Hauska Fiestan kokoinen sportti, mutta hinta taitaa kivuta kauas.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A1 (8X) MY 2010-2018
Collapse
X
-
Tulipa ostettua kauppakassiksi tämmöinen A1. Piti ostaa ensin Polo, mutta sen muovisuus ja ajettavuus ei vakuuttanut vaimoa.
Tekniikkana 1.4 tfsi 122hv S-tronic.
-brilliant musta metalliväri
-täysi s-line varustelu, eli sisäpaketti nahkoilla, ulkopaketti ja alusta ja 18" rotorit
-automaatti ilmastointi
-kaukosäätö webasto
-xenonit ja ledit taakse
-vakkari
-mmi navi
-bose
-parkkitutkat eteen ja taakse
+ jotain perus varusteita mm. valo ja sadetunnistin, hill hold, rengaspainevalvonta, sisävalopaketti, säilytyspaketti jne.
Kaippa tuolla pari vuotta kauppareissut taas heittää.
Comment
-
No hyvä tietää tuo.
225/40/18" nastat eivät kuulemma mahdu tuossa pyörimään. Eipä tässä muuten mikään hoppu olisi, mutta ebay on täynnä edukkaita 17" vanteita tuohon :-)
Edit: Tuossahan tuo vahvistus näyttäisi olevankin
Mulla on nyt talvivanteina 17" vanteet 215/45-17 hakka 7 nastoilla...
Comment
-
Luvan mennä kauppaan ostamaan tuollaisen. :) Vaikea hintaa on kohtuulliseksi sanoa mutta esim. A3 1.8 TFSIq S-tronic Business Sport maksaa kai 38.000€ ja pienellä varustelulla ollaan tuossa 43.000€ hintaluokassa. Toki S1 on manuaalilaatikolla. Varman päälle pelaaja ostaa A3:n mutta pelimiehen liike on hankkia S1. Epäilemättä hauska kaikin puolin!
Comment
-
Pari viikkoa A1llä takana ja on kyllä todella mainio peli. Menee kesäkelissä yhtä vakaasti kuin tuo A5 :-)
Ainoa ärsytys on tuo keskikyynärnoja, joka pitää raivostuttavaa räminää. En ole keksinyt vielä mikä tuossa rämisee, joten jos jollain vinkkejä niin otetaan mielellään vastaan.
Comment
-
Jatketaan yksinpuhelua, jos joku vaikka erehtyy harkitsemaan moisen pelin hankintaa.
+Todella mainio ajettava, menee maantiellä ja moottoritiellä vakaasti ja on kaupungissa ketterä pyöriteltävä. Jos sokkona istutettaisiin kyytiin niin ei tietäisi kyllä näin pienessä autossa istuvansa.
+Todella hauska ajaa pikkutiellä vauhdikkaasti, vaikka onkin vain etuvetoinen
+Varsin hiljainen kokoisekseen, vaikka alla 18" rengastus
+Sporttipenkit on hyvän tuntuiset, vaikkakin kaipaisi tuota istuinosan pituudensäätöä
+122hv teho riittää päivittäiseen etenemiseen mainiosti, automaatin kanssa oikein mukava voimalinja. Ei tuo mihinkään kiihdy 120 km/h jälkeen, mutta ei liene siihen tarkoitettukaan.
+Bosen sointi on varsin hyvä näin autonvalmistajan paketiksi. Äänenvoimakkuutta tuossa saa enemmän kuin korvat kestää itsellä ilman, että ääni alkaa särkemään.
+Täydellä s-line paketilla erottuu massasta.
+ei tule ihan jokanurkalla vastaan
+vaikka on teknisesti Polon sukuinen, niin ajettavuudeltaan ei juuri yhtäläisyyttä omaan mieleeni onneksi löytynyt (Blue GT vertailukohtana).
+laatuvaikutelma. Sisustan viimeistely on tuttua Audia
-s-line alusta ja lyhyt akseliväli on terävissä töyssyissä hieman pompottava. Tämä korostuu lähinnä kaupungissa. Tämä korjaantunee, kun iskee alle eibachin tai H&R:n jouset, jotka ei ole niin pintakovat.Viimeksi muokannut tumu; 6.5.2014, 13:53.
Comment
-
Ainoa ärsytys on tuo keskikyynärnoja, joka pitää raivostuttavaa räminää.
Comment
-
Laitanpa tässä omia kokemuksia tuosta A1:stä. Olen nyt työkeikalla Saksassa ja alla on Audi A1 1.4TFSI 5-ov vuosimallia 2015, autolla oli ajettu 13km, kun hain sen vuokraamosta. Kun lähdin ajamaan ensimmäistä kertaa niin luulin, että alla on sittenkin diesel, sen verran raaka tuon käyntiääni. Piti oikein pysähtyä ja tarkastaa mitä papereissa ja takaluukussa lukee =)
Saksalaiseen tyyliin tuo on ns. hyvin varusteltu. Löytyy navit yms. pelit ja vehkeet. Jousitus on omaan makuun sopivan kova, joku voisi haukkua liiankin kovaksi, mutta Riesan jälkeen tuo on oikein hyvä. Voimaa on tarpeeksi, mutta kyllä sitä saisi olla lisääkin (se 185Hv versio voisi olla maukas).
Niitä huonoja puolia. Taustapeili on mitättömän kokoinen, suorastaan naurettava. Peileissä olevat vilkut valaisee koko auton, varsinkin pimeässä. Ekalla kerralla sain puolittaisen sydärin, että kuka on tulossa kylkeen kun keltainen vilkku välähti kirkkaasti. Miksi noi on tehty noin, että kuskikin häikäistyy? Kävin lentokentällä hakemassa perheen tuolla (ovat syyslomalla täällä). Meinasi olla tekemätön paikka saada matkatavarat kyytiin, taakse ei mahtunut kuin yksi laukku eli ne 3 muuta piti sovitella sitten lasten ja matkustajan syliin. Oikein mukava ajomatka Kölnistä Aacheniin =) Lapset on 10 ja 7v ja ei heilläkään kyllä sitä jalkatilaa enää ylimääräistä ole (ilman matkatavaroitakaan).
Mä olen tässä pidempään jo odotellut milloinkas tulisi Nettiautoon 185Hv A1 myyntiin niin vaihtaisin tuon nykyisen kauppakassin. Nyt tämän 3:n viikon kokeilun jälkeen jää kyllä A1 kauppaan. Kauppakassina se menisi, mutta ei tuolla pysty juurikaan muuta tekemään eli lähtemään esim. viikonlopuksi mummolaan yms. Aivan liian pieni meille =(Viimeksi muokannut Jari74; 22.10.2014, 09:59.
Comment
-
taakse ei mahtunut kuin yksi laukku eli ne 3
tuolla pysty juurikaan muuta tekemään eli lähtemään esim. viikonlopuksi mummolaan yms. Aivan liian pieni meille =(
Comment
-
=) Juuh, yksin täällä ollessa oikein miellyttävä auto, juuri sopivan kokoinen Aachenin ahtaille kaduille ym. Perhe kun astui mukaan kuvioihin tuossa syyslomien aikaan, karu totuus paljastui ja oli pakko palata maan pinnalle ja todeta ettei tuo kyllä meillä toimisi =(
Aletaan nyt katsomaan VW Golf ja A3 kokoluokkaa...
Comment
-
Ei toi tilojensa puolesta varmaan kyllä kaikille mene. Meillä on kyllä toiminut ihan vkl reissuissa niin mökille kuin mummolaan 3 henkeä, parit laukut ja rattaat ja noi on kyllä konttiin saanut soviteltua.
Ehkä sitä on tottunut pienempään, kun omassa lapsuudessa mentiin kuplalla ja sitten kun päivitettiin isoon perheautoon niin taloon tuli Golf Mk1 :-)
Comment
-
Ahtaista kaduista tuli mieleen, että kun ite oon päässyt A1 rattiin, niin ei se hirveän kapealta autolta ole tuntunut ja piti ihan googlettaa, niin saman levyinen näyttäisi A1:n olevan kuin B5:set (pl. RiSa).
Tuo Jarin mainitsema peilin pienuus on kyllä sellainen asia, johon joka kerta huomio kiinnittyy.
Comment
-
Eipä tuo taustapeili ole itseä ainakaan häirinnyt. :)
Mutta mutta, tulipa käytyä kokeilemassa S1 Sportbackia ja olen kyllä aivan myyty. Tykkäsin todella paljon ajettavuudesta, vaihteistosta ja ennen kaikkea siitä miten se pieneksi autoksi kulki ja kiihtyi. En jäänyt edes kaipaamaan mitään automaattilaatikkoa, niin helppo ajettava se oli. Ainoa miinus tuli mielestäni siitä kun autossa oli ne kuppipenkit joissa on se kova selkänojan takaosa, niin takapenkille ei siitä syystä mahtunut käytännössä ollenkaan. Ja jos sinne pääsi, ulos nouseminen erittäin hankalaa jos etupenkkiä ei siirtänyt.
Comment
-
Tuollaista S1 mallia olisi kiva päästä kokeilemaan. Saattaisi menohalut tuntua jo kohtuu samalta mitä Riesalla...
Nyt kun tuolla on ajanut hiukan yli 1000km ja pääsääntöisesti motaria niin tuolle sellainen "sopiva" matkanopeus on ~160km/h. Tuon se jaksaa ottaa kohtuu nopsaan, mutta siitä yli alkaa puhti loppua. Keskikulutus tuolle kopille on nyt 7.8l/100km, mutta tosiaan aika haipakkaa on tullut ajettua. Yksi outo "vikakin" tuohon tuli. Kävin Monschaussa ja kun sieltä lähdin kohta Aachenia niin parkkipaikalla peruuttamaan lähtiessa en saanut pakkia mitenkään päälle. Samoin ykkönen hävisi. Aikani siinä ruksuttelin vaihteita edes takaisin niin alkoi toimimaan. Mikä lie härö ollut. Ei ole toistunut tuon jälkeen...
Huomenna palautan tuon kipon vuokraamolle, hyvät kokemukset jäi...
Comment
-
A1 on uudistunut. http://fourtitude.com/news/Audi_News...-a1-sportback/
Jos tuolta luin oikein niin tarjolle tulee mm. 1.4 COD -kone (150hv) ja 1.8 TFSI (192hv) sekä muutamia uusia värejä sisälle ja ulos. Edelleenkin kaikista omistamistani Audeista heti syksyllä 2010 hankkimani A1 1.4 TFSI Ambition S-tronic on ollut kaikkein hauskin. Edes nykyinen S2 ei ole niin hauska vaikka pirusti nopeampi toki onkin. :)
Comment
-
Pakko vielä veistellä lisätietoja tähän uudistuksen liittyen. Eli kolmiovinen poistuu suomen tuontiohjelmasta ja kaikki suomeen uutena myytävät A1 ja S1 ovat siis sportbackejä. Suomeen uudet ykköset tulevat helmi-maaliskuussa 2015. Hinnasto ja tarkka tuontiohjelma selvillä alkuvuodesta. Autoista oletettavasti suomalainen autolehdistö pian kirjoitteleekin kokemuksia...
Audi.de konfiguraattorissa uudet ykköset ovat jo konfiguroitavissa jos rakkauden kieli on hallussa. Jänniä uutuuksia on ainakin Active Kit jonka avulla saat a1:stä näppärän "kääpiö allroadin" ja malliston alapäähän ilmestynyt 3-pyttyinen 1.4 tdi Ultra, joka tosin taitaa jäädä pois Suomen tuontiohjelmasta...
Ai niin ja Tero eikös meillä ollut se s1 tapaaminen sovittuna...Viimeksi muokannut ee-2; 10.12.2014, 09:34.
Comment
Comment