Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vianorin renkaanvaihto, Helsinki Kallio

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vianorin renkaanvaihto, Helsinki Kallio

    [COLOR=#000000]Olipa oma mopo tuolla renkaanvaihdossa tiistaina - laskua 40 e ja kumi meni alle parissa tunnissa. Eli aamulla vein ja lounaalla hain, hyvä homma.

    Vaihdon jälkeen pari havaintoa:
    1. takajarru yllätti kun se oli tienkin ollut irti niin vaati reipasta pumppausta että sai paineet takaisin - olisi pitänyt tajuta kokeilla ennen kuin lähti liikenteeseen
    2. ketjut löysällä
    3. Takavanteessa on kolme reilun tuuman mittaista "koloa" joiden syvyys on pikkasen toista milliä - ihan kuin rengasta olisi väännetty vanteelle jotenkin rengasraudalla tms. Niihin oli päälle sudittu asennusrasvaa extra kerros, niitä putsaillessa tuon huomasin. Varmasti ei ollut aiemmin mitään jälkiä.

    No, nyt vähän harmittaa. Tuo 1+2 jutut nyt ei tunnu missään, olisi pitänyt itse tarkistaa- tosin jos itse irrottelisin vannetta toisen moposta niin tarkistaisin että se toimii..

    Kolmoskohta otti sitten tarpeeki kuulaan että soitin Vianorille antaakseni palautetta. Vastaus oli välittömästi: "ei me olla mitään väännetty". No hyvä, mutta jostain ne jäljet sinne on nyt ilmestyneet. Ihan sattumalta vielä asennusrasvaakin niissä kohdin vähän reilummin. Lupasin mennä pyörän kanssa käymään siellä, toivotaan parasta.

    Päivitys:

    [/COLOR][COLOR=#000000]Kävin aamulla näyttämässä vannetta tuolla Vianorilla. Kommentteja:
    "Eihän tää oo mikään uusi vanne"
    "Ei noi jäljet oo mitään"
    "Ei tommosta vannetta/rengasta tarvitse millään vääntää, menee käsin paikalleen" (Siis 160/60/R17 Metzeler Z4)
    "Ei me kyllä tästä mitään oteta, jos joskus tuut laitattaa jotain muuta niin sitten voidaan laittaa alennusta - siis ihan huvikseen".
    "Ei meillä ole ikinä yksikään vanne naarmuuntunut"

    Tässä alkaa nyt käpy palamaan ihan tosissaan. Pitää siis olla _uusi_ vanne että ketään kiinnostaisi, ei siis riitä että vanne on vuodelta 2001 ja _naarmuton_, ehei, sellaista voi kolhia ihan miten tykkää. Eli jäljet nyt on asia sinällään ja toinen asia on että jos firma tekee virheen, niin myöntäisivät sen ja pyytäisivät edes anteeksi. Ehei...

    Mitenkäs tuo renkaanvaihdon käytäntö, meneekö tosiaan käsin? Eikös se ainakin käytetä jossain koneessa kun vanhaa kumia otetaan pois?

    Talvella pitää sitten varmaan itse hioa tuo vanne että saa siistiksi, vaikka ei se uusi vanne olekaan. Ihan varmasti en tuonne vie enää minkään vekottimen renkaita/vanteita. TOsin, jos tuo oli todella ensimmäinen vanne _ikinä_ minkä naarmuttivat (tai eivät siis ole myöntäneet naarmuttaneensa) niin sittenhän se on laatupaikka

    Faktana tiedän itse aivan mainiosti että:
    a) Vanteissa ei ollut mitään jälkiä kun pyörän jätin Vianorille
    b) Takavanteessa on kolme kuvan kaltaista jälkeä
    c) Jälkien päällä oli reilummin asennusrasvaa

    Tätä on vähän vaikea vain kuitata olankohtautuksella, vaikka tyhmyyttä oli viedä tonne vaihtoon ylipäätään mitään.[/COLOR]

    Tuossa kuva vanteen yhdestä naarmusta:

    Viimeksi muokannut Kyytsis; 27.9.2007, 09:55.

  • #2
    Näin sesongin alkaessa kannattaa ottaa kuvat vanteista, reunat, keskiöt ja paraatipinta. On sitten mitä näyttää todisteena.

    Comment


      #3
      Kolmoskohta otti sitten tarpeeki kuulaan että soitin Vianorille antaakseni palautetta. Vastaus oli välittömästi: "ei me olla mitään väännetty".
      Vastaavia kokemuksia eräästä Espoolaisesta venefirmasta. Vene tai oikeastaan kone oli siellä 20h sisäänajohuollossa (-> leima huoltokirjaan). Huollon tuloksena veneen kyljessä puoli metriä pitkä naarmu, konekopassa kaksi n. 2cm pituista naarmua ja trailerista oli yksi valo rikottu. Lisäksi oloivat unohtaneet nollata huoltomuistuttimen.

      Reklamoidessani asiasta liikkeestä tuli ensimmäisenä kommentti: "Todista, että me ollaan tehty vauriot". Sen jälkeen selitystä, että ehkä joku ohikulkija on tehnyt vauriot veneen seisoessa liikkeen pihassa... Just joo. Mitään vastuuta hommasta ei haluttu ottaa ja jäi sellainen mielikuva taas kerran, että asiakas on aina väärässä. Muutenkin liikkeen asenne oli tosi tympeä vaikka alkuun varsin asiallisessa ja rakentavassa hengessä esitin asiani. Mulle olisi itseasiassa riittänyt, että liike olisi esittänyt anteeksipyynnön aiheuttamistaan vaurioista ja myöntäneet virheensä. Halusin lähinnä reklamoida siksi, että opettelisivat kohtelemaan asiakkaiden vehkeitä huolellisemmin. Olisihan tuosta voinut tietty kuluttajavalitusprosessin nostaa, mutta sen loppuunsaattamisesta mahdollisesti raastuvassa olisi ollut sen verran vaivaa, että ei jaksanut. Helpommalla taas pääsee, kun itse korjaa liikkeen virheet, mutta kyllä v*tuttaa tuollainen, kun asiakkaan vehkeitä rikotaan huollossa ihan urakalla. Yksi naarmu olisi ollut ymmärrettävää - vahinkoja sattuu, mutta kolme vauriota on jo törkeää huolimattomuutta.

      Tietää ainakin mihin liikkeeseen ei toiste enää tarvitse mennä.

      Comment


      • #4
        No kerro nyt edes liikkeen nimi julkisesti tai anna hyviä vihjeitä että porukka osaa vastaisuudessa kiertää tuollaiset putkat.

        Itse aiheeseen: otsikon liikkeessä on näemmä sitten viime kauppojen vaihtunut henkilökunta, itsellä ei ollut valittamista palvelusta pari vuotta sitten mutta ikävä nähdä että sekin liike on pilattu.

        Täytyy ottaa valokuvat vanteista etukäteen kun ensi viikolla menevät rengastettaviksi niin on helpompi riidellä jos sattuu vahinkoja. Kaveri vinkkasi että kun liittäisi vielä printit kuvista huoltomääräykseen niin loisi sopivasti painetta asentajalle :)

        Comment


        • #5
          "Ei tommosta vannetta/rengasta tarvitse millään vääntää, menee käsin paikalleen" (Siis 160/60/R17 Metzeler Z4)


          No huh huh!! Viimekesänä vaihdettiin kaverin kanssa entiseen R6:ni takarengas (180) ja oli kyllä kahdestaankin aikamoinen vääntäminen rengasrautojen kanssa että saatiin paikalleen.

          Laitettiin vaan pehmikkeet vanteen reunalle. Pieniä jälkiä kylläkin tuli, mutta kiillotustahnalla hävisivät.

          Comment


            #6
            No kerro nyt edes liikkeen nimi julkisesti tai anna hyviä vihjeitä että porukka osaa vastaisuudessa kiertää tuollaiset putkat.
            Saattaa tulla hankaluuksia, jos julkisella nettifoorumilla mainitsee liikkeen nimen. Vinkkinä voin kertoa putiikin sijaitsevan hyvin lähellä paikkaa josta ajeltiin jääradalle viime talvena.

            Comment


            • #7
              Mitäs hankaluuksia siitä tulee, kun ei ole toisessa rengaspajassa töissä? Palautettahan voi aina antaa.. Onpahan vain harmistunut asiakas joka kokee että taas potkitaan päähän ja polviin.

              Comment


                #8
                On olemassa ennakkotapauksia siitä, että vahingonkorvauksia on maksettu, kun tyytymätön asiakas ilmaisee mielipiteensä netissä tai muussa julkisessa mediassa huonoa "palvelua" antaneesta liikkeestä. Esmes tuossa minun kertomassa tapauksessa on vain minun sana liikkeen sanaa vastaan ja asiaa ei ole tutkittu sen enempää. Joten mielestäni on parempi jättää liikkeen nimi mainitsematta, ettei tule isompaa ja kallista porua aiheesta.

                Henkilökohtaisesti kerron kyllä mielelläni putiikin nimelle siitä kiinnostuneille.
                Viimeksi muokannut Ilkka L; 27.9.2007, 13:22.

                Comment


                • #9
                  Yksi aika tunnettu tapaushan on "tylyttäjän" keissi moottoripyora.org palstalta - siinä tosin perusteluna taisi olla ko. henkilön todistettavissaoleva yhteys samalla alalla toimivaan liikkeeseen. Yksityishenkilönä jolla ei ole mitään siteitä toimialaan en oikein näe estettä suoralle palautteelle - liike on kantansa ilmoittanut ja työnäytteensä antanut.

                  Comment


                  • #10
                    Olisihan tuosta voinut tietty kuluttajavalitusprosessin nostaa, mutta sen loppuunsaattamisesta mahdollisesti raastuvassa olisi ollut sen verran vaivaa, että ei jaksanut
                    Prosessi kuluttajariitalautakunnassahan on maksuton, tosin langettavakin päätös on liikkeenharjoittajalle vain suositus, mutta lautakunnan mustalle listalle ei vastuunsa tunteva liike halua joutua. Kanne käräjäoikeuteen vaatii sitten hieman eri tavalla "paukkuja".

                    Comment


                      #11
                      Riihimäen Euromasterista samansuuntaiset kokemukset. Kaveri oli ostanut renkaat ja laitattanut vanteille, joka vanteessa pitkiä naarmuja ja yhdessä oikein selvä kolo. Lähes täysin samoilla repliikeillä käytiin keskustelu kuin ketjun aloittajan tapauksessa.

                      Comment


                      • #12
                        Pitääpä kokeilla talvella vääntää uus takakumi omaan pärrään käsin paikoilleen. Katsotaan montako minuuttia ja olutta myöhemmin kaivetaan se rengasrauta esiin.

                        Comment


                        • #13
                          b) Takavanteessa on kolme kuvan kaltaista jälkeä
                          b)


                          nuo jäljet on todennäköisesti tullut rengas koneesssa joko vanhaa pois otettaessa tai uutta laitettaessa.

                          Comment


                            #14
                            Prosessi kuluttajariitalautakunnassahan on maksuton, tosin langettavakin päätös on liikkeenharjoittajalle vain suositus, mutta lautakunnan mustalle listalle ei vastuunsa tunteva liike halua joutua. Kanne käräjäoikeuteen vaatii sitten hieman eri tavalla "paukkuja".
                            Maksutonhan kuluttajanvalitusprosessi on, mutta kyse olikin vaivasta, ei rahasta. Vaivaa noiden riitojen tiimoilta tulee enempi kuin riittävästi.

                            Itse olen yhden riitaprosessin läpikäynyt melkein loppuun saakka ja sen tiimoilta jäi mielikuva, ettei oikeusprosessikaan maksa kuluttajalle pahimmassakaan tapauksessa (kuluttaja häviää jutun) muuta, kuin korkeintaan oman asianajajan kulut. Muistelen myös, ettei se olisi käräjäoikeus joka käsittelee kuluttajien riita-asioita vaan ne hoidetaan jossain erityistuomioistuimessa.

                            Comment


                            • #15
                              Sitten on vielä näitä renkaanvääntäjiä, joilla on niin alkeelliset rengaskoneet, että vanteeseen jää ruutukuvio taakse. Omatkin OG vanteille oli Ruottissa vaihdettu kumit jo ainakin kerran eikä jälkiä. Mutta annas olla kun vein täällä rengaspajaan, joka teki kohtuu hinnalla vaihdon, oli ruutua, ja eräässä vanteessa tuplaruudut. Oli tarvinnu välillä ottaa koneesta irti...

                              Comment


                              • #16
                                Itsekin tuota ruutua olen monessa vanteessa ihmetellyt ja tullut siihen johtopäätökseen, että jotain tekemistä sillä on rengaskoneen kanssa. En täysin tunne ko. laitteen rakennetta, mutta olisiko aivan mahdotonta käyttää tassuissa kumitalloja?

                                Comment


                                • #17
                                  Vianorilta otettiin äsken yhteyttä ja pahoiteltiin tapahtunutta. Jälkien perusteella totesivat että ovat kyllä vaihdon yhteydessä tulleet.

                                  Pirkkamainosta lainaten, "parempi mieli"

                                  Comment

                                  Working...
                                  X