Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Q: 40-50" TV = Plasma ? (eikai LCD?) Panasonic? Sony?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Eikös tilanne ole nykyään se, että paria valmistajaa lukuunottamatta kaikki tuntuvat siirtyneen pelkästään lcd:n valmistukseen? Plasmassa kun on ongelmia sen käyttöiän kanssa.

Kuinka moni täällä olevista ostaa tv:nsä 3-5v sykliä ajatellen? Itse ainakin satsaan laatuun ja tulevaisuuteen ja maksan mieluummin sitten vähän (tai "vähän") enemmän.

Tällä hetkellä "kärvistelen" aikanaan huippulaatuisena ostetun 7+ vuotiaan 32" CRT-töllön kanssa niin kauan kunnes pimahtaa, tätä suomalaista digi-tv kuraa ei kestä koirakaan vinkumatta korkeampiresoluutioisen töllön kautta katsottuna.

720p tykki on sitten leffoja ja tulevaisuuden formaatteja varten.

Btw: Projektorien & taustaprojisiotöllöjen omistajien kannattaa tsekata http://www.pricejapan.com linkki. Tuolta saa mm. lamppuja himppasen halvemmalla kuin suomalaisista putiikeista. Ja tuohu todistetusti toimii.

Comment

Edellisiin lisäten, jos vain on mahdollista, niin koekäyttää valittua töllöä kotona ensin ennen kaupantekoa.

Se on aika harppaus siirtyä esim: 26".sta --> 42".een.
      Valaistus/ääni/sijoitus olosuhteetkin on 100% varmasti erillainen kotona -->liikkeessä.
      Eikä varmaan haitaksi olisi jos mukana on kaveri joka ymmärtää noiden epäjumalien säätöjen päälle jotain. Monella kun jää tv.n täyspotentiaali käyttämättä, kun sitä ei yksinkertaisesti osata käyttää.

Itse pysyn toistaiseksi vanhassa kunnon kuvaputkessa. Yksikään plasma/lcd ei ole vielä iskenyt oikein minuun, hinnat ja koot on kylläkin saanut yskimään.

Comment

Joo se voi hieman yllättää kun heittää putken tilalle ison lätyn.

Minä vaihdoin 29" putken tilalle 42" LCD:n, ja se näytti kyllä todella isolta. Emännän mielestä se oli niin iso että se olisi pitänyt palauttaa samantien ja ostaa 37".

Onneksi sitä tuli vähän aikaa katseltua, nyt vois 46" olla jo sopivamman kokoinen ;)

Comment

Mulla on nyt samsungin 42" tilalla nokian 25" huollon ajan. Näyttää epätodellisen pieneltä, ei voi melkein ymmärtää miten tosta on mitään nähny.

Comment

Kuinka moni täällä olevista ostaa tv:nsä 3-5v sykliä ajatellen?
            Minä, tosin tuo sykli on ehkä 1-2v.
            32" JVC lcd viihtyi 12kk
            nykyinen 40" Samsung lcd ollut ~8kk ja jo polttelisi uusi Full HD :)
            Nykyiseen olen kyllä tyytyväinen, mutta aina pitää saada uutta rautaa alle.
            Elämä on...

Comment

Hieman offtopicia, mutta vastaan muutaman asian Mr.jjj84:lle

jjj84: spadde: aikamoista yleistämistä LCD:n huonoudesta ja ostajakunnan aliarvioimisesta. Omat kokemukseni televisiomyyjistä taas kertovat sitä että he ovat suurinta puurosilmien joukkoa mitä maa päällänsä kantaa.
              Se mitä myyjistä ajattelet pitää varmaankin paikkaansa, mutta kannattaa ottaa huomioon että mahdollisesti siis mahdollisesti joku voi jopa joskus jostain tietääkin. Ja toisekseen mä olin kyllä myyväni tv:n itselleni resolla 1024x768 =) Mutta jos sä sanot että se ei sitä oo niin kai se on viisaampaa uskottava...

Se mitä tulee mun PC käyttöön, niin kyllä täytyy myöntää, että näössä voi olla vikaa. Mutta kyllä nuo elokuvat ja sarjat jotka esim. 720P:nä (toki vaatii tämäkin pienen skaalauksen) katselee näyttää jonkun muunkin kuin itseni mielestä ihan kohtuulliselta. Ja kun tällä PC:llä en kotona juuri muuta tee tämän foorumin selailun ja sähköpostin lisäksi niin kelvattava on.

Tuo mitä puhuit Suomen digikurasta, niin asia on juuri näin. Satun asumaan Suomessa ja silloin joudun sitä kuraa katselemaan jos meinaan uutiset katsoa. Ja vastaan kysymykseesi jo etukäteen, eli en voi laittaa lautasta kun se ei ole asunnon sijainnin kannalta mahdollista ja ne "uutiset" ei sieltä HD-lähetyksenä vielä tule =) Vaikkakin bittivirta on normi antenni-/kaapeliverkkoa suurempi...

Pelikäytössä ihan suhteellisen asiallinen (siis XBOX) kyllä siihenkin kuraan on silmä tottunut.

Joku muukin arvioi tällä liikkeiden tv-kuvan tasoa. Siihen voin sanoa, että olen pitkälti samaa mieltä. Osa tv:istä on säädetty tarkoituksella päin *er*että, ja osa on asiakkaan säätämiä. Joku voi ajatella miksi ei säädetä asiakkaan jälkeen, niin siihen voin sanoa, että jos liikkeessä on noin 100 eri tv-mallia esillä, niin siinä tulee päivän mittaan kiire =)

Syy miksi säätää joku tv päin peetä on se, että ei niistä kaikista tv:istä jää yhtä hyvä kate =)

Se on totta, että joissain halpis LCD:ssä esim. 1080p kuva värisee tai on epäselvä, tämäkin on yleensä firmwarepäivityksellä hoidettavissa. Lähinnä tuon myyjän kommentti kertoo siitä, ettei hänellä ole mitään hajua myymistään tuotteista tai sitten myy jotain kuraa.
              Miikka: Jos näin on, että poistat firmwaren päivittämisellä tuon värinän, niin on asiat muuttuneet sitten mun myyntiajoista. Tällöin laitevalmistajien kanssa keskustellessani, tulimme kyllä samaan johtopäätökseen, eli tuo kiteiden aukeamis-/sulkeutumisaika on ylivoimaisesti liian pitkä ja se ilmenee isommisa tv:issä (puhuimmehan nyt siis 42"-> tv:istä?) erittäin hyvin havaittavana värinänä. Mutta tämä mekaaninen ongelma poistetaan siis päivittämällä softa koneesta? No joo toinen vaihtoehto on tietysti että kuvanparrannuspiirit on parantuneet huomattavasti ja se että niiden "ajureita" päivitetään on verrattavissa näytönohjaimen ajurien päivittämiseen ja toki sillä on vaikutusta kuvan laatuun... Onko sulla tähän vastausta, koska sen "kuulisin" mielelläni ihan vanhan ammatin puolesta =)

Sanoit myöskin, että kontrasti on merkittävämpi tekijä kuin mustan mustuus tai valkoisen valkoisuus. Joko LCD:ssä on päästy yli 10000:1 kotrasteihin (ei dynaaminen kontrasti), jos on niin kai niillä on tiivisteet niissä kiteissä? =)

Ja tuo mitä sanoit skaalaimista on varmaan se iän ikuinen kysymys...

Lopuksi vielä tälle topicin aloittajalle, eli TJK:lle. Unohda mun viestit ja osta LCD ;) Ei herneitä kellekkään, jookos =)

Anteeksi pitkästä viestistä...

Comment

Ja toisekseen mä olin kyllä myyväni tv:n itselleni resolla 1024x768 =) Mutta jos sä sanot että se ei sitä oo niin kai se on viisaampaa uskottava...
                Nojoo tuossa onkin tullut ajatushärö, minulle jäi mieleen että sulla oli PA eikä PV. PA:ssa siis on tuo ntsc reso. Taisit olla gigantissa töissä kun olet ostanut erikoisnimikoitua mallia eli tuo pv62.

Itsellänikin oli siis 37pv60 eikä pl60 kuten yllä olen kirjoittanut. Sitä aikasemmin oli PL mallistoa..

Comment

nyt kun on näistä lcd- ja plasma-tv puhetta niin kyselisin kun olisi itellä tv:n hankinta edessä että kumpi näistä sitten on parempi,mitä heikkoja ominaisuuksia toisessa on ja mitkä sitten taas on toisessa parempia..
                  itse ajattelin tällaista samsungin 42" plasma-televisiota,malliltaan PS42Q96HDX..olisi kiva saada tosiaan noista jotain vertailua..kiitoksia...

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja ra.CE
                    olisi kiva saada tosiaan noista jotain vertailua..kiitoksia...
                    Ei kai täällä on mitään muuta tehty ku vertailtu noita kahta =)

Comment

Kiitokset kaikille osallistujille. Omalta osaltani tämä "arvuuttelu" loppui Lauantaina. Nyt Takkahuoneessa köllöttää Panasonicin Plasma TH-42PX70.

LCD vs. Plasma -kamppailu selkiintyi lauantain kiertoajelun aikana TREen TV kaupoissa. Muuten olisi ollut erittäin vaikea valinta, mutta KATSELUKULMA ja kuvan "luonnollisuus" ratkaisi.
                      Kaupoissa oli laitettu LCD & Plasmoja päällekkäin, jolloin oli helppo verrata "kuvanlaatua" suuresta katselukulmasta katsottaessa.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja AriP
                        Eikös tilanne ole nykyään se, että paria valmistajaa lukuunottamatta kaikki tuntuvat siirtyneen pelkästään lcd:n valmistukseen? Plasmassa kun on ongelmia sen käyttöiän kanssa.

Kuinka moni täällä olevista ostaa tv:nsä 3-5v sykliä ajatellen? Itse ainakin satsaan laatuun ja tulevaisuuteen ja maksan mieluummin sitten vähän (tai "vähän") enemmän.

Muutaman tunnin päivittäisellä tv:n katsomisella nykyplasmojen käyttöikä taitaa olla joku yli kymmenen vuotta? Tv:tä hankkiville suosittelen paria kierrosta paikallisissa kodinkoneliikkeissä. Siellä voi vertailla eri hintaisia ja eri tekniikan omaavia telsuja vierekkäin. Löytyy jokaisen silmälle ja lompakolle sopiva vaihtoehto.

Omaa silmää ei ainakaan yhdenkään lcd:n rakeinen kuva gigantin seinällä miellyttänyt yhtä paljon kuin plasmojen tasaisempi kuva. Tämä toki korostuu näillä nykyisillä tv-lähetysten laaduilla. Lisäksi isojen ruutujen (50"+) hinnat ovat vielä toistaiseksi lompakkoystävällisempiä plasmoilla.

Comment

Eilen kävi auto tuomassa plasman takaisin kotiin, olivat saaneet sen korjattua.
                          Ainakaan vielä ei sumu ole palannut. Ja mun samsung oli mallia PS-42E 71H.

Comment

Vieläkö plasmoilla on vain vuoden takuu? Kokemusta on entisellä työnantajalla olleesta Sonysta. Puolentoista vuoden käytön jälkeen värit sekosivat ja kun kustannusarvio korjaukselle oli puolet laitteen hinnasta (ovh +4000?) ja takuuaikakin oli ohi, siirrettiin laite varastoon odottamaan leasingin loppumista.

Comment

Mulla on ainakin 2v. takuuaika. Vielä olis vuosi siis jäljellä.

Comment

Tuli hankittua tuollainen Panan TH-42PX70 olkkariin, sain Veikon koneesta 1260,- hintaan. Katselu on vain boksilta telkkua ja joskus dvd -leffoja. Kyllä näyttää hienolta verrattuna aiempaan 28" Finluxiin ;c)
                                Ikänäkö -ongelmakin tuli korjattua kerralla.
                                Samalla tosin jouduin toteamaan kuin kakkasignaalia digiverkko pukkaa, kaapelinkin kautta ,,,

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Petri.Koskinen Näytä viesti
                                  Hieman samaa miettynyt, mutta taustaprojektiotv:t olisi enemmän budjettiin ja kokoon nähden sopivampia. Niistäkin saa laittaa kokemusta :)
                                  Sonyn 55" taustaprojektio on kuulemma TODELLA hyvä laite. Jo tekniikaltaan vanhempi 50" oli hintaisekseen loistava, mutta tuo 55" Full HD-peli on niin ylivoimainen, että vastaavaan kuvanlaatuun päästäkseen pitää olla 5-numeroisen summan maksava plasma tai LCD. Tämä oli suunnilleen näillä sanoilla mainittu yhdessä lehdessä (taisi olla tietokonelehti tosin). Kyseisen laitteen hinta taisi olla jotain 29xx? joskus keväällä kun se esiteltiin.

Ainoa vaan että noita ei kuulemma tuoda maahan enää. Kukaan ei tiedä miksi. Olivat kai liian halpoja ja hyviä turvatakseen jälleenmyyjien rahavirtojen ehtymättömyyden... :-o

Comment

Viimeisen 10 vuoden aikana olen ostanut vain Sonyn tuotteita. Vanha on 32" Trinitron laajakuvamalli. Painaakin vain 65 kg! Lasteni käytössä (Pleikka).
                                    Uudempi Sony on Bravia 40" LCD. Sony on mielestäni ollut jo pitkään televisio valmistajien kärkipäätä tavalliselle kuluttajalle. Ei ole mitenkään ylihinnoiteltu suhteessa laatuun. Köyhän ei kannata ostaa halpaa:)

Comment

Ite mietin samaa vuosi sitten ja päädyin Panan TH-42PV60E plasmaan. Tyytyväinen olen ollut ainakin toistaiseksi. Vastaa omia tarpeitani hyvin.

Comment

Täältä löytyy kanssa Panasonic TH-42PX70. Tyytyväinen olen kyllä, kuva on aivan loistava varrattuna aikaisempaan plasmaan (edellinen töllö oli Medionin 42" joka sanoi työsopimuksen irti noin 2,5v ikäisenä).

Comment

Eilen asioidessani kodinkoneliikkeessä pisti silmään juuri tuo Panasonicin 42-tuumainen plasma. En muista mallimerkintää, mutta full hd ja hintaa siinä 1200-1500€. Erottui kyllä kuvanlaadultaan selkeesti muista saman hintaluokan vehkeistä.

Comment

itse tuli hommattua tallentava lg 42" plasma kahdella digivirittimellä ja olen ollut tyytyväinen kuvanlaatuun ja elokuvien katselus erinomainen mut töllös on muutamia uutuuden bugeja,pitempään ollessa auki joutuu sammuttamaan kahteen kertaan(sammuu ja tulee takas päälle) en tiä miks ja toinen et ohjelmaopas on puoliks ruottia vaikka kaikki on valittu suomen kielellä.

Comment

Uudessa tekniikan maailmassa oli testi teräväpiirto töllöistä.

Comment

Mitäs siellä tuumattiin? Mikä telkkari oli paras?

Comment

LG, Pana ja Sony kolmikko tasapisteillä.

Comment

itse tuli hommattua tallentava lg 42" plasma kahdella digivirittimellä
                                                    Nyt en ymmärrä, mitä hyötyä kahdesta virittimestä on töllössä?

Comment

Voi nauhoittaa toista kanavaa ja katsoa toista. Muuten joutuisit katsomaan vaan sitä kanavaa mitä nauhoitat.

Comment

Eikös tuo LG:n plasma ole DVB-T ja DVB-C -virittimillä, eli voipi yhdistää haravaan taikka kaapeliin, niin kuva näkyy (?)

Ei kai tuo verme sinällänsä mahdollista tallentamista ja katsomista eri kanavilta samaan aikaan.

Varsinainen hyöty tuossa lienee se, että jos muuttaa esim. harava-antenni talosta kaapelitaloon (tai päinvastoin), niin ei mee töllö sen takia uusiksi.

Comment

Tuon takia minä hommasin telkkarini noilla ominaisuuksilla. Kätevää, kun ei tarvii arpoa kaapeli -vai antenniverkkoon, kun muuttaa reilun vuoden päästä.

Comment

Ahaa, en tiennyt etukäteen mitään tosta kyseisestä töllöstä. Oletin että siinä olis ollut vaan esim. antenni puolelle kaksi viritintä.

Comment

Kyllä tuo LG tallettaa omalle 160Gt kovalevylleen. Itsekin oon tuollaista kuolannut. Hintakaan kun ei ole paha.

Comment

Working...
                                                              X