Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A1 (8X) MY 2010-2018
Collapse
X
-
-
-
-
Ei vieläkään quattroa mutta dieselpapua (ja potentiaalia) vähän lisää pellin alle.
10.8.2011 16:29
Audilta terhakka A1 diesel
Audi tuo A1:een kaksilitraisen dieselin, jolla kilpaillaan Mini Cooper SD:tä vastaan.
Frankfurtissa Audin laajaan uutuustarjontaan kuuluu nykyisiä tehokkaammalla dieselmoottorilla varustettu A1. Moottori on muista Audin malleista tuttu kaksilitrainen, joka kehittää 105 kW ja 320 Nm. Siinä missä moottori on A4:ssä vähän kesyn tuntuinen, antaa se pienelle A1:lle hyvän suorituskyvyn.
Huippunopeudeksi uudelle mallille luvataan 217 km/h ja kiihdytyksen nollasta sataan pitäisi sujua parhaimmillaan 8,2 sekunnissa. Yhdistetty kulutus on hyvin kohtuullinen eli 4,1 l/100 km ja sen mukaisesti CO2-päästöt 108 g/km.
Saksassa mallin hinnat alkavat 21 900 eurosta, mutta Suomessa hinta on autoverostamme johtuen korkeammalla tasolla.
Lähde: Tekniikan Maailma
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja jake79 Näytä viestiMahtuuko tuonne A1:n takapenkille aikuinen istumaan vai onko tilat yhtä onnettomat kuin esim. Audi TT:ssä?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AnttilaOlen tässä mielenkiinnosta katsellut vähän viripalikoita. MTM:ltä näyttäisi löytyvän tuohon 185hv-versioon jo ohjelma, jolla saisi irti 205hv/300Nm. Sporttiputkistoa en ole vielä löytynyt ja se kiinnostaisi, 122hv-versioon on näemmä sellainen olemassa.
http://www.goapr.com/products/ecu_up...4tsi_twin.html
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Oko^^ Näytä viestiA1 SB eroaa siis A3:sta... miten? :D
Jos semmoinen nyt siis aikaan saadaan.
Comment
-
Nyt on 5400 km mittarissa eikä ainakaan vielä ole tullut mitään negatiivista vastaan. Auto on toiminut, niinkuin pitääkin eli voin sanoa olevani vieläkin tyytyväinen. Käytin auton 5 tkm kohdalla öljynvaihdossa ja autoa pois hakiessa ilmeni, että moottorin alta oli puuttunut pohjapanssari :-D No nyt sekin on siellä, näemmä autosta voi puuttua vähän isompiakin osia tehtaalta tullessa...
Comment
-
Noin vuosi sitten olin itsekin hakemassa A1:tä liikkeestä talouteen. Noh, taloutta ei enää ole eikä ko. A1 ole mun vaikutuspiirissä muutenkaan mutta kuulen edelleen mitä autolle kuuluu. :) Mittarissa on vajaat 20 tkm ja kaikki on sujunut ongelmitta. Omistaja tykkää autosta kovasti ja sopii hänen käyttöönsä erinomaisesti. Voimaahan saisi olla enemmän (ko. auto on 90kW versio) mutta kylällä sen kanssa pärjää ihan mukavasti. Bluetooth-HF:n puute on myös pieni miinus. Kufatecin sivuille ei vaan ilmesty jälkiasennussettiä.
Auto saattaa kyllä mennä vaihtoon kunhan A1-kuoreen on saatavilla quattro-neliveto. Vielä ei vaan ole siitä mitään tietoa, just tällä vkolla kyselin aiheesta.
Comment
-
Auto saattaa kyllä mennä vaihtoon kunhan A1-kuoreen on saatavilla quattro-neliveto. Vielä ei vaan ole siitä mitään tietoa, just tällä vkolla kyselin aiheesta.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Peke78 Näytä viestiEli se on hintoja odotellessa... ;)
Comment
-
Kummallinen se on ihmisen mieli. Rouvalle piti saada auto, ensin tutkittiin farmarit mutta mieluista ei löytynyt. Seuraavaksi katumaasturit, Touaregeja katseltiin ja tutkittiin intensiivisesti, mutta ostamatta jäi Touaregkin. MB ML ja GLK oli myös kiikarissa, mutta ei onnistanut niidenkään kanssa. TT oli yksi vaihtoehto pikkuautoista, sopivaa vain ei tahtonut olla tarjolla. Männälauvantaina sitten Aamulehdestä hyppäsi rouvan silmään A1 ja minulle komento ajaa Laakkoselle hakemaan auto koeajoon ja näytille. Istutettiin tytön turvaistuin takapenkille, hyvin se sinne sopi. Keski-ikäisen miehen keski-ikäisen vartalon omistava keski-ikäinen mieskin sai tytön jakkaralleen köytettyä. Isot etuovet ja reilusti edestä väistyvät etupenkit toki helpottivat operaatiota. 6v poika saa jo itse köytettyä itsensä turvavöihin ja niin koko pesue päästiin koeajolle. Cragon Mirage matkarattaakin solahtivat peräkonttiin ongelmitta. Kyllä tällä rouva päästelee töihin ja takaisin, sekä vie lapsia hoitoon ja harrastuksiin, jo vain. Tilavahan A1 ei ole millään mittapuulla, mutta kaksi aikuista ja kaksi lasta sopi ongelmitta kyytiin. Perheeseen jää vielä kuitenkin A6, joka saa toimittaa sitten koko perheen matka-auton virkaa kuten tähänkin saakka.
Niin rouva sitten ihastui A1:een, minä myös, ja siitä piti kaupat tekemän. Rakkautta ensisilmäyksellä? Mahdollisesti. On siinä pienessä kirpussa jotain sympaattista, täytyy myöntää. 90 kW liikuttaa S-tronicin välityksellä autoa vähintäänkin yhtä ripeästi kuin talouden A6 kulkee ja se on varsin hyvin riittänyt tähän saakka. Jotenkin autosta huokuu "älä ala mulle" -mentaliteetti, kaikesta sympaattisuudesta huolimatta. Epäilemättä moni isompikin auto saa tarvittaessa katsella takavalojaan.
Jahka saamme auton kotiin ja paremmin tutustumme siihen, pitää kirjoitella lisää tunnelmia.
Comment
-
No siis, autohan on maahantuojan ns. sponsoriauto, vuosimallia 2011, ajettu 12tkm. 90kW 1.4TFSI S-tronic Start/Stop -järjestelmällä. Väri on Amalfi valkoinen, kattokaarien sekä peilien kontrastiväri on Daytona harmaa helmiäsiväri. Varustetaso on ilmeisesti Attraction, mutta lisättynä muutamilla lisävarusteilla; Concert plus -paketti, Connectivity -paketti, keskikyynärnoja edessä, Xenon Plus -ajovalot, LED takavalot, sade ja valotunnistin, vakionopeussäädin, ajotietokone, automaattikylmästöinti näin muutamia mainitakseni. Lisäksi on jotain bluetooth ja AMI juttuja. Hankintalistalla on lisäksi parkkitutkat eteen ja taakse sekä navigoinnin käyttöönotto, ehkä myös himmenevä taustapeili. Muita jälkiasennusvarusteita harkitaan tapauskohtaisesti (riippuu siis finanssitilanteesta).
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiPikavilkaisulla autosta ei vaikuta puuttuvan mitään olennaista, hienoa!
Comment
Comment