa saman rahan (ainakin) palamaan, vaikka tinkisi vanteen koostakin. Kevyemmän paketin siinä kyllä saa.
Ei se edullinen ole kuitenkaan, toisaalta onko tarkoituskaan..
Comment
-
Toivottavasti toi ei oo samanlainen tapaus kuin rinkelikeulainen golffi (a3). Golfin ja A3 erot jäi niin olemattomiksi, että ei voi kuin ihmetellä kuka niitä (A3) audeja ostaa. Käytännössä ei oo mitään muuta eroa kuin muotoilussa. Odotin audilta aika paljon enemmän kuin golfilta, mutta toisaalta tää nykyinen golffi on kyllä pirun hyvä auto luokassaan (ajettu Golf 1.4 TSI DSG ja A3 sporback 1.4TSI DSG (vai mikä tronicci se nyt on). Olis kyllä hienoa jos tästä tulisi ihan oikea audi, eikä mikään poolo erilaisilla valoilla ja koelaudalla. Tehtäsi eka oikeasti pieni ja laadukas auto. Niitä ei ole juuri pikkuautoluokassa näkynyt. Tuo A1 näyttää kyllä tosi makeelta kuvissa.
Comment
-
Brittiläiset autolehdet on päässeet jo testaamaan Audi A1:stä. Linkkejä ensivaikutelmiin löytyy täältä: http://forums.fourtitude.com/entry.p...tomotive-Press
Comment
-
Hinnat hieman karanneet ensimmäisistä 17k€ arvioista! 33 000EUR saa kuitenkin jo attraction varustellun A3 quattron, eli ainakaan henk.koht. ei olisi vaikea valita kumman ottaa.
Comment
-
Uuden alvin mukaiset hinnastot liitteenä. Alvi nousi prosentin mutta hinnat ei muuttunet.
Comment
-
öh... uuden avensiksen saa ~samaan hintaan. voi olla vaikeat markkinat suomessa tolla autolla. Ehkä noita sitten tulee näkymään johtajien vaimojen kauppakasseina jonkin verran.
Comment
-
"öh... uuden avensiksen saa ~samaan hintaan."
Saattaa silti olla anjoviksella hippasen eri kohderyhmä(?), luojan kiitos.
Tuolla hinnalla tuosta ei tule turhan yleinen kulkine, joten kiinnostaa edelleen.
(= mielestäni on varsin hyvä jos ei joka risteyksessä tule vastaan samanlainen & -värinen koppi) Pitäkööt naapurit tojotansa ja skeidansa...
Comment
Comment