Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auton pesemisestä/hyviä pesuloita...

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Ei tieten kukaan ole käyny kokeilemassa Helsingissä Kalasatamassa olevaan Teboilin? itsepalvelu pesua? Kesällä sen siihen rakensivat ja on 4 paikkaa katoksessa. 2 vierekkäin ja 2 vastakkain. Täytynee itse käydä kokeilemassa miten toimii ja mitä maksaa ja millä maksetaan. Pitänee kokemukset jakaa muillekkin kunhan on testattu.

http://g.co/maps/9jpuy Löytyy tuosta kohti ja kuva on muutaman vuoden vanha. Paikalla on nykyään muunmuassa Hampuris grilli ja ST1 kylmäasema sekä se pesupaikka.
    OT: Mustalaisleirin saivat purettua onneksi
    Viimeksi muokannut HiTec; 25.10.2011, 19:18. Perustelu: Ei huolto- vaan kylmäasema

Comment

• carwash ruoholahti tekee hyvää jälkeä ja sitä itse käytän ... ja hyvä käydä virkaaikaan samalla jos käy verkkokaupassa pyörähtämässä.. sijaitsee parkkihallin -1 kerroksessa kannattaa soittaa ja kysyä etukäteen tai jos menee muutenkin sinne päin niin käy kysymässä suoraan hallista ;)
      käytössä glymin tuotteet! pesee mielestäni kumimatot samalla kun auton muutenkin ihan peruspesun yhteydessä, kuivaa säämiskällä ulkopinnat ja oven välit.. Nopeaa ja hyvin toimivaa palvelua! Itse pesetän tuolla pojilla :D
      Viimeksi muokannut meitsiii; 14.5.2012, 23:58.

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja psiiskonen Näytä viesti
        Minne auto Kuopiossa sisäpesuun, suosituksia?
        Kuopiossa en tällä hetkellä tiedä olevan TI-hallia tai itsepesupaikkaa muuta kuin ulkona Väliköntien Auto Ky?, Mestarinkatu 12. Sieltä löytyy virtaava vesi (ei siis painepesuria) ja sankoja, likaisia sieniä sun muuta harjaa. TuoMotors pelimiehen takana tekee päältäpesua 20€:lla ja penkkien märkäpesua 20€/ penkki (4 penkkiä, auto A4 -01) ja oisko sisustan imurointi/pölyjen pyyhkiminen ollu 20€. Sinne vien ensi kerralla autoni kun se on pesun tarpeessa. harjaton pesu pelimiehen koneessa sai minut vain pahalle tuulelle á 12€ :)

Laittakaa Kuopion pesupaikoista lisäinfoo jos tietoa Itsepesupaikoista löytyy!

Comment

• Onko kenelläkään kokemuksia tuon TuoMotorsin myllytyksistä?
          Ainakin nettisivujensa mukaan tarjoaa myllytyspalveluakin.
          Olisi tarkoitus viedä tuo oma kiesi myllytykseen, niin täytyy vähän kartoittaa Kuopion tarjontaa.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja kiNos Näytä viesti
            Kuopiossa en tällä hetkellä tiedä olevan TI-hallia tai itsepesupaikkaa muuta kuin ulkona Väliköntien Auto Ky?, Mestarinkatu 12. Sieltä löytyy virtaava vesi (ei siis painepesuria) ja sankoja, likaisia sieniä sun muuta harjaa. TuoMotors pelimiehen takana tekee päältäpesua 20€:lla ja penkkien märkäpesua 20€/ penkki (4 penkkiä, auto A4 -01) ja oisko sisustan imurointi/pölyjen pyyhkiminen ollu 20€. Sinne vien ensi kerralla autoni kun se on pesun tarpeessa. harjaton pesu pelimiehen koneessa sai minut vain pahalle tuulelle á 12€ :)

Laittakaa Kuopion pesupaikoista lisäinfoo jos tietoa Itsepesupaikoista löytyy!
            Tuonne mentäessä ehdottomasti omat sangot, varsinkin harjat mukaan. Nimim. viikko sitten myllytetty auto joutaa tehdä uudestaan =) muuten varsin huokea pesu.. Harmi kun ei näitä halleja ole täällä päin enempi, pääsisi talvellakin hankaamaan suolat pois.

Comment

Käytin tuossa auton pesussa Ruoholahden Car Washissa, josta on ollu täälläkin puhetta. Klubilaiset saavat sieltä myös alennusta klubikortilla. Kaiken kaikkiaan todella positiivinen kokemus. Henkilökunta oli todella mukavaa ja rupateltiin kaiken näköstä siinä auton pesuista ja vahauksesta kun kävin hakemassa auton pois. Voin kyllä suositella paikkaa, jos sille suunnalle sattuu. Ajan varaus kannattaa tehdä, sen verran kiireistä näytti olevan.

Comment

• Loviisassa St1-asemalla käsinpesuhalli:
                http://www.st1loviisa.fi/

Hallista löytyy maksupoleteilla toimivat painepesuri ja pesuharja.

Comment

• Oisko jollai heittää jonkilaista hinta-arvioo auton sisäpesusta? Olis nimittäi aika tarpeelline rupee olee penkit aika paskaset :P

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja wadeeh Näytä viesti
                    Oisko jollai heittää jonkilaista hinta-arvioo auton sisäpesusta? Olis nimittäi aika tarpeelline rupee olee penkit aika paskaset :P
                    http://bit.ly/wMVBRf

Viidenkympin hujakoilla näyttäisi olevan.

Comment

• Jos itse jaksaa kokeilla niin mäntysuopaliuokseen kastetun normaalin pyyhkeen kanssa kun hankaa niin kauan kuin pyyhkeeseen jää likaa (valkoinen pyyhe toimii hyvin) niin hyvä tulee. Ei mitkään öljytahrat tietysti lähde, mutta itse sain omista laikukkaista penkeistä ihan hyvät kun pari kertaa pesin ja annoin kuivua välissä.

Comment

• Höyrypesuria kannattaa myös kokeilla, siis tekstiilipenkeihin. Höyryä ja rätillä mekaanista pyyhkimistä.

Kosteutta toki jää, mutta kuivaahan se ainakin kesällä operaatiota suoritettaessa.

Vaimo tuon "PikkuMyyn" aina sisältä putsailee ja kehuu tuota höyryn voimaa;)

Comment

• Tuo höyrypesuri on hyvä budjettiratkaisu, itselläkin joku Honkkarissa 13€ maksanut ja kyllä se asiansa ajaa. Mikrokuituliina siihen lattasuuttimen päälle ja huiskimaan. Seuraavaksi kauppalistalla Kärcher SE 4002.

Comment

• Osta pois, omassa käytössä Kärcher sc4.100 ja toimii niin kotona, kuin just tuossa auton putsauksessakin.
                            Voin suositella.

Comment

Tai jos haluaa turvallisemman tekstiilille, niin sitten pitää sijoittaa painehuuhteluimuriin :)

Tuollainen itsellä kokolattiamaton takia (asennuksen syy löytyy sitten loppuperheen luista). Pesee tekstiilipinnan kuin tekstiilipinnan, jättää hiukan kosteutta jälkeensä, mutta kuivaa kivasti parissa tunnissa. Tuolla voi siis surutta vetäistä hiukankin kuumemmalle aran tekstiilin puhtaaksi.

Comment

• Sami, mulla on kaikki juomii just kaatunu ni vois kokeilla tota mäntysuopaliuosta :)
                                Tossa viel kuva takapenkeistä:
                                https://picasaweb.google.com/1016540...66164133308690

Voin sit vaikka laittaa kuvan vielä tänne ni näätte eron!
                                Viimeksi muokannut wadeeh; 19.2.2012, 10:53.

Comment

Nyt otetaan vinkkejä vastaan auton itsepesu paikoista Helsingin alueella, tarkemmin Viikki-Arabia-Kumpula-Käpylä akselilla? Viikin Prisman parkkihallissa on palvelupesula, mutta ei käsittääkseni saa itse pestä. Muita ei olekkaan tiedossa tältä alueelta.

Comment

• Risto miten olis tuo Kyläsaaren Wash&Drive mistä jo tuossa aiemminkin puhuin. Tuolla saa pestä itse ja maksu perustuu minuuttihintaan. 15€ saa kyllä auton pestyä kun on järjestelmällinen. Mitään kunnon puunasutahan tuolla ei saa tehtyä mutta itse käyn useasti huuhtelemassa suurimmat paskat pois.

https://www.facebook.com/pages/St1-W...79630608737540
                                    Attached Files

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
                                      Nyt otetaan vinkkejä vastaan auton itsepesu paikoista Helsingin alueella, tarkemmin Viikki-Arabia-Kumpula-Käpylä akselilla? Viikin Prisman parkkihallissa on palvelupesula, mutta ei käsittääkseni saa itse pestä. Muita ei olekkaan tiedossa tältä alueelta.
                                      Miten kävisi tällainen itsepesupaikka Sörnäisten rantatien varressa? Muinoin asuin tuossa melkein vieressä, mutta silloin ei ollut omaa autoa, joten en ole itse koskaan kokeillut tuota paikkaa.
                                      Attached Files

Comment

Kaikki ehdotukset otetaan vastaan :) Tuo kyläsaari vois toimiakkin kesäsin, mutta kun on ollut tapana myös kuivata auto, niin talvisin tuo ulkopaikka ei oikeen innosta :/

Tulipahan mieleen, että ei ketään clubilaisia sattuis olemaan Helsingin KTK:lla hommissa? Niillä kun näyttää olevan pesuhalli tuossa vastapäätä, niin sehän ois oikeen oiva paikka jos jokun näkösen diilin sais sovittua :)

Comment

• Kyläsaaressa on puhalluskuivaus. Kerran sitä kokeilin, mutta tuolla lähinnä jonku moottoripyörän saa kuivattua. Yllättävän tehokkaasti lähtee paska autosta noitten aineilla. Ensin esipesunaineen levitys parilla eurolla, sen jälkeen korkeapaine pesu (tulee pesuainetta samalla), viimesenä huuhtelu. Vanteet itse vielä tiskiharjalla esipesuaineen kanssa harjaan ja lopuksi huuhtelu.

Tuon paikan omaan harjaan en ole koskenut, eikä missään ole kyllä kielletty käyttämästä omia välineitä. Talven kynnyksellä kävin ihan erikseen reissun pesemässä kesärenkaat, tais mennä 5€ kun oli tekniikan opetellu.

Comment

Minä olen Turussa käyttänyt muutaman kerran Satakunnantien Nesteen itsepesutilaa suolapaskareissun päätteeksi. Automaatista kahden euron kolikolla ajaa ensin korkeapainepesulla (pesuaine tulee siinä mukana) auton ympäri ja lopun aikaa huuhtelulla pesuaineet pois. Aikaa tuolla kakseurosella saa 200 yksikköä (=sekuntia?) ja siitä kun käyttää 120 pesuun ja 80 huuhteluun, niin saa hintaan ja käytettyyn aikaan nähden varsin hyvää jälkeä aikaan.

Comment

• Herttoniemen Shellillä on Reflex-itsepesupaikat, mutta ulkotiloissa. Jonoa on välillä reilustikin ja omien välineiden käyttöä karsastetaan. Painepesu (pesuaine mukana), harjapesu ja huuhtelut ohjelmassa, omat liukkarit mukaan.

Comment

• Itse olen enimmäkseen käyttänyt Munkkivuoren Teboilin pesua. Johtunee siitä, että olen täällä kaupungissa hieman laiska pesemään auto itse. :) Harvoin tosin kyllä tulee työpaikan parkkihallissa pestyä auto ja joskus sitten mökkeillessä ihan vaan pihalla pesu ja sienikäsittelyt. :)

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja HiTec Näytä viesti
                                                  Risto miten olis tuo Kyläsaaren Wash&Drive mistä jo tuossa aiemminkin puhuin. Tuolla saa pestä itse ja maksu perustuu minuuttihintaan. 15€ saa kyllä auton pestyä kun on järjestelmällinen. Mitään kunnon puunasutahan tuolla ei saa tehtyä mutta itse käyn useasti huuhtelemassa suurimmat paskat pois.

https://www.facebook.com/pages/St1-W...79630608737540
                                                  Kävin hiukan "huhuilemassa" täällä tänään kotimatkalla. Hiukan jäi epäselväksi kuinka tuo maksu hoituu. Ja nuo taksat taisi olla hiukan yläkanttiin, jos oikein tulkitsin. Mutta eiköhän tuota tule kesällä kokeiltua.

Nyt taidan käydä tuossa Sörnäisten Nesteellä pesemässä. Siellä kun ainakin näennäisesti saa sisätiloihin auton.

E: en kyllä mee toistamisee ainakaan tuonne Nesteelle. Hintaansa nähden kallis ja huonot laitteet. 1,5e poletilla 2 minsaa painepesuri-aikaa. Ja painepesurit oli ainakin heikompi tehoisemmat kuin Columbuksen parkkihallissa olevan itse pesupaikan pesurit. Ja miinuksena vielä iltasella, että suurin osa valoista sammuu kun pesuaika loppuu koneesta.
                                                  Viimeksi muokannut RistoEe; 10.3.2012, 14:15. Perustelu: Lisäilyä

Comment

Täällä on tullut joskus käytä pesemässä auto ja laitteetkin oli hyvässä kunnossa.
                                                    Viikistäkin pääsee suoraan Viikintietä lanternaan.

http://www.autopesucenter.fi/herttoniemi.html

Comment

• Mitäs raati suosittelee Oulun seudulla?

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja jupe Näytä viesti
                                                        Täällä on tullut joskus käytä pesemässä auto ja laitteetkin oli hyvässä kunnossa.
                                                        Viikistäkin pääsee suoraan Viikintietä lanternaan.

http://www.autopesucenter.fi/herttoniemi.html
                                                        Tuota oon katellu useammankin kerran ohiajaessa, mutta eipä ole tullut koskaan käytyä.

Tuli tuossa käytyä tuossa KTK:n pisteessä kyselemässä, josta aiemmin jotain mainitsin, niin saa heidän pesuhallejaan myös vuokrata ulkopuoliset hintaan 25e/h, myös lyhyemmät ajat ovat mahdollisia. Seuraavaksi varmaan sinne sitten kokeilemaan.

Comment

• Onko kellään kokemuksia vantaan alueltaa jostain hyvästä pesu paikasta, jossa pesevät käsin? Tossa uudessa martinlaakson ostoskeskuksessa kävin pesettämässä yksi päivä, niin ei kyllä mitään hirveen kehuttavan puhdasta tullut. Pesivät kyllä kahteen kertaan kun annoin kommenttia ensimmäisestä pesusta, jonka jälkeen oli kyllä puhdas (;

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viesti
                                                            Mitäs raati suosittelee Oulun seudulla?
                                                            Konepesuista ei kokemusta, mutta Autofix1:llä on tullut muutamat kerrat käytyä pesuissa, vahauksessa, umpioiden myllytyksessä ja mallimerkintöjen poistossa. Hyvää jälkeä ja leppoisat tyypit, suosittelen.

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja haraa Näytä viesti
                                                              Onko kellään kokemuksia vantaan alueltaa jostain hyvästä pesu paikasta, jossa pesevät käsin? Tossa uudessa martinlaakson ostoskeskuksessa kävin pesettämässä yksi päivä, niin ei kyllä mitään hirveen kehuttavan puhdasta tullut. Pesivät kyllä kahteen kertaan kun annoin kommenttia ensimmäisestä pesusta, jonka jälkeen oli kyllä puhdas (;
                                                              http://www.acw.fi/fi/

Tuosta olen kuullut hyvää kommenttia. Itse en ole vielä käyttänyt omaa autoa tuolla.

Comment

Working...
                                                              X