On ollut aika mielenkiintoiseta nähdä miten eri paikkakunnille syntyy omat "kirjoittamattomat" liikenneasetukset.
Itse olen kiinnittänyt huomion risteyksiin, joissa ei ole kaisamerkintöjä mutta 2 autoa mahtuu ryhmittymään rinnakain. Risteys voi olla joskus liikenteen jakajan vuoksi niin kapea että molemmat eivät mahdu samaan aikaan ajamaan suoraan.
Vaasassa olen nähnyt että 99% ihmisistä ajaa risteyksestä suoraan vasemmalle ryhmittyen. Itse en tuota vasemmalle ryhmittymistä periiaatteessa ymmärrä. Jos jonossa on vasemmalle kääntyjä niin koko eteneminen tökkää, kun vasemmalle kääntyjä odottaa suoraan tulevia.
Kun googletin asiasta juttuja niin löysin ensimmäisenä vastauksen Turun poliisilta.
http://www.poliisi.fi/poliisi/discus...257205001F62B8
Esim. Mikkelissä en ole kenenkään nähnyt ajavan torin kulmalla Hallituskadun yli Maaherran katua ryhmittyen oikealle. Siellä oikealla edessä ei ole koskaan pysäköityjä autoja. Oikean puoleinen kaista on jotenkin "pyhitetty" oikealle kääntyville.
Itse olen kiinnittänyt huomion risteyksiin, joissa ei ole kaisamerkintöjä mutta 2 autoa mahtuu ryhmittymään rinnakain. Risteys voi olla joskus liikenteen jakajan vuoksi niin kapea että molemmat eivät mahdu samaan aikaan ajamaan suoraan.
Vaasassa olen nähnyt että 99% ihmisistä ajaa risteyksestä suoraan vasemmalle ryhmittyen. Itse en tuota vasemmalle ryhmittymistä periiaatteessa ymmärrä. Jos jonossa on vasemmalle kääntyjä niin koko eteneminen tökkää, kun vasemmalle kääntyjä odottaa suoraan tulevia.
Kun googletin asiasta juttuja niin löysin ensimmäisenä vastauksen Turun poliisilta.
http://www.poliisi.fi/poliisi/discus...257205001F62B8
Esim. Mikkelissä en ole kenenkään nähnyt ajavan torin kulmalla Hallituskadun yli Maaherran katua ryhmittyen oikealle. Siellä oikealla edessä ei ole koskaan pysäköityjä autoja. Oikean puoleinen kaista on jotenkin "pyhitetty" oikealle kääntyville.
Comment