Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6:sen huolto...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Niin no, Fuchsilta saa myös noita luokituksia sisältävän öljyn.

    "TITAN GT1 LONGLIFE III SAE 5W-30 Huippuluokan synteettinen öljy henkilöautoille ja kevyille hyötyajoneuvoille, joissa on normaali tai pidennetty öljynvaihtoväli. Kehitetty erityisesti VW-malleihin, joissa on pakokaasun jälkikäsittely ja turboahdin. Ihanteellinen kylmäkäynnistys, pienempi öljyn kulutus ja minimoidut pakokaasun päästöt. ACEA C3, ACEA A3/B4, VW 504 00 / 507 00, RENAULT "

    Käykää ite kattomassa, jos kiinnostaa. http://www.fuchs-oil.fi/tpl_site_01....g=1&s=13&sua=1

    En ole ko lafkan myyjä, eikä ole mitään siteitä sinne. Yritän vaan saada muillekkin päähän, että on olemassa muitakin valmistajia kuin Mobilit ja Shellit.

    Nuo mitä ite käytän on MB/BMW-öljyjä. Hyvin on toiminu v8:ssa kuten PD:ssäkin.
    Ja saa varmasti vaikka 200l tynnyrissä tuota tavaraa.
    Itse juuri ostin Tiptronic-öljyä 60l tonkan alle 8l litrahintaan. Ehkä sitä saa Essolta vielä halvemmalla, tiedä sitten.

    Comment


    • #32
      Iisalmesta Jarmat oy:stä Castrollin long life 3:sta 10,45?/litra,just tuo öljy oli ainakin mulla olevan A6:sen koneessa kun se pörhölle tuli !!

      Comment


      • #33
        Tota noin, puhutaanko nyt Alv:lla vai ilman, se kun hieman vaikuttaa asiaan etenkin ammattiliikenteessä?

        Comment


        • #34
          Hinta sisältää jo alv:n,eli ei tosiaan paha hinta !!!

          Comment


          • #35
            Totuus on se, että merkkiin katsomatta esim ensimmäisessä huollossa vaihdetaan öljyt, suodattimet, katsotaan muut nesteet ja vilkaistaan alustaa yms. Ne kaikki ns huolto/tarkastus kohteet on pelkkää valohoitoa eikä niitä kaikkia ketään tee. Niillä listoilla on vain hyvä rahastaa. En kuitenkaan arvostele huoltoja sen takia koska se on kaikilla sama.

            Comment


              #36
              Nenää Pitemmälle

              Noin uuden auton kanssa kannattaa kyllä oikeasti harkita asiaa vähän pidemmälle.

              Huoltohinnalla ei ole yhtään mitään väliä, koska auton kustannukset määräytyvät hyvin paljon myös sen jälleenmyyntiarvon kautta. Varmaa on se, että JOS uutta autoa EI ole huollettu merkkarissa niin se näkyy varmasti vaihtohinnassa eikä tuon hintaluokan autossa puhuta 1:stä vaan ennemminkin 2-3:sta tonnista. Huoltojen hintaero ei varmaankaan tuota ole yhteensä, vaikka ajettaisiin pitempäänkin.

              Kustannan omat ajeluni omalla rahalla ja olen katsonut taloudellisesti kannattavammaksi pitkällä tähtäimellä teettää kaikki huollot merkkarissa.

              Tietysti voisin säästää kaikessa ja jättää myös Kaskon pois. Itse asiassa se olisi jälkeenpäin ajateltuna ollut hyvinkin kannattavaa. Tosin olen havainnut myös Murphyn lain olemassaolon....

              Comment


              • #37
                ^Puhut asiaa. Olen itsekin pohdiskellut usein merkkihuollon järkevyyttä, mutta toisaalta esimerkiksi tuo jälleenmyyntiarvon säilyminen parempana uudemman auton kohdalla on totta. Vaikka ei minulla juuri väliä missä auto on huollettu, niin jollain tavalla autoa ostaessa mieluummin näkisin huoltokirjassa ne merkkiliikkeen leimat... Varmaan psykologinen tekijä, koska tiedän ettei merkkihuolto välttämättä jotain ad korjaamoa parempi olisi.

                Toisaalta olen omalla kohdalla tullut siihen lopputulokseen, että kun vielä omistaa jälleenmyyntiarvoltaan jonkin arvoisen auton niin ei sen kanssa viitsisi aina koittaa päästä edullisemmalla. Helppohan auto on viedä merkkihuoltoon ja jättää hintakilpailu väliin. Kyllähän jonkun merkkihuollon 400e huollon saa muualta 300e pintaan, mutta onko tuo säästö tosiaan sen arvoista? Omalla kohdallani noita huoltoja niin usein ole. Tietysti helppo sanoa, kun ei ole niitä järjettömän kalliita lisätöitä onneksi joutunut makselemaan. Itse on silti tullut mieleeni, että jos mun täytyy ajella uudemmalla nelkulla ja perse ei kestä ylläpitoa, niin taitaa olla väärä auto. Eli jos ei tulot riitä auton kanssa niin taidan omistaa väärän hintaluokan auton. Kyllähän silti tarvitsee sanoa, että kipeen kallista on lähes auton kuin auton ylläpito tässä maassa.

                No kai voi sanoa, että tällä touhulla edesautan taas merkkiliikkeitä jatkamaan rahastusta, kun vien autoni kiltisti sinne...

                Comment


                • #38
                  Sitten vielä sellainen pointti että merkkihuollon pojilla saattaa olla tiedossa lista alustannumeroista joihin huollon yhteydessä tehdään kaikessa hiljaisuudessa töitä ja tarkistuksia joita tehtaalla on jäänyt tekemättä jne.

                  OT:
                  Sitten tuosta huollon hinnoittelusta, miten se menee niin että se joka tekee sen rahan muulla työllä kuin juuri ko. autoa työkseen ajamalla / ajattamalla ei pidä huoltoa kalliina.
                  Laitappa tähän säikeeseen paljonko tuon km määrän aikana on autolla ajettu laskutettua ajoa, ja paljonko siitä on jäänyt tuottoa kulujen jälkeen, vaikka ihan ilman tuota kallista huoltoa, saadaan vähän käsitystä siitä mikä on kallista ja mikä ei.

                  Comment


                  • #39
                    Aavistuksen liippaa OT-osastolle,mutta kuinka moni (vai eikö kukaan..) vaihdattaa öljynsä (nimenomaan vanhempiin-->98-99 A6) suht tiheästi?
                    Eli esim. n.10-12tkm välein.
                    Ja jos näin tekee,niin ei liene mielestäni mitään järkeä käyttää jotain überkallista Castrolia...

                    Kysyin omaani öljynvaihtohintaa Lehtoautosta=150eur...v1ttu siis vanha tonni öljynvaihdosta...huh-huh..
                    Paikallisella AD-korjaamolla sama urakka 90eur ja lupasivat vielä samaan rahaan katsoa jarrut,nivelet jne.
                    Lehtoautolla kun kysyin nivelien yms. tsekkausta samalla,tarjosivat heti vuosihuoltoa ilman lisätöitä=250eur.

                    Comment


                    • #40
                      No tuota, minä ainakin olen alkanut vaihdella itse ölkit ja suodattimet headerin mukaiseen kulkineeseen. Hitto jos ei tuollaiseen rekkuleeseen nyt saa öljyjä vaihdettua missä vaan pajassa niin onhan ihme. Huolto-ohjelmasta löytyy ihan selkeästi että vaihtoväli on 15 tkm jos ei käytetä LL-litkuja.
                      Kun ajelen kuitenkin suht paljon pitempiä välejä (n.40tkm/vuosi) niin olen sopinut itsenikanssa että tuo 15 tkm on sopiva öljynvaihto väli.
                      Oljunvaihto muistuttajan urputuksen saa nollattua trippimittarin nuppeja käpäilemällä, eli siitäkään ei tule mitään riesaa.

                      Öljynä olen käytelly täälä näkyneen suosittelun perusteella tuohon nokka-akseli murheiseen masiinaan Shellin: Helix Diesel Plus VA 5W-40
                      http://www.shell.com/static/fi-fi/do...us_va_5w40.pdf
                      Paikallisesta varaosaliikkeestä olen tuon ottanut, joskin tilaustavaraksi se meni. Muistelisin että hinta oli jossain 11eur/l luokassa.

                      Tuota pumppusuutin lisäainettahan tuo kone ei teoriassa kaipaisi, mutta
                      joku joskus jossain perusteli, että siitä voisi olla hyötyä näissä nokka-akseleitaan järsivissä 2,5 TDI koneissa.
                      Tiedä sitten mutta eipä rapina ainakaan ole pahentunut 140 -> 200tkm välilllä.

                      Comment


                        #41
                        Sitten vielä sellainen pointti että merkkihuollon pojilla saattaa olla tiedossa lista alustannumeroista joihin huollon yhteydessä tehdään kaikessa hiljaisuudessa töitä ja tarkistuksia joita tehtaalla on jäänyt tekemättä jne.
                        Audi kävi jakopäänhihnan vaihdossa hiljattain. Samalla kertaa oli tehty kampanjahuolto (numeroa en muista), mutta se liittyi vesikaukaloiden ja niiden putkien puhdistukseen ja tyhjennykseen. Tästä ei kuitenkaan erikseen veloitettu laskulla. Samalla huoltokirjaan tuli merkintä tuosta tehdystä ylimääräisestä työstä.Haulla löysin saksan foorumilta tietoa tuosta kampanjasta, sikäli kun siitä mitään ymmärsin niin se on lähtöisin ihan valmistajan taholta.

                        Comment


                        • #42
                          Pahalta näyttää....

                          Just tuossa vilkaisin, kun autolla on nyt reilut pari tonnia ajettu, että seuraava huolto osuisi tämän hetken tietojen mukaan tuonne 20 tonnin vaiheille, eli ei lähellekään 30 tonnia. PRKL....

                          Mikähän lienee muuten totuus tuossa lisälämmitinjutussa, koska autossa ei pitäisi olla webastoa, ja ohjekirja kertoo dieselmalliessa sellaisen olevan. Samoin se löytyy MMI:n valikosta, joko AUTO, tai OFF.

                          Comment


                            #43
                            Ei siellä ollut ainakaan minulla mitään webastoa, mutta nyt on (tosin laskuakin tuli). Täällä kanssa mennään tiukasti kohti 20tkm:ää, nyt mittarissa 4,5 tonnia ja huoltoon 16tkm. Ehkä tuo hiukkassuodatin maailman pelastaa, mutta kuinka paljon se lisää päästöjä korkeamman kulutuksen ja lisääntyvien öljynvaihtojen seurauksena?

                            Comment


                              #44
                              Ei se olekkaan se pointti, mitä välillisiä kuluja tulee. Pointti on se, että voidaan mitata ne päästöt sieltä putkesta.

                              Mitä sillä on väliä kuinka paljon öljyn jalostaminen jossain indokiinassa lisää saasteita. Mehän pelastetaan vaan oma ilmatila, eikä muusta väliä. Maksetaan omista päästöistä.

                              Radiossa taannoin miettivät näinä eko-asioita. Esim bio-polttoaineen välilliset rasitukset luonnolle ovat huomattavasti suuremmat kuin voisi olettaa.
                              Paperipussi esim lisää päästöjä enemmän kuin muovipussi, koska se maatuessaa tuottaa metaaniä. Muovi taas ei hajoa koskaan, joten ei päästöjä. Energiasäästölamputkin on ongelmajätettä ja sisältää pienen määrän elohopeaa.
                              Asiat ei tosiaan ole niin yksiselitteisiä mitä kaiken maailman viherpiipertäjät antaa omista "paremmista" ideologioistaan kuvan. Joskus se paha voi olla parempin kuin se hyvä.

                              Comment


                              • #45
                                OT: Kertookaapas joku miksi mun huoltovälinäyttö ilmoittaa profiilin autossa 27 päivää huoltoon ja 4400km. Mulla ei tule kuin max 1500 kilometrin verran ajoa kuukaudessa...? Viimeinen longlife tehty 1.8.2006. Tuolloin olivat huollossa säätäneet vahingossa kiinteän huoltovälin jonka kävin sitten parin viikon sisällä muutattamassa longlifeen, kun kyseiset öljyt siihen laitettiinkin. Nipin napin taidan päästä 20tkm huoltoväliin ja syynä taitaa olla nurkka-ajon määrä.

                                Comment


                                  #46
                                  No niin, jokos jollain myynnissä viri versio dpf:stä eli tyhjä putki tuon nykyisen tilalle (mallia bolt on)? Kuulemma ei poisto haittaa, kun kerta softa mittaa vain paine eroa ennen ja jälkeen dpf:n. Silti ei huvittaisi pistää ehjää suodatinta paskaksi, joten tyhjää kaivataan...

                                  Comment

                                  Working...
                                  X