Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 ilman huoltokirjaa, ostaisitko?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 ilman huoltokirjaa, ostaisitko?

    Olen tuossa kattellu toista autoa ja tiedossa olisi `96 S6 avant. 2.2t koneella ja mittarissa 177tkm. Tiedossa on viimeiset 50tkm. Jakohihna vaihdettu tuolloin. Autohan ei ole uusi, mutta myyjän mukaan hienossa ja hyvässä kunnossa. Voihan se ollakin vaikka ainahan niin sanotaan.

    No kuitenkin asia on niin että onko tuon ikäisessä autossa teidän mielestä tuo huoltokirjan olemassa olo enää niin tärkeää?? Mun mielestä se auttais jonkin verran arvioimaan tulevaa kestoa yms, mutta eipä taida sekään kaikkea kertoa.

    Parhaan kuvan yleiskunnosta varmaan saa selville ihan paikan päällä. Mitä pitäis ihan ehdottomasti tarkistaa?Onko jotain isoa "miinaa" tuollaisissa? Kun kerran on jo vanha auto kyseessä jotain pientä tulee varmasti. Aina tulee jotain. Jopa nykyiseen.
    Viimeksi muokannut okkim; 27.9.2007, 21:45. Perustelu: lisätty rivitys

    #2
    Mielestäni tuon ikäisellä autolla huoltokirjan olemassaolo on lähinnä kosmeettinen asia.

    Eipä huoltokirjasta koskaan haittaa ole, mutta ainakaan minä en autoa säikkyisi, jos se muuten tuntuu olevan kunnossa ja viimeisen 50tkm aikana sitä on huollettu kuten pitääkin. Ostajan velvollisuudeksi toki jää auton kunnon selvittäminen, oli huoltokirjaa tai ei.

    Comment


      #3
      Otat viikon päästä lauantaina auton koe ajoon ja päräytät Järvenperän essolle kahville kahen jälkeen. :)

      Jos vaikka joltain sais vag-comia lainaan.

      Comment


        #4
        Sanoisin, että yli 10 vuotta vanhalla autolla huoltokirjan merkitys on todellakin täysin kosmeettinen. Kyseessä on kuitenkin aikansa "erikoisauto" ja enemmän on merkitystä sillä miltä auto kuulostaa ja tuntuu. Silti voi taata, että puskasta tulee kallistakin remonttia.

        Comment


        • #5
          Eli alkaa kanta olla asiaan aika selvä:)
          Hauska huomata että kaikilla vastanneilla on käsittääkseni sama tekniikka omistuksessa?
          Joo laitettavaa tulee varmasti josain vaiheessa.Missä vaan vanhassa tulee.
          Nykyinen omistaja on siihen laitellut alustan osia ihan kohtuullisesti uusiksi joten joku on ainakin uutta.
          Puhui että siellä on takana jotkin kuorman mukaan säätyvät iskarit...
          Minkähänlaisia noissa voi olla? Eikai mitään paineilma/hydrauli juttuja?
          Saako sinne vaihdettua tarvittaessa "perinteiset" pamput?

          Comment


          • #6
            Hydrauliset ovat iskarit (nivomat). Niiden tilalle saa laiteltua ihan normi iskunvaimentimet -- foorumilla on ollut juttua aijemmin tuosta modauksesta.

            Comment


              #7
              Omassa on neljän vuoden aikana korjattu ilmastointi, vaihdettu kytkin, laturi, tukivarret eteen, jakohihna kahdesti, ilmastoinnin puhallin, alusta, jarrut eteen ja taakse, pakoputki ja isohko läjä kaikenlaista pienempää. Silti olen ollut tyytyväinen ja hinta/laatusuhde on mielestäni ollut hyvä. Siitä vaan Ässä alle ja tuo Järvenperän tarkistus on ihan hyvä.

              Comment


              • #8
                Huoltokirja on kyllä vähän niin ja näin - erityisesti erikoisautojen kohdalla. Vaikka kaikki huollot on tehty ajallaan ja joitakin kuluvia osia on vaihdettu ei se kerro mitään siitä miten autolla on ajettu. Esim. turbo auton kova käyttö heti käyntiinlähdön jälkeen talvipakkasilla tiputtaa moottorin elinkaarta todella paljon.

                Comment


                • #9
                  Kyllä se polttelis.
                  Minkälainen homma on muuttaa pois mahdollisesti joskus laukeava, luultavasti Novimat-systeemi?

                  Sanotaan näin että duunin puolesta suurimman osan osista saan haalittua mutta jos tuossa on jotain erikoista niin mieluiten vaihtaisin kokonaan uuden tyyppiseen ratkaisuun.

                  Sen sitten saa leimattua uudella iskarisysteemillä ihan normaalisti vai?
                  Onko tuossa järjestelmässä siis se kuuluisa "pommi"?
                  Vai olenko ihan pihalla?

                  Comment


                    #10
                    On siellä pommi, joka on myös jarrutehostimen paineakku.

                    Comment


                    • #11
                      Eli tuo sama säiliö toimii niin jarru kuin iskareiden tehostajana?
                      Eli jokin sellainen pyöreä pallero josta lienee nimensä saanut?
                      Yksi per puoliko?

                      Sekö sitten tulpataan iskarin osalta ja vaihdetaan perinteinen pamppu tilalle ilman sen kummempia katsastushuolia?

                      Comment


                        #12
                        Mulla on sellainen mielikuva, että toi Audin "nivomat" hässäkkä sisältäisi oman pommin joka kulmaan eli vekottimessa saattaa olla jopa 5 pommia (4 iskareille ja 1 jarruille). Jos näin, niin koittaisin hankkiutua tasonsäätöjärjestelmästä eroon jos/kun se vikaantuu.

                        Comment


                        • #13
                          Nivomatissa on kaksi pommia ja ne on siellä takalokasuojien luona. Käytöstä poistamiseksi pommien lähdöt iskareille tulpataan ja takavakaajassa oleva paineensäädin joko poistetaan tai käännetään sellaiseen asentoon, että se ei turhaan ohjaa painetta pommeille.

                          Comment

                          Working...
                          X