[COLOR=#000000]Olipa oma mopo tuolla renkaanvaihdossa tiistaina - laskua 40 e ja kumi meni alle parissa tunnissa. Eli aamulla vein ja lounaalla hain, hyvä homma.
Vaihdon jälkeen pari havaintoa:
1. takajarru yllätti kun se oli tienkin ollut irti niin vaati reipasta pumppausta että sai paineet takaisin - olisi pitänyt tajuta kokeilla ennen kuin lähti liikenteeseen
2. ketjut löysällä
3. Takavanteessa on kolme reilun tuuman mittaista "koloa" joiden syvyys on pikkasen toista milliä - ihan kuin rengasta olisi väännetty vanteelle jotenkin rengasraudalla tms. Niihin oli päälle sudittu asennusrasvaa extra kerros, niitä putsaillessa tuon huomasin. Varmasti ei ollut aiemmin mitään jälkiä.
No, nyt vähän harmittaa. Tuo 1+2 jutut nyt ei tunnu missään, olisi pitänyt itse tarkistaa- tosin jos itse irrottelisin vannetta toisen moposta niin tarkistaisin että se toimii..
Kolmoskohta otti sitten tarpeeki kuulaan että soitin Vianorille antaakseni palautetta. Vastaus oli välittömästi: "ei me olla mitään väännetty". No hyvä, mutta jostain ne jäljet sinne on nyt ilmestyneet. Ihan sattumalta vielä asennusrasvaakin niissä kohdin vähän reilummin. Lupasin mennä pyörän kanssa käymään siellä, toivotaan parasta.
Päivitys:
[/COLOR][COLOR=#000000]Kävin aamulla näyttämässä vannetta tuolla Vianorilla. Kommentteja:
"Eihän tää oo mikään uusi vanne"
"Ei noi jäljet oo mitään"
"Ei tommosta vannetta/rengasta tarvitse millään vääntää, menee käsin paikalleen" (Siis 160/60/R17 Metzeler Z4)
"Ei me kyllä tästä mitään oteta, jos joskus tuut laitattaa jotain muuta niin sitten voidaan laittaa alennusta - siis ihan huvikseen".
"Ei meillä ole ikinä yksikään vanne naarmuuntunut"
Tässä alkaa nyt käpy palamaan ihan tosissaan. Pitää siis olla _uusi_ vanne että ketään kiinnostaisi, ei siis riitä että vanne on vuodelta 2001 ja _naarmuton_, ehei, sellaista voi kolhia ihan miten tykkää. Eli jäljet nyt on asia sinällään ja toinen asia on että jos firma tekee virheen, niin myöntäisivät sen ja pyytäisivät edes anteeksi. Ehei...
Mitenkäs tuo renkaanvaihdon käytäntö, meneekö tosiaan käsin? Eikös se ainakin käytetä jossain koneessa kun vanhaa kumia otetaan pois?
Talvella pitää sitten varmaan itse hioa tuo vanne että saa siistiksi, vaikka ei se uusi vanne olekaan. Ihan varmasti en tuonne vie enää minkään vekottimen renkaita/vanteita. TOsin, jos tuo oli todella ensimmäinen vanne _ikinä_ minkä naarmuttivat (tai eivät siis ole myöntäneet naarmuttaneensa) niin sittenhän se on laatupaikka![](http://www.moottoripyora.org/iB_html/non-cgi/emoticons/idea3.gif)
Faktana tiedän itse aivan mainiosti että:
a) Vanteissa ei ollut mitään jälkiä kun pyörän jätin Vianorille
b) Takavanteessa on kolme kuvan kaltaista jälkeä
c) Jälkien päällä oli reilummin asennusrasvaa
Tätä on vähän vaikea vain kuitata olankohtautuksella, vaikka tyhmyyttä oli viedä tonne vaihtoon ylipäätään mitään.[/COLOR]
Tuossa kuva vanteen yhdestä naarmusta:
![](http://img444.imageshack.us/img444/2742/p1000534pw2.jpg)
Vaihdon jälkeen pari havaintoa:
1. takajarru yllätti kun se oli tienkin ollut irti niin vaati reipasta pumppausta että sai paineet takaisin - olisi pitänyt tajuta kokeilla ennen kuin lähti liikenteeseen
2. ketjut löysällä
3. Takavanteessa on kolme reilun tuuman mittaista "koloa" joiden syvyys on pikkasen toista milliä - ihan kuin rengasta olisi väännetty vanteelle jotenkin rengasraudalla tms. Niihin oli päälle sudittu asennusrasvaa extra kerros, niitä putsaillessa tuon huomasin. Varmasti ei ollut aiemmin mitään jälkiä.
No, nyt vähän harmittaa. Tuo 1+2 jutut nyt ei tunnu missään, olisi pitänyt itse tarkistaa- tosin jos itse irrottelisin vannetta toisen moposta niin tarkistaisin että se toimii..
Kolmoskohta otti sitten tarpeeki kuulaan että soitin Vianorille antaakseni palautetta. Vastaus oli välittömästi: "ei me olla mitään väännetty". No hyvä, mutta jostain ne jäljet sinne on nyt ilmestyneet. Ihan sattumalta vielä asennusrasvaakin niissä kohdin vähän reilummin. Lupasin mennä pyörän kanssa käymään siellä, toivotaan parasta.
Päivitys:
[/COLOR][COLOR=#000000]Kävin aamulla näyttämässä vannetta tuolla Vianorilla. Kommentteja:
"Eihän tää oo mikään uusi vanne"
"Ei noi jäljet oo mitään"
"Ei tommosta vannetta/rengasta tarvitse millään vääntää, menee käsin paikalleen" (Siis 160/60/R17 Metzeler Z4)
"Ei me kyllä tästä mitään oteta, jos joskus tuut laitattaa jotain muuta niin sitten voidaan laittaa alennusta - siis ihan huvikseen".
"Ei meillä ole ikinä yksikään vanne naarmuuntunut"
Tässä alkaa nyt käpy palamaan ihan tosissaan. Pitää siis olla _uusi_ vanne että ketään kiinnostaisi, ei siis riitä että vanne on vuodelta 2001 ja _naarmuton_, ehei, sellaista voi kolhia ihan miten tykkää. Eli jäljet nyt on asia sinällään ja toinen asia on että jos firma tekee virheen, niin myöntäisivät sen ja pyytäisivät edes anteeksi. Ehei...
Mitenkäs tuo renkaanvaihdon käytäntö, meneekö tosiaan käsin? Eikös se ainakin käytetä jossain koneessa kun vanhaa kumia otetaan pois?
Talvella pitää sitten varmaan itse hioa tuo vanne että saa siistiksi, vaikka ei se uusi vanne olekaan. Ihan varmasti en tuonne vie enää minkään vekottimen renkaita/vanteita. TOsin, jos tuo oli todella ensimmäinen vanne _ikinä_ minkä naarmuttivat (tai eivät siis ole myöntäneet naarmuttaneensa) niin sittenhän se on laatupaikka
![](http://www.moottoripyora.org/iB_html/non-cgi/emoticons/idea3.gif)
Faktana tiedän itse aivan mainiosti että:
a) Vanteissa ei ollut mitään jälkiä kun pyörän jätin Vianorille
b) Takavanteessa on kolme kuvan kaltaista jälkeä
c) Jälkien päällä oli reilummin asennusrasvaa
Tätä on vähän vaikea vain kuitata olankohtautuksella, vaikka tyhmyyttä oli viedä tonne vaihtoon ylipäätään mitään.[/COLOR]
Tuossa kuva vanteen yhdestä naarmusta:
![](http://img444.imageshack.us/img444/2742/p1000534pw2.jpg)
![](http://http://img444.imageshack.us/img444/2742/p1000534pw2.jpg)
Comment