Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

R8:n koeajo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • R8:n koeajo

    Oli mahdollisuus käydä polettamassa R8 moottoriradalla niin eipä semmosta tapahtumaa voinu jättää välistä. Paikkana oli Infineon Raceway pohjois-Kaliforniassa. Paikalla oli noin kahdeksan R8:ia, joista neljä oli ajossa. Meikäläisen R8 oli varustettu S-tronicilla(kaksoiskytkin). En muistanu kattoa, että oliko keraamijarrut, mutta hyvin se pysähty. Oli huonoa tuuria ajovuoron kanssa, koska samaan aikaan oli hitaampia kuskeja ratissa ja ajotapa oli ns. "lead-follow", jossa hitain määrää nopeuden. R8 oli tietysti mahtava ajettava. Luisut oli hallittuja. Toisin kuin RS4:lla, jolla tuli ajettua ennen R8:ia. Ainoa pieni häiritsevä asia oli S-tronicin toiminta jos sattui vaihtamaan kesken mutkan. R8 lähti radasta "irti" vaihtamisen aikana. Muutenkin toiminta oli melko nykivää verrattuna esim. Passatin DSG:hen.

    Samana päivänä tuli myös poletettua:
    TT 3.2 Quattro automaatti
    A4 3.2 Quattro automaatti
    A6 4.2 Quattro automaatti
    RS4 manuaali
    A8 Long 4.2(jääkaapilla) automaatti
    Q7 4.2 automaatti

    A8 oli melkonen puskutraktori. Q7 oli parempi ajettava slalomissa.
    RS4 oli ihan ok. Ei puskenu niin paljon kuin odotin. Ihan ok perheautoksi.
    Jenkit sai hajotettua kahdesta RS4:sta kytkimet yhden päivän aikana. Huomas ettei ne osaa ajaa manuaalilla.

    Kuva R8:sta.

    http://lh6.google.com/miika.haapala/...JPG?imgmax=800

  • #2
    R8:ssa ei ole S-tronic vaan R-Tronic joka ei ole kaksoiskytkin laatikko vaan tuommoinen perinteisempi automatisoitu manuaalivaihteisto, jonka tyyppisiä löytyy mm. Ferrareista ja Lamborghineista. Toimintaperiaatteesta johtuen ei vaihda niin pehmeästi kuin DSG. Tuossa ajamassasi TT:ssä on DSG eli S-tronic. A4, A6, A8 ja Q7 on sitten ihan perinteisellä automaattilootalla.

    Suomessa ei taida tuon tyyppisiä koeajotapahtumia valitettavasti olla.

    Comment


    • #3
      Jenkit sai hajotettua kahdesta RS4:sta kytkimet yhden päivän aikana. Huomas ettei ne osaa ajaa manuaalilla.
      Tai sitten ne oli bemarikuskeja: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=55540

      Comment


      • #4
        Ziisös.
        Kuola valus kun tuijotin tota "poletus" listaa..
        Aikamoista mannaa audistille.. ja vielä radalla..
        Ai ai. nyt tiedän mistä näen unta ens yönä..

        Comment


          #5
          Auto Bildin lukijat äänestivät R8:n kauneimmaksi autoksi.
          Kolmosena tuli A5 .

          Comment


          • #6
            Kiitokset Petrille korjauksesta. Tiesin, että TT:ssä oli S-tronic. Sitten joku puhu R8:n yhteydessä S-tronicista joten luulin, että siinä myös on S-tronic. Ei tullu tarkistettua asiaa. R-tronic oli hidas noin nopeaan autoon, mutta se vaihto justiinsa silloin kun halus.

            Sääli polettaa noita autoja. Esim. A6:ssa oli 250 mailia mittarissa ja eiku talla pohjaa...kommentti oli että auto ei ole meidän eikä teidän, joten anna palaa.

            S5 ois ollu kiva lisä tuolle listalle. Se tuli ajoon vasta tällä viikolla.

            Ihan hyvä juttu, että koeajot on radalla, koska täälläpäin automyyjä tulee koeajolle mukaan. Siinä ei enään viitti ottaa kahta markkaa lasiin tai pyöritellä donitseja parkkipaikalla kuten Suomessa tuli joskus tyhmyyksissään tehtyä.
            Viimeksi muokannut kruz; 22.9.2007, 06:38.

            Comment


            • #7
              Koodi:
              Ihan hyvä juttu, että koeajot on radalla, koska täälläpäin automyyjä 
              tulee koeajolle mukaan. Siinä ei enään viitti ottaa kahta markkaa lasiin 
              tai pyöritellä donitseja parkkipaikalla kuten Suomessa tuli joskus 
              tyhmyyksissään tehtyä.
              Suomessa yleensä ei tule myyjä kyytiin, mutta quattro tourilla oli maahantuojan puolesta kyydittäjät pelkääjän puolella istumassa(tarkoituksena varmaan vähän hillitä menoa, kun ajettavana oli mm. S3, TT 3.2 l-koneella ja S6) koeajot oli normiliikenteen seassa ja apukuski kyydissä, mutta silti joku oli ottanut 260 km/h mittariin. Ko. tourista on täällä jossain oma treadi.
              Toivottavasti seuraavalla tourilla on S5 koeajettavana. R8:aan tuskin on tourilla koeajettavana, mutta voi olla show room -autona.

              Edit: korjattu kirjoitusvirheitä.
              Viimeksi muokannut psiiskonen; 22.9.2007, 18:30.

              Comment


                #8
                seuraava teini corolla... http://i236.photobucket.com/albums/f.../IMGP3132b.jpg

                Comment


                • #9
                  Voi noita Ruåttalaisia....Ei oikein nuo nopat sovi R8:n tyyliin.

                  Comment


                  • #10
                    Tavallaan sopii, auto on niin yberkaukana corollasta että melkein hauska juttu...=)

                    Comment

                    Working...
                    X