Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hankin AaKolmosen!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Hankin AaKolmosen!

    Moro!

    Tuli hankittua A3 1.8TQ -01, ajettu 76000. Ensinmäinen audini n. 3 vuoden autotauon jälkeen :) Onko jotain erityisiä asioita, joita kannattaisi tarkistaa näin alkuun / vaihtaa osia / huollattaa? Jotain mitä pitäis pitää silmällä? Onko turbon toimintaan oleellisesti vaikuttavia kuluvia osia tarkistettava? Ja muita..?

    Havaintoja:
    - esim. kakkosella kiihtyy hieman vaisusti / ei tottele terävästi poljinta? norm.?
    - Kierrokset levossa 800-900, alle tonnin kuitenkin..norm.?
    - kerran käynnistäessä auton, jäi ESP valo päälle eikä lähteny vaikka sammuttelin ja käynnistelin autoa uudelleen. Kellään vastaavia kokemuksia?

    + mukava pikku yllätys tuli mukana: Käväsin auto pesussa ja kappas vaan, kuskin jalkatila "täyttyi" vedellä!!! Mitä helvettiä! Oisko mitään vinkkejä mistä kannattais etsiä vikaa?? Edellinen omistaja vaihdatti tuulilasin elokuussa, se voi olla yksi syy, jos on huonosti laitettu? Muita?

    Kiitti jo etukäteen!

    (toivon mukaan audi täyttää odotukset. Niin ja yritin jo ettiä mahdollisia juttuja asioiden tiimoilta, mutta en juurikaan löytänyt :)

  • #2
    Kannattaa ovien alareunat tarkistaa, onko alkanut muhimaan. (omat juuri maahatuojan laskuun korjattu)

    Comment


    • #3
      - esim. kakkosella kiihtyy hieman vaisusti / ei tottele terävästi poljinta? norm.?
      Vaikuttaa normi turboviiveeltä.

      - Kierrokset levossa 800-900, alle tonnin kuitenkin..norm.?
      Aivan normaali

      - kerran käynnistäessä auton, jäi ESP valo päälle eikä lähteny vaikka sammuttelin ja käynnistelin autoa uudelleen. Kellään vastaavia kokemuksia?
      Jos oikein arvaan, niin toivon että ostit auton liikkeestä. Eli todennäköisesti ESP:n anturi on rikki tai menossa rikki. Itsellä oli aivan sama ongelma, joka rupesi myöhemmin ilmenemään myös niin että ESP tippui ajossa pois päältä. Tämä on talvella melko ilkeä asia jos sitä ei huomioi =) Voi lipsahtaa luisu leveäksi... Korjauskustannus oli muistaakseni hyvin lähellä 1000 EUR. Eli uusi anturi, vaihto ja kalibrointi.

      Tuo pesula "onnettomuus" vaikuttaa siltä, että jostain kohdasta tulipeltiä puuttuu tulppa. Eli jos valitset alustapesun niin se tuuppaa tuosta reiästä vedet kabiiniin...

      Muita vaihdettuja osia (jotka ei kuullu hulto-ohjelmaan) itseltä mitä tulee mieleen on puola ja by-pass venttiili.

      Ja onnea uuden auton johdosta =)

      Comment


        #4
        Esp valonpalaminen voi myös enteillä haldex ongelmaa. Joko liitin perässä hapettunut tai kohta haldex ohjainlaite vainaa. Mulla ylimääräinen tosin hyllyssä..

        Comment


          #5
          Jep, itsellä TT Quattrossa ESP valo paloi satunnaisesti napin asennosta riippumatta, ja kyseessä oli Haldexin ohjainlaitteen vika. Audilta uusi osa 1150e, Haldexin HPP päivitetty versio uutena alle 800e suomeen asti, ja jos jenkeistä ystäviä/sukulaisia tulossa Suomeen esim. jouluksi, saa osan alle 600eurolla...

          Comment


            #6
            "Esp valonpalaminen voi myös enteillä haldex ongelmaa. Joko liitin perässä hapettunut tai kohta haldex ohjainlaite vainaa. Mulla ylimääräinen tosin hyllyssä.."
            Onkos tuo paha vaihtaa / korjata itse? Vai sellanen homma, että ei itse korjailla? Liittimeen ainakin vissiin pääsee käsiksi helposti (vois tarkistaa onko hapettunut)? Eli minne päin käteni tungen / minkäs näkönen mohkula haldex on?

            "Tuo pesula "onnettomuus" vaikuttaa siltä, että jostain kohdasta tulipeltiä puuttuu tulppa. Eli jos valitset alustapesun niin se tuuppaa tuosta reiästä vedet kabiiniin..."
            Jäi laittamatta, että vesi valui kuskin lepuutusjalkapöytää pitkin jalkatilaan...eli ehkä jostain korkeemmalta tulee?
            Viimeksi muokannut porkkis; 19.10.2007, 21:59. Perustelu: käytä quotea, älä boldia lainauksiin

            Comment


              #7
              Itselläni haldex-skodassa satunnaisesti kylmänä lähtiessä ensimmäisessä mutkassa vilkuttaa espiä ja myöskin hyydyttää menoa. Ei tunnu kovin normaalilta. Havaintoa tälläisestä?
              Autoon on edellisen omistajan mukaan vaihdettu "koko hökötys" eli olisko ns juotosvikainen abs/esp-ohjain ollut. Kustannus ollut kuulemma 15000 sek. Ilmeisesti tuo on vaidettu tänä vuonna ja noin 15tkm sitten.

              Comment


              • #8
                itellä ollut kahdessa audissa esp vika ja molemmilla kerroilla vikakoodi tuli ohjauspyörän asentoanturista. Edelliseen vaihdatin sen merkkiliikkeessä ja kustansi jotain n.650eur, tähän nykyseen autoon tuli sama vika ja tilasin uuven anturin herra Kalskeelta. En nyt muista sitä tarkkaa hintaa mutta alle 300 kuitenki, ite asensin ja koodasin. Eli aika yleinen vika vag:ssa vissiin

                Comment


                  #9
                  Porkkis: Haldex pukkailee vikakoodeja ko. tilanteessa. Voisi olla lopuillaan olevan jarrupolkimen anturi. Mutta vikakoodit kertonevat enemmän, tuollainen käytös ei ole yleinen eikä ominaisuus :)

                  Comment


                    #10
                    Noniin,

                    Tulikin tämä topic yllättävän tarpeelliseksi.

                    Kertokaahan tietäväiset, mitä tyyppivikoja noissa Faceliftatuissa 8L mallin A3:sissa on? Tarkoitus olisi ostaa semmoinen, tarkemmin sanottuna 1.8T, vm 2002, Tiptronic, ajettu noin 90tkm, 1. omistaja ja huollot tehty merkkihuollossa.

                    Eikös noin uusissa ole luovuttu jo vaijerikaasusta? Onko noissa mitään yleistettäviä tyyppivikoja, jotka saattavat tulla kalliiksi? Auto on etuvetoinen, joten Haldex-ongelmat eivät tähän yksilöön liity...

                    Kiitoksia jo etukäteen...

                    Comment


                    • #11
                      Eikös noin uusissa ole luovuttu jo vaijerikaasusta?
                      On kyllä. Tyyppivioista ei kait sen kalliimpia tule mieleen, kuin tuo em. ovien alareunojen ruostuminen. Joissakin maffit pimenee, ja kulutusosaksi laskettava bypass joutanee vaihtolistalle ainakin mahdollisen ohjelmistopäivityksen jälkeen. Tosin noista kahdesta viimeksi mainitusta selviää n. 150 eurolla, että onko se nyt sitten kallis tyyppivika vai ei...

                      Comment


                      • #12
                        Jäähdytysnestesäiliön nestekorkeusanturi on mulla hajonnut jokaisesta 1.8t:stä, että kai se on luokiteltava kans tyyppiviaksi. Siitä kyllä selviää muutamalla kympillä, kun vaihtaa uuden säiliön.
                        Ja ovien saranoissa olevat mikrokytkimet tuntuu hajoavat, tai ainakin niistä olen paljon lukenu foorumeilta. Sellasen jouduin myös vaihtamaan omaan A3:seen, et siihen meni joku reilu satku. Muuten ei omissa A3:ssa ja S3:ssa ollu neljän vuoden aikana mitään vikoja.

                        Comment


                          #13
                          Kiitoksia tiedoista.

                          Onko A3:sissa ollut samoja vikoja kuin Golffissa, liittyen lukkojen toimintaan talvella/ylipäänsä sekä pyyhkijöiden vivustojen jumittuminen, joka näkyy niiden hidastumisena?

                          Mistähän saisi selville tommosen 2002 mallisen Ambienten vakiovarusteet? Muistaakseni Ambiente vs. Ambition meni niin, että Ambiente on ns. businessmiehen malli, ja Ambition sporttimalli... Olisi kiva tietää mitä hilavitkutinta löytyy vakiona...

                          Comment


                          • #14
                            Mulla oli ambiente A3, niin siinä oli alcantara-sisustus, keski-käsinoja, nahkaratti+nuppi. Noissa tavallisissa penkeissä ei pahemmin oo sivuttaistukea, et ne Ambitionin penkit on paljon paremmat.

                            Comment


                              #15
                              Eihän A3:ssa vissiin ole Tiptronikkia (=käsivalintamahdollisuus), vai olenko väärässä?

                              Comment


                              • #16
                                Ystävälläni on 2002 vuotinen a3 1.9 tdi, jossa on tiptronikki, eli voi valita vaihtaako itse vai automaattisesti. Kyseessä on Sveitsistä ostettu auto, jolla ei liene tässä merkitystä.

                                Olen antanut itseni foorumilta ymmärtää, notta takalasinpesurivikaa on olemassa, eli ei tule vettä takalasille, letku katkeaa ajan myötä tms. Kai laskettava tyyppiviaksi emt.

                                Comment


                                  #17
                                  Noniin,

                                  Kohta pari viikkoa takana A3 kurvailua ja hyvä on fiilis, tykkään niin pirusti kärrystä (talvea odotellessa)! Myös mieleen on jo pomppinut lastutus, mutta kattellaan sitä sitten keväällä (onko tähän liittyen vinkkejä?)..

                                  - ESP valo ei ole enään jäänyt palamaan kertaakaan (sen yhden tapauksen jälkeen..) ja toivottavasti ei palaa kummitteleen!
                                  - "Pesu yllätys" taisi myös selvitä, kun kajosin pintaa syvemmälle. Oli sulake rasian vieressä "linnun pesä" (lehtiä/mutaa/ja muuta paskaa) ja joka tukki reiän ja näin vesi ei päässyt valumaan ulos! En vielä kerennyt paremmin testaileen auttoiko asiaa, joten tarviikin suunnata pesulaan, mutta onneksi todennäköisesti tämä oli vika..
                                  - Jälkeen päin myös huomasin että takalasin pyyhin ei ammu vettä (noniin, tulihan sitä jo luettuakin, että tuota tyyppi vikaa löytyy). Mutta, kun takapäästäkin kajosin pintaa syvemmälle + testailin, huomasin kuinka pesunestettä valui takapuskurista. Sisätilan kautta löytyikin sitten letku katkos (liitos oli irronnut) ja homma selvä, toimii taas!

                                  Kaikin puolin ollut vain tuollasia perus juttuja, onneksi. Vielä tarvii tarkistaa nuo ovet, kunhan kerkeilee...

                                  Ei kukaan sattuis tietään mistä löytyis alumiini kynnyslistoja -01 A3:seen?

                                  Kiitos

                                  Comment


                                    #18
                                    Heksi:

                                    Ainakin jokaisessa Mobilessa olevassa A3 1.8T:ssä on Tiptronic-vaihteisto.

                                    Auto tuli varmaankin ostettua, hyväkuntoinen peli kyseessä. Katsotaan kun saapuu suomeen, että onko mitään laitettavaa, ja mitä kaikkea on tarkalleen syönyt.

                                    Comment


                                    • #19
                                      takalasinpesurivikaa on olemassa, eli ei tule vettä takalasille, letku katkeaa ajan myötä tms.
                                      Vähän off topic, A6 2,5 tdi -99 avant, vettä oli kontissa n.5 litraa.
                                      Oli pesuletku ollut liitoksesta irti pidemmän aikaa. Todella heppoinen liitos:(

                                      Comment


                                      • #20
                                        Suunnittelen Golffin vaihtoa (kai) tuollaseen:

                                        http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1399803

                                        Siihen kuulemma vaihdettu jotain haldexin sisälle tms.. 2000 euroo maksanu, jotku levyt sinistyny tms.
                                        En muista tarkkaan.
                                        ? eli pitäis kestää ?

                                        Tuontipelihän se on ja puuttuu tyypilliset huohotuksen lämmittimet jne?
                                        Lohkolämppäriki puuttuu.

                                        Ja pitkäkyntisellä naisella ollu, symphonyn nappulat iha kulunu.

                                        Toisaalta syyhyttäis 2001 mallin S3

                                        edit. Linkki fiksattu.
                                        Viimeksi muokannut Teemu M; 15.11.2007, 20:20.

                                        Comment


                                          #21
                                          jaah: Ei siinä muuten varmaan mitään, mutta tuo hinta on kyllä aivan väärältä planeetalta. Kannattaa katsella esimerkiksi mitä uusi golffi nelikkona maksaa, 2.0TDI koneella. Jos en väärin muista niin uusi hinta oli 28900e... Ja on takuut sun muut.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Joo liikkeen pihas hinta oli 23t...
                                            Pitää tarjota siitä jotain ja käydä tutkimassa vag-comilla.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Joo olihan se iha jees, paitsi ne kynsien kuluttamat nappulat. prkl!

                                              Moottorista kuului outoa ääntä verrattuna omaan... jotai rätkytystä.
                                              Taisi poistua lämpenemisen myötä.

                                              Varustelu oli aika mitätön, CHORUS mankan SAFE koodi oli hukassa. Peräkontissa oli vaihtaja, jonka alla joku subbarin tapanen.

                                              Vikoodeja pukkasi pari ja ilmastointiin ei päässyt ollenkaan käsiksi:
                                              Moottori:
                                              17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
                                              P1557 - 35-10 - - - Intermittent
                                              Mittaristo:
                                              01336 - Data Bus for Comfort System
                                              37-10 - Faulty - Intermittent

                                              Mutta luultavasti nuo johtuu siitä, ku akussa ei riittäny virtaa saada audi käyntiin, golffilla piti astuttaa.

                                              Hinta oli ja pysyi korkeana, haldeksin remppa syynä jne.... Ja auto tullataan vasta ensvuoden puolella, saa kuulemma edukkaammin.

                                              Olkoot, heh!

                                              Comment

                                              Working...
                                              X